E39 moottorin käyntilämpötila
Collapse
X
-
tota onkhaa tossa ämmäsä tuo mittari kokonaan seko kun mul ei nouse ko 75 asteeseen lämpö, juuri eka viivan yli?? tekee sillontällön kyl sitä että viisari pamahtaa yli punasenki ja sit on lukemat valikossa -128 astetta!
-
Nyt kun ajelin uudestaan, niin käyntilämpötila myös maantienopeudessa sen kiihdytyksen aikana vain laskee siihen 98-99 asteeseen ja sitten tasakaasulla taas nousee sinne 104-106.
Kait kai´k o kunnos´?
Leave a comment:
-
Originally posted by Vehkis View PostNo siinä tapuksessa täytyy tutkia tarkemmin tuota omaa viskoa.
Sanoivat vaan huollossa että siitä on visko jumissa,mutta en oo jaksanut tutkia sitä sen tarkemmin..
Saatana kusettiko ne siellä huollossa ihan vaan pelotellakseen mua
Leave a comment:
-
Originally posted by jarkkil View PostJos visko on jumissa sen kyllä KUULEE. Vanhassa pirssissä (535) oli pari päivää visko täysin lukossa ja äänet sen mukaiset. Oli kun vanha kartano volvo ja konepellin alta kävi ihan älytön ilmanvirtaus!! Tuntu kun autosta olis lähteny sata heppaa laitumille. Jos visko on kunnossa, pitäs kylmänä pystyy ottaa flektistä käsin kiinni ja liikkeen pysähtyä. Jos taas jumissa nappaa sormille ihan vitusti...
Sanoivat vaan huollossa että siitä on visko jumissa,mutta en oo jaksanut tutkia sitä sen tarkemmin..
Saatana kusettiko ne siellä huollossa ihan vaan pelotellakseen mua
Leave a comment:
-
Jos visko on jumissa sen kyllä KUULEE. Vanhassa pirssissä (535) oli pari päivää visko täysin lukossa ja äänet sen mukaiset. Oli kun vanha kartano volvo ja konepellin alta kävi ihan älytön ilmanvirtaus!! Tuntu kun autosta olis lähteny sata heppaa laitumille. Jos visko on kunnossa, pitäs kylmänä pystyy ottaa flektistä käsin kiinni ja liikkeen pysähtyä. Jos taas jumissa nappaa sormille ihan vitusti...
Leave a comment:
-
Rahu - mites se että mulla maantiellä se lämpötila putoaa kaupunki hissuttelusta siihen 99 asteeseen. Maantiellä näyttääkin ihan ok:lta (eli 108 +- 3astetta, eli 105 astetta).
Lähen tästä vähän kruisaileen ja autopesulle, iltapäivällä kerron uusia lukemia.
Ohi aiheesta... kyllä tekisi mieli laittaa jo kesäkummit alle, mutta yöt voi olla petollisia
Leave a comment:
-
V8:n normaali lämpötila on ajotietokoneen mukaan n.108c +/-3 astetta. Tuon sisällä kun pysyy ajotyylistä riippumatta niin ei pitäisi olla huolta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vehkis View PostVoiskohan sullakin olla visko jumissa??Mulla nimittäin itsellä on visko jumissa ja heittelee lämpöjä muutamalla asteella..
Taas tulee näitä alkeellisia kysymyksiä...
Leave a comment:
-
Originally posted by hoikkas View PostMun 540:stä on talvella vaihdettu jäähdytin, vesipumppu ja termari. Selittääkö se noita eroja suhteessa Stoneen ja Jarkkil:iin?
Leave a comment:
-
Mun 540:stä on talvella vaihdettu jäähdytin, vesipumppu ja termari. Selittääkö se noita eroja suhteessa Stoneen ja Jarkkil:iin?
Leave a comment:
-
Löytyykö näistä 540:stä sähköistä termostaattia? Osaltaan selittäisi korkeat lämpötilat tyhjäkäynnillä.
528 -96 ja palttiarallaa 94 astetta.
Leave a comment:
-
Originally posted by hoikkas View PostKiitos Jarde ja Vehkis. Toinen olikin tuttu linkki, mutta nyt vasta tajusin sen salavalikkojutun tuon jenkkilinkin kautta! JES!
Mulla 540iA -97, ulkona nyt +3 astetta ja ajossa noin 105 ja motarilla laskee 98-99 tasolle (lyhyt testipätkä, 2km). Perhana kun ois osannu käyttää tota salavalikkoa talvella, niin ois voinut katella noita lämpö suhteessa siihen lämpöakkuun jonkun toisen kanssa (säteilylämmitin).
Miksi muuten jäähdytysnesteen lämpö laskee kun ajaa maantie vauhtia?
Leave a comment:
-
No sehän hyvä että hiffasit jutun juonen.
Huomasit varmaan,että tuo jarden linkki on pienelle ajotietokoneelle ja sulla varmaan on iso ajotietokone,joten tuo ei toimi isossa ajotietokoneessa..
Leave a comment:
Leave a comment: