Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?
Collapse
X
-
Perusongelma taitaa olla se, että vanhaa liimaa ei poisteta niin paljon kuin BMW:n ohje neuvoo. Joten lasi automaattisesti jää liian ylös.
Ja toki sen liiman liian vähäisessäkin poistossa onnistutaan tekemään maaliin jälkiä, joita ei korjata BMW:n ohjeiden mukaisesti ennen lasin liimausta. Nyt niitä "sinkin reagointeja" alkaa sitten näkymään...
Leave a comment:
-
-
Joo kahlasin topicin uudestaan läpi, niin eipä niitä ohjeita tosiaan suomeksi ole. Nimimerkillä TJJ on joskus aikoinaan ollut suomennetut lisäohjeet, josta ilmeisesti on jäänyt päähän että ohjeet olisi myös suomeksi.
Tässä ohjeet englanniksi.
Siinä vielä ne kriittiset mitat: https://m.mediafire.com/view/83ao2dj...Tuulilasi3.gif
Vianor Joensuu vastasi sähköpostikyselyyn, että asennuskorkeus lasille on 2-3,5mm katon alapuolelle ja heillä on työkalu mittaamista varten. Joen Rengas-Expertit taas mainitsivat, että E39:n tuulilasin ongelmat ovat tuttuja ja lasi asennetaan tehtaan ohjeen mukaisesti. Eli jommassa kummassa saattaisi lasi jopa sattua kohdalleen, tai sitten ei.. Vianoriin ei ainakaan itsellä ole kummosta luottoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi löydy suomeksi BMW:n ohjeistuksia. Luulisi jokaisen asentajan sen verran englantia ymmärtävän, että ohjeistuksen oleellinen sisältö aukenee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asis View PostLöytyykö sitä BMW:n asennusohjetta suomeksi jostain? Koko topicin selasin läpi, mutta ei löytynyt.
Leave a comment:
-
-
Löytyykö sitä BMW:n asennusohjetta suomeksi jostain? Koko topicin selasin läpi, mutta ei löytynyt.
Sähköpostilla olen muutamasta paikkaa kysynyt Joensuusta E39:n lasin vaihtoa ja painottanut nimenomaan tätä E39:n tuulilasin asennus ongelmaa suhinoineen, niin vastaukset ovat olleet suurimmaksi osaksi vain sitä että meillä kyllä on kokenut asentaja ja tuulilasit ovat vaihtuneet kaikkiin autoihin ongelmitta ym.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Re-pe View PostKyllä, kimmeluxilla käytin omani eikä mitään moitittavaa.
Joen osassa vaihtui edelliseen ja onnistui kerrasta, mut näkyy olevan konkurssissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siffo View PostTästä olis kova saada video, mua ainakin kiinnostaisi nähdä miten se tee se itse meiningillä onnistuu
Vaan eiköhän sitä multakin joku video ilmesty, kun ko. homman saan tehtyä
Leave a comment:
-
-
Tästä olis kova saada video, mua ainakin kiinnostaisi nähdä miten se tee se itse meiningillä onnistuu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hampsu View PostAikoinani lasiliikkeessä olin töissä ja sieltä myytiin pelkkiä tuulilaseja myös kuluttajille. Varmaan riippuu putiikista mistä kysyt? Samalla kilpailutatvärillisellä ylälaidalla ja sadetunnistimelle tarkoitettu.
Leave a comment:
-
-
Aikoinani lasiliikkeessä olin töissä ja sieltä myytiin pelkkiä tuulilaseja myös kuluttajille. Varmaan riippuu putiikista mistä kysyt? Samalla kilpailutat
Leave a comment:
-
-
E39:iin pitäs tuulilasi vaihtaa, mutta koska lasi on aivan sökö, auto 100km päässä vaihtopaikoista ja leima menny aikaa sitten vanhanksi, niin menee vähän kinkkiseksi järjestellä se lasinvaihtoon. Niinpä ajattelin ottaa härkää sarvista ja vaihtaa lasin itse, että auton saa joskus leimalle. Sen verran vanhoja romuja nämä jo että ei ahdista yhtäänBMW ohje on kyllä luettu moneen kertaan, mutta mistähän lasi kannattaisi ostaa? Koitin vähän googletella, mutta mitään ei löytyny. Käynkö vain lasiliikkeestä kysymässä että myykää mulle lasi?
Last edited by Pazi88; 12-10-2018, 09:08.
Leave a comment:
-
Leave a comment: