Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pazi88
    replied
    Edit ei mitään...
    Last edited by Pazi88; 06-06-2019, 14:56.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Perusongelma taitaa olla se, että vanhaa liimaa ei poisteta niin paljon kuin BMW:n ohje neuvoo. Joten lasi automaattisesti jää liian ylös.

Ja toki sen liiman liian vähäisessäkin poistossa onnistutaan tekemään maaliin jälkiä, joita ei korjata BMW:n ohjeiden mukaisesti ennen lasin liimausta. Nyt niitä "sinkin reagointeja" alkaa sitten näkymään...

Leave a comment:

• asis
    replied
    Joo kahlasin topicin uudestaan läpi, niin eipä niitä ohjeita tosiaan suomeksi ole. Nimimerkillä TJJ on joskus aikoinaan ollut suomennetut lisäohjeet, josta ilmeisesti on jäänyt päähän että ohjeet olisi myös suomeksi.

Tässä ohjeet englanniksi.

Siinä vielä ne kriittiset mitat: https://m.mediafire.com/view/83ao2dj...Tuulilasi3.gif

Vianor Joensuu vastasi sähköpostikyselyyn, että asennuskorkeus lasille on 2-3,5mm katon alapuolelle ja heillä on työkalu mittaamista varten. Joen Rengas-Expertit taas mainitsivat, että E39:n tuulilasin ongelmat ovat tuttuja ja lasi asennetaan tehtaan ohjeen mukaisesti. Eli jommassa kummassa saattaisi lasi jopa sattua kohdalleen, tai sitten ei.. Vianoriin ei ainakaan itsellä ole kummosta luottoa.

Leave a comment:

• maukka86
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei löydy suomeksi BMW:n ohjeistuksia. Luulisi jokaisen asentajan sen verran englantia ymmärtävän, että ohjeistuksen oleellinen sisältö aukenee.
    Taitaa asenneongelma olla tässäkin se suurin ongelma. Mitään ohjeistuksia ei lueta, koska asentaja luulee osaavansa itse paremmin kuin autotehdas ja jälki on sitten sen mukaista.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Löytyykö sitä BMW:n asennusohjetta suomeksi jostain? Koko topicin selasin läpi, mutta ei löytynyt.
    Ei löydy suomeksi BMW:n ohjeistuksia. Luulisi jokaisen asentajan sen verran englantia ymmärtävän, että ohjeistuksen oleellinen sisältö aukenee.

Leave a comment:

• asis
    replied
    Löytyykö sitä BMW:n asennusohjetta suomeksi jostain? Koko topicin selasin läpi, mutta ei löytynyt.

Sähköpostilla olen muutamasta paikkaa kysynyt Joensuusta E39:n lasin vaihtoa ja painottanut nimenomaan tätä E39:n tuulilasin asennus ongelmaa suhinoineen, niin vastaukset ovat olleet suurimmaksi osaksi vain sitä että meillä kyllä on kokenut asentaja ja tuulilasit ovat vaihtuneet kaikkiin autoihin ongelmitta ym.

Leave a comment:

• asis
    replied
    Originally posted by Re-pe View Post
    Kyllä, kimmeluxilla käytin omani eikä mitään moitittavaa.
    Ainakaan siellä ei tuntunut olevan tietoa tästä E39:n lasin asennus ongelmasta kun kävin kyselee..

Joen osassa vaihtui edelliseen ja onnistui kerrasta, mut näkyy olevan konkurssissa.

Leave a comment:

• Re-pe
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko kukaan vaihdattanut lasia E39:iin Joensuussa missään?
    Kyllä, kimmeluxilla käytin omani eikä mitään moitittavaa.

Leave a comment:

• asis
    replied
    Onko kukaan vaihdattanut lasia E39:iin Joensuussa missään?

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by siffo View Post
    Tästä olis kova saada video, mua ainakin kiinnostaisi nähdä miten se tee se itse meiningillä onnistuu
    Onhan noita jo juutuubissa: https://www.youtube.com/watch?v=Z0ZSQSh14og

Vaan eiköhän sitä multakin joku video ilmesty, kun ko. homman saan tehtyä

Leave a comment:

• siffo
    replied
    Tästä olis kova saada video, mua ainakin kiinnostaisi nähdä miten se tee se itse meiningillä onnistuu

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    Aikoinani lasiliikkeessä olin töissä ja sieltä myytiin pelkkiä tuulilaseja myös kuluttajille. Varmaan riippuu putiikista mistä kysyt? Samalla kilpailutat
    En itseasiassa ruvennu edes kilpailuttaan, kun tuulilasi1:ltä möivät pelkän lasin 235€ hintaan, mikä oli minusta riittävän edullinen värillisellä ylälaidalla ja sadetunnistimelle tarkoitettu.

Leave a comment:

• Hampsu
    replied
    Aikoinani lasiliikkeessä olin töissä ja sieltä myytiin pelkkiä tuulilaseja myös kuluttajille. Varmaan riippuu putiikista mistä kysyt? Samalla kilpailutat

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    E39:iin pitäs tuulilasi vaihtaa, mutta koska lasi on aivan sökö, auto 100km päässä vaihtopaikoista ja leima menny aikaa sitten vanhanksi, niin menee vähän kinkkiseksi järjestellä se lasinvaihtoon. Niinpä ajattelin ottaa härkää sarvista ja vaihtaa lasin itse, että auton saa joskus leimalle. Sen verran vanhoja romuja nämä jo että ei ahdista yhtään BMW ohje on kyllä luettu moneen kertaan, mutta mistähän lasi kannattaisi ostaa? Koitin vähän googletella, mutta mitään ei löytyny. Käynkö vain lasiliikkeestä kysymässä että myykää mulle lasi?
    Last edited by Pazi88; 12-10-2018, 09:08.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by röi View Post
    Onko kellään muulla kokemuksia tuulilasin vuotamisesta tai pystyykö sitä korjaamaan mitenkään? Oma e39 vuotaa Apukuskin puolelta koko A-pilarin matkalta, lasi muuten ehjä.
    Lasi irti ja liimaus uusiksi.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎