Originally posted by L90
View Post
Miten E39 automaatilla?
Collapse
X
-
-
No tuossahan tuo nyt on:
Eli
Changes throughout the E46 run
Changes made for 9/99 Production (MY2000 mid-year change)
Automatic transmission changes to Steptronic
Näin siis e46:ssa ainakin.
Comment
-
herrakani
Originally posted by kosmik View PostEli mites tollasesta steppilaatikosta huomaa, jos luistaa? Autotohtorilla, kun käytin tuon niin katsari testasi paikallaan laatikon luistoa jotenkin painamalla vissiin jarrua ja kaasua samaan aikaan. Totesi, että ei luistoa. Osaako joku valottaa, että mitä tuossa sitten tapahtuu jos luistaa/ei luista?
Entä ajossa, miten laatikon luisto ilmenee?
Ajossa laatikon luistaminen ilmenee silleen et kierrokset nousee mutta auto ei kiihdy. Ja siinä että vaihteen vaihto vaihteelta toiselle kestää kauan, tai jopa nostaa kierroksia siinä vaihtaessa.
Toi jarru/kaasu pohjassa koe perustuu ehkä löysälti siihen että jos laatikko on ihan loppu, se luistaa eikä jaksa voittaa jarrun pitovoimaa. Mut emmä lähtis sillä kyllä todentamaan laatikon pitävyyttä.
Comment
-
Kyllä mulla ainakin luistaa laatikko vähän jos vaikka ajan jotain 50-60 km/h ja sitten painan vähän kaasua,niin laatikko luistaa ihan selvästi,
sama juttu jos lähtee vaikka liikennevaloista ylämäkeen,niin loota luistaa melko paljon..
Tosin jos painan kaasun pohjaan niin silloin ei luista vaan loota tiputtaa pienemmän ihan oikein niin kuin sen kuuluukin.
Tiedä sitte onko normaalia,että luistaa pinemmillä nopeuksilla??:think
Noh tänään sitten sen huomaa jos luistaa suuremmillakin nopeuksilla,kun pitää käydä tuollainen pieni koeajo lenkki(n.600km),joten eiköhän se saada selville onko oma loota ehjä vai sökö..Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
Originally posted by Vehkis View PostKyllä mulla ainakin luistaa laatikko vähän jos vaikka ajan jotain 50-60 km/h ja sitten painan vähän kaasua,niin laatikko luistaa ihan selvästi,
sama juttu jos lähtee vaikka liikennevaloista ylämäkeen,niin loota luistaa melko paljon..
Tosin jos painan kaasun pohjaan niin silloin ei luista vaan loota tiputtaa pienemmän ihan oikein niin kuin sen kuuluukin.
Tiedä sitte onko normaalia,että luistaa pinemmillä nopeuksilla??:think
Noh tänään sitten sen huomaa jos luistaa suuremmillakin nopeuksilla,kun pitää käydä tuollainen pieni koeajo lenkki(n.600km),joten eiköhän se saada selville onko oma loota ehjä vai sökö..
Comment
-
Mites kuuluuko ton steppilaatikon vaihtaa manuaaliasennossa automaattisesti aina ykköselle asti, kun vauhti hiljenee? Mulla on toi auto ollu nyt pari kk ja oon ajatellu, että sen kuuluukin olla niin, että ei vaihda itestään 2 pienemälle. Tänään sit piruuttani ajelin manuaali päällä työpaikan parkkihallin puomille ja siitä lähtiessä en viitsinyt vaihtaa ykköselle kun lähdin paikaltaan liikkeelle. Sytty sitten laatikon vikavalo :P
Auto parkkiruutuun sammuksiin. En oo viä uskaltanu kokeilla, että vieläkö se palaa, kun käynnistää. Illemmalla selviää. Tähän asti laatikko ei ole tehnyt yhtään epäilyttävää vaihtoa tai muutenkaan toiminut omituisesti.
Auto on siis 528iA -97- ja ajettu 180tkm. Öljyjä ei oo vaihdettu lootaan eikä vaihdeta ennen kun on pakko.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
Ainakaan 750i steppi ei vaihtanu man asennossa itestään ku kolmoselle ja lähti sillä sit liikkeelle. 530d:ssä ei oo tullu koitettua.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Niin kai se sitten on normaalia.
Toi vikavalo kyllä ihmetyttää. Toivottavasti ei ole lopun alkua. Pakko oli käydä heittämässä testilenkki ja eihän se valo enää palanut. Loota toimi ihan niinkuin ennenkin.
Käyttöohjekirjassakin neuvotaan sammuttamaan auto ja käynnistämään hetken päästä uudestaan ja vasta sitten jos vikavalo vieläkin palaa niin ohjeistetaan menemään huoltoon. Eli voisiko tuosta nyt päätellä, että tässä on saattanut olla kyseessä vain tilapäinen toimintähäiriö? Softabugi tms? Kellään muilla vastaavia kokemuksia?---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
Originally posted by kosmik View PostMites kuuluuko ton steppilaatikon vaihtaa manuaaliasennossa automaattisesti aina ykköselle asti, kun vauhti hiljenee? Mulla on toi auto ollu nyt pari kk ja oon ajatellu, että sen kuuluukin olla niin, että ei vaihda itestään 2 pienemälle. Tänään sit piruuttani ajelin manuaali päällä työpaikan parkkihallin puomille ja siitä lähtiessä en viitsinyt vaihtaa ykköselle kun lähdin paikaltaan liikkeelle. Sytty sitten laatikon vikavalo :P
Auto parkkiruutuun sammuksiin. En oo viä uskaltanu kokeilla, että vieläkö se palaa, kun käynnistää. Illemmalla selviää. Tähän asti laatikko ei ole tehnyt yhtään epäilyttävää vaihtoa tai muutenkaan toiminut omituisesti.
Auto on siis 528iA -97- ja ajettu 180tkm. Öljyjä ei oo vaihdettu lootaan eikä vaihdeta ennen kun on pakko.
Tämä on kuitenkin ihan normaalia, eikä tosiaan kerro mistään muusta vakavammasta kuin siitä että ko.laatikon toimintafilosofiaa 60kmh:sta ylöspäin olevana "vaparin turbonappulana" ei käyttäjä ole täysin sisäistänyt.
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostSiis tuo on se varmin tilanne miten tuosta vanhemmasta stepistä saa vikavaon syttymään. Eli ko.manualipuolihan ei ole tarkoitettu paikaltaanlähtöihin ja näin kuitenkin toimiessa saadaan helposti laatikkoon luistoa sen verran että max.luistoprosentti ylitetään ja vikavalo syttyy.
Tämä on kuitenkin ihan normaalia, eikä tosiaan kerro mistään muusta vakavammasta kuin siitä että ko.laatikon toimintafilosofiaa 60kmh:sta ylöspäin olevana "vaparin turbonappulana" ei käyttäjä ole täysin sisäistänyt.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
Voithan silti vaihdattaa ne öljyt sinne, 150tkm niissä taitaa olla suositus. Samalla peräöljyt jne.. Onhan ne jo 10v vanhatkin.E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
Originally posted by Axu83 View PostVoithan silti vaihdattaa ne öljyt sinne, 150tkm niissä taitaa olla suositus. Samalla peräöljyt jne.. Onhan ne jo 10v vanhatkin.
Olen tullut siihen tulokseen, että öljynvaihdossa riski on suurempi kuin olla vaihtamatta. Näin olen päättänyt enkä viitsi itseäni enempää kiusata jossittelemalla. Sittenpähän nähdään, jos se hajoaa.
Peräoljyt varmaan voisikin vaihdattaa, jos ne on alkuperäiset. Kuuluukos niiden vaihto huolto-ohjelmaan vai tarkistetaanko vaan aina?---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
Originally posted by S.P.R View PostKyllä se ton ikäsessä e39:ssä kuului huolto-ohjelmaan. Oisko ollu joka toisessa 2.huollossa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment