E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Näin minullakin, eli taitaa käydä 95´ myös. Vittu, kun meni latentista vesiletku poikki ja kerkis lämpömittari hypätä punaiselle
    Minkalaisella mittauksella pystyy näkemään onko kansi halki?
    Häviääkö vedet tai muuta ongelmaa?

    Pakokaasut voi mitata paisarista, jos löytyy tulee väärään paikkaan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Yyz View Post
    Samat lämmöt mullakin, voi joskus nousta hetkellisesti 95:een
    Näin minullakin, eli taitaa käydä 95´ myös. Vittu, kun meni latentista vesiletku poikki ja kerkis lämpömittari hypätä punaiselle
    Minkalaisella mittauksella pystyy näkemään onko kansi halki?

    Leave a comment:


  • Yyz
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Up. Voisko joku katsoa single vanoksensa nesteen lämpötilaa, että mitä näyttää näin kesän korvilla maantie ajossa.?
    Itsellä 92-asteinen termari ja moottorin lämpö ajaessa noin. 92´- 94´astetta:think
    Samat lämmöt mullakin, voi joskus nousta hetkellisesti 95:een

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Up. Voisko joku katsoa single vanoksensa nesteen lämpötilaa, että mitä näyttää näin kesän korvilla maantie ajossa.?
    Itsellä 92-asteinen termari ja moottorin lämpö ajaessa noin. 92´- 94´astetta:think

    Leave a comment:


  • thabandit^
    replied
    Nojoo, tuli tuossa pihalla käytyä tutkailemassa. Vaihtoon menee päätermari, koska ei tuossa näyttänyt olevan EGR-termaria ollenkaan? Vain sellainen kirkas putki kiertää koneen etuosasta. Realoemin mukaan tuon alustanumeron autossa ei kuuluisi ollakaan EGR-termaria.

    Pitänee opiskella sen normitermarin vaihtoa, jos samalla täräyttäisi letkulämmitinsarjan. Ei tarvitse kahteen kertaan puljata nesteitä.

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by thabandit^ View Post
    Varmaan moneen kertaan kysytty, mutta pientä ihmistä hämmentää:

    -01 530d Touring man.
    Kaupunkiajossa, siis ihan taajama-alueella päästellessä lämmöt pyörivät 88-90 C KTMP-valikosta katsottuna.

    Maantieajossa Jkl-Hki-Jkl KTMP oli kuin nakutettu 75 C. Vaikka antoi hanaa isolla vaihteella, lämmöt nousivat vain yhdellä asteella. Liekö normaalia? Ulkolämpötila oli n. 15 astetta.

    EGR-termari vai "oikea" termari vaihtoon? Vai molemmat?
    Kyllä ne lämmöt pitää tolla matkalla nousta vaikka olis 25C pakkasta.

    Ite aikoinaan vaihdoin molemmat termarit kerralla ettei tarttenu tehdä samaa hommaa kahdesti peräkkäin,siis esiin purkamista.

    (egr termarista voi puhaltaa kylmänä läpi jos rikki)

    Leave a comment:


  • thabandit^
    replied
    Varmaan moneen kertaan kysytty, mutta pientä ihmistä hämmentää:

    -01 530d Touring man.
    Kaupunkiajossa, siis ihan taajama-alueella päästellessä lämmöt pyörivät 88-90 C KTMP-valikosta katsottuna.

    Maantieajossa Jkl-Hki-Jkl KTMP oli kuin nakutettu 75 C. Vaikka antoi hanaa isolla vaihteella, lämmöt nousivat vain yhdellä asteella. Liekö normaalia? Ulkolämpötila oli n. 15 astetta.

    EGR-termari vai "oikea" termari vaihtoon? Vai molemmat?

    Leave a comment:


  • Zuuzo
    replied
    nestevajaustakin näytti olevan ( en ole ajanu tolla nyt, enkä aja ennen kuin saan vian selville ja korjattua ) tulipahan sitten tossa ajankuluks purettua tuo keula osiin jotta pääsee näkemään miten paljon siellä on moskaa jäähdyttimen säleikössä ja olihan siellä vaikka miten paljon paskaa.
    olis tuo keula muutenkin tullu otettua pois kun on toisenlaista puskuria tulossa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Yhteys remonttiisi on selvä.Siellä on järjestelmässä ilmaa.Koita nyt ensin ilmata se kone HUOLELLA.Ohjeita löytyy foorumilta.Jos ei auta,niin sitten vaan osia vaihtamaan ja sitten ilmaamaan uudestaan.

    Leave a comment:


  • Zuuzo
    replied
    nestevuotoja ei ole, lattia on aivan kuiva auton alta
    lämpöongelmat alkoi heti kun mun kaveri oli irrottanut yhden vesiletkun irti jotta päästään paremmin käsiksi kampiakselin asentoanturiin.
    vai kävikö siinä sit niin vanhanaikaisesti että jäähdytysjärjestelmään jäi ilmaa jonka takia ei termostaatti olis auennut :think
    mä kun läksin tekemään toiseen autoon asennuksia ja jätin kaverin tekemään ton e39:n loppuun

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eihän ole missään vuotoja?Jos ei,niin vesipumppu ja termari koteloineen vaihtoon.Jos ajomääristä ei ole tietoa,tai ovat paljon ajettu.Päälle kunnon ilmaus.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zuuzo View Post
    mulla nousi lämmöt e39 523i:ssä melkein tappiin saakka, lämpömittariin syttyi punavalo palamaan
    tutkin tilannetta kaupan parkkipaikalla ja toisen puolen nesteletkut oli lähes polttavan kuumia ja toisella puolella jäähdytintä oli sit ihan viileitä joten tais olla joku vika termostaatissa :think
    kotiin ajelin sitten hiljakseen ( 6 kilsaa matkaa ) ja lämmöt pysyi kurissa tai oikeastaan aavistuksen normaalia lämpöisempänä kävi mitä yleensä mutta ei menny lähellekkään punarajaa
    mikälie häiriö ollu.
    Kannattaisi nyt selvittää pikimmiten mikä aiheuttaa tuollaisen lämpenemisen, ellei kiinnosta kohta vaihtaa kansipahvia/konetta.. E39:ssä tuo lämpömittari on puskuroitu eli se ei näytä todellisia lämpöjä. Kun viisari on punaisella niin lämmöt on niin korkealla, että autolla ei pitäisi enää ajaa.

    Leave a comment:


  • Zuuzo
    replied
    mulla nousi lämmöt e39 523i:ssä melkein tappiin saakka, lämpömittariin syttyi punavalo palamaan
    tutkin tilannetta kaupan parkkipaikalla ja toisen puolen nesteletkut oli lähes polttavan kuumia ja toisella puolella jäähdytintä oli sit ihan viileitä joten tais olla joku vika termostaatissa :think
    kotiin ajelin sitten hiljakseen ( 6 kilsaa matkaa ) ja lämmöt pysyi kurissa tai oikeastaan aavistuksen normaalia lämpöisempänä kävi mitä yleensä mutta ei menny lähellekkään punarajaa
    mikälie häiriö ollu.

    Leave a comment:


  • Oxygen
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Nuo muotoon leikatut tummanharmaat sisäpuolelta asennetut telttapatjanpalat ovat HIENOT , eikä niitä edes huomaa! Ja ne eivät ole koneen lämpöjen takia, vaan huohottimen jäätymiseltä suojaamiseksi. Kone käy ilman niitäkin ihan samoissa lämmöissä.
    jaa hienot, muija ei tykkää mut pakko on tosiaa laittaa ku itellä meinas jäätyy majoneesit huohottimee...

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Oxygen View Post
    sama täällä. paitsi et lämmöt pyörii 95-97 ja EI ole telttapatjavirityksiä
    Nuo muotoon leikatut tummanharmaat sisäpuolelta asennetut telttapatjanpalat ovat HIENOT , eikä niitä edes huomaa! Ja ne eivät ole koneen lämpöjen takia, vaan huohottimen jäätymiseltä suojaamiseksi. Kone käy ilman niitäkin ihan samoissa lämmöissä.
    Last edited by Bomb5; 21-12-2012, 12:01.

    Leave a comment:

Working...
X