2001 mallin 520i touringissa jymähti takalasin pyyhin yhtäkkiä. Lakkasi toimimasta, kun viimeksi oli kovia pakkasia. Eikä ole alkanut pelata vaikka ilmat välillä lämpesi plussankin puolelle. Niin ja samaan syssyyn lakkas pelaamasta myös takalasin pissapoika. Edessä kaikki pelaa OK. Eli mistäköhän lähtis vikaa hakemaan??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touring takalasin pyyhin
Collapse
X
-
Originally posted by Magge View Post2001 mallin 520i touringissa jymähti takalasin pyyhin yhtäkkiä. Lakkasi toimimasta, kun viimeksi oli kovia pakkasia. Eikä ole alkanut pelata vaikka ilmat välillä lämpesi plussankin puolelle. Niin ja samaan syssyyn lakkas pelaamasta myös takalasin pissapoika. Edessä kaikki pelaa OK. Eli mistäköhän lähtis vikaa hakemaan??E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
-
-
Mulla tismalleen samanlainen ongelma! Kertokaas joku ideoita, sulakkeet oon tarkastanut. Sellasen huomion tein että mitattaessa sulakkeen jännitettä runkoa vasten, väittää mittäri niiden olevan samassa potentiaalissa tai ainakin lähellä? voiko olla releen kelan tms aiheutama....:Ilman hauskaa voi olla viinaA:.
Comment
-
-
Mulla oli sama vika kun 3v sitten autoni ostin.
Syy käytön puutetta ja epäpuhtautta siinä systeemissä.
Kokele siten että avaa lasi ja kokeile vääntää käsin siitä vivusta.
Veikkaan että ei käänny helposti kun on vajaavaisella voitelulla.
Avaa mekanismi , putsaa akseli ja hela ,pistä uudet vaseliinit ja toimii...
T damadama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
-
Originally posted by Magge View PostNiin ja samaan syssyyn lakkas pelaamasta myös takalasin pissapoika.e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by Maxi View PostTäälä on kanssa ongelmaa tuon pyyhkimen kanssa, jumitti paikalleen, ei liiku sitten millään, vaikka ikkunan avaakin, moottori kyllä toimii, mutta pyyhin totaalisen jumissa, enkä saanut sitä edes paloihin että pääsisi tutkimaan vikaa. Miten sen pyyhkimen pitäisi lähteä irti?
1. Suojamuovi pois päältä (pitää nostaa suoraan ylöspäin).
2. Sen jälkeen mutteri pyyhkijän varren päältä pois
3. Nyt pyyhkijän pitäisi irrota, mutta todellisuudessa on varmasti piukassa. Eli suihki jotain CRCtä tms. ja käy vaikka kahvilla odotellessa. Kyllä se siitä kevyellä naputtelulla yms. irtoo..
4. Pyyhkimen varren alta löytyy lukitusrengas jonka poistamalla akseli saadaan vedettyä sisäkautta pois.
Comment
-
-
Sama ohje vähän erilailla selostettuna
Sama ohje vähän erilailla selostettuna
Ihan ekaksi kannattaa ottaa sisäpuolen "joustomuovi" (lähtee vetämällä) ja sen alta muovi, joka on kahdella torxilla(20 tai 25).Sitten lasket lasin nenän korkeudelle, niin näät pienen (10) torxin katkaisijan alapuolella. Se pois ja muovisuoja lähtee kampeamalla suoraan lasista poispäin. (kynsilukitus reunassa) Sitten pyyhkijän akselin päästä suojahattu pois, pyyhkijä pois. Boorin alapuolella on lukkorengas, se pois ja akselitappi lähtee sisäänpäin irti. Juuressa on myös prikka. Se voi olla tiukassakin, mutta ruosteenirroitusöljyä ja kiertoa ja vetoa, niin lähtee. Hiomanauhalla tappi puhtaaksi ja reikä, mikä on kyllä hankala siivota. Kasauksessa itse käytin mustaa molyvaseliinia. Tää ohje käy ainakin -9/98 asti.
Viime talvena toimi pyyhin aivankuin uudessa, eikä uusi akselimekanismikaan kallis ole, reilu 60€ T:reen Metrossa.Last edited by 525TDS Touring; 22-04-2007, 20:03.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Ok, omaan kärryynikin iski sitten tuo takapyyhkijän jumitus. Irroitinkin tuon katkaisimen alla olleen ruuvin, pyyhkijän varren päälle tulevan ison muovisen kannen sekä pyyhkijän varren päällä olevan suojahatun & kiinnitysmutterin ja prikan.
Ongelmaksi on jäänyt nyt tuo saamarin pyyhkijän sulan varsi joka ei todellakaan suostu irtoamaan suosiolla akselilta vaikka on saanut oman aikansa sekin lillua irroitusöljyssä ... Onko tässä nyt vielä jokin vaihe tekemättä vai millä hemmetin liimalla tuo itse varsi on tuossa akselissa kiinni kun ei se ainakaan sitä päälimmäistä mutteria näytä tarvitsevan ???F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Originally posted by Wäinö View PostOngelmaksi on jäänyt nyt tuo saamarin pyyhkijän sulan varsi joka ei todellakaan suostu irtoamaan suosiolla akselilta vaikka on saanut oman aikansa sekin lillua irroitusöljyssä ...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Lainaan tätä topiccia vaikka pyyhin ei jumissa olekaan. Ongelma on niinkin yksinkertainen, kuin että miten tuon e39:n takalasin pyyhkijän kuuluu toimia? Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta saksankielisestä ohjekirjasta ja viiksen kuvista tuo ei oikein selviä. Olen sentään saanut pyyhkijän liikkeelle, mutta kai sillekin on eri nopeuksia ja miten tuo pissapoika sitten toimii ja missä sen säiliö on?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostLainaan tätä topiccia vaikka pyyhin ei jumissa olekaan. Ongelma on niinkin yksinkertainen, kuin että miten tuon e39:n takalasin pyyhkijän kuuluu toimia? Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta saksankielisestä ohjekirjasta ja viiksen kuvista tuo ei oikein selviä. Olen sentään saanut pyyhkijän liikkeelle, mutta kai sillekin on eri nopeuksia ja miten tuo pissapoika sitten toimii ja missä sen säiliö on?
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostOlen siinä käsityksessä että takalasinpyyhkimellä on ainoastaan tuo tihkunopeus viiksi naksautettuna askeleen eteenpäin. Takalasin pissapoikahan toimii kun työntää tuota viikseä vielä hieman enemmän eteenpäin, pissapoika käyttää samaa säiliötä lasinpesurin kanssa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostSe on vain TIUKASSA! Koita jollain olus vetäjällä tai sitten kampeat ruuvarilla monelta puolelta... Kyllä se irti lähtee, voimaa peliin!
Jotain hemmetin kotikutoista viritystäkin tuossa tuntui olevan, sillä takalasin pyyhkimen varren ja akselin välistä löytyi jos jonkinlaisia shimmejä ja jopa kuminen hapertunut o-rengas, joita ainakakaan ETK ei tunnistanut tuonne kuuluviksi ...
Itse se akselikin on siinä kunnossa että taitaapa mennä vaihtoon, ei jaksa kokeilla kuinka nopeasti se jämähtää uudelleen kiinni ajan kanssa.Last edited by Wäinö; 10-07-2008, 00:21.F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
Comment