Originally posted by janecky_bmw
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 lämmöt kävi punaisella, kansi paskana?
Collapse
X
-
Mulla kävi myös niin, että kone keitti. Tosin siis kannentiiviste meni... ehkä männän renkaita... kantta... isoo lohkoo... Homma siis meni niin; Nimeltä mainitsematon autoliike huolsi auton kolarin jäljiltä. Sit noita nesteitä kun laitettiin, niin päätettiin jättää homma puolitiehen, eli siis ei ilmattu kunnolla. Näitä samaisia ongelmia on ollut myös muissa kutosmoteissa. Vaatii kuulemma ainakin 2 tunnin ilmaus session.E92 M3 Silverstone 2
E46 325Ci ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJos nyt oikein katselin niin BMW:n ohjeet ovat samat/yhteiset M52 ja M52TU koneille eli jotenkin näin: molemmat ilmausruuvit auki, virrat päälle (ei tietenkään moottoria käyntiin), lämmityslaitteesta lämmöt täysille, lämmittimen puhallin alimmalle teholle ja sitten kaadetaan hitaasti jäähdytysnestettä kunnes ilmareijistä tulee nestettä ilman ilmakuplia.
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostMinä en kyllä ymmärrä, miten jäähdytysjärjestelmän ilma voi poistua, jollei moottori ole käynnissä? Olisi kiva kuulla selitys tuolle ohjeelle.
Tuon täytön jälkeen kuitenkin pitää vielä tehdä tarkistus jossa moottori laitetaan käyntiin max. 30 sek. ajaksi ja polkaistaan kaasua 3 kertaa, jäähdyttimen korkki pitää olla löysällä.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOhje on hiukan epäselvä, siinä siis lukee vain "switch on ignition" mutta mitä se sitten tarkoittaa, tuntuisi vaan ettei moottori saa olla tuossa vaiheessa käynnissä.
Tuon täytön jälkeen kuitenkin pitää vielä tehdä tarkistus jossa moottori laitetaan käyntiin max. 30 sek. ajaksi ja polkaistaan kaasua 3 kertaa, jäähdyttimen korkki pitää olla löysällä.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostSähköinen kiertopumppu?
Mulle kun ne sitten tietoa etsittyään ilmasivat oikein niin kysyttyäni huoltomies kertoi että tuolla se jotenkin tehtiin. Eli virrat oli autossa päällä ja räpelsivät automaatti-ilmastoinnin säätöjä, en seurannut näitä ukkoja ketkä olivat konehuoneen puolella. Mutta moottori sammuksissa tuossa hommassa pisin aika tuntui kuluvuan...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Ilmaa kylläkin, mutta jos tuo vanhempi M52 haukkaa ilmaa kennolle asti, ei sen iskaritolpassa ns,"puolikorkeudella" oleva pumppu saa vettä, vaan lutkuttaa pelkkää ilmaa. Tuossa 9/98-uudemmassa M52TU/M54 jäähdytysjärjestelmässä erillinen sähköinen kiertovesipumppu sijaitsee syylärin alapuolella, jolloin systeemi ilmaantuu aina automaattisesti itse.
Myös koko muu systeemi on täysin erilainen, joten varmaan siinäkin on yksi syy miksi M52TU/M54 konetta tarvitse erikseen ilmata lainkaan.
Comment
-
-
Ultimate huoli: menikö kansi kieroksi? 2 kertaa punarajalla ja joitakin minuutteja 3/4 lämmöissä??
Tero
Mullahan meni samaisen koneen kannentiiviste viimekesänä, kun ilmastoinnin flekti ei toiminut. Kerran käytti lämmöt ruuhkassa ylhäällä, ei kuitenkaan punaisella. Sammutin ilmastoinnin ja lämmöt laski, mutta sitten unohdin koko jutun kunnes parin päivän päästä kaupungille parkkiin ajaessa keitti kunnolla. Eli punavalokin syttyi. Myös sillä välillä startatessa tupsahteli oudosti, eli kannentiiviste ei enää pitänyt, eli sen voi jopa kuulla jos sopivasti menee. Kansi koeponnistettiin ja ehyt oli. Eli ei herkästi kansi mene tosta.---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Terve,
Auto haettu pajalta tänään, ja toistaiseksi ei merkkejä kansiongelmista. Lämmöt pysyy hyvin keskellä ajaessa, ja nousee sinne kohtuu nopeaan. Nesteet ovat toistaiseksi vielä pysyneet sisässä. Katsotaan sitten muutaman -30C aamun jälkeen, pysyykö edelleen...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Huono päivä?
Hyvää juhannusta vaan kaikille!
Mistähän sitä alottaisi. No aloitetaan siitä, että tänä aamulla mökillä herätteässä ja muiden paskojen syiden takia valvottu yö takana huomasin, että vähän on heikko olo ja kipeenähän sitä ollaan. No ei muuta kun kaupunkia kohti takasin kotia ja tänne päästiin. Ajattelin, että näin sairaana ollessa voisin lähi siwasta käydä hakemassa pari pinttiä mutta haksemiksehan se jäi! Pääsin suhkot lähelle kauppaa kun huomasin valoissa, että lämmöt tapissa. Ei muutakun helvetin äkkiä pakki päälle ja 15m peruutus vieressä olevan huoltsikan pihaan ja virrat pois. Sain auton sammuksiin ja rupesin konepeltiä avamaan niin sihinä vaan kävi ja kone pellin aukasun jälkeen saatiin pielet savutkin pihalle, ei tosin muuta kun vesihöyryä eikä sitäkään hirveästi.
Nyt herääkin kysymys mistä on kysymys? Auto on 528i e39 vm 96. Ajettu vähän alle 200tkm ja vesipumppu vaihettu vajaa 6 tkm sitten. Kokeiltiin vielä kaverin kanssa n. 30min jälkeen kun lämmöt oli tipahtanu normaaliksi ja kone muutenkin rauhoittunut, että saadaankö lämmintä. Ei sieltä lämmintä saatu puhaltamaan vaikka oli kaikki säädöt tapissa ja kone normaali lämmöissä startatessa. Eli vaikuttaisi siltä, että vesi ei kierrä. Onko mahollista, että ihan pränikkä vesipumppu teki temput? Onni sinänsä matkassa, että emäntä haki hetki ennen omaa lähtöäni nuoremman tenavan mummolta hoidosta että ei keittänyt hänellä. Varma kansiremontti tiedossa "mikähän valo täällä palaa" ja meno senkun jatkuu. No nyt tosiaan sain vehkeet parkkiin alle 20s sisään kun lömmöt heilahti rajoille, että tuskin tässä nyt mitään kunnon remonttia saatiin aikaiseksi. Mutta spekulaatioita otetaan vastaan mistä moinen voi johtua?
Auto on kyllä viime aikoina pudottanut nestettä alle, ei ole öljyä. Olen siinä uskossa ollut että kondensaatio vettä ilmastoinnista, ja muutenkin kyllä paisarissa oli vielä vettä jäljellä ja sekin mitä siitä oli hävinnyt hyvin mahdollisesti keittämisen ansiota. Jos syylärissä joku pieni reikä, niin onko mahdollista, että ilmaus mennyt tästä sekasin ja siitä vika? Vastauksia odotellessa. Nyt saunaan ja pelti kiinni sopivalla tauti + auton hajoamis vitutuksella.
Toivottavasti muilla oli parempi juhannus!
Comment
-
Comment