memebuy23buy

E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jarkkil
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Itse maksoin 335€ alkuperäisestä, joka ostettiin saksan BMW-liikkeen varaosatiskiltä. Tästä siis reilu vuosi aikaa..
    Älä ny saatana!!! Siis mikä v....u näitä hintoja tällee roiskii.. Joku näistä vuolee kultaa oikeen huolella!! Niin tosiaan tää maffi jonka nyt tilasin on todellakin facelift malliin eli 05/98 ja uudempaan.

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Itse maksoin 335€ alkuperäisestä, joka ostettiin saksan BMW-liikkeen varaosatiskiltä. Tästä siis reilu vuosi aikaa..

    Elämä on...

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    $115/kpl+rahti+mahd.ALV kokonaissummasta.
    Lisäksi saatat tarvita oikeankokoista reikäpäistä torx päätä.

    http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=57375
    Itse maksoin 335€ alkuperäisestä, joka ostettiin saksan BMW-liikkeen varaosatiskiltä. Tästä siis reilu vuosi aikaa..

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Sain vastauksen Englannista. Setti tulee kuulemma tuubin kanssa. Miten se muuten pystyy olla Volkkarin MAF, jos liitin on BMW-mallinen? Volkkareissahan on mielestäni aivan omanlaisensa liitin?
    Tarkistin Boschin tuotteista...tilaamasi ilmamassamittarin sopivuudet:


    BMW - 5 (E34) - 540 i V8
    09.92-09.95 - 210 286
    3982


    BMW - 5 Touring (E34) - 540 i
    09.93-01.97 10.93-12.96 210 286
    3982


    BMW - 5 (E39) - 540 i
    04.96- -09.98 210 286
    4398


    BMW - 5 Touring (E39) - 540 i
    01.97- 03.97-09.98 210 286
    4398


    BMW - 7 (E32) - 740 i,iL V8
    04.92-09.94 - 210 286
    3982


    BMW - 7 (E38) - 740 i,iL
    10.94-11.01 -06.96 210 286
    3982


    BMW - 7 (E38) - 740 i,iL
    01.96-11.01 -09.98 210 286
    4398


    BMW - 8 (E31) - 840 i
    02.93-02.96 04.93- 210 286
    3982


    BMW - 8 (E31) - 840 Ci
    01.96-12.99 - 210 286
    4398

    Eli 540 -99 eteenpäin on eri ilmamassamittari. Toivotaan, että sinulla on aiempaa mallia?

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Sain vastauksen Englannista. Setti tulee kuulemma tuubin kanssa. Miten se muuten pystyy olla Volkkarin MAF, jos liitin on BMW-mallinen? Volkkareissahan on mielestäni aivan omanlaisensa liitin?
    Volkkarin MAFfeille on tuolla M5boardilla ihan oma groupbuy ja monen monta threadia olen lukenut noiden sopivuudesta. Eli Samanlaiset Bosch anturit nekin on jo toimii kuulemma myös täydellisesti BMW:ssä. Myös samoja L/h lukemia on noilla saatu. Joten liitin pitäis olla sama. En nyt tietenkään tarkoita, että kaikissa volkkareissa olisi tuo kyseinen liitin, mutta noita volkkarin antureita kaupittelevat yleensä ebayssa. Voi toki olla bimmerinkin vastaava, mutta jokatap. kumpaisestakin on hyviä käyttökokemuksia maailmalta.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    David Svensson myy OE bosch antureita johon saa mukaan tilaamalla oikean kokoisen reikäpää torxin.
    Sain vastauksen Englannista. Setti tulee kuulemma tuubin kanssa. Miten se muuten pystyy olla Volkkarin MAF, jos liitin on BMW-mallinen? Volkkareissahan on mielestäni aivan omanlaisensa liitin?

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    $115/kpl+rahti+mahd.ALV kokonaissummasta.
    Lisäksi saatat tarvita oikeankokoista reikäpäistä torx päätä.

    http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=57375
    Juurikin näin. Tosin mulla oli 113 euroo + alv 22%. Sisältäen kuljetuksen ja ne torx ruuvit.

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Itse "huusin" juuri TÄMÄN Maffin eBaystä. Hinta on niin epäilyttävän edullinen, että laitoin Davidille mailia kyseisen osan tiimoilta. Lieköhän kyseessä aito Bosch, vai mikä? Hinnan perusteella vaikea uskoa. Mutta tekeekö näitä edes kukaan muu? Tänään nimittäin kysyin paikalliselta Bosch-myyjältä ko. osaa, ja alennuksineen sanoi hinnaksi 450 euroa!!! Jumankekka että joku rikastuu jollain kohtaa "ravintoketjua"... Tälle eBay-ostokselle tuli hintaa 81 puntaa postikuluineen. Tunti sitten näitä oli vielä 13kpl tällä kyseisellä myyjällä, nyt näyttää olevan enää kaksi... Hyvin menevät kaupaksi. Katsotaan mitä sieltä tulee. Mutta mikä tuon edullisen hinnan oikein selittää?
    Bosch myy vain kokonaisena pakettina tuota. Eli mukana tulee myös muoviputkisto, joka tietenkin on turha vaihtaa. Ebayn kautta hommaamasi on ilmeisemmin volkkarin ilmamassa-anturi. David Svensson myy OE bosch antureita johon saa mukaan tilaamalla oikean kokoisen reikäpää torxin.

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Eli minkä hintainen?
    Originally posted by Stone View Post
    Sama kiinnostaa..

    $115/kpl+rahti+mahd.ALV kokonaissummasta.
    Lisäksi saatat tarvita oikeankokoista reikäpäistä torx päätä.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Itse "huusin" juuri TÄMÄN Maffin eBaystä. Hinta on niin epäilyttävän edullinen, että laitoin Davidille mailia kyseisen osan tiimoilta. Lieköhän kyseessä aito Bosch, vai mikä? Hinnan perusteella vaikea uskoa. Mutta tekeekö näitä edes kukaan muu? Tänään nimittäin kysyin paikalliselta Bosch-myyjältä ko. osaa, ja alennuksineen sanoi hinnaksi 450 euroa!!! Jumankekka että joku rikastuu jollain kohtaa "ravintoketjua"... Tälle eBay-ostokselle tuli hintaa 81 puntaa postikuluineen. Tunti sitten näitä oli vielä 13kpl tällä kyseisellä myyjällä, nyt näyttää olevan enää kaksi... Hyvin menevät kaupaksi. Katsotaan mitä sieltä tulee. Mutta mikä tuon edullisen hinnan oikein selittää?

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Saitte molemmat privaa..

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Eli minkä hintainen?
    Sama kiinnostaa..

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Originally posted by jarkkil View Post
    Suomen hintatasoon nähden on suorastaan naurettavan halpa

    Eli minkä hintainen?

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Uskaltaisikohan jo olettaa, että on aika tilata uusi MAF?

    Kylmänä kun käynnistää (alle +10 astetta), niin moottori "rumpsuttaa" tyhjäkäyntiänsä. Eli kierrokset heivaavat miltei sammumisen rajamaille, ja nousevat 1000rpm pintaan. Tätä heivaamista kestää muutaman minuutin. Tästä kun kone hieman lämpenee, alkaa tyhjäkäyntikin palautua asialliseksi. Tein tänään nimittäin kylmäkäynnistyksen yhteydessä testin, ja nykäisin MAF:in pistokkeen irti. Kone alkoi käydä heti aivan siististi korotettua tyhjäkäyntiä. Ajossa taas vaste kaasuun ei ollut niin hyvä kuin MAF kytkettynä. Eli voiko MAF oireilla tälläkin tavalla? Kylmänä temppuilee, mutta lämpöisenä tuntuu kone pelaavan ihan hyvin? CRC Maf Cleaner ei auttanut asiaa. On vain niin pirun kallis osa, ettei huvikseen viitsi sellaista tilata...
    Niin eikös jos sen pistokkeen irroittaa se ottaa jonkun "varaohjelman" käyttöön mikä on ilmeisen kompromissi säätö. Ei oikeen huono eikä hyvä.. mutta käy ilmeisesti melkoisen rikkaalla. Itsellä juuri korkkas kans maffi ja sain auton toimii kun nappasin liittimen irti. Tosin se toimi juuri päinvastoin eli lämpöisenä huonompi... mene ja tiedä näistä halvatun vehkeistä... Itseasiassa juuri eilen tilasin tältä Davidiltä uuden maffin ja nyt odottelen laskua. Suomen hintatasoon nähden on suorastaan naurettavan halpa

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Uskaltaisikohan jo olettaa, että on aika tilata uusi MAF?

    Kylmänä kun käynnistää (alle +10 astetta), niin moottori "rumpsuttaa" tyhjäkäyntiänsä. Eli kierrokset heivaavat miltei sammumisen rajamaille, ja nousevat 1000rpm pintaan. Tätä heivaamista kestää muutaman minuutin. Tästä kun kone hieman lämpenee, alkaa tyhjäkäyntikin palautua asialliseksi. Tein tänään nimittäin kylmäkäynnistyksen yhteydessä testin, ja nykäisin MAF:in pistokkeen irti. Kone alkoi käydä heti aivan siististi korotettua tyhjäkäyntiä. Ajossa taas vaste kaasuun ei ollut niin hyvä kuin MAF kytkettynä. Eli voiko MAF oireilla tälläkin tavalla? Kylmänä temppuilee, mutta lämpöisenä tuntuu kone pelaavan ihan hyvin? CRC Maf Cleaner ei auttanut asiaa. On vain niin pirun kallis osa, ettei huvikseen viitsi sellaista tilata...

    Leave a comment:

Working...
X