Ei ole ajomäärällä niinkään vaikutusta jäähdyttimen ikään. Muovit kovettuu, joka voi aikanaan aiheuttaa vuotoa. Jo 2005, kun hankin itselleni käytetyn 130 tkm ajetun -00-vuoden E38 740i:n Saksasta, oli siitäkin jäähdytin halki ylävesiletkun vierestä. Eli jopa viisivuotiaassa autossa, jolla on ajettu suht vähän, voi olla jäähdytinongelmia tms.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 lämmöt kävi punaisella, kansi paskana?
Collapse
X
-
Vanha syyläri oli muutenkin aika entisen oloinen kun siitä oli alimmat vesikanavat taipuneet puolikaaren muotoon?? Eli siis alareuna oli puolikaaren muotoinen eikä suora niin kuin pitäisi, onko tämä yleistäkin??[/QUOTE]
Sama homma mulla syylärin kanssa,alareuna paisunut samalla lailla!
Auto 530i 2001 ajettu 89 000km.
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postlaitetaas viestiä tännekkin. eli ostin tossa puoltoista viikkoa sitten 525i manuaali lootalla vm. 2001, ajettu 130t koneena siis tuo M54B25. ... syyläri vuotaa kuskinpuolen alanurkasta. mikä tämän mahtoi aiheuttaa?!? ilmauksesta en tiedä miten tehty olisiko siinä mennyt jotai vikaa vai tarvitseeko nämä uudemmat perusteellista ilmausta?
Samalla sitten syylärin lisäksi laitettiin vaihtoon varotoimenpiteenä paisuntasäiliö, vesipumppu, hihna ja termari. M54:ssa on sähköinen kiertovesipumppu, joten sen toimiessa ilmaus ei pitäisi olla mitään salatiedettä._______
Kimmo
_______________
525iA Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostVanha syyläri oli muutenkin aika entisen oloinen kun siitä oli alimmat vesikanavat taipuneet puolikaaren muotoon?? Eli siis alareuna oli puolikaaren muotoinen eikä suora niin kuin pitäisi, onko tämä yleistäkin??
Comment
-
-
eli tänään korjaamolla purkivat vanhan syylärin pois, no se oli pystysuunnassa kokonaan halki ylävesilutkusta alaspäin koko päivän tappelin myös puhelimen välityksellä vuorotellen autoliikkeen myyjän, korjaamon ja kuluttajaviraston kanssa kuka maksaa korjauksen. no lopputulos että minä joudun maksumieheksi hintaan 420e tulee uus syyläri vaihtotöineen (syyläri 280e). toivottavasti ei ole kansi ottanut itseensä- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posteli tänään korjaamolla purkivat vanhan syylärin pois, no se oli pystysuunnassa kokonaan halki ylävesilutkusta alaspäin koko päivän tappelin myös puhelimen välityksellä vuorotellen autoliikkeen myyjän, korjaamon ja kuluttajaviraston kanssa kuka maksaa korjauksen. no lopputulos että minä joudun maksumieheksi hintaan 420e tulee uus syyläri vaihtotöineen (syyläri 280e). toivottavasti ei ole kansi ottanut itseensä
Eikö autoliike myöntänyt autollesi minkäänlaista takuuta?
Comment
-
-
pesi kätensä asiasta koska korjaamo oli juuri vaihtanut nesteet siihen ja syytti sitte korjaamoa että ne on jotain tehny väärin. vaikka tiputti syyläri jo ennen nesteiden vaihtoa ihan pikkasen. ei oo kuulemma "kulutustavaraa" syylärit, voi mennä mistä tahansa autosta milloin tahansa joten ei ole liikkeen vastuulla. näin sanoi myyjä. vittu että keittää jo omassaki nupissa
jos olisin tajunnut jo sillon torstaina kun huollossa käytin ja ennen kuin vaihdettiin nesteet soittaa liikkeeseen ja ilmoittaa vuodosta niin silloin liike olisi joutunut korvaamaan kuluttajaviraston mukaan, mutta kun eipä tullut silloin mieleen soittaa nii nyt on myöhäistä katua.Last edited by väiski525; 14-06-2010, 20:48.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
520i -96 e39
Kävipä itselläkin bemmisä keittämiset. Pientä taustaa, että vuosi sitten kesällä auto keitti ja syynä oli termari, joka vaihdettiin ja pelitti hyvin tähän asti.
Nyt sitten tuli nollakelit ja huomasin parina aamuna että auto pukkaa hirveän pilven taakseen motarille kiihdyttäessä. Ja pilvi tosiaan jäi paikolleen, normi pakokaasun värinen, eli vettä/jäähdytinnestettä ilmeisesti sieltä paloi. Ajattelin aluksi että nestettä kylmiltä keleiltä vain, mutta sitten yhtenä aamuna (samalla viikolla havaittuani pilven auton takana) auto rupesi keittämään. Auto myös hieman täristi joskus startatessa, aivan kuin olisi viidellä pytyllä vain käynyt. Panin parkkiin keittämisen jälkeen nopeasti ja kokeiltiin kaadella jäähdytinnestettä ja ilmailla. Ilmakuplia tulee kovinkin paljon, eli jostain sinne ilmaa pääsee? Sisälle ei tule lämmintä melkeen millään kun vesi ei näytä lähtevän kiertämään kovin helpolla. Lopulta vesi lähtee kiertämään kuitenkin. Emme ilmanneet kunnolla, eli kokispullon avulla jne. Ilmasimme kone päällä, ruuvveja auki/kiinni kaatamalla säiliöön nestettä.
Tuota savutusta tuli välillä, välillä ei. Mitä ehdin lueskella ja kaverit ehdotella niin kyse on varmaan sitten termari, vesipumppu, paisari/syyläri tai pahimmillaan kannen tiiviste. Kokemuksia vastaavista?
Comment
-
-
Originally posted by mahtis View Post520i -96 e39
Kävipä itselläkin bemmisä keittämiset. Pientä taustaa, että vuosi sitten kesällä auto keitti ja syynä oli termari, joka vaihdettiin ja pelitti hyvin tähän asti.
Nyt sitten tuli nollakelit ja huomasin parina aamuna että auto pukkaa hirveän pilven taakseen motarille kiihdyttäessä. Ja pilvi tosiaan jäi paikolleen, normi pakokaasun värinen, eli vettä/jäähdytinnestettä ilmeisesti sieltä paloi. Ajattelin aluksi että nestettä kylmiltä keleiltä vain, mutta sitten yhtenä aamuna (samalla viikolla havaittuani pilven auton takana) auto rupesi keittämään. Auto myös hieman täristi joskus startatessa, aivan kuin olisi viidellä pytyllä vain käynyt. Panin parkkiin keittämisen jälkeen nopeasti ja kokeiltiin kaadella jäähdytinnestettä ja ilmailla. Ilmakuplia tulee kovinkin paljon, eli jostain sinne ilmaa pääsee? Sisälle ei tule lämmintä melkeen millään kun vesi ei näytä lähtevän kiertämään kovin helpolla. Lopulta vesi lähtee kiertämään kuitenkin. Emme ilmanneet kunnolla, eli kokispullon avulla jne. Ilmasimme kone päällä, ruuvveja auki/kiinni kaatamalla säiliöön nestettä.
Tuota savutusta tuli välillä, välillä ei. Mitä ehdin lueskella ja kaverit ehdotella niin kyse on varmaan sitten termari, vesipumppu, paisari/syyläri tai pahimmillaan kannen tiiviste. Kokemuksia vastaavista?
Vaihda nyt ihan ensimmäiseksi vesipumppu!
Sitten kokeilette ilmata uudestaan, jos ei pelaa/ tule sisään lämpöä vieläkään, mieti uudestaan vasta sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostVaihda nyt ihan ensimmäiseksi vesipumppu!
Sitten kokeilette ilmata uudestaan, jos ei pelaa/ tule sisään lämpöä vieläkään, mieti uudestaan vasta sitten.
Comment
-
Comment