E39 moottorin käyntilämpötila
Collapse
X
-
Pakkasta -15C, moottorin lämpötila 2C, muutamassa kilometrissä nousi 50C, 15km ajon jälkeen 67C ja 25km ajon jälkeen 72C. Mitattu tältä aamulta ilman pahveja.
-
Originally posted by Wiking View PostJa sen jälkeen, kun se sivusto herjaa tota, niin vie hiiri osoiteriville ja paina enteriäMut thx anyway
edit: Ajelin himaan ~20km, ulkona -17.5 ja lämmöt oli melkein koko matkan 75C. Jotenkin vaikuttaa kauhean alhaisilta... E39 M5 -99Last edited by Purni; 26-01-2010, 23:02.
Leave a comment:
-
Originally posted by Purni View PostKyllä mä viittin toki koko ketjun lukea läpi.
Tällaista herjaa.
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/1.3.41 Server at ideaphile.com Port 80
edit: Koitan himas uudestaan, voi olla et nää duunikoneet vittuilee jotain :P
edit2: Ja jos pilkkua nussitaan niin toi linkki löytyy ekalta sivulta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Wiking View PostKyl mä ainakin ohjeet tästä topikista tänään löysin, kun vähän viitsii kattoo muuallekki ku ekalle ja vipalle sivulle
The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.
Kävin tos testaamas:
n. 10 km kaupunki ajoa ja lämmöt heilui loppumatkasta 105-108 C
Tyhjäkäynti 600rpm
Syyläri+termari+vesipumppu+syylärin korkki vaihdettu alle 1000km sitten eli pitäis olla kunnossa.
Tällaista herjaa.
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/1.3.41 Server at ideaphile.com Port 80
edit: Koitan himas uudestaan, voi olla et nää duunikoneet vittuilee jotain :P
edit2: Ja jos pilkkua nussitaan niin toi linkki löytyy ekalta sivulta.Last edited by Purni; 26-01-2010, 20:13.
Leave a comment:
-
Kyl mä ainakin ohjeet tästä topikista tänään löysin, kun vähän viitsii kattoo muuallekki ku ekalle ja vipalle sivulle
The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.
Kävin tos testaamas:
n. 10 km kaupunki ajoa ja lämmöt heilui loppumatkasta 105-108 C
Tyhjäkäynti 600rpm
Syyläri+termari+vesipumppu+syylärin korkki vaihdettu alle 1000km sitten eli pitäis olla kunnossa.
Leave a comment:
-
Miten sen valikon saa esille? Tos 1. sivulla olevat linkit on jo menneet vanhaksi.
Leave a comment:
-
Allekirjoituksen kulkineella testailin salavalikosta katsomalla... Ulkolämpötila oli noin -10c. Ajaminen tapahtui noin 60-90km/h vauhdilla.
Lähtölämpötila 21C
Sinisen alueen yläreuna 50C
Seuraava valkoinen viiva 60C
Viisari suorassa 12km 75C
Viisari suorassa 25km 86C
Viisari suorassa ~35km 95C
Kuinka nopeasti lämpöjen oikeasti pitäisi nousta ja minne asti?
Nimittäin mulla on pahvit syylärin edessä siten että keskellä syyläriä menee noin 4cm leveyinen aukko ylhäältä alas josta pääsee viima jäähdyttämään. Tuntuu että nuo mitatut lukemat olisi "huonoja" vaikka ei olis pahveja ollutkaan.Last edited by Pasi_K; 27-01-2010, 04:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by S.P.R View PostM54 käy näin pakkasilla 80-85 lämmöillä. Lämmöt ei nouse eikä laske kun käyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan termostaatti antautumassa vai onko vielä normaalia ja onkohan noin pienellä vajaa lämpöisyydellä mitään merkitystä? Onko M54:ssa muuten 92 vai 97 asteinen termari?
edit. näin kovilla pakkasilla lämmöt on nyt jääneet 80-82 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä laski alimmíllaan 73 asteeseen.. taitaa termarin vaihto olla edessä..
Mulla pysyy m54b30 maantieajossakin aina yli 90C.
Leave a comment:
-
M54 käy näin pakkasilla 80-85 lämmöillä. Lämmöt ei nouse eikä laske kun käyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan termostaatti antautumassa vai onko vielä normaalia ja onkohan noin pienellä vajaa lämpöisyydellä mitään merkitystä? Onko M54:ssa muuten 92 vai 97 asteinen termari?
edit. näin kovilla pakkasilla lämmöt on nyt jääneet 80-82 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä laski alimmíllaan 73 asteeseen.. taitaa termarin vaihto olla edessä..Last edited by S.P.R; 08-01-2010, 09:40.
Leave a comment:
-
Originally posted by juster View PostEli puhutaan desistä tai kahdesta? En olisi vielä kovin huolissani nesteen kulumisesta, sen verran vähäistä se on. Tuon määrän voi lisätä vaikka tavallista vettä, siitä ei nesteen pakkasen kestävyys juuri muutu.
Jos haluaa lisätä myös pakkasnestettä, niin suhde veden kanssa 50/50 on hyvä. Tavallinen pakkasneste käy hyvin, ei tarvitse ostaa merkkihuollosta.
Ok, tuo muutama sentti mitataan siis deseissä. Lähinnä ajattelin, että minkä tyyppistä/väristä litkua tuonne menee? Käytetäänkö E39:ssä vain jotain tietyntyyppistä?
Lähinnä olin vain huolissani, kun vajuminen on alkanut äskettäin, tason ollessa aikaisemmin vakaa. Pitää seurailla ja ostaa varoiksi ainetta, jos täyttötarve iskee.
Leave a comment:
-
Eli puhutaan desistä tai kahdesta? En olisi vielä kovin huolissani nesteen kulumisesta, sen verran vähäistä se on. Tuon määrän voi lisätä vaikka tavallista vettä, siitä ei nesteen pakkasen kestävyys juuri muutu.
Jos haluaa lisätä myös pakkasnestettä, niin suhde veden kanssa 50/50 on hyvä. Tavallinen pakkasneste käy hyvin, ei tarvitse ostaa merkkihuollosta.
Leave a comment:
-
Originally posted by juster View PostPaljonko nestettä piti lisätä järjestelmään ja paljonko kilometrejä tuli tarkistusten välillä? Pakoputkesta tuleva höyrystä en olisi huolissani.
Mitä tuonne voi kaataa? Pitääkö ostaa identtistä litkua marmoritiskiltä. Vai voiko sekoitella vettä ja jotain tietyntyyppistä lientä sinne? Lisäätään varmaan paisarin kautta ja sillä selvä?
Leave a comment:
-
Originally posted by E39-530A View PostMerkkiliikkeen koneelta näkyi, että tästä on vaihdettu pumppu ja termari joskus alkutaipaleella. Ehkäpä termari on taas vaihtokunnossa. Mutta minneköhän se vesi menee? Ei näy vuotoja maahan asti ja päältä päin letkutkin ovat kuivat. Pitänee yrittää saada jonnekin nosturille tämä.
Leave a comment:
-
Originally posted by juster View PostVikaa taitaa olla ennemmin termostaatissa, koska moottorinlämpötilat seilaavat kuormituksen mukaan. M54 moottorin tyyppivikana on nimenomaan termostaatin heikko kestävyys.
M54 termostaatti on tavallista monimutkaisempi, koska sitä ohjataan sähköisesti. Osakuormilla ja matalilla kierroksilla moottorin lämpötilaa nostetaan hyötysuhteen parantamiseksi.
Leave a comment:
-
E39 530 DAt -03
Eilen illalla kun ajeltiin Porvoosta kotiin Kirkkonummelle tuli seurailtua tuota lämpötilaa salavalikon kautta (että edes jollain pysyi valveilla, kun kauniimpi osapuoli nukkui apparin paikalla). Mutta lämpötila oli kokomatkan ajan 78-82 astetta ja autona siis tuo E39 530 DAt -03. Lienee ihan normaali tuolle dieselille? :think
Leave a comment:
Leave a comment: