Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 d tyhjäkäynnin 'rynkytys'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    #46
    Originally posted by BreeZi View Post
    Tätä vain http://www.roadmachine.fi/redline/RL2.html
    Itse olen käyttänyt tätä nyt pitkän aikaa jokaisen tankkauksen yhteydessä.
    Tämän seurauksena suuttimien korjausarvot ovat pienentyneet, ja käynti on tasautunut.
    Pommissa suutinarvot olivat reilummin pielessä ja pullollinen RL2:sta korjasi tilanteen. Mielenkiintoisena seikkana huomio, pullon loppumisen jälkeen suutinarvot paranivat huomattavasti puolen vuoden aikavälillä.

    Rynkytystä myös aiheuttanut commonrailin anturiliitin huonon kontaktin takia, tämän kun on irroittanut ja cleanerilla putsannut. On kontakti pysynyt hyvänä 4-6kk.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • TsKo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 127
      • Loppi

      #47
      Originally posted by Jacques View Post
      Pommissa suutinarvot olivat reilummin pielessä ja pullollinen RL2:sta korjasi tilanteen. Mielenkiintoisena seikkana huomio, pullon loppumisen jälkeen suutinarvot paranivat huomattavasti puolen vuoden aikavälillä.

      Rynkytystä myös aiheuttanut commonrailin anturiliitin huonon kontaktin takia, tämän kun on irroittanut ja cleanerilla putsannut. On kontakti pysynyt hyvänä 4-6kk.
      Kaadoin kokeeksi kolmisen desiä neste synt 2t öljyä tankillisen sekaan sunnuntai iltana, katotaan onko mitään vaikutusta. Toisaalta ihme romuja nämä "nyky"dieselit jos täytyy laittaa 2t öljyy niinku pappatunturiin tai sitte jotain muuta lisäainetta tankkiin. Ja tuossa omassa kotterossa näkyy olevan railpaine anturin johdot tinaamalla kiinni anturissa ex omistajan toimesta, ei ainakaan ne hapetu.

      Eilen kun hain suuttimen vuotolinjan nippoja Riihimäen dieselhuollosta, tulin samalla kysyneeksi korjaavatko he noita 530d bmw suuttimia. Vastaus oli että ei ja vaihtosuuttimia vaan kehiin. Hintaa noin 400 euroa ja vanha vaihdossa
      No joo not gonna happen, täytyy kyllä katella jostain muualta jos se vika on kuitenkin noissa suuttimissa sillä on kyllä täällä kotomaassa hinnoiteltu sellaiseksi että saa koko auton melkeen suutinsarjan hinnalla.
      e70 X5 40d -11
      ex e39 530D touring -00
      ex e39 TDSa touring -99

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #48
        Originally posted by TsKo View Post
        Kaadoin kokeeksi kolmisen desiä neste synt 2t öljyä tankillisen sekaan sunnuntai iltana, katotaan onko mitään vaikutusta. Toisaalta ihme romuja nämä "nyky"dieselit jos täytyy laittaa 2t öljyy niinku pappatunturiin tai sitte jotain muuta lisäainetta tankkiin.
        Niin vai liekö se vaan nykyajan polttoaineesta kiinni? :think
        Tai joku siis tiesi kertoa, että ois Suomen (EU-alueen yleisestikin?) polttoaineesta kiinni, kun on niin tiukat päästönormit yms, jotta sen takia polttoaineestakin pitäisi tehdä niin pitkälle jalostettua? Mene ja tiedä...

        Mutta on nykydieseleissä huonoakin, rivipumppu kuitenkin sai voitelunsa myös moottoriöljystä, silloin tietysti kiusas suuttimet yhä edelleen (harvoin), mutta ruiskutuspaineet oli vähän toista, niin ei ollu niin herkkiä keksintöjä...

        Nykytekniikka säästää polttoainelaskussa, niin huoltolaskussa sitte otetaan sama raha takas. Mut hei, ainakin on vihreä lippu perseessä ja mielessä, ku ei tupruttele auto ku vesihyöryä suurinpiirtein!
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • Astwau
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 73
          • Lahti

          #49
          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Nykytekniikka säästää polttoainelaskussa, niin huoltolaskussa sitte otetaan sama raha takas. Mut hei, ainakin on vihreä lippu perseessä ja mielessä, ku ei tupruttele auto ku vesihyöryä suurinpiirtein!
          Tosi hyvin sanottu.

          Comment

          • TsKo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 127
            • Loppi

            #50
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Mutta on nykydieseleissä huonoakin, rivipumppu kuitenkin sai voitelunsa myös moottoriöljystä, silloin tietysti kiusas suuttimet yhä edelleen (harvoin), mutta ruiskutuspaineet oli vähän toista, niin ei ollu niin herkkiä keksintöjä...

            Nykytekniikka säästää polttoainelaskussa, niin huoltolaskussa sitte otetaan sama raha takas. Mut hei, ainakin on vihreä lippu perseessä ja mielessä, ku ei tupruttele auto ku vesihyöryä suurinpiirtein!
            Joo ei ollu niin herkkiä vehkeitä ja suuttimiakin pystyi korjailemaa itte. Varaosien hinnoittelu näyttää kyllä karanneen käsistä Ja siihen kun yhdistetään tuo nykyvehkeiden kestävyys ni jep. Kaukana takanapäin on ne ajat jolloin diisseliautolla ajettiin puolimiljoonaa ilman sen kummempia remontteja. Nykyisin siihen kilsamäärään saa laittaa läjän antureita, suuttimia, pumppuja, ym pientä ja edullista
            e70 X5 40d -11
            ex e39 530D touring -00
            ex e39 TDSa touring -99

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1223
              • Pori

              #51
              Originally posted by Jacques View Post
              Pommissa suutinarvot olivat reilummin pielessä ja pullollinen RL2:sta korjasi tilanteen. Mielenkiintoisena seikkana huomio, pullon loppumisen jälkeen suutinarvot paranivat huomattavasti puolen vuoden aikavälillä.

              Rynkytystä myös aiheuttanut commonrailin anturiliitin huonon kontaktin takia, tämän kun on irroittanut ja cleanerilla putsannut. On kontakti pysynyt hyvänä 4-6kk.
              Ihan mielenkiinnosta, paljon laitoit aina tankilliseen tuota RL-2:sta? Tuotahan ei juuri paljoa tarvitse laittaa, n.1/10 pullollista tankilliseen olis ohjeistus. Mietin vaan, jos antaa kuitenkin sellasen "tehokkaamman" hoidon
              Last edited by Juspa; 27-10-2012, 22:44.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎