E39 540i, MAF-informaatiota
Collapse
X
-
Tuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?
-
-
Vaikkakin postaus on vanha niin silti pisti hieman mietityttämään...
Originally posted by JKK View PostKyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)? Eli kun lastun uudelleenohjelmoinnilla käsketään täydellä kaasulla suuremmat ruiskutusmäärät, niin ottaahan se pannu silloin myös enemmän ilmaakin, jolloin MAF:in pitäisi antaa ECU:lle suurempaa ohjausjännitettä. Mutta onko se 5V sitten suurin jännite, jonka MAF pystyy tarjoilemaan ECU:lle? Näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että terve MAF antaa täydellä kuormituksella n.4,5V?
Hiphurrei, olet keksinyt ahtimen joka ei tarvitse mekaanisia osia ollenkaan
Eli kyllä se on riippuvainen vain toiseen suuntaan, jos ilmavirta kasvaa pitää ruiskutusaikaa pidentää jotta seos pysyy optimaalisena. Muutenhan tuossa käy vaan niin että menee rikkaalle.
Leave a comment:
-
-
Ei edes OE laatuista kannata laittaa. Vain alkupäinen on kyllin hyvä.
Leave a comment:
-
-
Nostellaas vanhaa ylös. Kiihdytyksessä havaittavissa selvää empimistä ja 5000rpm jälkeen tulee niin kuin vanhassa kawassa tehopiikki. Paras lukema mitä CRC MAF cleaner käsittelyn jälkeen sain 2 ja 3 vaihteella ~86l/h.
Auto on 97 540 joten autossa on vanhempaa mallia oleva MAF (pyöreä liitin) ja katselin, että Schmiedmannilta saisi tarviketta edullisesti verattuna alkuperäisen hintaan, mutta vaikka onkin OE laatua niin uskaltaako tällaisissa asioissa kääntyä tarvikkeiden puoleen vaiko suoraan alkuperäistä tilalle?
Muuten minkä takia tuon osan nimi on Mass air flow sensor/ASC Mitä tekemistä tuolla on ASC kanssa?Last edited by reekoon; 23-04-2010, 08:26.
Leave a comment:
-
-
Suurin tähän asti mitattu lukema 93,6l/h samoissa olosuhteissa mitä tuo aikaisempi.
Leave a comment:
-
-
Pahat puheet ja ajatukset pois nimittäin David oli juuri samaan aikaan viestiä kirjoitettaessa laittanu mailia anturista... Pikkasen vaan liian myöhään..
Leave a comment:
-
-
Satuin sit poikkee Lappeenrannan AD varaosa liikkeessä ja ihmeekseni sieltä löyty boschin varaosa numerolla uusi maffi hintaan 140€... Olin vahvasti siinä uskossa että näitä ei edes valmisteta tarvikkeena..? Siitä viis ja nappasin putkilon mukaan kun Davidistä ei ole kuulunu mitään sitten ensimmäisen tilaus viestin:think
Asensin maffin paikoilleen ja ajoittain toimii todella mallikkaasti ja pers dynolla tuntuis potkua tulleen lisää oikeen reippaasti. Mutta mutta... Edelleen esiintyy todella vahvaa pätkimistä ja ihan kun bensan syöttö katkeis ajoittain kokonaan..? Tarttisko toi biili käyttää ekana vikakoodien luvussa jos se rupeis sitten vasta pelittää kunnolla vai mikä v...u vieläkin vaivaa? Niin tätä ilmiötä ei ollut silloin kun liitin oli poistettu.Last edited by jarkkil; 12-05-2007, 16:18.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostKyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)?...
Eli mullahan on tuo voimaa.comin lastu ja nuo kulutuslukemat ei kuitenkaan olleet oikeastaan sen kummemmat kuin muillakaan..:think Penkityksessä syksyllä mulle sanottiin moottorin käyvän jopa laihemmalla mitä ennen lastua, ei näistä ota hevon kukkua selvää. Pitää vissiin varata Karalalta aika ja käydä laitattamassa säädöt kuntoon. Ei taida muuta vaihtoehtoa olla..?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stone View PostVoiko lastutus vaikuttaa noihin volttimääriin tai tuohon MAF:iin? Mikä niitä voltteja/maffia ylipäänsä ohjailee?:think
Eli napoja on neljä:
- Maadoitus
- Releeltä tuleva, jatkuva 14V
- ECU:n ohjausjännite (0,75-5,00V)
- ???, onko tämä imuilman lämpötila ECU:lle?
Korjailkaa vääriä oletuksia...
Leave a comment:
-
-
Voiko lastutus vaikuttaa noihin volttimääriin tai tuohon MAF:iin? Mikä niitä voltteja/maffia ylipäänsä ohjailee?:think
Taas näitä turhia pohdintoja...
Leave a comment:
-
-
Tänään tuli tuo halpa MAF. Joku tarvikemittarihan tuo on, kuten olettaa saattoi... Asensin kiinni, ja tyhjäkäynnillä ja osakuormalla alkoi käyttäytyä auto sivistyneesti. Mutta täydellä kaasulla vaste ei enää ollutkaan niin repäisevä kuin vanhalla... Katsoin huoltomenusta sen L/h-arvon, ja se putosi tällä uudella 75-78 pintaan, eli 10-15 -yksikköä vanhasta??? Otin yleismittarin kouraan, ja aloin mittaamaan MAF:in pinnejä (4kpl). yhteen tuli 14V, toiseen eculle menevä ohjaus, eli 0,75V tyhjäkäynnillä, mutta kolmanteen ei tullut mitään??? Eikö siihen pitäisi tulla 5V suoraan ECU:lta? Menenkö tässä metsään? Joka tapauksessa tämä napa on täysin jännitteetön. Ja neljäs napahan on tietysti maadoitus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostNiin, tähän pitikin juuri tulla. Davidin kautta saatavat ja tilatut taitavat olla 9/1998 eteenpäin oleviin malleihin? Omani on nimittäin vanhempaa mallia, joten taitaa eBay olla ainoa paikka edullisiin kauppoihin? Vai onko joku saanut "esisarjan" Maffeja Davidilta?
Ja hyvä jos nämä Volkkarinkin muunnokset ovat asiallista tavaraa. Hyvällä tuurilla ovat vieläpä Pierburgin valmistamia, jotka kuulemma kestää 2-3 kertaisen ajomäärän verrattuna Boschin tekeleisiin.
-David myy ainoastaan M5Boardilla järjestämäänsä kimppatilaukseen kuuluvaa tuotetta.
-Joo onneksi myöskään VW MAFfit eivät ole volkkarin omavalmisteita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostEli 540 -99 eteenpäin on eri ilmamassamittari. Toivotaan, että sinulla on aiempaa mallia?
Ja hyvä jos nämä Volkkarinkin muunnokset ovat asiallista tavaraa. Hyvällä tuurilla ovat vieläpä Pierburgin valmistamia, jotka kuulemma kestää 2-3 kertaisen ajomäärän verrattuna Boschin tekeleisiin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: