Announcement

Collapse
No announcement yet.

ahdin e39 525d "vaihto"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #16
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pelkkä turbon vaihto ei tietysti muuta asiaa miksikään, jos vakiossa riittää ahdot siihen, mitä DDE pyytää. Pelkkä ilman lisäys ei myöskään tehoja tuo, vaan ruiskutusmäärää pitää tietysti lisätä, eikä pelkkä boksi sitä itsekseen tee. Eli uudelleen ohjelmointiin, jos turbon haluaa vaihtaa ja potkua lisää.
    Ok,kiitoksia selvennyksestä,olen tuota Karalaa yrittänyt tavoittaa asian tiimoilta..

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      525D:ssä on ainakin osanumeron perusteella myös eri suuttimet kuin 530D:ssä. Korkeapainepumppu on kuitenkin molemmissa sama. Kysäisepä samalla Karalalta, onko suuttimien syöttömäärissä kovasti eroa. Suuttimien vaihto tietysti nostaisi budjettia eri luokkaan, mutta eipä tarvitsisi niiden suhteen sitten muutenkaan vähään aikaan murehtia.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #18
        Originally posted by Keimo View Post
        veikkaisin 195 ja 450nm, mukavasti esim. laatikon speksin sisällä.
        Tällainen vastaus tuli AC Schnitzeriltä tuosta boxista:

        Serie
        120 kW / 163 PS bei 4000 1/min
        350Nm bei 2000-2500 1/min
        0 - 100 km/h: 8,9s
        80 - 120 km/h (4. Gang): 7,8s
        80 - 120 km/h (5. Gang): 10,2s

        AC Schnitzer
        140 kW / 190 PS bei 4000 1/min
        400Nm bei 1950 1/min
        0 - 100 km/h: 8,0s
        80 - 120 km/h (4. Gang): 6,8s
        80 - 120 km/h (5. Gang): 9,0s
        Best regards

        Michael Drawz
        Export Sales

        AC Schnitzer
        automobile Technik
        Neuenhofstr. 160
        D-52078 Aachen

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #19
          Originally posted by Clavurion View Post
          Pelkkä turbon vaihto ei tietysti muuta asiaa miksikään, jos vakiossa riittää ahdot siihen, mitä DDE pyytää. Pelkkä ilman lisäys ei myöskään tehoja tuo, vaan ruiskutusmäärää pitää tietysti lisätä, eikä pelkkä boksi sitä itsekseen tee. Eli uudelleen ohjelmointiin, jos turbon haluaa vaihtaa ja potkua lisää.

          Se boxi tietääkseni juuri lisää sitä syöttöä.? Mutta lisääkö sitä tarpeeksi 530d ahtimelle?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #20
            Originally posted by jonasg View Post
            Se boxi tietääkseni juuri lisää sitä syöttöä.? Mutta lisääkö sitä tarpeeksi 530d ahtimelle?
            Tietysti lisää ja lisää ahtojakin riippuen boxista. Edelleenkään ahtojen määrä ei muutu pelkällä ahtimen vaihdolla, ellei DDE:n / boksin pyytämää ahtopainetta muuteta. Eikä lisäilmakaan hirveästi auta, ellei boksi ole perusasetuksiltaan "aliahdettu" savukone.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              Mikä boksi nostaa ahtopainetta? Ei ole vielä yhtään tullut vastaan. Yleensä nuo muuttaa rail-paineanturin signaalia.

              Originally posted by Clavurion View Post
              Tietysti lisää ja lisää ahtojakin riippuen boxista. Edelleenkään ahtojen määrä ei muutu pelkällä ahtimen vaihdolla, ellei DDE:n / boksin pyytämää ahtopainetta muuteta. Eikä lisäilmakaan hirveästi auta, ellei boksi ole perusasetuksiltaan "aliahdettu" savukone.

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Tietysti lisää ja lisää ahtojakin riippuen boxista. Edelleenkään ahtojen määrä ei muutu pelkällä ahtimen vaihdolla, ellei DDE:n / boksin pyytämää ahtopainetta muuteta. Eikä lisäilmakaan hirveästi auta, ellei boksi ole perusasetuksiltaan "aliahdettu" savukone.
                Selkis,kiitokset selvennyksestä. Täytyy siis ohjelmoida uudestaan uuden ahtimen kera niin saadaan lisää potkua tähän vässykkään..

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Keimo View Post
                  Mikä boksi nostaa ahtopainetta? Ei ole vielä yhtään tullut vastaan. Yleensä nuo muuttaa rail-paineanturin signaalia.
                  Boksi, lastu... Jos puhutaan puhtaasti näistä "huijaus-bokseista", toiminta taitaa tosiaan yleensä perustua pelkkään syötön lisäykseen / syöttöpaineen nostoon. En ole syvällisemmin uppoutunut näiden boksien toimintaan. Toisaalta yhtä lailla ahtoja voisi todennäköisesti nostaa huijaamalla imusarjan paineanturia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎