E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    ei ole niin suuria lämpöeroja, mutta BMW-inssit on viisaita, kas kun neula on pystyssä hyvin laajalla lämpötila-alueella, riippuen autosta n. 80-115C...
    Näin on, mullakin neula pysyy hyvin tarkkaan samassa paikassa 82-93°C välin ainakin, tuota kuumempia lämpöjä en ole sitten muistanut kunnon helteillä OBC:stä kattoa.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by ss900 View Post
    Ok. Kiehumisen osalta. Mutta eikös normaali jäähdytysnesteenlämpö -indikaatio tule kannesta(neula pysyy suoraan ylöspäin 90°)? Ei kai kannen eri osissa ole niin paljon lämpötilaeroa?
    ei ole niin suuria lämpöeroja, mutta BMW-inssit on viisaita, kas kun neula on pystyssä hyvin laajalla lämpötila-alueella, riippuen autosta n. 80-115C...

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Mielenkiintoinen aihe.Luulin kyllä et noi kasit käy kylmempänä kun n.110astetta!

    Leave a comment:


  • ss900
    replied
    Ok. Kiehumisen osalta. Mutta eikös normaali jäähdytysnesteenlämpö -indikaatio tule kannesta(neula pysyy suoraan ylöspäin 90°)? Ei kai kannen eri osissa ole niin paljon lämpötilaeroa?

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    eikös glykoli/vesi seoksen kiehumispiste ole korkeampi, kun vaan veden?
    Kyllä, esim. Nesteen litkulla kiehumispiste 174 astetta.
    http://www.koivunen.fi/www/koivunenwww.nsf/images/115-77011.pdf/$FILE/115-77011.pdf

    Ed: Mikä on kiehumispiste 50-50 sekoitettuna veteen niin ei ole tietoa, mutta pitkälle toista sataa astetta joka tapauksessa.
    Last edited by Stone; 25-09-2007, 19:33.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    eikös glykoli/vesi seoksen kiehumispiste ole korkeampi, kun vaan veden?
    ja se vielä 1,2bar paineeseen...

    kannessa taitaa anturi(t) olla.

    Leave a comment:


  • ss900
    replied
    Mikähän lämpötila se on?

    Tietääkö joku, mistä ko. testivalikon kertoma lämpötila mitataan? (KTMP) Mahtaako olla edes todellinen lämpötila vai joku laskennallinen arvo? Meikän E39 540 -98 osoittelee 108°±10° eli 1,2 bar vanhalla paisarikorkilla ei pitäisi olla mahdollista olla kiehauttamatta vettä.. Näin ei ole kuitenkaan käynyt.

    Leave a comment:


  • Extremaah
    replied
    Täällä myös 535i -97 ja koneen lämpötilat jossain 107 yleensä. Kesä lämpimillä oli turun keskustassa parhaimmillaan 115c ja kyllä flektikin huusi Ja nimenomaan kun antaa kierroksia, laskee lämmöt hetkeksi ja nousee taas tohon 107 normaaliajossa.
    Oon myös huomannu, että tuo kasi varastoi sitä lämpöä uskomattoman paljon. Kesällä kun sammutti moottorin, parin tunnin jälkeen oli vielä ~90c lämpöä koneessa. Viisari osoitti suurinpiirtein samaan kohtaan kuin ennen sammutusta.
    On meinaan monet ihmetelly tuota lämpötilaa, kun olen näyttänyt ajotietokoneesta

    Leave a comment:


  • bmwpower
    replied
    535 V8 siinä ne 108 asteen hujakoilla pyörii,suhteellisen lämpösenä käy noi kasit.

    Leave a comment:


  • ongelmalapsi
    replied
    535 V8 106-110 kaikissa oloissa kait ok kuosissa siis
    Last edited by ongelmalapsi; 24-09-2007, 14:55.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by mauritius bleu View Post
    kiitos faktasta rahulle!
    kävin juuri toteamassa että kun lämpötila anturista vetää johon pois niin näyttää juurikin tuota (miinus!)-128 astetta! täytyypäs kokeilla vaihtaa tuo anturi josko tuo sekoilu loppus... mut tästä ropleemasta onki jo toisessa topikissa.
    Jep, kannattaa vielä tsekata samalla että jäähdytysnestettä on myös varmasti tarpeeksi niin tulee sekin härö pois suljetuksi.

    Leave a comment:


  • mauritius bleu
    replied
    kiitos faktasta rahulle!
    kävin juuri toteamassa että kun lämpötila anturista vetää johon pois niin näyttää juurikin tuota (miinus!)-128 astetta! täytyypäs kokeilla vaihtaa tuo anturi josko tuo sekoilu loppus... mut tästä ropleemasta onki jo toisessa topikissa.

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    E39 M5:ssä tuo on normaali käyntilämpötila, ole huoleti.
    Jaa 128 astetta... siellä on sit pakko olla ilmaus vituillaan?

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by mauritius bleu View Post
    tota onkhaa tossa ämmäsä tuo mittari kokonaan seko kun mul ei nouse ko 75 asteeseen lämpö, juuri eka viivan yli?? tekee sillontällön kyl sitä että viisari pamahtaa yli punasenki ja sit on lukemat valikossa -128 astetta!
    E39 M5:ssä tuo on normaali käyntilämpötila, ole huoleti.

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Originally posted by mauritius bleu View Post
    tota onkhaa tossa ämmäsä tuo mittari kokonaan seko kun mul ei nouse ko 75 asteeseen lämpö, juuri eka viivan yli?? tekee sillontällön kyl sitä että viisari pamahtaa yli punasenki ja sit on lukemat valikossa -128 astetta!
    Voiskohan olla ilmaa järjestelmässä tai sitte se mittari on seko:think.
    Viisaammat korjatkoon jos oon ihan väärässä.

    Leave a comment:

Working...
X