Originally posted by Stone
View Post
Miten E39 automaatilla?
Collapse
X
-
Tämän muutoksen kiihtyvyydessä huomasin jo edellisellä 528:lla. Välillä tuntui, että täyskaasukiihdytyksen huomasi vain nopeusmittarista ja välillä tuntui, että autoon on tullut 50hv lisää. Minä tosin olen selittänyt tämän itselleni adaptiivisella moottorinohjauksella, jonka olemassaolosta ja toiminnasta ei tosin ole mitään todisteita :think Tosin totuus taitaa olla, että persdyno valehtelee niin rajusti. Nykyisessä autossa en ole tosin havainnut juurikaan eroja kiihtyvyyksissä, aina se on liian pieni
Pitäisi olla joku tienpätkä jossa voisi käydä testaamassa näitä kiihtyvyyksiä. Tosin samalla pitäisi saada monta samanlaista autoa paikalle samaan aikaan. Ja pitäisi olla joku kunnon mittauslaitteisto jne jne.
Pistä TJJ ihmeessä raportti tuosta Vanoksen testailuista!!------
G31 530d
Comment
-
Originally posted by exodus View Postsamaa täällä, välilä luulee jo olevansa vainoharhainen, mutta ehkä se onkin jotain muuta. Varsinkin ajoittainen herkkä sammahtelu ärsyttää.
Comment
-
e39 530da
Nostellaampa vanhaa aihetta.
Itselle tuli vähän aikaa sitten ensimmäinen bemari ja samalla ensimmäinen automaattivaihteinen auto. Kyseessä -99 530d steptronicilla. Kilsoja takana rapiat 520tkm, moottori ohjelmoitu 250hp/550Nm.
Kuinka paljon vääntöä tuo laatikko kestää luistamatta? Kun automaatista ei juuri kokemusta niin sanoisin himpun jo luistavan turbiinin, mutua siis. Lootan öljyt vaihdettu säännöllisesti, edellisen kerran n.30tkm sitten ja vaihdan lähiaikoina uudestaan.
D-asennossa ajaessa laatikko arpoo vähän tuossa 80-90km/h nopeudessa. Lukitseeko turbiinin tuossa nopeudessa/ noilla kierroksilla? Tämä tapahtuma riippuu vähän kaasun asennosta, eli pienen pumppausliikkeen ansiosta. Voisin kokeilla ottaa akun piuhan irti, että opitut arvot nollaantuvat?
Muutaman kerran pakittaessa on käynyt niin, että valitsin R-asentoon ja veto kytkeytyy pienellä viiveellä vähän kolahtaen. Tuo kolahdus saattoi tosin kuulua väljästä etu-alatukivarresta. Onko tuo pakin kytkeytyminen viiveellä normaalia?
Onko järkevintä ajaa D- vai S-asennossa tuollaista n.15km sivutie pätkää, jossa nopeus max.50km/h? Muuten olen kyllä tyytyväinen tähän hankintaan ja nyt parin viikon aikana kilsoja tullut jo 1500.Last edited by vV8m5; 14-06-2014, 12:05.
Comment
-
Mun autossa myös steppi laatikko, ja kun vaihdan M/S puolelle niin mittaristoon syttyy D n viereen 5 numero.
Missä sen S pitäs näkyä? :O___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
No kyllä se 5 näyttää, ja jos käytän manuaalin puolta ja vaihdan ykkösestä vitoseen asti niin se on se sama 5 merkki kun vaihde on vitosella. Tiiä sitte tarkotetaanko tolla samalla 5 merkillä 5 vaihdetta ja S merkkiä. :think___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
Mulla palasi tuonne alle 3k vääntöä mukavasti kun vaihtoi nokkien anturit.
Pieni notkahdus siinä 3k kohdalla kuuluukin olla mutta ei mitään merkittävää:
Comment
-
Originally posted by TJJ View PostTätä olen myös miettinyt, mutta miten sen vika todetaan? Siis muuten kuin ostamalla uusi. Kulutuslukemat on kyllä aika suuret mutta se johtunee urheilullisesta kaasujalasta ja taajamaköröttelystä.
Comment
Comment