Originally posted by Joel e39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja luistoneston merkkivalo palaa
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Ostin sen Kimsu auto:sta, tehdaskunnostetun boksin. samoilla sarjanumeroilla kuin vanha boksi. pitää yrittää löytää ohjeen kuin toi boksi sitten ohjelmoidaan.. siitä ei ole mitään hajua.. jos joku osaisi neuvoa kuinka se tehdään, ottaisin tiedon kiitollisena vastaanLast edited by Joel e39; 20-05-2016, 19:50.
Comment
-
-
Originally posted by Joel e39 View PostOstin sen Kimsu auto:sta, tehdaskunnostetun boksin. samoilla sarjanumeroilla kuin vanha boksi. pitää yrittää löytää ohjeen kuin toi boksi sitten ohjelmoidaan.. siitä ei ole mitään hajua.. jos joku osaisi neuvoa kuinka se tehdään, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVikakoodin tsekkaus (Inpalla) ensimmäiseksi ja ehkä livedataa antureilta. Jos laitoit sinne jonkun tarvikeanturin,niin vika voi olla siinäkin.Tuo on kesäkuussa 98 ensirekisteröity ja siis vanhemmalla moottorimallilla. Pitäiskö tuossa olla nykymallinen OBD-pistoke, en löytänyt kuin vanhan pyöreämallisen. Kuskin puolen hanskalokerossa ei ainakaan näkynyt. Kaverilla siis on kunnon vikakoodinlukulaitteet (en nimeä muista, mutta ihan tietokoneohjelmisto kyseessä), mutta ei tunnistanut ilmeisesti väliadapteria...
nyk: e39 520i -98
ennen: e34 520i -94
Comment
-
-
Originally posted by valkoinenkupla View PostKokeilin ihan motonetin tarvikeanturia, että AD:n Boschilaista anturiaTuo on kesäkuussa 98 ensirekisteröity ja siis vanhemmalla moottorimallilla. Pitäiskö tuossa olla nykymallinen OBD-pistoke, en löytänyt kuin vanhan pyöreämallisen. Kuskin puolen hanskalokerossa ei ainakaan näkynyt. Kaverilla siis on kunnon vikakoodinlukulaitteet (en nimeä muista, mutta ihan tietokoneohjelmisto kyseessä), mutta ei tunnistanut ilmeisesti väliadapteria...
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla rupes e53 temppuilemaan kanssa, eli jarrujen varoitusvalo palaa ja luistoneston valo myös.
Inpalla katsottuna seuraava koodi.
Kaikista pyöristä tulee nopeustieto, vakkari ja nopeusmittari myös toimivat normaalisti eli etuanturi?
Voiko anturi olla rikki vaikka antaa nopeustiedon?
Lisäksi välillä saattaa hetken olla valot palamatta ja välillä palaa pelkästään jarrujen varoitusvalo?Last edited by pasianssi71; 29-10-2016, 16:20.
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostMulla rupes e53 temppuilemaan kanssa, eli jarrujen varoitusvalo palaa ja luistoneston valo myös.
Inpalla katsottuna seuraava koodi.
Kaikista pyöristä tulee nopeustieto, vakkari ja nopeusmittari myös toimivat normaalisti eli etuanturi?
Voiko anturi olla rikki vaikka antaa nopeustiedon?
Lisäksi välillä saattaa hetken olla valot palamatta ja välillä palaa pelkästään jarrujen varoitusvalo?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLue koodi ABS moduulilta erikseen, niin saat järkevämmän koodin.
Tuohon en päässyt inpalla kiinni, olisko tullut joku not responce tms. ilmoitus
Pitääpä tarkistaa tuon abs yksikön liitin heti.
Liitin tarkistettu ja käsitelty kontaktisprayllä, ei vaikutusta, tosin liitin itsessään oli kyllä hyvännäköinen.Last edited by pasianssi71; 10-06-2016, 11:31.
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostEli onko se tuo DXC8 ?
Tuohon en päässyt inpalla kiinni, olisko tullut joku not responce tms. ilmoitus
Pitääpä tarkistaa tuon abs yksikön liitin heti.
Liitin tarkistettu ja käsitelty kontaktisprayllä, ei vaikutusta, tosin liitin itsessään oli kyllä hyvännäköinen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSe on tuo DSC57. Tuo no response tms voi johtua INPA:sta (liian vanhat scriptit tms). Kannattaa vielä kokeilla vaikka ISTA:lla tai sitten toisella INPA asennuksella. Mikäli siihen ei pääse millään testerillä käsiksi on siinä moduulissa luultavasti vikaa (olettaen, että kaikkiin muihin yksiköihin pääsee käsiksi). Nämä ABS yksiköissä on tyyppivikana sisäisten liitosten irtoaminen. Aiheuttaa monia ongelmia kuten sen, että yksikköön ei saa testerillä enää yhteyttä.
Istaa ei itsellä ole mutta DIS/GT1, SSS/PROGMAN, TIS ja NcsExpert löytyvät tuosta omasta asennuksesta, tosin näiden käyttö hieman vielä hakusessa.
Akun laitoin lataukseen siinä toivossa että vika olisikin liian alhaisessa latauksessa, en mitannut jännitteitä mutta aika kivasti alkoi laturi pukkaamaan tavaraa sisään:think sähköpenkkien säädöt ei myöskään aina ole toimineet avaimen mukaan, mikä vois myös kertoa liian alhaisesta jännitteestä?
Tutkitaan huomenna tarkemmin kun akku on latautunut.
Ja tarkennuksena vielä niin mittarissa palaa siis luistoneston valo ja käsijarrun/jarrujen varoitusvalo, abs valo ei pala, ja nämä kaksi mitkä palaa niin voivat välillä virtojen laittamisen jälkeen olla jonkin aikaa palamatta, ja välillä palaa vain luistoneston valo.
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostNoista yksikön vioista jo luinkin, ja tuo koodi mikä tuossa aiemmassa viestissä on, niin on luettu juuri tuolta DCS57 puolelta.
Istaa ei itsellä ole mutta DIS/GT1, SSS/PROGMAN, TIS ja NcsExpert löytyvät tuosta omasta asennuksesta, tosin näiden käyttö hieman vielä hakusessa.
Akun laitoin lataukseen siinä toivossa että vika olisikin liian alhaisessa latauksessa, en mitannut jännitteitä mutta aika kivasti alkoi laturi pukkaamaan tavaraa sisään:think sähköpenkkien säädöt ei myöskään aina ole toimineet avaimen mukaan, mikä vois myös kertoa liian alhaisesta jännitteestä?
Tutkitaan huomenna tarkemmin kun akku on latautunut.
Ja tarkennuksena vielä niin mittarissa palaa siis luistoneston valo ja käsijarrun/jarrujen varoitusvalo, abs valo ei pala, ja nämä kaksi mitkä palaa niin voivat välillä virtojen laittamisen jälkeen olla jonkin aikaa palamatta, ja välillä palaa vain luistoneston valo.
Nyt pitää vaan etsiä mahdollinen vuotokohta.
Uutta jarruputkea n.7m pitää asentaa, eli molemmat takaputket uusiksi, kuskin penkin kohdalta puhki ja myös taaempaa aika pehmeetä tavaraa.Last edited by pasianssi71; 21-06-2016, 20:23.
Comment
-
-
Noniin. Itellä kans ABS ja luistonesto taulussa ja INPA antaa koodia oikeasta etu anturista.
Motonetistä hain uuden anturin ja erosi vanhasta vain siten, että valot paloi kokoajan, joka käynnistyksellä ja vanhalla anturilla vain silloin tällöin.
Onkohan motonet anturit jo valmiiksi paskana vai voiko enteillä jostain muusta viasta johdot, boksi tms?
Mistä porukka yleensä anturit hakee? Marmorilta ko kyselin niin tahtoivat melkeen 170€ joka on mielestäni vähän turhan raju hinta yhdestä anturista.
Comment
-
-
Originally posted by Jungar View PostNoniin. Itellä kans ABS ja luistonesto taulussa ja INPA antaa koodia oikeasta etu anturista.
Motonetistä hain uuden anturin ja erosi vanhasta vain siten, että valot paloi kokoajan, joka käynnistyksellä ja vanhalla anturilla vain silloin tällöin.
Onkohan motonet anturit jo valmiiksi paskana vai voiko enteillä jostain muusta viasta johdot, boksi tms?
Mistä porukka yleensä anturit hakee? Marmorilta ko kyselin niin tahtoivat melkeen 170€ joka on mielestäni vähän turhan raju hinta yhdestä anturista.
Mikä vuosimalli?
2 kpl kokemusta motonet antureista ja molemmat toimineet. Ensimmäisellä kerralla oli boksi vika oikeasti ja uusi motonet anturi toimi uudella boksilla hyvin -99 528 touringissa ja toisella anturi oikeasti rikki 97 540.
Comment
-
Comment