E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mauritius bleu
    replied
    tota onkhaa tossa ämmäsä tuo mittari kokonaan seko kun mul ei nouse ko 75 asteeseen lämpö, juuri eka viivan yli?? tekee sillontällön kyl sitä että viisari pamahtaa yli punasenki ja sit on lukemat valikossa -128 astetta!

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Nyt kun ajelin uudestaan, niin käyntilämpötila myös maantienopeudessa sen kiihdytyksen aikana vain laskee siihen 98-99 asteeseen ja sitten tasakaasulla taas nousee sinne 104-106.
    Kait kai´k o kunnos´?

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    No siinä tapuksessa täytyy tutkia tarkemmin tuota omaa viskoa.
    Sanoivat vaan huollossa että siitä on visko jumissa,mutta en oo jaksanut tutkia sitä sen tarkemmin..

    Saatana kusettiko ne siellä huollossa ihan vaan pelotellakseen mua
    Tosin jos se ei ole täysin juntturassa voihan se tuollaista kai tehdä.. Mulla visko ei irrottanut ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Originally posted by jarkkil View Post
    Jos visko on jumissa sen kyllä KUULEE. Vanhassa pirssissä (535) oli pari päivää visko täysin lukossa ja äänet sen mukaiset. Oli kun vanha kartano volvo ja konepellin alta kävi ihan älytön ilmanvirtaus!! Tuntu kun autosta olis lähteny sata heppaa laitumille. Jos visko on kunnossa, pitäs kylmänä pystyy ottaa flektistä käsin kiinni ja liikkeen pysähtyä. Jos taas jumissa nappaa sormille ihan vitusti...
    No siinä tapuksessa täytyy tutkia tarkemmin tuota omaa viskoa.
    Sanoivat vaan huollossa että siitä on visko jumissa,mutta en oo jaksanut tutkia sitä sen tarkemmin..

    Saatana kusettiko ne siellä huollossa ihan vaan pelotellakseen mua

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Jos visko on jumissa sen kyllä KUULEE. Vanhassa pirssissä (535) oli pari päivää visko täysin lukossa ja äänet sen mukaiset. Oli kun vanha kartano volvo ja konepellin alta kävi ihan älytön ilmanvirtaus!! Tuntu kun autosta olis lähteny sata heppaa laitumille. Jos visko on kunnossa, pitäs kylmänä pystyy ottaa flektistä käsin kiinni ja liikkeen pysähtyä. Jos taas jumissa nappaa sormille ihan vitusti...

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Rahu - mites se että mulla maantiellä se lämpötila putoaa kaupunki hissuttelusta siihen 99 asteeseen. Maantiellä näyttääkin ihan ok:lta (eli 108 +- 3astetta, eli 105 astetta).
    Lähen tästä vähän kruisaileen ja autopesulle, iltapäivällä kerron uusia lukemia.
    Ohi aiheesta... kyllä tekisi mieli laittaa jo kesäkummit alle, mutta yöt voi olla petollisia

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Mun 540:stä on talvella vaihdettu jäähdytin, vesipumppu ja termari. Selittääkö se noita eroja suhteessa Stoneen ja Jarkkil:iin?

    Samat osat vaihdettu myös täällä...

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    V8:n normaali lämpötila on ajotietokoneen mukaan n.108c +/-3 astetta. Tuon sisällä kun pysyy ajotyylistä riippumatta niin ei pitäisi olla huolta.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    Voiskohan sullakin olla visko jumissa??Mulla nimittäin itsellä on visko jumissa ja heittelee lämpöjä muutamalla asteella..
    Mitenkä muutoin sen voisi itse huomata? Mitä merkitystä on, että visko on jumissa? Pitääkö auton käyttöä jotenkin rajoittaa jossain yhteydessä tms..?
    Taas tulee näitä alkeellisia kysymyksiä...

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Mun 540:stä on talvella vaihdettu jäähdytin, vesipumppu ja termari. Selittääkö se noita eroja suhteessa Stoneen ja Jarkkil:iin?
    Voiskohan sullakin olla visko jumissa??Mulla nimittäin itsellä on visko jumissa ja heittelee lämpöjä muutamalla asteella..

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Mun 540:stä on talvella vaihdettu jäähdytin, vesipumppu ja termari. Selittääkö se noita eroja suhteessa Stoneen ja Jarkkil:iin?

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    Löytyykö näistä 540:stä sähköistä termostaattia? Osaltaan selittäisi korkeat lämpötilat tyhjäkäynnillä.

    528 -96 ja palttiarallaa 94 astetta.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by jarkkil View Post
    Ihme sinänsä nimittäin kyllä mulla ainakin lämmöt pysyy 106-108 välissä olen sit kaupungissa tai motarilla. Ja autohan oli 540 -99vm.
    Samma häär. Taitaa olla termostaatti menossa...

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Kiitos Jarde ja Vehkis. Toinen olikin tuttu linkki, mutta nyt vasta tajusin sen salavalikkojutun tuon jenkkilinkin kautta! JES!
    Mulla 540iA -97, ulkona nyt +3 astetta ja ajossa noin 105 ja motarilla laskee 98-99 tasolle (lyhyt testipätkä, 2km). Perhana kun ois osannu käyttää tota salavalikkoa talvella, niin ois voinut katella noita lämpö suhteessa siihen lämpöakkuun jonkun toisen kanssa (säteilylämmitin).
    Miksi muuten jäähdytysnesteen lämpö laskee kun ajaa maantie vauhtia?
    Ihme sinänsä nimittäin kyllä mulla ainakin lämmöt pysyy 106-108 välissä olen sit kaupungissa tai motarilla. Ja autohan oli 540 -99vm.

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    No sehän hyvä että hiffasit jutun juonen.
    Huomasit varmaan,että tuo jarden linkki on pienelle ajotietokoneelle ja sulla varmaan on iso ajotietokone,joten tuo ei toimi isossa ajotietokoneessa..

    Leave a comment:

Working...
X