memebuy23buy

E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    9/99 540i arvoja

    Tein tuon MAF-testin ja usealla vedolla tuli max. 83-84. Puhdistin mittarin CRC:n aineella ja nyt suurin lukema on 86, tosin tuo vilkahtaa vain hetken, 85 on sellainen nykyinen maksimi. Eli voisi kokeilla uudella mittarilla.

    Pieni lisähuomio noihin lukemiin. Vaihdoin autoon uuden alkuperäistä vastaavan (bemarin numerot) nokka-akselin sensorin, joka olikin valmiiksi rikki ja antoi jatkuvaa vikakoodia (vanha antoi silloin tällöin, yleensä lämpimän koneen käynnistyksessä). Rikkinäisellä anturilla sain MAF-lukemaksi 92. kun takapyörät pääs sutasemaan. Luulen että suuri lukema johtuu siitä, kun auto jollainlailla vikamoodissa ja bensaa syöttää enempi. Alaväännöt puuttui täysin kun rikkinäinen anturi kiinni, sama myös sillä alkuperäisellä jos tuli vika päälle. Laitoin nyt KL:stä tilatun tarvike cam-anturin ja sillä pelaa toistaiseksi.

    Mistäs nykyään saa uuden MAFfin sopivalla hinnalla? Aikaisempaan autoon laitoin espanjasta tilatun n. 70€:n tarvikkeen, toimi ihan ok, välillä tuli sillä ilmamittarin vikakoodi, mutta ei huomannu toiminnassa mitään. Tähän nykyiseen autoon voisi laittaa Boschin mittarin, vaikkakin kustantaa pikkusen enempi.

    Leave a comment:


  • Hiddenemarc
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Kysäisee bosch car servicestä suoraan, vanoksellisen maffi tais olla viimeksi 1xx euroa kappale :think
    Joo, Kävin tänään hakemassa Bosh valtuuteetulta myyjältä Maffit M5seen ja kappalehinnaksi jäi sen 157€.
    Wetteriä en ees uskaltanu vaivata asialla tietäen heidän hintatasonsa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by wedo View Post
    Aika edullinen, koska alkuperäinen maksaa monessa paikkaa yli 340 euroa, kl-varaosilta tosin 260e
    Kysäisee bosch car servicestä suoraan, vanoksellisen maffi tais olla viimeksi 1xx euroa kappale :think

    Leave a comment:


  • wedo
    replied
    Aika edullinen, koska alkuperäinen maksaa monessa paikkaa yli 340 euroa, kl-varaosilta tosin 260e

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by Tommi View Post
    Paljo makso?
    95.00€ 2010 kesällä

    Leave a comment:


  • Tommi
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    Täh!

    Itse sain pelkän anturin orggis Bosch, paikallisesta autosähköliikkeestä.
    Paljo makso?

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Koko pönttö tulee aina
    Täh!

    Itse sain pelkän anturin orggis Bosch, paikallisesta autosähköliikkeestä.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by cba View Post
    Saapiko nuita pelkkiä anturiosia mistään erikseen, vai meneekö koko pönttö vaihtoon? :think
    Koko pönttö tulee aina

    Leave a comment:


  • cba
    replied
    Saapiko nuita pelkkiä anturiosia mistään erikseen, vai meneekö koko pönttö vaihtoon? :think

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by wedo View Post
    ostin uuden tarvikeanturin, jolla auton tyhjäkäynti muuttui todella surkeaksi
    Siinähän se vika tulikin jo mainittua

    Leave a comment:


  • wedo
    replied
    Mulla myös tuo MAF-anturin kunto on mietityttänyt, ostin uuden tarvikeanturin, jolla auton tyhjäkäynti muuttui todella surkeaksi, pelkkä vaihteen siirtäminen D->N saattaa sammuttaa auton, samaa tekee jos ilmastoinnin sammuttaa.

    Puhdistin alkuperäisen Bosch merkkisen maffin isopropyylialkoholilla ja varovaisesti paineilmalla.

    Noin 50km/h nopeudesta kick-down ja vaihteistosta valittuna sport-moodi, juuri punarajalla kun vaihto on tapahtumassa sain arvon 107l/h.

    Auto 540i -98, aj 286tkm, 08/98 valm. kuitenkin ns. uudempaa mallia.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Olisikos jollakin lukemia 535i:lle, tuolle vm96:ssa olevalle 235hp koneelle... omalla sai seuraavia lukemia, kun tempas punaselle kiekat:

    2. vaihde 67,3l/h
    3. vaihde n. 65l/h

    Leave a comment:


  • JuhLa
    replied
    Tulipa testailtua omaa 540:stä MAF:in osalta. Syy testiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=195046

    Noh aika heikot oli luvut, 3vetoa ja kaikissa maksimi n.62l/h ja taulukolla 60,6

    car year :06/1999
    car kilometers :201 000km
    kilometers on the current MAF: Original?
    outside air temperature: +4
    barometric pressure: 1000
    altitude above sealevel: 160m

    Uudella MAF:illa pitkästi yli 90l/h.
    Last edited by JuhLa; 17-05-2010, 16:03. Reason: tietoja autosta...

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Mitenkäs tämä vanhempi MAF on yhteydessä ASC:n? ETKssa kin listaa MAF/ACS. Testasin tänään siten että auto käyntii ja johto irti niin hörähti ihan pikkuisen ja heitti luistoneston pois päältä. Välillä ajaessakin tapahtuu seuraavanlaista. Esim. 5 vaihteella 100Km/h tasakaasulla, yht'äkkiä auto hörähtää/moottorijarruttaa nanosekuntin ja samalla lähtee luistonestopois päältä. Välillä ei ole tahtonut auto käynnistyä startti pyörittää ja lähteekin käyntiin, mutta sammuu samantien. Epämääräisten kokeilujen jälkeen lähtee kuitenkin aina käyntiin mutta samalla heittää sitten luiston eston pois päältä. Aikaisemmin luulin että olisi johtunut huonoista ABS antureista mutta eipä johtunutkaan.

    Autossa ei siis DSCtä vaan pelkkä vaijeri toimintoinen ACS joten vaikuttaako viallinen/vikatilassa oleva MAF tuohon luistonestoon?

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Tuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?
    Voi ottaa johdon irti auton ollessa käynnissä, jos Maffi edes jollain tapaa kunnossa niin auton käynti huononee hetkeksi kunnes lyö vara ohjelman päälle, näin ainakin omassa vm-96 540iA:ssa. Dunkyn kanssahan tämä testattiin viime lauantaina.

    OT Jos tarvetta täysin kunnossa olevalle MAFille niin ota yhteyttä.

    Leave a comment:

Working...
X