memebuy23buy

E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reekoon
    replied
    Tuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?

    Leave a comment:


  • mtv67
    replied
    Lainataan tätä topikkia. Mitä lukemia m3(s50b32) pitäs näyttää?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Vaikkakin postaus on vanha niin silti pisti hieman mietityttämään...

    Originally posted by JKK View Post
    Kyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)? Eli kun lastun uudelleenohjelmoinnilla käsketään täydellä kaasulla suuremmat ruiskutusmäärät, niin ottaahan se pannu silloin myös enemmän ilmaakin, jolloin MAF:in pitäisi antaa ECU:lle suurempaa ohjausjännitettä. Mutta onko se 5V sitten suurin jännite, jonka MAF pystyy tarjoilemaan ECU:lle? Näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että terve MAF antaa täydellä kuormituksella n.4,5V?
    Eli jos lastulla muutetaan kartastoa siten että ruiskutetaan suuttimien läpi enemmän polttoainetta niin moottori ottaa myös enemmän ilmaa?
    Hiphurrei, olet keksinyt ahtimen joka ei tarvitse mekaanisia osia ollenkaan
    Eli kyllä se on riippuvainen vain toiseen suuntaan, jos ilmavirta kasvaa pitää ruiskutusaikaa pidentää jotta seos pysyy optimaalisena. Muutenhan tuossa käy vaan niin että menee rikkaalle.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Ei edes OE laatuista kannata laittaa. Vain alkupäinen on kyllin hyvä.
    Mulla ei pelittänyt Pierburgin tekemä MAF, jonka ostin kun halvemmalla sain. Piti vaihtaa alkuperäismerkki Boschiin, jolla pelitti taas.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Ei edes OE laatuista kannata laittaa. Vain alkupäinen on kyllin hyvä.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Nostellaas vanhaa ylös. Kiihdytyksessä havaittavissa selvää empimistä ja 5000rpm jälkeen tulee niin kuin vanhassa kawassa tehopiikki. Paras lukema mitä CRC MAF cleaner käsittelyn jälkeen sain 2 ja 3 vaihteella ~86l/h.

    Auto on 97 540 joten autossa on vanhempaa mallia oleva MAF (pyöreä liitin) ja katselin, että Schmiedmannilta saisi tarviketta edullisesti verattuna alkuperäisen hintaan, mutta vaikka onkin OE laatua niin uskaltaako tällaisissa asioissa kääntyä tarvikkeiden puoleen vaiko suoraan alkuperäistä tilalle?

    Muuten minkä takia tuon osan nimi on Mass air flow sensor/ASC Mitä tekemistä tuolla on ASC kanssa?
    Last edited by reekoon; 23-04-2010, 08:26.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Suurin tähän asti mitattu lukema 93,6l/h samoissa olosuhteissa mitä tuo aikaisempi.

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Pahat puheet ja ajatukset pois nimittäin David oli juuri samaan aikaan viestiä kirjoitettaessa laittanu mailia anturista... Pikkasen vaan liian myöhään..

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Satuin sit poikkee Lappeenrannan AD varaosa liikkeessä ja ihmeekseni sieltä löyty boschin varaosa numerolla uusi maffi hintaan 140€... Olin vahvasti siinä uskossa että näitä ei edes valmisteta tarvikkeena..? Siitä viis ja nappasin putkilon mukaan kun Davidistä ei ole kuulunu mitään sitten ensimmäisen tilaus viestin:think

    Asensin maffin paikoilleen ja ajoittain toimii todella mallikkaasti ja pers dynolla tuntuis potkua tulleen lisää oikeen reippaasti. Mutta mutta... Edelleen esiintyy todella vahvaa pätkimistä ja ihan kun bensan syöttö katkeis ajoittain kokonaan..? Tarttisko toi biili käyttää ekana vikakoodien luvussa jos se rupeis sitten vasta pelittää kunnolla vai mikä v...u vieläkin vaivaa? Niin tätä ilmiötä ei ollut silloin kun liitin oli poistettu.
    Last edited by jarkkil; 12-05-2007, 16:18.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Kyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)?...

    Eli mullahan on tuo voimaa.comin lastu ja nuo kulutuslukemat ei kuitenkaan olleet oikeastaan sen kummemmat kuin muillakaan..:think Penkityksessä syksyllä mulle sanottiin moottorin käyvän jopa laihemmalla mitä ennen lastua, ei näistä ota hevon kukkua selvää. Pitää vissiin varata Karalalta aika ja käydä laitattamassa säädöt kuntoon. Ei taida muuta vaihtoehtoa olla..?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Voiko lastutus vaikuttaa noihin volttimääriin tai tuohon MAF:iin? Mikä niitä voltteja/maffia ylipäänsä ohjailee?:think
    Kyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)? Eli kun lastun uudelleenohjelmoinnilla käsketään täydellä kaasulla suuremmat ruiskutusmäärät, niin ottaahan se pannu silloin myös enemmän ilmaakin, jolloin MAF:in pitäisi antaa ECU:lle suurempaa ohjausjännitettä. Mutta onko se 5V sitten suurin jännite, jonka MAF pystyy tarjoilemaan ECU:lle? Näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että terve MAF antaa täydellä kuormituksella n.4,5V?

    Eli napoja on neljä:
    - Maadoitus
    - Releeltä tuleva, jatkuva 14V
    - ECU:n ohjausjännite (0,75-5,00V)
    - ???, onko tämä imuilman lämpötila ECU:lle?

    Korjailkaa vääriä oletuksia...

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Voiko lastutus vaikuttaa noihin volttimääriin tai tuohon MAF:iin? Mikä niitä voltteja/maffia ylipäänsä ohjailee?:think

    Taas näitä turhia pohdintoja...

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Tänään tuli tuo halpa MAF. Joku tarvikemittarihan tuo on, kuten olettaa saattoi... Asensin kiinni, ja tyhjäkäynnillä ja osakuormalla alkoi käyttäytyä auto sivistyneesti. Mutta täydellä kaasulla vaste ei enää ollutkaan niin repäisevä kuin vanhalla... Katsoin huoltomenusta sen L/h-arvon, ja se putosi tällä uudella 75-78 pintaan, eli 10-15 -yksikköä vanhasta??? Otin yleismittarin kouraan, ja aloin mittaamaan MAF:in pinnejä (4kpl). yhteen tuli 14V, toiseen eculle menevä ohjaus, eli 0,75V tyhjäkäynnillä, mutta kolmanteen ei tullut mitään??? Eikö siihen pitäisi tulla 5V suoraan ECU:lta? Menenkö tässä metsään? Joka tapauksessa tämä napa on täysin jännitteetön. Ja neljäs napahan on tietysti maadoitus.

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Niin, tähän pitikin juuri tulla. Davidin kautta saatavat ja tilatut taitavat olla 9/1998 eteenpäin oleviin malleihin? Omani on nimittäin vanhempaa mallia, joten taitaa eBay olla ainoa paikka edullisiin kauppoihin? Vai onko joku saanut "esisarjan" Maffeja Davidilta?

    Ja hyvä jos nämä Volkkarinkin muunnokset ovat asiallista tavaraa. Hyvällä tuurilla ovat vieläpä Pierburgin valmistamia, jotka kuulemma kestää 2-3 kertaisen ajomäärän verrattuna Boschin tekeleisiin.
    -Sait omasi mukavaan hintaan, kun mukana tulee kuitenkin tuo tuubikin.
    -David myy ainoastaan M5Boardilla järjestämäänsä kimppatilaukseen kuuluvaa tuotetta.
    -Joo onneksi myöskään VW MAFfit eivät ole volkkarin omavalmisteita.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Eli 540 -99 eteenpäin on eri ilmamassamittari. Toivotaan, että sinulla on aiempaa mallia?
    Niin, tähän pitikin juuri tulla. Davidin kautta saatavat ja tilatut taitavat olla 9/1998 eteenpäin oleviin malleihin? Omani on nimittäin vanhempaa mallia, joten taitaa eBay olla ainoa paikka edullisiin kauppoihin? Vai onko joku saanut "esisarjan" Maffeja Davidilta?

    Ja hyvä jos nämä Volkkarinkin muunnokset ovat asiallista tavaraa. Hyvällä tuurilla ovat vieläpä Pierburgin valmistamia, jotka kuulemma kestää 2-3 kertaisen ajomäärän verrattuna Boschin tekeleisiin.

    Leave a comment:

Working...
X