memebuy23buy

E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    turbobuusti: jos joskus ehdit, niin viitsisitkö generoida tracefilen omalle ecullesi? Siitä olisi apua kun saan tämän sarjaporttipohjaisen kommunikoinnin tehtyä. Menusta: debug->trace, klikkaa omaa ecua ja paina 'run trace'. 'DebugLogs' hakemistoon tulee se tiedosto.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Tuollaista tapahtuu täyskaasulla ja tasaisella osakaasulla:



    Kun kaveri uhoaa vierellä valoissa seisovasta pösöstä niin tallaa kaasun lattiaan (0:30 eteenpäin). Eli ilmamäärä nousee tasaisesti, mutta hetken päästä alkaa selvä nykiminen ja kierroksia ei suostu ottamaan helposti yli 5000rpm. Maksimiarvokin on vain luokkaa 500kg/h. Kuten käppyröistä huomaa niin kaksi ilmamassa arvoa siis ovat yksi ja sama, kuten pheno tuossa aiemmin kertoi. Sytytysennakko vaihtelee 10-45 asteen välillä. Täyskaasulla asettuu arvoon 30 ja toisaalta taas osakaasulla 40 asteen piikin jälkeen asettuu lukemaan yli 30 astetta. Normaalia?
    Otin tuossa kans videota, kyllä se mulla menee siihen 800 kg/h tuntumaan kakkosella kiihdytettäessä. Koitan saada sen videon jakoon. Oli vaan harmittavan liukasta tullu yön aikana. Paitti motarilla.

    Videossa tosiaan nykii kiihdytyksessä, vaikea tuosta suoraan sanoa mikä vikana. Ei välttämättä MAF:kaan, jos sattuu vaikka olemaan sytytyshäiriöitä niin eihän se kone ota kierroksia eikä MAF- arvokaan nouse. Näyttääkö

    Jos vedät steppipuolella korkeilla kierroksilla niin nykiikö samalla tavalla ?

    En noista ajoituksista osaa sanoa oikein mitään. Hyvin näytti 1 ja 2 samoja arvoja, joten voi olettaa että ne on kunnossa?

    Mitä muuten roughness arvo näyttää?

    STATUS_SYSTEMCHECK_LAUFUNRUHE




    0:45 eteenpäin öljykorkki irti ja korjausarvot kipuaa reilusti. Vasemmalla lambda integrator [%] ja oikealla ylin ilmamassa ja kaksi alinta adaptation value additiv [ms]. "Short termit" tasoittuu arvoon 1.25 ja "long termit" nousee miinuksilta eli status_add1 -2.4--> 0 ja status_add2 -1.75--> +0.5. Ensimmäisessä videossa kaasua avatessa muutenkin nuo "short termit" asettuu lähemmäs nollaa. Imuvuotoko? Starttipilottia kyllä jo viikonloppuna suihkin ja ei aiheuttanut muutosta suuttimien aukioloihin, korjausarvoja en sattunut katsomaan. Pahoittelut videon laadusta, mutta ulkona oli jo pimeää.
    Aika hyvät adaptaatiot jos lähellä nollaa. Ei tuolla mitään massiivista imuvuotoa luulisi olevan näiden perusteella.

    Helpoiten löytää imuvuodon, kun laittaa piirtämään vain yhden arvon, lambdaintegrator 1 tai 2 vuorotellen, jolloin päivitysnopeus on kaikista nopein. Lambdaintegrator näyttää ehkä kaikista selvimmin muutokset seoksessa.

    Kun olis aikaa tehdä ja tarpeeksi testaajia niin tuolla sarjaporttipohjaisella kommunikoinnilla sunkin ecu:lla saisi yhdellä vastauksella (n. 200ms per vastaus) yli 20 arvoa! Siitä pystyisi jo hieman paremmin analysoimaan eri arvoja.

    Muutama vikakoodeista voidaan olettaa tulleen MAFin irroituksen vuoksi.

    ps. Älkää välittäkö vikinöistä, tulevat hihnapyöristä ja laahavasta etujarrusta. Kuulostaa niin pommilta, että vituttaa apinan lailla ajella päivittäin Täytys tehrä niillekkin jotain mutta kun schmiedmann tuppaa väärää osaa postiluukusta...
    Mä keskityin kuuntelemaan vain kasin murinaa !

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Tuollaista tapahtuu täyskaasulla ja tasaisella osakaasulla:



    Kun kaveri uhoaa vierellä valoissa seisovasta pösöstä niin tallaa kaasun lattiaan (0:30 eteenpäin). Eli ilmamäärä nousee tasaisesti, mutta hetken päästä alkaa selvä nykiminen ja kierroksia ei suostu ottamaan helposti yli 5000rpm. Maksimiarvokin on vain luokkaa 500kg/h. Kuten käppyröistä huomaa niin kaksi ilmamassa arvoa siis ovat yksi ja sama, kuten pheno tuossa aiemmin kertoi. Sytytysennakko vaihtelee 10-45 asteen välillä. Täyskaasulla asettuu arvoon 30 ja toisaalta taas osakaasulla 40 asteen piikin jälkeen asettuu lukemaan yli 30 astetta. Normaalia?



    0:45 eteenpäin öljykorkki irti ja korjausarvot kipuaa reilusti. Vasemmalla lambda integrator [%] ja oikealla ylin ilmamassa ja kaksi alinta adaptation value additiv [ms]. "Short termit" tasoittuu arvoon 1.25 ja "long termit" nousee miinuksilta eli status_add1 -2.4--> 0 ja status_add2 -1.75--> +0.5. Ensimmäisessä videossa kaasua avatessa muutenkin nuo "short termit" asettuu lähemmäs nollaa. Imuvuotoko? Starttipilottia kyllä jo viikonloppuna suihkin ja ei aiheuttanut muutosta suuttimien aukioloihin, korjausarvoja en sattunut katsomaan. Pahoittelut videon laadusta, mutta ulkona oli jo pimeää.

    Muutama vikakoodeista voidaan olettaa tulleen MAFin irroituksen vuoksi.

    ps. Älkää välittäkö vikinöistä, tulevat hihnapyöristä ja laahavasta etujarrusta. Kuulostaa niin pommilta, että vituttaa apinan lailla ajella päivittäin Täytys tehrä niillekkin jotain mutta kun schmiedmann tuppaa väärää osaa postiluukusta...
    Last edited by turbopuusti; 12-03-2013, 22:28.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Voidaanko nuo käsittää samoina kun puhutaan esimerkiksi joillain merkeillä useasti Short term ja Long term fuel trimmistä?
    Joo, noi on niitä OBD2 termejä. Mun mielestä 'short term fuel trim' vastaa lambdaintegrator arvoa, koska molemmat kuvaa hetkellisiä korjauksia seokseen eikä niitä tallenneta mihinkään. 'long term fuel trim' voisi vastaavasti tarkoittaa status_add arvoa ja se tallentuu muistiin. Viisaammat korjatkoon.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jos teet imuvuodon vaikka korkin irroittamalla, näkee hyvin miten tuo integraattori toimii. Tällöäin ecuu alkaa lisäämään hetkellistä ruiskutusaikaa lisää ja lisää. Tämä vaikuttaa välittömästi myös STATUS_ADD:iin, STATUS_MUL arvoa säädetään vastaavasti, kun kierrokset on yli tyhjäkäynnin.
    Voidaanko nuo käsittää samoina kun puhutaan esimerkiksi joillain merkeillä useasti Short term ja Long term fuel trimmistä?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Luettavissa olevat IMM arvot:
    air mass requirements [kg/h], STATUS_LMM_MASSE
    Air mass [kg/h]
    Nämä kaksi tarkoittavat samoja asioita. Aika usein näissä .prg:issä on samalla nimellä eri 'job':eja jotka kuitenkin kysyvät ecu:lta samaa asiaa.

    Mitä lambdojen arvoon tulee, nämä parit palauttavat samat arvot tuossa ME72KW1.prg:ssä :

    STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_1, lambdaintegrator 1[%]
    STATUS_INT, lambdaintegrator 1

    STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_2, lambdaintegrator 2,[%]
    STATUS_INT2, lambdaintegrator 2

    STATUS_LS_VKAT_SIGNAL_1, before kat-sensor voltage Bank 1,[V]
    STATUS_L_SONDE, Lambda-sensor voltage 1 [V]

    STATUS_LS_VKAT_SIGNAL_2, before kat-sensor voltage Bank 2,[V]
    STATUS_L_SONDE_2, Lambda-sensor voltage 2 [V]

    STATUS_LS_NKAT_SIGNAL_1, after kat-sensor voltage 1 [V]
    STATUS_L_SONDE_H, Lambdasondenspannung n Kat

    STATUS_LS_NKAT_SIGNAL_2, after kat-sensor voltage 2 [V]
    STATUS_L_SONDE_2_H, Lambdasondenspannung n Kat 2

    STATUS_LAMBDA_ADD_1, adaption value additiv 1 [ms]
    STATUS_ADD, Additive adaption value 1

    STATUS_LAMBDA_ADD_2, adaption value additiv 2,[ms]
    STATUS_ADD_2, Additive adaption value 2

    STATUS_LAMBDA_MUL_1, adaption value multiplicative 1 [%]
    STATUS_MUL,adaption value multiplicativ 1

    STATUS_LAMBDA_MUL_2, adaption value multiplicative 2,[%]
    STATUS_MUL_2, adaption value multiplicativ 2

    Nuo ylimääräiset voi halutessaa siivota pois sieltä ME72KWP1.BIV tiedostosta, on ihan tekstitiedosto.

    Vikakoodia antaa edelleen lambdoista ja kulkupuoli ei siis muuttunut aivan radikaalisti IMM irroituksen jälkeen. Toki seokset ihan varmaan päin vittuja ja lambdoista löytyy aina marmattamista koneesta kun koneesta. Mutta edelleen hieman skeptinen tuon IMM anturin viallisuuden suhteen ja olisihan se hyvä kerätä tietoa asiasta. Mitähän arvoja sitä tulisi noista lukea
    Mitä ne adaptaatiot näyttää ? adaptive ja multiplicative

    Lambdaintegrator 1 ja 2 kertoo , paljonko ecu säätää ruiskutusaikaa kyseisellä hetkellä. Jos lambda toimii OK integraattori menee ylös ja alas, lambdan näyttämän mukaan. Eli tyhjäkäynnillä molempien integraattorien tulisi liikkua ylös/alas. Itellä se liikkuu noin +3 <-> -4 väliä. Ajossa en ole mittaillut.

    Jos teet imuvuodon vaikka korkin irroittamalla, näkee hyvin miten tuo integraattori toimii. Tällöäin ecuu alkaa lisäämään hetkellistä ruiskutusaikaa lisää ja lisää. Tämä vaikuttaa välittömästi myös STATUS_ADD:iin, STATUS_MUL arvoa säädetään vastaavasti, kun kierrokset on yli tyhjäkäynnin.

    käyttäny ME72KWP1 for M62. Muut vaihtoehdot ei ole suostuneet juttelemaan mulle.
    Juu, tuo mun ohjelma käyttää suoraan .prg:stä konvertoituja tekstitiedostoja. Halusin vaan tietää mitä .prg:tä käytät.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Korkealentoista matemaattista tutkintoa:

    Jos moottori on tilavuudeltaan 4,4l, niin imeekö se karkeasti laskien 2,2l per kierros ilmaa sisään?

    Näin ollen 2,2l x 6000r/min x 60 = 792 000l/h

    792 000l = 792 kuutiota

    792 kuutiota /h x 1,293kg / kuutio = 1024 kg/h

    20% heitto on melkonen, mutta todennäköisesti tuo sisään imetty litramäärä per kierros ei ole tarkasti mitaten lähelläkään 2,2l kun puhutaan näistä vapaastitukehtuvista.

    ELI toimivalla IMM:llä tulisi päästä ainakin yli 700kg/h kuten tuossa ylempänä muistelit...
    Last edited by turbopuusti; 12-03-2013, 14:16.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    1 : Suuttimien aukioloaikaa en ole saanut M60-koneisita diagnostiikalla irti.

    3 : Viimeksi kun mittailin, antoi MAF täyskaasukiihdytyksessä lähellä rajoittajaa jotain luokkaa 700-800 kg/h lukemia, jos oikein muistan. Koneena on M60B40. Voin postailla käppyrät tässä myöhemmin, mitkä ohjelmallani otin pienen ajolenkin aikana.

    5.: Lambdan antamaa käppyrää voi myös kattoa tolla ohjelmalla. Mitä nopeampi liike ylös, alas, luonnollisesti sen parempi tämä vaikuttaa eniten matalilla kierroksilla/osakaasulla

    4. : tarkoitatko sytytysennakkoa ?

    Mistä kahdesta MAF - arvosta muuten puhut ? M60:ssa on vain yksi.

    Mitä .PRG tiedostoa sun auto käyttää ? Sen näkee vaikka kun lukee INPA:lla vikakoodit, niin siinä ylälaidalla.


    Se nyt alkoi tietty kiinnostamaan miten tuo salavalikon kulutus litraa / tunnissa (L / H) lasketaan?
    Luettavissa olevat IMM arvot:
    air mass requirements [kg/h], STATUS_LMM_MASSE
    Air mass [kg/h]

    4.en tarkoittanut ennakkoa, se on erikseen ingnition angle, [degree KW] vaan meinasin camshaft position bank 1 ja 2

    Lambdoista saa luettua seuraavia:
    -lambdaintegrator 1[%]
    -lambdaintegrator 1
    -lambdaintegrator 2,[%]
    -lambdaintegrator 2
    -lambda probe Bank 1/2, before kat-sensor voltage 1
    -lambda-sensor voltage 1
    -before kat-sensor voltage Bank 2, [V]
    -lambda-sensor voltage 2, [V]
    -after kat-sensor voltage 1, [V]
    -monitor-sensor after CAT 1, monitor-sensor after CAT 2, monitor-sensor 1 after CAT, [V], STATUS_L_SONDE__H
    -after kat-sensor voltage 2 [V]
    -Lambdasondenspannung n Kat 2
    -TV probe heating before kat Bank 1,[%]
    -TV probe heating before kat Bank 2,[%]
    -lambda-probe heating after KAT pulse duty factor, [%]
    -norm. Heizleist. L-sonde hKat2
    -PeridenDauer L-sonde v kat1
    -PeridenDauer L-sonde v kat2

    Vikakoodia antaa edelleen lambdoista ja kulkupuoli ei siis muuttunut aivan radikaalisti IMM irroituksen jälkeen. Toki seokset ihan varmaan päin vittuja ja lambdoista löytyy aina marmattamista koneesta kun koneesta. Mutta edelleen hieman skeptinen tuon IMM anturin viallisuuden suhteen ja olisihan se hyvä kerätä tietoa asiasta. Mitähän arvoja sitä tulisi noista lukea

    .prg- tiedostoa en vielä ole kerennyt katsomaan, mutta sun ohjelmalla olen käyttäny ME72KWP1 for M62. Muut vaihtoehdot ei ole suostuneet juttelemaan mulle.
    Last edited by turbopuusti; 12-03-2013, 14:14.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Ihan OT:nä mutta tuli katsottua Youtubesta K&N propagandavideo, jossa perustelevat ettei IMM mene noilla suotimilla rikki

    Niin, olisi hyvä että puhutaan asioista oikeilla termeillä niin emme myöskään me vähemmän tietävät pääse sekoittamaan asioita.



    Pheno: Kirjoitan tähän topiciin suoraan jos jotkut muutkin vastaavassa tilanteessa ehkä hyötyvät tästä

    Oletko tutustunut kasikoneisten käppyröihin? Meinaan, että osaatko kertoa mitä tietoja seuraamalla voisi päästä käsiksi vikakohteeseen?

    Itsellä tuli mieleen seuraavia:

    1.Suuttimien aukioloajoista voisi kait päätellä onko bensapuoli kunnossa? Jos vetää täyskaasulla esimerkiksi järjettömästi auki (luokkaa yli 30ms?) --> ei saa bensaa

    2.Kaasun asentoanturi/pedaalin asento? Eli tulisivat näyttää samaa käyrää, kun asioita ei pääse sotkemaan esimerkiksi DSC.

    3.IMM kaksi eri arvoa, mitä tarkoittavat?

    4.Ajoitukset? Onko näistä jotain infoa, mitä tulisivat näyttää?

    5.Lambdat? Lambda arvoja on luokkaa 10kpl luettavana, mitä nämä ovat? (Tosin nämähän ohitetaan täyskaasulla)



    Itsellä:

    1.Oli luokkaa 14ms täyskaasulla, mielestäni aivan liian vähän.

    2.En muista lukuja, mutta loogisilta näyttivät nopeasti vilkaistuna.

    3.Molemmat näyttivät 350kg/h täyskaasulla.

    4.Nokkien käppyrät näyttivät samaa molemmilla puolilla lohkoa. Vaihtelivat suht asiallisen näköisesti, muuta en osaa sanoa.

    5.Kaikki järkevät lambda arvot vaihtelivat välillä 0,1-0,9.
    1 : Suuttimien aukioloaikaa en ole saanut M60-koneisita diagnostiikalla irti.

    3 : Viimeksi kun mittailin, antoi MAF täyskaasukiihdytyksessä lähellä rajoittajaa jotain luokkaa 700-800 kg/h lukemia, jos oikein muistan. Koneena on M60B40. Voin postailla käppyrät tässä myöhemmin, mitkä ohjelmallani otin pienen ajolenkin aikana.

    5.: Lambdan antamaa käppyrää voi myös kattoa tolla ohjelmalla. Mitä nopeampi liike ylös, alas, luonnollisesti sen parempi tämä vaikuttaa eniten matalilla kierroksilla/osakaasulla

    4. : tarkoitatko sytytysennakkoa ?

    Mistä kahdesta MAF - arvosta muuten puhut ? M60:ssa on vain yksi.

    Mitä .PRG tiedostoa sun auto käyttää ? Sen näkee vaikka kun lukee INPA:lla vikakoodit, niin siinä ylälaidalla.


    Se nyt alkoi tietty kiinnostamaan miten tuo salavalikon kulutus litraa / tunnissa (L / H) lasketaan?
    Last edited by pheno; 12-03-2013, 11:56.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Näin juuri, eli syötettyä polttoainetta se näyttää, joka saadaan kun ecu laskee ilmamäärän MAF:n tiedon mukaan ja auto käy oikealla seoksella anturitietojen perusteella. Taitaa jopa polttomoottori RC-autossa mennä enemmän ilmaa läpi kuin tuo 90l/h...

    Kyllähän tuolla salavalikon testillä saa osviittaa, siitä onko tehot edes siellä päin. Jos esim. M62B44 antaa MAF-lukemaksi vain 70l/h, niin ei siellä ole kuin noin 200hp (karkea arvio, laskemallahan tuon saisi) ja sen huomaa myös ajossakin, painavassa korissa. Tietenkin auto pitää olla muilta osin kunnossa, ei tuo litramäärän tuijottaminen pelkästään IMM:stä riipu.


    Meinasin tuohon omaan kesäksi vaihtaa uuden IMM:n, jos ei litramäärä kasva yhtään, niin joutaahan tuo entinen myydä ehjänä eteenpäin. Mutta luulen, että sinne 90l/h paikkeille se menee, kun auto on muuten iskussa/kunnossa. Edellinen omistaja oli laittanu K&N öljyttävän suotimen vakiokoteloon, niin kyllähän se hiljalleen IMM:n särkee.
    Ihan OT:nä mutta tuli katsottua Youtubesta K&N propagandavideo, jossa perustelevat ettei IMM mene noilla suotimilla rikki

    Niin, olisi hyvä että puhutaan asioista oikeilla termeillä niin emme myöskään me vähemmän tietävät pääse sekoittamaan asioita.



    Pheno: Kirjoitan tähän topiciin suoraan jos jotkut muutkin vastaavassa tilanteessa ehkä hyötyvät tästä

    Oletko tutustunut kasikoneisten käppyröihin? Meinaan, että osaatko kertoa mitä tietoja seuraamalla voisi päästä käsiksi vikakohteeseen?

    Itsellä tuli mieleen seuraavia:

    1.Suuttimien aukioloajoista voisi kait päätellä onko bensapuoli kunnossa? Jos vetää täyskaasulla esimerkiksi järjettömästi auki (luokkaa yli 30ms?) --> ei saa bensaa

    2.Kaasun asentoanturi/pedaalin asento? Eli tulisivat näyttää samaa käyrää, kun asioita ei pääse sotkemaan esimerkiksi DSC.

    3.IMM kaksi eri arvoa, mitä tarkoittavat?

    4.Ajoitukset? Onko näistä jotain infoa, mitä tulisivat näyttää?

    5.Lambdat? Lambda arvoja on luokkaa 10kpl luettavana, mitä nämä ovat? (Tosin nämähän ohitetaan täyskaasulla)



    Itsellä:

    1.Oli luokkaa 14ms täyskaasulla, mielestäni aivan liian vähän.

    2.En muista lukuja, mutta loogisilta näyttivät nopeasti vilkaistuna.

    3.Molemmat näyttivät 350kg/h täyskaasulla.

    4.Nokkien käppyrät näyttivät samaa molemmilla puolilla lohkoa. Vaihtelivat suht asiallisen näköisesti, muuta en osaa sanoa.

    5.Kaikki järkevät lambda arvot vaihtelivat välillä 0,1-0,9.
    Last edited by turbopuusti; 12-03-2013, 09:39.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Jep, mutta miettikääpäs nyt. 90l/h täyskaasulla ilmaa koneeseen, eiköhän se lukema ole hiukkasen suurempi. Eli taidetaan puhua bensankulutuksesta...

    saadulla arvollahan ei tee periaatteessa mitään, jollei tutki myös muita käppyröitä.
    Näin juuri, eli syötettyä polttoainetta se näyttää, joka saadaan kun ecu laskee ilmamäärän MAF:n tiedon mukaan ja auto käy oikealla seoksella anturitietojen perusteella. Taitaa jopa polttomoottori RC-autossa mennä enemmän ilmaa läpi kuin tuo 90l/h...

    Kyllähän tuolla salavalikon testillä saa osviittaa, siitä onko tehot edes siellä päin. Jos esim. M62B44 antaa MAF-lukemaksi vain 70l/h, niin ei siellä ole kuin noin 200hp (karkea arvio, laskemallahan tuon saisi) ja sen huomaa myös ajossakin, painavassa korissa. Tietenkin auto pitää olla muilta osin kunnossa, ei tuo litramäärän tuijottaminen pelkästään IMM:stä riipu.


    Meinasin tuohon omaan kesäksi vaihtaa uuden IMM:n, jos ei litramäärä kasva yhtään, niin joutaahan tuo entinen myydä ehjänä eteenpäin. Mutta luulen, että sinne 90l/h paikkeille se menee, kun auto on muuten iskussa/kunnossa. Edellinen omistaja oli laittanu K&N öljyttävän suotimen vakiokoteloon, niin kyllähän se hiljalleen IMM:n särkee.
    Last edited by bemmeri; 12-03-2013, 07:43.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    KG/H on oikea yksikkö ilmamassalle. L/H on laskettu arvo. En tiedä tarkkaan mitä muuttujia on mukana.

    Luetteko näitä L/H näyttöjä suoraan ajotietokoneen ruudusta ?

    Tuolla mun softalla olen itse tarkastellut eroja kahden MAF:n välillä, sillä kun voi tarkastella vain yhtä arvoa kerrallaan. Päivitysnopeus on tällöinb luokkaa 5-6 arvoa/sekunti - INPA:lla päivitysnopeus tuskallisen hidasta kun samaan ruutuun haetaan kymmenen muutakin arvoa.
    Jep, mutta miettikääpäs nyt. 90l/h täyskaasulla ilmaa koneeseen, eiköhän se lukema ole hiukkasen suurempi. Eli taidetaan puhua bensankulutuksesta...

    Tuosta sinun ohjelmasta, eli onko tietoa mitkä kaksi arvoa se näyttää? Tai INPA:sta sinäkin olet varmasti nuo onkinut, mutta onko ne esimerkiksi "pyydetty" ja "saavutettu"?
    Tuolla mittaristosta saadulla arvollahan ei tee periaatteessa mitään, jollei tutki myös muita käppyröitä.
    Last edited by turbopuusti; 11-03-2013, 22:29.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    KG/H on oikea yksikkö ilmamassalle. L/H on laskettu arvo. En tiedä tarkkaan mitä muuttujia on mukana.

    Luetteko näitä L/H näyttöjä suoraan ajotietokoneen ruudusta ?

    Tuolla mun softalla olen itse tarkastellut eroja kahden MAF:n välillä, sillä kun voi tarkastella vain yhtä arvoa kerrallaan. Päivitysnopeus on tällöinb luokkaa 5-6 arvoa/sekunti - INPA:lla päivitysnopeus tuskallisen hidasta kun samaan ruutuun haetaan kymmenen muutakin arvoa.
    Juu, L/H näkyy sieltä mittariston salavalikosta.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Tuo l/h arvohan ei suoraan kerro MAF:n olevan viallinen.

    Eikö lukema ole bensankulutus eculta? Eli varsinaisesti kyseinen lukema ei kerro kuin suuntaa antavaa tietoa, itse vika voi olla monessakin paikkaa.

    Bensaa ruiskutetaan suhteessa ilmamäärään. Mutta esimerkiksi suuttimien aukioloajoista voi nähdä, että jos ecu yrittää korjata laihaa seosta, ja jos seos ei vaan mene rikkaammalle lisäämällä suutinten aukioloaikaa, niin todennäköisesti bensansyötössä ongelmia.

    Omassa tehot kadoksissa ja lukemat MAF kiinni n. 50-60l/h ja irti noin 60-70l/h.
    Suuttimet auki täyskaasussa tasaisesti luokkaa 14ms eli kenties omassa MAF vikaa.

    Täytyy ilmeisesti puhdistella MAF ja katsoa tarvittaessa bensanpaineet...
    KG/H on oikea yksikkö ilmamassalle. L/H on laskettu arvo. En tiedä tarkkaan mitä muuttujia on mukana.

    Luetteko näitä L/H näyttöjä suoraan ajotietokoneen ruudusta ?

    Tuolla mun softalla olen itse tarkastellut eroja kahden MAF:n välillä, sillä kun voi tarkastella vain yhtä arvoa kerrallaan. Päivitysnopeus on tällöinb luokkaa 5-6 arvoa/sekunti - INPA:lla päivitysnopeus tuskallisen hidasta kun samaan ruutuun haetaan kymmenen muutakin arvoa.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Tuo l/h arvohan ei suoraan kerro MAF:n olevan viallinen.

    Eikö lukema ole bensankulutus eculta? Eli varsinaisesti kyseinen lukema ei kerro kuin suuntaa antavaa tietoa, itse vika voi olla monessakin paikkaa.

    Bensaa ruiskutetaan suhteessa ilmamäärään. Mutta esimerkiksi suuttimien aukioloajoista voi nähdä, että jos ecu yrittää korjata laihaa seosta, ja jos seos ei vaan mene rikkaammalle lisäämällä suutinten aukioloaikaa, niin todennäköisesti bensansyötössä ongelmia.

    Omassa tehot kadoksissa ja lukemat MAF kiinni n. 50-60l/h ja irti noin 60-70l/h.
    Suuttimet auki täyskaasussa tasaisesti luokkaa 14ms eli kenties omassa MAF vikaa.

    Täytyy ilmeisesti puhdistella MAF ja katsoa tarvittaessa bensanpaineet...

    Leave a comment:

Working...
X