memebuy23buy

E39 sulakekaavio + virrat katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 54
    • -

    #31
    Kukkaan ei tiijjä mittää kellä ollu ongelmaa sulake nro 4 kanssa?

    Comment

    • hjenkka
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 577
      • JKL

      #32
      Löytyiskö E39 530dA ´99 englannin kielistä sulakekaaviota, ei tuo saksa oikein taivu..?
      Last edited by hjenkka; 01-03-2017, 16:46.
      "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

      Vs1400 Intruder

      Ex:
      F11 530dA xDrive
      E60 523iA
      E39 520i Sedan
      E39 530dA Touring
      E39 528iA Sedan
      E46 318i Sedan
      E39 523i Sedan
      E36 316i Sedan x2

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        Originally posted by jantsu78 View Post
        Kukkaan ei tiijjä mittää kellä ollu ongelmaa sulake nro 4 kanssa?
        Eiks noin uudessa se 4 oo general moduulin sulake. Nukahtaako auto?
        Aprilia RSV4

        Comment

        • jantsu78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 54
          • -

          #34
          Originally posted by jannmann View Post
          Eiks noin uudessa se 4 oo general moduulin sulake. Nukahtaako auto?
          Mitannut en ole, mutta kuten aiemmin kirjoitin niin polttimella kun testaa akun ja kaapelin välistä niin 4 sulake irti -> poltin ei pala. Sulake kiinni -> poltin palaa (himmeästi toki, mutta palaa)
          Ja hanskalokeron valo ainakin sammuu kun riipaisee sulakeen irti.

          Comment

          • jantsu78
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 54
            • -

            #35
            Originally posted by jantsu78 View Post
            Virrat katoaa uudesta akusta. Yleismittaria ei ole just nyt tähän hätään saatavana, joten testailin yksinkertaisesti polttimolla.

            Sulake 4 näyttää haukaavan eniten virtaa lepotilassa. Kun sulake on irti, ei poltin pala lepotilassa -> sulake takaisin, lamppu palaa lepotilassa.

            Eikö tämä ole hanskalokeron ja takaluukun sulake? ko. lamput eivät kuitenkaan pala, kun luukut ovat kiinni. Mistähän osaisi etsiä vikaa, luukun johtosarja kenties?
            Mittasin virrankulutuksen. Kaikki sulakkeet kiinni, lepotilassa kulutus 0,24A.

            Auto käynnissä lataus muistaakseni 14,36V, joka tapauksessa näytti normaalille. Auto sammuksissa jännite 12,65V.

            Akku siis taitaa olla sökö, tosin autolla ei ole ajettu koko talvena ja latasin sen "täyteen" ylläpitolaturilla sen jälkeen kun eka kerran oli purkanut tyhjäksi. Niinköhän tuo hajos heti kun kerran pääsi imasemaan tyhjäksi?

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1625
              • Dallas

              #36
              Palio restillä juoksee amppeereita
              Sotkamo Connection

              Comment

              • lihakimpale
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2017
                • 261
                • Oulu

                #37
                Unessa ei juuri 0.05A yli sais mennä

                Comment

                • jantsu78
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 54
                  • -

                  #38
                  Originally posted by lihakimpale View Post
                  Unessa ei juuri 0.05A yli sais mennä
                  No perskules. Pitääpä mittailla tarkemmin.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by jantsu78 View Post
                    Mittasin virrankulutuksen. Kaikki sulakkeet kiinni, lepotilassa kulutus 0,24A.

                    Auto käynnissä lataus muistaakseni 14,36V, joka tapauksessa näytti normaalille. Auto sammuksissa jännite 12,65V.

                    Akku siis taitaa olla sökö, tosin autolla ei ole ajettu koko talvena ja latasin sen "täyteen" ylläpitolaturilla sen jälkeen kun eka kerran oli purkanut tyhjäksi. Niinköhän tuo hajos heti kun kerran pääsi imasemaan tyhjäksi?
                    Muistelisin, että maksimi kulutus levossa olisi 20mA eli 0,02A. Sulla siellä joku vie ihan kohtuu reippaasti nyt virtaa. Viikossa 100Ah akusta tuo tyhjentää jo puolet.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • lihakimpale
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2017
                      • 261
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Muistelisin, että maksimi kulutus levossa olisi 20mA eli 0,02A. Sulla siellä joku vie ihan kohtuu reippaasti nyt virtaa. Viikossa 100Ah akusta tuo tyhjentää jo puolet.
                      Ite vasta mittailin. Ovet ei-lukossa ilman hälyä 10-20mA ja ovet lukossa häly päällä huiteli 30-40mA välillä.

                      Comment

                      • jantsu78
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 54
                        • -

                        #41
                        No niin. Kaikki sulakkeet irti hanskalokerosta ja peräkontista. Myös siilen johto irti. Kulutus 0,24A.

                        Oliko jossakin maton alle vielä sulakkeita niin repäsen nekin irti.

                        Comment

                        • lihakimpale
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2017
                          • 261
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by jantsu78 View Post
                          No niin. Kaikki sulakkeet irti hanskalokerosta ja peräkontista. Myös siilen johto irti. Kulutus 0,24A.

                          Oliko jossakin maton alle vielä sulakkeita niin repäsen nekin irti.
                          Tämmöstä löyty nopeella googletuksella ulkolaiselta foorumilta:

                          Location of the fuse boxes:
                          1. Passenger side e-box (under the cabin filter housing).
                          2. Glovebox
                          3. Under front passenger seat (under carpet).
                          4. Trunk batterybox (above the battery)

                          Comment

                          • jantsu78
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2004
                            • 54
                            • -

                            #43
                            Kävinpä taas ropeltamassa. Akulta lähtevä ohuempi plus-kaapeli syö virran. Pelkkä paksu kaapeli kiinni -> kulutus 0A. Pelkkä ohut kaapeli kiinni, kulutus 0,24A.

                            Mihin tämä kaapeli menee?
                            Last edited by jantsu78; 02-03-2017, 15:56.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8282
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #44
                              Originally posted by jantsu78 View Post
                              Kävinpä taas ropeltamassa. Akulta lähtevä ohuempi plus-kaapeli syö virran. Pelkkä paksu kaapeli kiinni -> kulutus 0A. Pelkkä ohut kaapeli kiinni, kulutus 0,24A.

                              Mihin tämä kaapeli menee?
                              Isossa kaapelissa on vain startti ja laturi, kaikki muu on sen pienen perässä.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • jantsu78
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2004
                                • 54
                                • -

                                #45
                                Originally posted by peto2 View Post
                                Isossa kaapelissa on vain startti ja laturi, kaikki muu on sen pienen perässä.
                                No mutta, kaikki sulakkeet on irti, mihin voi virta mennä?

                                edit: Sulake 105 vie virran. Auxiliary heater -> http://fusesdiagram.com/bmw/fuses-an...bmw-5-e39.html
                                Webasto? Mutta eihän tässä vehkeessä ole Webastoa.

                                Meneekö tästä samasta F105 siis myös sulakkeelle F75 (AC condenser blower motor/engine coolant blower motor)?
                                Last edited by jantsu78; 02-03-2017, 18:40.

                                Comment

                                Working...
                                X