Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja luistoneston merkkivalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Joel e39 View Post
    Moro!

    Nyt tarttis apua! Vaihdoin juuri vm.2001 525i e39:siin uuden abs boksin, ja sen jälkeen tein ohjauskulman kalibroinnin. Mutta edelleen dsc:n merkkivalo palaa mittaristossa. Noh sitten tarkistin abs puolen vika koodit ja siellähän oli sellanen vikakoodi että "3A No message from EGS control unit"..... ja autohan on manuaali laatikolla... Nyt sitten ihmettelen et minkä takia tuollainen koodi tulee koska koko autossahan ei käsittääkseni ole koko EGS yksikköä koska se on manuaali... Apuja ja neuvoja kaivataan!

    T:JL
    Ilmeisesti asensit käytetyn? ABS-boksi pitää koodata, ellei satu juuri samanlaisesta autosta olemaan. Veikkaisin, että otit automattilla olevasta autosta sen boksin?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Joel e39
      Newbiemmer
      • May 2016
      • 3
      • Kellokoski

      #17
      Ostin sen Kimsu auto:sta, tehdaskunnostetun boksin. samoilla sarjanumeroilla kuin vanha boksi. pitää yrittää löytää ohjeen kuin toi boksi sitten ohjelmoidaan.. siitä ei ole mitään hajua.. jos joku osaisi neuvoa kuinka se tehdään, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan
      Last edited by Joel e39; 20-05-2016, 19:50.

      Comment

      • Joel e39
        Newbiemmer
        • May 2016
        • 3
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by Joel e39 View Post
        Ostin sen Kimsu auto:sta, tehdaskunnostetun boksin. samoilla sarjanumeroilla kuin vanha boksi. pitää yrittää löytää ohjeen kuin toi boksi sitten ohjelmoidaan.. siitä ei ole mitään hajua.. jos joku osaisi neuvoa kuinka se tehdään, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan
        Sehän olikin vähän liian helppo homma.. iCarScannerilla.. ei tarvinnut kuin mennä koodaus puolelle ja valita asc yksikkö ja recode, ja homma selvä.!

        Comment

        • valkoinenkupla
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 83
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Vikakoodin tsekkaus (Inpalla) ensimmäiseksi ja ehkä livedataa antureilta. Jos laitoit sinne jonkun tarvikeanturin,niin vika voi olla siinäkin.
          Kokeilin ihan motonetin tarvikeanturia, että AD:n Boschilaista anturia Tuo on kesäkuussa 98 ensirekisteröity ja siis vanhemmalla moottorimallilla. Pitäiskö tuossa olla nykymallinen OBD-pistoke, en löytänyt kuin vanhan pyöreämallisen. Kuskin puolen hanskalokerossa ei ainakaan näkynyt. Kaverilla siis on kunnon vikakoodinlukulaitteet (en nimeä muista, mutta ihan tietokoneohjelmisto kyseessä), mutta ei tunnistanut ilmeisesti väliadapteria...
          nyk: e39 520i -98

          ennen: e34 520i -94

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by valkoinenkupla View Post
            Kokeilin ihan motonetin tarvikeanturia, että AD:n Boschilaista anturia Tuo on kesäkuussa 98 ensirekisteröity ja siis vanhemmalla moottorimallilla. Pitäiskö tuossa olla nykymallinen OBD-pistoke, en löytänyt kuin vanhan pyöreämallisen. Kuskin puolen hanskalokerossa ei ainakaan näkynyt. Kaverilla siis on kunnon vikakoodinlukulaitteet (en nimeä muista, mutta ihan tietokoneohjelmisto kyseessä), mutta ei tunnistanut ilmeisesti väliadapteria...
            Yleismalliset vikakoodienlukijat ei ole se paras ratkaisu näiden kanssa. Toki muutomat kalliit yleislukijat oikeilla adapterilla toimivat näidenkin kanssa. Harrastajilta vaan ei yleensä näitä löydy, mutta INPA löytyy. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien/live-datan tutkailusta.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • valkoinenkupla
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 83
              • Kuopio

              #21
              Tosiaan tuo adapteri on omasta basic-vikakoodinlukijasta, taisi kaverilla justiin tuo inpa olla. Samalla läppärillä hänellä vagille ja toyotalle ohjelmistot.
              nyk: e39 520i -98

              ennen: e34 520i -94

              Comment

              • valkoinenkupla
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 83
                • Kuopio

                #22
                Juuh elikkäs vikavalot sain pois vaihtamalla molemmat etuanturit. Tämän jälkeen vielä valitti kuskin puolen etuanturia. Tätä pähkäilin pitkään, mutta homma hoitui vain wd-40 ruiskuttamalla anturin liittimeen.
                nyk: e39 520i -98

                ennen: e34 520i -94

                Comment

                • pasianssi71
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 219
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Mulla rupes e53 temppuilemaan kanssa, eli jarrujen varoitusvalo palaa ja luistoneston valo myös.
                  Inpalla katsottuna seuraava koodi.
                  Kaikista pyöristä tulee nopeustieto, vakkari ja nopeusmittari myös toimivat normaalisti eli etuanturi?
                  Voiko anturi olla rikki vaikka antaa nopeustiedon?
                  Lisäksi välillä saattaa hetken olla valot palamatta ja välillä palaa pelkästään jarrujen varoitusvalo?
                  Last edited by pasianssi71; 29-10-2016, 16:20.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by pasianssi71 View Post
                    Mulla rupes e53 temppuilemaan kanssa, eli jarrujen varoitusvalo palaa ja luistoneston valo myös.
                    Inpalla katsottuna seuraava koodi.
                    Kaikista pyöristä tulee nopeustieto, vakkari ja nopeusmittari myös toimivat normaalisti eli etuanturi?
                    Voiko anturi olla rikki vaikka antaa nopeustiedon?
                    Lisäksi välillä saattaa hetken olla valot palamatta ja välillä palaa pelkästään jarrujen varoitusvalo?
                    Lue koodi ABS moduulilta erikseen, niin saat järkevämmän koodin.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • pasianssi71
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 219
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Lue koodi ABS moduulilta erikseen, niin saat järkevämmän koodin.
                      Eli onko se tuo DXC8 ?
                      Tuohon en päässyt inpalla kiinni, olisko tullut joku not responce tms. ilmoitus
                      Pitääpä tarkistaa tuon abs yksikön liitin heti.

                      Liitin tarkistettu ja käsitelty kontaktisprayllä, ei vaikutusta, tosin liitin itsessään oli kyllä hyvännäköinen.
                      Last edited by pasianssi71; 10-06-2016, 11:31.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by pasianssi71 View Post
                        Eli onko se tuo DXC8 ?
                        Tuohon en päässyt inpalla kiinni, olisko tullut joku not responce tms. ilmoitus
                        Pitääpä tarkistaa tuon abs yksikön liitin heti.

                        Liitin tarkistettu ja käsitelty kontaktisprayllä, ei vaikutusta, tosin liitin itsessään oli kyllä hyvännäköinen.
                        Se on tuo DSC57. Tuo no response tms voi johtua INPA:sta (liian vanhat scriptit tms). Kannattaa vielä kokeilla vaikka ISTA:lla tai sitten toisella INPA asennuksella. Mikäli siihen ei pääse millään testerillä käsiksi on siinä moduulissa luultavasti vikaa (olettaen, että kaikkiin muihin yksiköihin pääsee käsiksi). Nämä ABS yksiköissä on tyyppivikana sisäisten liitosten irtoaminen. Aiheuttaa monia ongelmia kuten sen, että yksikköön ei saa testerillä enää yhteyttä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • pasianssi71
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 219
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Se on tuo DSC57. Tuo no response tms voi johtua INPA:sta (liian vanhat scriptit tms). Kannattaa vielä kokeilla vaikka ISTA:lla tai sitten toisella INPA asennuksella. Mikäli siihen ei pääse millään testerillä käsiksi on siinä moduulissa luultavasti vikaa (olettaen, että kaikkiin muihin yksiköihin pääsee käsiksi). Nämä ABS yksiköissä on tyyppivikana sisäisten liitosten irtoaminen. Aiheuttaa monia ongelmia kuten sen, että yksikköön ei saa testerillä enää yhteyttä.
                          Noista yksikön vioista jo luinkin, ja tuo koodi mikä tuossa aiemmassa viestissä on, niin on luettu juuri tuolta DCS57 puolelta.
                          Istaa ei itsellä ole mutta DIS/GT1, SSS/PROGMAN, TIS ja NcsExpert löytyvät tuosta omasta asennuksesta, tosin näiden käyttö hieman vielä hakusessa.
                          Akun laitoin lataukseen siinä toivossa että vika olisikin liian alhaisessa latauksessa, en mitannut jännitteitä mutta aika kivasti alkoi laturi pukkaamaan tavaraa sisään:think sähköpenkkien säädöt ei myöskään aina ole toimineet avaimen mukaan, mikä vois myös kertoa liian alhaisesta jännitteestä?
                          Tutkitaan huomenna tarkemmin kun akku on latautunut.
                          Ja tarkennuksena vielä niin mittarissa palaa siis luistoneston valo ja käsijarrun/jarrujen varoitusvalo, abs valo ei pala, ja nämä kaksi mitkä palaa niin voivat välillä virtojen laittamisen jälkeen olla jonkin aikaa palamatta, ja välillä palaa vain luistoneston valo.

                          Comment

                          • pasianssi71
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2014
                            • 219
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Originally posted by pasianssi71 View Post
                            Noista yksikön vioista jo luinkin, ja tuo koodi mikä tuossa aiemmassa viestissä on, niin on luettu juuri tuolta DCS57 puolelta.
                            Istaa ei itsellä ole mutta DIS/GT1, SSS/PROGMAN, TIS ja NcsExpert löytyvät tuosta omasta asennuksesta, tosin näiden käyttö hieman vielä hakusessa.
                            Akun laitoin lataukseen siinä toivossa että vika olisikin liian alhaisessa latauksessa, en mitannut jännitteitä mutta aika kivasti alkoi laturi pukkaamaan tavaraa sisään:think sähköpenkkien säädöt ei myöskään aina ole toimineet avaimen mukaan, mikä vois myös kertoa liian alhaisesta jännitteestä?
                            Tutkitaan huomenna tarkemmin kun akku on latautunut.
                            Ja tarkennuksena vielä niin mittarissa palaa siis luistoneston valo ja käsijarrun/jarrujen varoitusvalo, abs valo ei pala, ja nämä kaksi mitkä palaa niin voivat välillä virtojen laittamisen jälkeen olla jonkin aikaa palamatta, ja välillä palaa vain luistoneston valo.
                            Korjattu! jarruneste vähissä
                            Nyt pitää vaan etsiä mahdollinen vuotokohta.

                            Uutta jarruputkea n.7m pitää asentaa, eli molemmat takaputket uusiksi, kuskin penkin kohdalta puhki ja myös taaempaa aika pehmeetä tavaraa.
                            Last edited by pasianssi71; 21-06-2016, 20:23.

                            Comment

                            • Jungar
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 60
                              • Kolari

                              #29
                              Noniin. Itellä kans ABS ja luistonesto taulussa ja INPA antaa koodia oikeasta etu anturista.

                              Motonetistä hain uuden anturin ja erosi vanhasta vain siten, että valot paloi kokoajan, joka käynnistyksellä ja vanhalla anturilla vain silloin tällöin.

                              Onkohan motonet anturit jo valmiiksi paskana vai voiko enteillä jostain muusta viasta johdot, boksi tms?

                              Mistä porukka yleensä anturit hakee? Marmorilta ko kyselin niin tahtoivat melkeen 170€ joka on mielestäni vähän turhan raju hinta yhdestä anturista.

                              Comment

                              • Oxtar_
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 313
                                • Hämeenlinna

                                #30
                                Originally posted by Jungar View Post
                                Noniin. Itellä kans ABS ja luistonesto taulussa ja INPA antaa koodia oikeasta etu anturista.

                                Motonetistä hain uuden anturin ja erosi vanhasta vain siten, että valot paloi kokoajan, joka käynnistyksellä ja vanhalla anturilla vain silloin tällöin.

                                Onkohan motonet anturit jo valmiiksi paskana vai voiko enteillä jostain muusta viasta johdot, boksi tms?

                                Mistä porukka yleensä anturit hakee? Marmorilta ko kyselin niin tahtoivat melkeen 170€ joka on mielestäni vähän turhan raju hinta yhdestä anturista.


                                Mikä vuosimalli?

                                2 kpl kokemusta motonet antureista ja molemmat toimineet. Ensimmäisellä kerralla oli boksi vika oikeasti ja uusi motonet anturi toimi uudella boksilla hyvin -99 528 touringissa ja toisella anturi oikeasti rikki 97 540.
                                E39 540iA Oxfordgrün

                                ex:
                                E39 528iA
                                E53 3.0dA
                                E34 530iA
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎