memebuy23buy

Volkkari V6 vs. E39 523

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #16
    Originally posted by L90 View Post
    Bemarit sen sijaan ovat, ainakin nyt tämä E39 523, matka-ajossa hyvinkin taloudellisia. Hemi taisi mainita, että syynä on ennen muuta aavikkovälitykset, jolloin satasen vauhdissa kierroksia oli muistaakseni joku 1600 minuutissa.
    Siis mitä vittua???Sorry vähä off topic,mutta itsellä e39 535ia ja mulla on kierrokset satasen vauhdissa lähempänä 2000 minuutissa..
    Luistaakohan mulla tuo vitun loota vai onko mulla kiekkamittari seko vai mitä vittua???
    Luulisi että ku on kuitenkin litran isompi kone,niin silloin pitäs mun järjellä olla alempana nuo kiekat eikä ylempänä.Vai onko näin?
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Vehkis View Post
      Siis mitä vittua???Sorry vähä off topic,mutta itsellä e39 535ia ja mulla on kierrokset satasen vauhdissa lähempänä 2000 minuutissa..
      Luistaakohan mulla tuo vitun loota vai onko mulla kiekkamittari seko vai mitä vittua???
      Luulisi että ku on kuitenkin litran isompi kone,niin silloin pitäs mun järjellä olla alempana nuo kiekat eikä ylempänä.Vai onko näin?
      Sulla on just oikeet kiemurat kiukaassa. Mittarivirheestä(vanteista) riippuen n.1900-2000 satasessa.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #18
        Originally posted by TFV View Post
        Sulla on just oikeet kiemurat kiukaassa. Mittarivirheestä(vanteista) riippuen n.1900-2000 satasessa.
        Kiitoksia.
        No onpa hyvä ettei tuo ole paskana.

        Aika jännä juttu että 523:sessa on kiekat matalammalla satasen vauhdissa..
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Vehkis View Post
          Kiitoksia.
          No onpa hyvä ettei tuo ole paskana.

          Aika jännä juttu että 523:sessa on kiekat matalammalla satasen vauhdissa..
          Ei ole, kaveri vain väistää muurin.....
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Vehkis
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1441
            • Turku

            #20
            Originally posted by TFV View Post
            Ei ole, kaveri vain väistää muurin.....
            siis: väistää muurin=muistaa väärin???

            vittu ku piti vähä aikaa miettiä,kun ei meinannut nuo kaks aivosolua oikein törmätä toisiinsa...
            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
            ex E39 535iA -97
            sekä x määrä riisikippoja


            Kesäautona toimii vw kupla -65

            Comment

            • jarkkil
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 264

              #21
              Itseasiassa mulla oli juuri ennen bemareita -99vm passat V6 man. ja siitä laitteesta ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Oikeastaan emäntä haikailee vieläkin sen perään.. Totuuden nimissä luulen suurimman syyn tähän olevan bemarin takavetoisuus vastaan volsun nelikko varsinkin talvella. Se miksi V6:sen pois myin ei ollut mitää varsinaista syytä, ainoastaan kaveri heitti rahaa kouraan sen mitä halusinkin. Bensaa suhteessa tohon tehoon volkkari syö kyllä aikas perkeleesti, ja maantielläkään en päässyt muistaakseni kertaakaan alle kympin. (jatkuva neliveto) En vieläkään karsasta ajatusta että joskus autona vois olla W8:think . Silti nyt kaksi bemaria omistaneena e39 535 ja 540 mielestäni bemareissa on sitä MUNAA!!
              Attached Files

              Comment

              • aaronp
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 906
                • Pirkanmaa

                #22
                Mulla oli tossa hetki sitten 1.8T passat Tiptronic ja olin kyllä helvetin tyytyväinen, vakiona se oli automaatilla auttamattoman laiska, mutta meikäläisenkin auto hengitti sitten sen 217 hp BSR:n avustamana, joten liikkuikin sitten varsin mukavasti. Noi Tiptronicit vie saatanasti enemmä löpöä kuin manuaalit mutta on kyllä hemmetin kivoja käytössä.

                Passatissa ei sitä urheilullisuutta ole kyllä tippaakaan mutta ei oo kyllä mun mielestä missään 528 bemussakaan, iso auto jossa on liian vähän voimaa. Bensaa mulla meni passatissa 12l/100km sekalaisessa ajossa. Kaverilla on paraikaa vakio 1.8T manuaali ja se menee sekalaisessa ajossa 8 litraan .

                Itse on tullut ajettua myös 2.8 V6 4motion malliakin Tiptronicilla ja se ei mun mielestä eronnut vakio 1.8T:stä mitenkään. JOS vielä joskus ostaisin bensa passatin niin ehottomasti 1.8T 4motion manuaalina, tosin semmosta ei oo vielä ikinä tehty ettei se veis audilta markkinoita

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2335
                  • Uusimaa

                  #23
                  VW-läppää

                  Omalla 528iA sedanilla on tullut käytännössä vertailtua kulkupuolta pariin volsu-konsernin autoon: Audin A4 2,5V6TDi aut. 180hp ja A6 2,8Q 193hp manuaali. Jälkimmäinen on siis samalla tekniikalla kuin V6 Passat. Molemmat Audit jäivät taakse samalla tavalla, eli heti paikaltaan lähdössä muutaman auton verran, jonka jälkeen Bemu karkasi hitaasti mutta varmasti. Samoin 100-160km/h pemu kyykytti molempia. Ei ehkä 6-0 mutta selvästi kuitenkin. Persdynon perusteella oltiin kaverin kanssa varmoja, että tuo V6-dieseli olisi kyykyttänyt 528:ia heittämällä. Toisin siinä kävi. Tässä tuli todistettua se dieselmiesten voimafiilisten harha käytännön tositoimissa.

                  Itsellä on ollut ennen bemuihin hurahtamista kuusi erilaista VW-Audi-ajokkia, ja Passatin 1,8T:stä jäi mieleen positiivinen kuva. Tai sitten aika kultaa muistot. Negatiivisin muisto jäi (moottorin osalta) vm.2002 A4 2,4V6 Avantista, jossa pitäisi olla 170hp. Auto lähti vaihtoon kuukauden päästä siitä, kun Peugeot 406 2,0 heilahti ripeämmin tuusulantien alkupään valoissa. Superlaiska V6:nen jolla ei päässyt missään olosuhteissa alle 9,0 litran satasella. Tässä suhteessa BMW on onnistunut moninverroin paremmin 523:sen osalta jo vuonna 1996. Nyt ne on kuitenkin onnistuneet kehittämään kohtalaisen onnistuneet 2,0TFSI ja 3,0TDI -moottorit. Ehkä ensimmäiset sellaiset?
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • snoub
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by JKK View Post
                    Omalla 528iA sedanilla on tullut käytännössä vertailtua kulkupuolta pariin volsu-konsernin autoon: Audin A4 2,5V6TDi aut. 180hp ja A6 2,8Q 193hp manuaali. Jälkimmäinen on siis samalla tekniikalla kuin V6 Passat. Molemmat Audit jäivät taakse samalla tavalla, eli heti paikaltaan lähdössä muutaman auton verran, jonka jälkeen Bemu karkasi hitaasti mutta varmasti. Samoin 100-160km/h pemu kyykytti molempia. Ei ehkä 6-0 mutta selvästi kuitenkin. Persdynon perusteella oltiin kaverin kanssa varmoja, että tuo V6-dieseli olisi kyykyttänyt 528:ia heittämällä. Toisin siinä kävi. Tässä tuli todistettua se dieselmiesten voimafiilisten harha käytännön tositoimissa.
                    Tuo sama homma tuli täälläkin kokeiltua viimekesänä, tosin a6 avant 2,5tdi version kanssa. Audin ratissa tuntuu että kampe repii aivan tautisesti 528i:hin verrattuna ja kerkesin jo kirota etten laittanut diseliä itsellekkin. No pakkohan se oli sitten lähteä kokeilemaan ja paikaltaan lähdettäessä audi jäi taustapeiliin, kuten myös vauhdista kiihdytettäessä . Ilmeisesti voimakas dieselin ääni ja jonkinlainen vääntöpiikin aiheuttama terävä nykäys luo sellaisen tunteen että nyt sitä mennään.. mene ja tiedä.
                    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                    Ex.
                    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #25
                      Originally posted by JKK View Post
                      Omalla 528iA sedanilla on tullut käytännössä vertailtua kulkupuolta pariin volsu-konsernin autoon: Audin A4 2,5V6TDi aut. 180hp ja A6 2,8Q 193hp manuaali. Jälkimmäinen on siis samalla tekniikalla kuin V6 Passat. Molemmat Audit jäivät taakse samalla tavalla, eli heti paikaltaan lähdössä muutaman auton verran, jonka jälkeen Bemu karkasi hitaasti mutta varmasti. Samoin 100-160km/h pemu kyykytti molempia. Ei ehkä 6-0 mutta selvästi kuitenkin. Persdynon perusteella oltiin kaverin kanssa varmoja, että tuo V6-dieseli olisi kyykyttänyt 528:ia heittämällä. Toisin siinä kävi. Tässä tuli todistettua se dieselmiesten voimafiilisten harha käytännön tositoimissa.

                      Itsellä on ollut ennen bemuihin hurahtamista kuusi erilaista VW-Audi-ajokkia, ja Passatin 1,8T:stä jäi mieleen positiivinen kuva. Tai sitten aika kultaa muistot. Negatiivisin muisto jäi (moottorin osalta) vm.2002 A4 2,4V6 Avantista, jossa pitäisi olla 170hp. Auto lähti vaihtoon kuukauden päästä siitä, kun Peugeot 406 2,0 heilahti ripeämmin tuusulantien alkupään valoissa. Superlaiska V6:nen jolla ei päässyt missään olosuhteissa alle 9,0 litran satasella. Tässä suhteessa BMW on onnistunut moninverroin paremmin 523:sen osalta jo vuonna 1996. Nyt ne on kuitenkin onnistuneet kehittämään kohtalaisen onnistuneet 2,0TFSI ja 3,0TDI -moottorit. Ehkä ensimmäiset sellaiset?
                      Todellako pösö karkasi valoista ihan selvästi?Oliko ex-Audisi automaatti?
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2335
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by creative 22 View Post
                        Todellako pösö karkasi valoista ihan selvästi?Oliko ex-Audisi automaatti?
                        Näin siinä vaan kävi. Audi oli manuaali, ja aivan poskettoman laiska sellainen! Jälkeenpäin asia selvisi myös mittausten valossa. ko. Audille on kellotettu (Autopista) sataseen 10,6 ja mitattu dynossa 160hp. Pösön 406 on aika monessa testissä kirmannut satasen n.9,0-9,5 sekunnin välimaastoon.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • L90
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 33

                          #27
                          "Näin...kun steptronic e39:llä kierroksia on koneessa tuossa 130kmh:n nopeudessa n.2300rpm, on ruokittavia työtahteja reilu 1500/min vähemmän..."

                          Tämä on se Hemin teksti, jonka kohdalla väistin muurin, kuten aiemmin isännät jo huomasivat.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7468
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by JKK View Post
                            Omalla 528iA sedanilla on tullut käytännössä vertailtua kulkupuolta pariin volsu-konsernin autoon: Audin A4 2,5V6TDi aut. 180hp ja A6 2,8Q 193hp manuaali.
                            Eikös sulla ollu näistä täällä Tempes-mittauksetkin, vai muistanko väärin?

                            Eihän tuo omakaan 523i manuaali tosiaan miltään kiihtyvältä autolta ajossa vaikuta, mutta Tempes-tulokset oli yllättävänkin hyviä, vaikken edes osaa ajaa (tosin näihin aikohin nyt vaikuttaa tuuli/kuorma/tankin täyttöaste/sun muut aika paljon). Moottorin hiljaisuus varmaan syö sitä dieselmiesten "voimantunnetta" näissä E39:ssä melkoisesti. Tätä "ongelmaa" ei ole uudessakaan 3.2 V6 FSI Passatissa, jossa moottori tosiaan kuuluu kabiiniin jos yrittää kiihdyttää. Mainoksissa tämä onkin se ominaisuus jolla autoa myydään...
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 23-03-2007, 09:06.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Jarse
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 96

                              #29
                              Originally posted by snoub View Post
                              Tuo sama homma tuli täälläkin kokeiltua viimekesänä, tosin a6 avant 2,5tdi version kanssa. Audin ratissa tuntuu että kampe repii aivan tautisesti 528i:hin verrattuna ja kerkesin jo kirota etten laittanut diseliä itsellekkin. No pakkohan se oli sitten lähteä kokeilemaan ja paikaltaan lähdettäessä audi jäi taustapeiliin, kuten myös vauhdista kiihdytettäessä . Ilmeisesti voimakas dieselin ääni ja jonkinlainen vääntöpiikin aiheuttama terävä nykäys luo sellaisen tunteen että nyt sitä mennään.. mene ja tiedä.
                              Ihan mielenkiinnosta tuohon vauhdista kiihdyttamiseen, kokeilitteko laiskan vaihtajan tavalla suurimmalla vaihteella vai kepin hammentajan tavalla kolmosella alottaen?
                              Mulla oli Mondeo Tdci manuaalina ja vertasin sita bensa 2.5 V6 Mondeoon, kiihdytin vitosella 80:sta, bensakone ei vaan kulkenu :(
                              Sitten kun heitti kolmosen pesaan niin alkoi jotain tapahtua.
                              Nyt ei ole pitkaan aikaan ollu vaihtamisongelmia kun autot on olleet automaatilla varustettuja
                              Last edited by Jarse; 23-03-2007, 16:24.
                              X5 4.6is -02
                              sigpic
                              #530dA Touring -00
                              #525iA -91

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by L90 View Post
                                "Näin...kun steptronic e39:llä kierroksia on koneessa tuossa 130kmh:n nopeudessa n.2300rpm, on ruokittavia työtahteja reilu 1500/min vähemmän..."

                                Tämä on se Hemin teksti, jonka kohdalla väistin muurin, kuten aiemmin isännät jo huomasivat.
                                Verrattuna mihin.:think Koitahan nyt edes vähän...

                                Originally posted by Jarse View Post
                                Ihan mielenkiinnosta tuohon vauhdista kiihdyttamiseen, kokeilitteko laiskan vaihtajan tavalla suurimmalla vaihteella vai kepin hammentajan tavalla kolmosella alottaen?
                                Tähän saattaa vaikuttaa, että turbossa ei saa päästää ahtoja laskemaan,(nostaa kaasua/pinta kaasulla)kun kiihdytetään esim. 100-160. Menee nimittäin jokunen räpäys ennen kun TDI saa ahdot kohdalleeN. Bensa vapareissa tuota tehoviivettä kun ei oikeastaan ole...
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X