Originally posted by bemmeri
View Post
Ihmisten huoltokirjanpitoa katsellessa jäähdyttimiä, paisareita ja letkuja jne saa uusia ~70-90tkm välein jos ajelee vakiotermarilla joka alkaa aukeamaan vasta 108c (ja on kokonaan auki jossain 115 asteen jälkeen?).
Ainoa hyöty ~120c lämmöistä lienee hieman matalammat päästöt. (M60 käy viileämpänä kun siellä on ~80c termari vakiona - tiukemmat päästövaatimukset M62?)
Kulku ja herkkyys parani tuntuvasti, saman havainnut muissakin lämpösenä käyvissä autoissa kun on laittanut viileämmän termarin. Vakiona jotenkin pehmeän ja "unisen" tuntuinen vastaamaan kaasuun, nyt herää paljon terävämmin, liittyisikö sytytysennakkoihin. Lisäksi jäähdytysjärjestelmän elinikä toivottavasti piteni siihen mitä se i6 koneilla on. Ei mikään ihme että noiden paisarit ym paukkuu kun järjestelmässä on ~puolet isompi paine.
Ja pienenä bonarina se tyypillinen pehmeä "naputus" konehuoneesta lämpimänä hiljeni huomattavasti

Leave a comment: