Miten E39 automaatilla?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Originally posted by Stone View Post
    Voiskohan nämä johtua ilmamassamittarista?:think
    Tätä olen myös miettinyt, mutta miten sen vika todetaan? Siis muuten kuin ostamalla uusi. Kulutuslukemat on kyllä aika suuret mutta se johtunee urheilullisesta kaasujalasta ja taajamaköröttelystä.
    E39 528iA

Comment

• suffeli
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 559
      • JKL

Tämän muutoksen kiihtyvyydessä huomasin jo edellisellä 528:lla. Välillä tuntui, että täyskaasukiihdytyksen huomasi vain nopeusmittarista ja välillä tuntui, että autoon on tullut 50hv lisää. Minä tosin olen selittänyt tämän itselleni adaptiivisella moottorinohjauksella, jonka olemassaolosta ja toiminnasta ei tosin ole mitään todisteita :think Tosin totuus taitaa olla, että persdyno valehtelee niin rajusti. Nykyisessä autossa en ole tosin havainnut juurikaan eroja kiihtyvyyksissä, aina se on liian pieni

Pitäisi olla joku tienpätkä jossa voisi käydä testaamassa näitä kiihtyvyyksiä. Tosin samalla pitäisi saada monta samanlaista autoa paikalle samaan aikaan. Ja pitäisi olla joku kunnon mittauslaitteisto jne jne.

Pistä TJJ ihmeessä raportti tuosta Vanoksen testailuista!!
      ------
      G31 530d

Comment

• TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

Originally posted by exodus View Post
        samaa täällä, välilä luulee jo olevansa vainoharhainen, mutta ehkä se onkin jotain muuta. Varsinkin ajoittainen herkkä sammahtelu ärsyttää.
        Minulla ei ole ollut ongelmia sammahtelun kanssa, tyhjäkäynnin aaltoilua oli muutaman kerran 2-3 vuotta sitten mutta eipä sitäkään ole enää tapahtunut. Mutta tehon vaihteluita tapahtuu. Olen huomannut, että auto aika usein on tehokas kun ajan sillä aamulla töihin (10km) ja lähden 30 minuutin päästä ajamaan. Minulla vertailua sotkee vielä automaatti, tosin tilanne on sama vaikka olisi sport-asento päällä.
        E39 528iA

Comment

• vV8m5
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 11
          • Kannonkoski

e39 530da

Nostellaampa vanhaa aihetta.

Itselle tuli vähän aikaa sitten ensimmäinen bemari ja samalla ensimmäinen automaattivaihteinen auto. Kyseessä -99 530d steptronicilla. Kilsoja takana rapiat 520tkm, moottori ohjelmoitu 250hp/550Nm.
          Kuinka paljon vääntöä tuo laatikko kestää luistamatta? Kun automaatista ei juuri kokemusta niin sanoisin himpun jo luistavan turbiinin, mutua siis. Lootan öljyt vaihdettu säännöllisesti, edellisen kerran n.30tkm sitten ja vaihdan lähiaikoina uudestaan.

D-asennossa ajaessa laatikko arpoo vähän tuossa 80-90km/h nopeudessa. Lukitseeko turbiinin tuossa nopeudessa/ noilla kierroksilla? Tämä tapahtuma riippuu vähän kaasun asennosta, eli pienen pumppausliikkeen ansiosta. Voisin kokeilla ottaa akun piuhan irti, että opitut arvot nollaantuvat?

Muutaman kerran pakittaessa on käynyt niin, että valitsin R-asentoon ja veto kytkeytyy pienellä viiveellä vähän kolahtaen. Tuo kolahdus saattoi tosin kuulua väljästä etu-alatukivarresta. Onko tuo pakin kytkeytyminen viiveellä normaalia?

Onko järkevintä ajaa D- vai S-asennossa tuollaista n.15km sivutie pätkää, jossa nopeus max.50km/h? Muuten olen kyllä tyytyväinen tähän hankintaan ja nyt parin viikon aikana kilsoja tullut jo 1500.
          Last edited by vV8m5; 14-06-2014, 12:05.

Comment

• Jookuj
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 953
            • Kemi

Mun autossa myös steppi laatikko, ja kun vaihdan M/S puolelle niin mittaristoon syttyy D n viereen 5 numero.
            Missä sen S pitäs näkyä? :O
            BMW F11 M550D -14
            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
            MB w211 -07
            BMW e39 525i -01
            BMW e36 325i -93
            BMW e36 320i -92

Comment

• Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10121
              • KVLA

Originally posted by Jookuj View Post
              Mun autossa myös steppi laatikko, ja kun vaihdan M/S puolelle niin mittaristoon syttyy D n viereen 5 numero.
              Missä sen S pitäs näkyä? :O
              Viitonen?Vai olisiko juurikin se S-kirjain.

Comment

• Jookuj
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 953
                • Kemi

No kyllä se 5 näyttää, ja jos käytän manuaalin puolta ja vaihdan ykkösestä vitoseen asti niin se on se sama 5 merkki kun vaihde on vitosella. Tiiä sitte tarkotetaanko tolla samalla 5 merkillä 5 vaihdetta ja S merkkiä. :think
                BMW F11 M550D -14
                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                MB w211 -07
                BMW e39 525i -01
                BMW e36 325i -93
                BMW e36 320i -92

Comment

• ^niGo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 36
                  • Mikkeli

Kysellääs sellasta että, saako e39 -99 steptronic laatikkoa päiviteltyä tai nollattua.?

Comment

• Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

Mulla palasi tuonne alle 3k vääntöä mukavasti kun vaihtoi nokkien anturit.

Pieni notkahdus siinä 3k kohdalla kuuluukin olla mutta ei mitään merkittävää:

Comment

• WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

Originally posted by TJJ View Post
                      Tätä olen myös miettinyt, mutta miten sen vika todetaan? Siis muuten kuin ostamalla uusi. Kulutuslukemat on kyllä aika suuret mutta se johtunee urheilullisesta kaasujalasta ja taajamaköröttelystä.
                      vertaamalla ajon aikana livedatalla actual ja caculated arvoja imamäärälle, jos ero on kokoaikaisesti merkittävä (yli 25%) niin mittarissa on vikaa (tai sitten jokin muu anturi määrittää calculated arvon pieleen, sen kyllä huomaa katsoessaan muiden anturien staattiset arvot livedatasta). Jos actual arvo on pienempi kuin calculate voi jossakin olla vuoto eli kone saa ilmaa ohi ilmamäärämittarin, ja tämä tulee tarkistaa ensin (egr, ilmaputket, välijäähy), ajoittain acual voi olla merkittävästikin suurempi iman että mittarissa on vikaa, mutta säännönmukaisesti selvästi suurempi ero kertoo mittarin olevan vialla, tai sitten softatun auton softassa on vikaa / jokin huijaus"viritys"boksi välissä.

Comment

Working...
                      X