E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Olisko viskossa jotain häikkää vai mitä hait tällä? Mikäköhän tässä M52:ssa on yleensä normaali moottorin lämpötila? Termarin nyt ainakin vaihdan joka tapauksessa.
    Joo sitä tarkotin. Se vaikuttaa pakkasilla yllättävän paljonkin, jos se on umpijumissa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Nuo 95-98 lukemat on ihan normaaleja m52 koneelle.

    Janke vois kokeilla miten viskon pois ottaminen vaikuttaa.
    Olisko viskossa jotain häikkää vai mitä hait tällä? Mikäköhän tässä M52:ssa on yleensä normaali moottorin lämpötila? Termarin nyt ainakin vaihdan joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Kauaa ei pikku pakkasilla tarvii rupelista pitää, ku alkaa alaletku kuuma olee ja mittarilla 105c. Laskee aika äkkiä 94c ja siitä pikkuhiljaa 92c. Puhallus pienimmällä, mutta maksimissa pyynnit.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Nuo 95-98 lukemat on ihan normaaleja m52 koneelle.

    Janke vois kokeilla miten viskon pois ottaminen vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Näin minullakin, eli taitaa käydä 95´ myös. Vittu, kun meni latentista vesiletku poikki ja kerkis lämpömittari hypätä punaiselle
    Minkalaisella mittauksella pystyy näkemään onko kansi halki?
    Mullakin 523iissä lämmöt pyöri kesällä siel 95 korvilla, vaikka ajais ilman viskoropellia. Tyhjäkäynnillä paikallaan nousi 98 asti visko paikallaan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No vaikuttaa melko varmasti jos seokset ovat vielä kylmälle koneelle rikastettua mallia.
    Ok. Tuossa autossahan oli kun ostin sen aikoinaan 88-asteinen termostaatti ja en ole mistään saanut selville, että tarviiko tuo latent heat accumulator tuon 88´c termarin toimiakseen kunnolla?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kuinka rikkoutunut termostaatti vaikuttaa moottorin toimintaan?
    Tuossa yllä jo kirjoitinki kun termari on rikki ja ei koneessa lämmöt nouse "normaalilukemaan".
    Äkkiseeltään tulee mieleen, että bensan kulutus varmaan nousee ja majoneesin tuotto nousee, mutta vaikuttaisko päästöihin?
    No vaikuttaa melko varmasti jos seokset ovat vielä kylmälle koneelle rikastettua mallia.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kuinka rikkoutunut termostaatti vaikuttaa moottorin toimintaan?
    Tuossa yllä jo kirjoitinki kun termari on rikki ja ei koneessa lämmöt nouse "normaalilukemaan".
    Äkkiseeltään tulee mieleen, että bensan kulutus varmaan nousee ja majoneesin tuotto nousee, mutta vaikuttaisko päästöihin?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tässä on kyllä viimeaikoina ollut aika huonoja termareita liikenteessä. Ei tosin ole ollut bmw:ssä mutta muutama kpl on mennyt pimeäksi jo ihan parin kk kuluessa vaihdosta.
    Ok. Saattaa selittää asian. En ole lämpöjä seurannut aikoihin, mutta nyt ilmauksen yhteydessä ja sen jälkee alkas ihmetyttää. Täytyy vissiin uusi vaihtaa. Tulikos se termarin nuoli ylös vai alas? Minkä merkkistä termaria kannattaa etsiä, tai mitkä toimii?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Uppista. Mikä näissä termareissa mättää, kun ei kovin vanhakaan ole ja ei moottorilämmöt nouse 30min ajolla kun 86´C:think Termari on marmorila haettu 92´C. Tuossa ilmailin jäähdytin, mutta ei millään meinnannut lämpötila nousta 88-astetta yllemmäs. Kerran kävi 92-asteessa mut pian putosi siitä 85´C Voisko kierrossa olla jotain paskaa joka tahmaa tuon termarin? Järjestelmä on kyllä huuhdeltu 5-vuotta takaperin.
    Tässä on kyllä viimeaikoina ollut aika huonoja termareita liikenteessä. Ei tosin ole ollut bmw:ssä mutta muutama kpl on mennyt pimeäksi jo ihan parin kk kuluessa vaihdosta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Uppista. Mikä näissä termareissa mättää, kun ei kovin vanhakaan ole ja ei moottorilämmöt nouse 30min ajolla kun 86´C:think Termari on marmorila haettu 92´C. Tuossa ilmailin jäähdytin, mutta ei millään meinnannut lämpötila nousta 88-astetta yllemmäs. Kerran kävi 92-asteessa mut pian putosi siitä 85´C Voisko kierrossa olla jotain paskaa joka tahmaa tuon termarin? Järjestelmä on kyllä huuhdeltu 5-vuotta takaperin.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Vaihdoin jäähdyttimen, termarin, termarin kotelon ja vesipumpun prefacelift 528 vm.1998 jonka ostin kansivikaisena.

    Ilmasin aikani ilman limpparipulloa missään vaiheessa ei viisari mennyt yli puolenvälin. Sisälle tuli lämpöä kuskille, mutta ei apparille. Ajaessa alkoi tulla apparillekkin. Kiertovesipumppu taitaa olla finaalissa, pitää lukea vikakoodit.

    Lämpötila valikossa luokkaa 97 ja ehkä jopa 100 joissakin olosuhteissa. Pitäisikö huolestua? Ilmastoinnin flekti ei pukahdakkaan miten sen kuuluisi toimia?
    Viskotuuletin pitäisi pyöriä koko aika, ilmastoinnin flektissä on kolme nopeutta jos on vm -98/09 ennen valmistettu. Jos ei pyöri ollenkaan, on todennäköisesti flektin etuvastukset (3kpl) pimeenä. Jos on on 09/98 tai uudempi, on portaaton ilmastoinnin flekti.

    Korjatkaa viisaammat jos muistan ihan väärin.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Vaihdoin jäähdyttimen, termarin, termarin kotelon ja vesipumpun prefacelift 528 vm.1998 jonka ostin kansivikaisena.

    Ilmasin aikani ilman limpparipulloa missään vaiheessa ei viisari mennyt yli puolenvälin. Sisälle tuli lämpöä kuskille, mutta ei apparille. Ajaessa alkoi tulla apparillekkin. Kiertovesipumppu taitaa olla finaalissa, pitää lukea vikakoodit.

    Lämpötila valikossa luokkaa 97 ja ehkä jopa 100 joissakin olosuhteissa. Pitäisikö huolestua? Ilmastoinnin flekti ei pukahdakkaan miten sen kuuluisi toimia?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ei häviä vedet ja ilmatessa jäähdytysjärjestelmää lämpötila seilasi samoin kun aina ennekin ilmatessa. Minkalainen laite se on millä mitataan paisuntasäiliöstä pakokaasuja? Sama millä pakoputkestakin?
    Joo sama kone.
    Luulen ettö kantesi on ihan ok jos vesi ei katoa ja lämmöt pysyvät paikoillaan kuten aiemmasta viestistäsi tulkitsen.
    Eivät ne nyt niin herkkiä kuitenkaan ole.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Häviääkö vedet tai muuta ongelmaa?

    Pakokaasut voi mitata paisarista, jos löytyy tulee väärään paikkaan.
    Ei häviä vedet ja ilmatessa jäähdytysjärjestelmää lämpötila seilasi samoin kun aina ennekin ilmatessa. Minkalainen laite se on millä mitataan paisuntasäiliöstä pakokaasuja? Sama millä pakoputkestakin?

    Leave a comment:

Working...
X