Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #16
    Osaaminen?

    Appiukon lasi vaihdettiin aikalailla tasan tarkkaan vuosi sitten, ja kuinka ollakkaan alkoi pieni suhina motarilla kuulua. Ilmaisin asiasta apelle jo kuukausi lasin vaihdon jälkeen ja intti, että samallainen suhina siinä on aina ollut. Noh loppukesällä pyys kyytin ja sano et tuus kuuntelemaan ku se ikäänkuin suhisee, ollaan menossa autolle päin kun huomasin ja sanoin ettei tarvii edes ajaa koko LASI IRTI ja noin 5mm väli tiivisteessä. Onneksi oli suht kuiva viime kesä, että näin. Liike jossa lasi asennettiin sanoivat primerin pettäneen, kuulemma ensimmäinen kerta. Unohtu vaan kysyä oliko eka E39.

    Comment

    • Laxa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1363
      • Tampere

      #17
      Itelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle.
      JKL:n Laakkosella on tarkoitus vaihdattaa, onkohan heihin luottaminen vai tietääkö joku parempaa paikka Jyväskylässä?

      Omaan autoon on selvästi vaihdettu tuulilasi kerran jo Saksassa ja mittaamalla tuon ohjeen mukaisesti on se oikein asennettu. Vaihdon näkee ainoastaan siitä että vänkärin puolella pystyosalla yläosassa kiinnitysliimaa on hieman pullistunut. Ei ole ollut suhinoita yms, mitä nyt havaittavissa ainoastaan +150 ja kovimmissa nopeuksissa, Saksassa tietysti...
      Last edited by Laxa; 04-06-2007, 18:48.
      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
      EX: E61 530xdAT -07
      EX: E60 520dA Sedan -08
      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
      EX: E39 530dAT -02
      EX: E36 320iA -91
      EX: R1150RT -03

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Originally posted by Laxa View Post
        JKL:n Laakkosella on tarkoitus vaihdattaa, onkohan heihin luottaminen vai tietääkö joku parempaa paikka Jyväskylässä?
        Tuossahan tuo TJJ jo kertoi heidän tapansa tehdä asiat.. Käsittääkseni nämä 4 ovat kaikki Laakkosen kautta teetettyjä?
        ---

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #19
          Originally posted by TJJ View Post
          Näyttää kuin sinulla tiiviste menisi aika pitkästi katon päälle?
          Originally posted by TJJ View Post
          ... lasi oli nurkistakin 2mm kattoa ylempänä ...
          Kävin nyt vielä kattoon tuota mun lasia uudestaan. Vaikka eilinen mittaus näytti että se on keskeltä autoa katon tasossa niin molemmista reunoista se on kyllä ihan selvästi alempana kuin kattopelti. Ei ollu nyt sitä mittaa mukana mutta ero on keskiosaan ihan huomattava.

          Samoin tutkin tuota tiivistettä kun sanoit että näytti menevän pitkästi katon päälle. En mitannu tarkkaan, mutta veikkaisin että 2-3mm tiiviste menee katon päälle. Tässä muutama kuva josta asiaa voi ihmetellä:




          Kaikenkaikkiaan olen siis kuitenkin tyytyväinen tähän lasiannukseen. Edellisessä autossa meni sen verran pahasti pieleen että siihen verrattuna tää on aika onnistunut asennus kuitenkin.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 26-04-2007, 12:25.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Laxa View Post
            Itelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle.
            JKL:n Laakkosella on tarkoitus vaihdattaa, onkohan heihin luottaminen vai tietääkö joku parempaa paikka Jyväskylässä?
            Syytä onkin ahdistaa: minun kaikki kokemukset on juuri tuosta Laakkosesta, joten tervetuloa väärinasennettujen tuulilasin omistajien suhisevaan joukkoon... Jos löydät paremman paikan, niin kerro minullekin. Laakkosella laseja ei nähdäkseni asenna heidän oma asentaja vaan joku ulkopuolinen "900 lasia olen asentanut" henkilö.

            Tosin täytyy nyt kuitenkin sanoa, että vaikka jostain kumman syystä minun kohdalla korjaukset/asennukset menee aina pieleen, niin siellä kuitenkin on työnjohtajan puolelta poikkeuksellisen hyvä palvelu ja ongelmien jälkihoito.
            E39 528iA

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              #21
              Vaihdon yhteydessä

              Eli kannattaako lasin vaihdon yhteydessä AINA? vaihtaa myös tiiviste. Myös ihmettelin tuulilasi valikoimaa E39:iin saa kuulemma 5-6 erilaista lasia, halvin oli ~200€ ja kallein yli 600€. Selitteli se jostain kalvoista ja aurinko suojasta yms. Täysin hebreaa oli ainakin mulle.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Rale View Post
                Eli kannattaako lasin vaihdon yhteydessä AINA? vaihtaa myös tiiviste. Myös ihmettelin tuulilasi valikoimaa E39:iin saa kuulemma 5-6 erilaista lasia, halvin oli ~200€ ja kallein yli 600€. Selitteli se jostain kalvoista ja aurinko suojasta yms. Täysin hebreaa oli ainakin mulle.
                Kyllä tiiviste kannattaa ja pitää vaihtaa, samoin pitäisi vaihtaa alareunassa olevat 3 kumitappia ja laajenevasta vaahtomuovista tehty tiivistelista. Se on sitten eri juttu moniko liike nuo kaksi viimeistä vaihtaa.
                E39 528iA

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Rale View Post
                  Eli kannattaako lasin vaihdon yhteydessä AINA? vaihtaa myös tiiviste.
                  Muistaakseni kyllä aina vaihtavat.

                  Originally posted by Rale View Post
                  Myös ihmettelin tuulilasi valikoimaa E39:iin saa kuulemma 5-6 erilaista lasia, halvin oli ~200€ ja kallein yli 600€. Selitteli se jostain kalvoista ja aurinko suojasta yms. Täysin hebreaa oli ainakin mulle.
                  Eihän tuossa nyt mitään kovin ihmeellistä ole. E39:iin on saanut lisävarusteena sekä yläreunasta tummennetun lasin (ns. 2-värilasi) että myös lämpöä heijastavalla pinnoituksella/kalvolla varustetun lasin. Näistä tulee siis jo kolme erilaista. Lisäksi laseissa on erilainen silkkipainatus sen mukaan onko autossa sadetunnistin vai ei. Ja ilmeisesti tuosta sadetunnistimen aukostakin oli erilaisia versioita eri-ikäisissä autoissa. Näitä kaikkia tietysti pitää saada yläreunasta tummennettuna ja/tai lämpöä heijastavalla kalvolla.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 26-04-2007, 12:34.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Laxa View Post
                    Itelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle.
                    Täysin samat fiilikset täälläkin ja onneksi TJJ otti asian esille "ajoissa"!!!
                    Nyt vielä ne oikeat lasin vaihto-ohjeet tähän esille.

                    Mites tuulilasivarikko vantaalla. Onko kenelläkään kokemuksia miten siellä E39:iin asennukset tehdään?
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #25
                      Voi kilin kassit, tieto lisää tuskaa. Ei pitäis perkule lukea koko foorumia, nyt meni ihan plasmat sekasin eikä työnteosta tule mitään, kun rupes vaivaa tämä tuulilasijupakka . Noh, JKL:n Laakkosen hylkään aluksi samantien, pitää käydä kysymässä tuossa naapurista Rusthallista että kiinnostaako niitä asentaa lasi oikeaoppisesti ja näyttää tuota dokumenttia. Kolmas vaihtoehto on vaihtaa tuulilasi kesän Saksan autoreissulla vaikka siellä mistä auton ostin
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • Jesper
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1448

                        #26
                        Täältä kysymään onnistuuko.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Laxa View Post
                          pitää käydä kysymässä tuossa naapurista Rusthallista että kiinnostaako niitä asentaa lasi oikeaoppisesti ja näyttää tuota dokumenttia.
                          Kerropa sitten miten kävi. Oikeaoppinen asennushan vaatii myös kolme HR-vaahdosta tehtyä palaa (BMW:n omia korjaamo-osia) ja lasin teippauksen noiden palojen kautta A-pilareihin. Tätä ei Laakkosella tehdä eikä tehty vaikka sitä pyysin.

                          Kyllä se Saksan vaihtoehto kuulostaa aika hyvältä, onhan se tosin "hiukan" koomista kun pitää sinne asti mennä jotta saa yhden pahuksen tuulilasin oikein vaihdettua.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            #28
                            TJJ: Katoikko ton mun viestin #19 kuvan (eli tän http://img225.imageshack.us/img225/5...asennusyc2.jpg )? Näyttääkö tossa lasin sijainti ylös-alas suunnassa yhtään oikealta? Ja mites noi nurkat suhteessa keskustaan, näyttäs olevan mulla lasi alempana nurkista?
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              TJJ: Katoikko ton mun viestin #19 kuvan (eli tän http://img225.imageshack.us/img225/5...asennusyc2.jpg )? Näyttääkö tossa lasin sijainti ylös-alas suunnassa yhtään oikealta? Ja mites noi nurkat suhteessa keskustaan, näyttäs olevan mulla lasi alempana nurkista?
                              Nyt katsoin. Ilmeisesti lasi on hiukan liian ylhäällä ylä-alasuunnassa, tosin lasi voikin olla tuossa suunnassa aivan oikeassa kohdassa, mutta se on liian korkealla kehyksessä, joten siksi tiivistettä on hiukan liikaa katon päällä.

                              Nurkat on alempana minullakin, niissä minulla on tuo 2 mm ero. Mutta BMW:n ohje puhuu nimenomaan keskikohdasta, joten nurkat pitäisi kai sitten olla yli 4mm kattoa alempana ja kyllähän ne selvästi alempana näytti olevankin niissä autoissa joissa keskikohta oli tuon 2mm alempana. Tiivisteen pitäisi olla keskikohdassakin tuollainen tasainen ja viisto kuten se on sinulla nurkissa. Tiiviste taitaa sinullakin olla hiukan pyöreä keskellä? Uusi tiiviste muuttaa muotoaan ja pyöreys vähenee ajan kuluessa jonkin verran.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Chrisu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 445
                                • Espoo

                                #30
                                Pahoitteluni OT:stä mutta sivuaahan seuraava teksti tullilasinvaihtoa joka tapauksessa.
                                Eli omaani, ei e39 vaan e36:een vaihdettiin liikkeen toimesta tuulilasi viime kesänä. Siitähän ne ongelmat sitten alkoivatkin. Katto, A-pilarit, konepelti ja lokarit naarmuilla ja alasuojamuovi rikottu. Sanomattakin selvää että tuulilasin asento oli pielessä lisäksi. Sisätiloista löytyi lisäksi lasia ja tiivisteenpalasia ym. asennuksen jälkiä, jotka kuvittelisin poistettavan. Jos ei se kuulu työhön, niin oisko sitten sitä asiakaspalvelua. Tämän ja muutaman kuukauden mittaisen tappelun seurauksena totesin, että ensi kerralla kun auto menee laitettavaksi...ihan sama minne, otan "tarpeeksi" valokuvia ko. alueen osista. Helpompi kuluttajan näin tukea omaa kantaansa, uskon.

                                No joo, kunhan varoittavana esimerkkinä avauduin. Saattaa siis paikasta huolimatta tulla muitakin "oireita" kuin tuo lasin väärään asentoon asentaminen. Asiallinen topic, propsit aloittajalle

                                T: Chrisu
                                -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
                                ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
                                ex. -95 E36 328i Coupe Individual
                                ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
                                ex. -80 E21 320/6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎