Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 d tyhjäkäynnin 'rynkytys'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 92
    • Oulu

    e39 d tyhjäkäynnin 'rynkytys'

    Morot,
    osaako raati diagnosoida (toki osaa) syytä moiseen kun dieselissä on sellaisia oireita että tyhjäkäynti tuntuu rynkyttävän eli kone ei kävisi aina kaikilla pytyillä - välillä taas käynti on ihan normaali. Mittarissa nyt 165tkm, joten olisiko esim suuttimissa jotain häikkää? Miten korjuuttaa / onko kallista? PA suodatin vaihdettu ed. huollossa n. 10 tkm sitten.
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #2
    Kandee käydä vielä se BMW diagnoosi läpi, ennen mitää suuttimien vaihtoa, kun ne suuttimet maksaa yli 300€ kpl.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • jjv
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 92
      • Oulu

      #3
      Ok - pystyy tekemään mutta onko muita mahdollisuuksia korjata moisia ongelmia kuin uuden vaihtamalla? 6x300e = 1800e! Oletan että kaikki suuttimet tasaisesti kuluneet kaikki joten jos nyt yhden vaihtaa niin kohta on jo toinen jne. kunnes koko kierros käyty läpi ja 1800e köyhempi. Mitä UÄ hoidolla tässä yhteydessä voidaan saavuttaa vai voidaanko tehdä yhtään mitään muuta kuin vaihtaa koko paketti kerralla?

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #4
        ootko nyt selvittänyt että se vika on suuttimissa...? ei pitäis 165tkm ajetut suuttimet olla lopuillaan vielä tänä eikä ensi vuonnakaan...

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          paskoja ne kaikki on usko pois.. no ei kai, tuskimpa siellä mitää vikaa suuttimissa on. nakutus anturi?
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • jjv
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 92
            • Oulu

            #6
            No niin viedäänpä tämä sitten loppuun eli nyt 2 pöntön suuttimet tarvi korjata ja nyt kone käy ja kukkuu hienosti. Aiemmin jo 1 suutin vaihdettu.

            Ei tosiaan uskoisi mutta onko tässä nyt jotain isompaa juttua ns. Common-rail suihkutuksessa, jossa isommat suihkutuspaineet kyseessä ja sen johdosta suuttimet ei kestä -> materiaaliongelma? Autoon on nyt siis vaihdettu/korjattu 3 suutinta ja kai ne loputkin 3 on kohta korjausta vaille valmiita...
            Tähän varmaan osaa vastata vain tosi tiisselimiehet kun tämä on vain omaa amatöörimäistä spekuloitia.

            Niin hintaa tuli nyt pikkasen vaille 500e ja ei tehty merkkiliikkeessä vaan alaan erikoistuneella diesel-korjaamolla.

            Comment

            • Jesper
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1448

              #7
              Aika uskomatonta että noilla kilometreillä jo...

              Comment

              • 330XD Touring
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 104

                #8
                Ihan normaalia se on...usko pois
                Poliisi on ystävä

                Comment

                • jjv
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 92
                  • Oulu

                  #9
                  Just, no pidetäänpä sitten pini kalluppikierros eli monellako Common Rail diesel koneen omistajalla on n. 150 tkm kohdalla ollut suutinten kanssa ongelmia?

                  Toinen juttu liittyen tuohon kulumiseen niin yksi 'varma' asia on että suomen oloissa käytettävä talvilaadun polttoaine on pahempaa kuin kesälaatu johtuen lisäaineista jotka tekevät aineesta juoksevamman ja sitä myöten 'kuivemman' polttoaineen -> kuluttaa suuttimia enemmän.
                  Toinen juttu tuon talvilaadun huonoja puolia olisi että laskee myös tehoja - kuten vanha RF guru tuppasi laukomaan että se mikä sovituksessa hävitään kovataan teholla, pätee tähänkin eli tehoja pemussa riittää joten siitä ei kannata huolta kantaa ;-)

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #10
                    Melkeen nakkaisin kommentin suoraan kutunetin tiskiltä, "tuontiautoista emme vastaa daa daa" eli nuo kilsat on mittarissa vai ajettuja joskus?
                    Taxit kun suomessa kuulema kestää enemmän? Tiedä vaikka olis omat farmisäiliöt sitten täynnä jäässä olevaa kesälaatua? Ihan ois itekkin kiva tietää ku tiisseliä hamuan... black
                    ...

                    Comment

                    • jykä
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 123
                      • Pohojanmaa

                      #11
                      Omassa saksantuonnissa (525d -00) oli kaikki suuttimet vaihdettu boschin piikkiin saksanmaalla noin 100tkm:ssä. Jonkuntyypin "hiljainen" takaisinkutsukampanja oli ymmärtääkseni kyseessä, vaihtoivat jos asiakas osasi valittaa. Eli laatuongelmia siis on, ikävä kyllä suomenmaalla saa tälläiset kaikki tyyppiviat kärsiä suurelta osalta omasta kukkarosta...
                      Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                      Current: F11 520d M-sport

                      Comment

                      • jjv
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 92
                        • Oulu

                        #12
                        No voe hele... sama kiesi kyseessä eli 525d ja vm. 2000. nyt pitääpi ottaa parit puhelut. Pitääpä vain ensin miettiä sanoja ennen soittoa. Kuten tuossa aiemmin jo epäilin niin voisi olla jonkintyyppinen laatuongelma kyseessä.

                        Comment

                        • ////3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 399
                          • Lahti

                          #13
                          Oma 530D vm.-00 ajettu 233tkm. alkoi myös tekemään samanlasta tyhjäkäynti ongelmaa tälläviikolla. Kone heiluu välillä tyhjäkäynnillä mutta ei läheskään aina, viileällä koneella useammin kuin kuumallakoneella.

                          Voisiko vika olla että suuttimien kupariset tiivisteprikat vuotaisivat, millä suutin tiivistyy kanteen?

                          Olisi mahdollista että jossain olisi jonkinlainen vuoto?
                          Usvaa putkeen

                          Comment

                          • jms-btcf
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 696
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by ////3 View Post
                            Oma 530D vm.-00 ajettu 233tkm. alkoi myös tekemään samanlasta tyhjäkäynti ongelmaa tälläviikolla. Kone heiluu välillä tyhjäkäynnillä mutta ei läheskään aina, viileällä koneella useammin kuin kuumallakoneella.
                            Mulla oli kanssa tuo oire ja täältä saatujen vinkkien perusteella epäilin vikaa suutinosastolla.
                            Sitten jossain vaiheessa vauhtipyörä koki täystuhon, vaihdoin sen eikä ole ollut tuota vatkausta sen koommin.
                            Autona 530d -99 manuaali, vatkaus alkoi noin 300tkm paikkeilla ja vauhtipyörä hajosi ~420tkm kohdalla
                            e61 535d

                            Comment

                            • ////3
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 399
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by jms-btcf View Post
                              Mulla oli kanssa tuo oire ja täältä saatujen vinkkien perusteella epäilin vikaa suutinosastolla.
                              Sitten jossain vaiheessa vauhtipyörä koki täystuhon, vaihdoin sen eikä ole ollut tuota vatkausta sen koommin.
                              Autona 530d -99 manuaali, vatkaus alkoi noin 300tkm paikkeilla ja vauhtipyörä hajosi ~420tkm kohdalla
                              Tärisikö sulla kone tyhjäkäynnillä tuosta 300tkm tuonne 420tkm saakka?
                              Toi kone ei kyllä tärise aina tärisikö sulla ainakun kävityhjäkäyntiä?
                              Usvaa putkeen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎