memebuy23buy

E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Djantikka
    replied
    Originally posted by jorke View Post
    Itellä sama vika.
    Millä on korjaantunut?

    Luistonesto välillä toimii normaalisti mutta yleensä nykäsee kerran/pari kertaa ajaessa ja luistonesto lähtee pois päältä kun vissiinkin huomaa että siinä on vikaa. Luistoneston varotusvalo syttyy.

    Joskus joo pelaa ihan normaalistikin.
    Tekee myös sitä että joskus sammuu tyhjäkäynnillä. Uudestaan käyntiin niin ei mitään ongelmaa.
    Samoin välillä tyhjäkäynnillä kierrokset hetkellisesti nousee vähän ja sit palautuu takas normaaliin.

    Paikallaankin ollessa tyhjäkäynnillä joskus luistonesto menee pois päältä.

    Auto e39 540 -97

    Eli INPA antaa vikakoodin:

    74 CAN MD_IND signalerror (74 CAN MD_IND signalfehler)

    Netistä koittanut etsiä tietoa mutta ei ole oikein löytynyt.

    Jollakin oli ollut sama vikakoodi ja oireet, oli auttanut kun oli vaihtanut MAF:in ?
    Tähän sun vikaan en osaa sanoa, mutta sen verran liittynee tuohon maffiin tuo luistonesto, että laskee siitä ilmamäärästä kuinka paljon kaasuläppää pitää sulkea, jos ei tule luistoneston mielestä fiksua lukemaa niin heittää sen pois käytöstä...

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko tietoa, mikä yläraja M62B44TU ilmamassamittarille? En oo googlailemalla löytänyt "maf curvea" tälle mittarille.

    Eli paljonko on maksimi ilmamäärä 5v jännitteellä?
    Oletan että tuo 5v maksimi kuten normaalisti muissakin.


    Edit.
    Jaa, löytyyhän sitä jotain arvoja/lukemia. Piti vaan ettiä tuolla mittari tyypillä HMF5.

    Eli 1000kg/h ois tuolla isoimmalla, mikä löytyy 4,4/4,6 ja Alpinan 4,8l m62:sta.
    Kiinnostaisi vielä se maf-käyrä tai taulukko jossa voltit/ilmamäärä. Tuolla 1000kg/h pitäis kai olla 350-380hp.
    Last edited by bemmeri; 15-10-2018, 13:23.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Turha.
    Last edited by bemmeri; 15-10-2018, 10:12.

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Originally posted by jorke View Post
    Ja näin se meni, uusi MAF vaan autoon ja korjaantui luistonesto.

    Empä olisi kyllä ensimmäisenä sieltä alkanut etsiä vikaa
    Mulla sama homma

    Leave a comment:


  • jorke
    replied
    Ja lisätään vielä että saattoi olla kyllä huono kosketus liittimessäkin ...

    Laitoin silloin uuden MAF:in kiinni ja ei toiminut yhtään luistonesto. Heti paloi suoraan luistoneston varoitusvalo kun laittoi käyntiin.

    Sitten kymmenisen kertaan rämppäsin liitintä kiinne ja auki ja alkoi pelaamaan normaalisti.
    No ompahan nyt ainakin uus MAF:in autossa

    Leave a comment:


  • jorke
    replied
    Ja näin se meni, uusi MAF vaan autoon ja korjaantui luistonesto.

    Empä olisi kyllä ensimmäisenä sieltä alkanut etsiä vikaa

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Hyvinkin voi olla MAF: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...-on-at-6200rpm

    "The error i got was 74 CAN MD_IND signalerror. I think the ABS/ASC uses the MAF as a load signal and sets this fault code when it's too high."

    Leave a comment:


  • jorke
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Mitenkäs tämä vanhempi MAF on yhteydessä ASC:n? ETKssa kin listaa MAF/ACS. Testasin tänään siten että auto käyntii ja johto irti niin hörähti ihan pikkuisen ja heitti luistoneston pois päältä. Välillä ajaessakin tapahtuu seuraavanlaista. Esim. 5 vaihteella 100Km/h tasakaasulla, yht'äkkiä auto hörähtää/moottorijarruttaa nanosekuntin ja samalla lähtee luistonestopois päältä. Välillä ei ole tahtonut auto käynnistyä startti pyörittää ja lähteekin käyntiin, mutta sammuu samantien. Epämääräisten kokeilujen jälkeen lähtee kuitenkin aina käyntiin mutta samalla heittää sitten luiston eston pois päältä. Aikaisemmin luulin että olisi johtunut huonoista ABS antureista mutta eipä johtunutkaan.

    Autossa ei siis DSCtä vaan pelkkä vaijeri toimintoinen ACS joten vaikuttaako viallinen/vikatilassa oleva MAF tuohon luistonestoon?
    Originally posted by EOL View Post
    Nostetaan vanha kysymys esille kun ei tuossa ollut tietoa tullut tästä yhteydestä.
    Itsellä ollut nyt samaa vikaa muutaman kerran ollut tasakaasulla ajettaessa nykässyt ja heittänyt luistoneston pois päältä.
    Kerran teki myös niin kun laitoin auton käyntiin ja sit se sammui tyhjäkäynniltä niin heitti silloinkin luistoneston pois päältä. Eli voisiko syynä olla käynti ongelmiin viallinen maf? :think
    Myös kun hieman painaa kaasua ja sit päästää sen niin tiputtaa kierrokset tosi alas et meinaa oikeen sammua.
    Tuossa yksipäivä kun testailin otin sen pyöreän pistokkeen irti ja kierrokset hieman tippui mut sit nousi takaisin ja jäi käymään tosi nätisti tuossakin yhteydessä ACS valo syttyi palamaan.
    Auto on E39 540ia 4/96 165tkm ajettu maf luultavasti alkuperäinen varmaa tietoa ei ole.
    Itellä sama vika.
    Millä on korjaantunut?

    Luistonesto välillä toimii normaalisti mutta yleensä nykäsee kerran/pari kertaa ajaessa ja luistonesto lähtee pois päältä kun vissiinkin huomaa että siinä on vikaa. Luistoneston varotusvalo syttyy.

    Joskus joo pelaa ihan normaalistikin.
    Tekee myös sitä että joskus sammuu tyhjäkäynnillä. Uudestaan käyntiin niin ei mitään ongelmaa.
    Samoin välillä tyhjäkäynnillä kierrokset hetkellisesti nousee vähän ja sit palautuu takas normaaliin.

    Paikallaankin ollessa tyhjäkäynnillä joskus luistonesto menee pois päältä.

    Auto e39 540 -97

    Eli INPA antaa vikakoodin:

    74 CAN MD_IND signalerror (74 CAN MD_IND signalfehler)

    Netistä koittanut etsiä tietoa mutta ei ole oikein löytynyt.

    Jollakin oli ollut sama vikakoodi ja oireet, oli auttanut kun oli vaihtanut MAF:in ?
    Last edited by jorke; 26-11-2015, 13:58.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Hyvin piisasi lämpöä kabiinissa viileämmilläkin keleillä.

    M60 Imusarja ja lukema nousi 94l/h

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Laitetaan nyt lisää ot:ta.Mietippä kumpi on lämpöisempi auto,jos lämmityslaitteessa kiertää n.80ast neste vs. n.100ast neste.Plus se,että todennäköisesti tuo isomman lämpötilan termarilla varustettu moottori lämpenee hieman nopeammin,kun termari ei ala aukeilemaan pienissä lämpötiloissa.
    Nuo 6-koneiset ei ole millään tavalla vertailukelpoisia moottoreita tässä asiassa.

    Mutta eiköhän tässä ollut maffi-keskustelua jo riittävästi tästä aiheesta.Ainakin omalta osaltani.
    No sanotaan sitten niin että mulle se 80 asteista vettä pyörittävä 6-koneinen puhalsi talvella aivan tarpeeksi lämmintä eli en osaa sitä 100 asteista vettä kaivata. Ellet sitten vertailukelpoisuudella tarkoita että 8- ja 6-koneisissa on sellainen ero että 8-koneisen 80 asteinen vesi on jotenkin kylmempää tai vähemmän lämmittävää kuin 6-koneisen 80 asteinen vesi :think

    80c asti lämpenemisnopeuteen tuo termarin vaihto ei vaikuttanut mitenkään havaittavissa määrin, samassa kohtaa työmatkaa on kone viisarin mukaan käyntilämpötilassa (75c) ja hetken päästä salavalikon mukaan vauhdista jne riippuen jää roikkumaan sinne 80-85c joka on sekä viisarin että räppänöistä tulevan kuumuuden perusteella tarpeeksi.

    Mutta kukin spekuloikoot toisten kokemuksia tavallaan, tulen sitten talvella valittamaan jos paleltaa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Perustuen mihin?

    Eipä ollut 6-koneisellakaan mitään ongelmaa talvella ja niissä tuollainen termari vakiona.
    Laitetaan nyt lisää ot:ta.Mietippä kumpi on lämpöisempi auto,jos lämmityslaitteessa kiertää n.80ast neste vs. n.100ast neste.Plus se,että todennäköisesti tuo isomman lämpötilan termarilla varustettu moottori lämpenee hieman nopeammin,kun termari ei ala aukeilemaan pienissä lämpötiloissa.
    Nuo 6-koneiset ei ole millään tavalla vertailukelpoisia moottoreita tässä asiassa.

    Mutta eiköhän tässä ollut maffi-keskustelua jo riittävästi tästä aiheesta.Ainakin omalta osaltani.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mahtaa olla lämmin auto talvella vs. vakioon.
    Perustuen mihin?

    Eipä ollut 6-koneisellakaan mitään ongelmaa talvella ja niissä tuollainen termari vakiona.

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kokeilin nyt keväällä uudelleen. 94l/h pääsee nykyisin, edelleen alkuperäinen mittari...




    Pitäis vielä vaihtaa tuo mittari, josko muutaman litran saisi lisää. Kyllähän nuo tuppaa väsymään aikaa myöten ja mittarilla ikää 13vuotta (ainakin ämmissä mittarit vaatii vaihtoa jotta "täydet tehot" säilyy).
    Mikäs oli paras lukema mitä onnistuit saamaan?
    Itse kävin kokeilemassa niin 91l/h. Sama auto taitaa olla kyseessä.
    Last edited by zoonas; 24-08-2014, 15:25.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    '98 540iA + 85c termari
    Mahtaa olla lämmin auto talvella vs. vakioon.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä se lähempänä 104 astetta pitää pyöriä. Jos 120 niin jossain on vikaa.

    Leave a comment:

Working...
X