Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leifeugen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 144
    • porvoo

    #46
    Mulle sattui edellisessä E-39 niin että tuli lasi jossa oli erilaiselle sadetunnistimelle eli kannattaa olla tarkkana että on oikea lasi nimittäin,ne on erilaisia vuosimallia riippuen.(muoviosat eivät sovi).Ja sadetunnistin vaatii todennäköisesti aina uudelleen herätyksen lasinvaihdon jälkeen.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7395
      • Oulu

      #47
      Originally posted by leifeugen View Post
      Mulle sattui edellisessä E-39 niin että tuli lasi jossa oli erilaiselle sadetunnistimelle eli kannattaa olla tarkkana että on oikea lasi nimittäin,ne on erilaisia vuosimallia riippuen.(muoviosat eivät sovi).
      Mulla kyselivät tarkkaan millainen sadetunnistimen aukko alkuperäisessä lasissa on.

      Originally posted by leifeugen View Post
      Ja sadetunnistin vaatii todennäköisesti aina uudelleen herätyksen lasinvaihdon jälkeen.
      Ei ainakaan mulla vaatinut, vanha sadetunnistinhan siihen tuli kiinni.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        #48
        Originally posted by Laxa View Post
        Itelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle. JKL:n Laakkosella on tarkoitus vaihdattaa, onkohan heihin luottaminen vai tietääkö joku parempaa paikka Jyväskylässä?

        Omaan autoon on selvästi vaihdettu tuulilasi kerran jo Saksassa ja mittaamalla tuon ohjeen mukaisesti on se oikein asennettu. Vaihdon näkee ainoastaan siitä että vänkärin puolella pystyosalla yläosassa kiinnitysliimaa on hieman pullistunut. Ei ole ollut suhinoita yms, mitä nyt havaittavissa ainoastaan +150 ja kovimmissa nopeuksissa, Saksassa tietysti...
        Originally posted by Laxa View Post
        No niin, kävin varaamassa ajan vihdoin ja viimein tuulilasin vaihdolle JKL:n Rusthalliin, reilu viikon päästä vaihto. Juteltiin lasin vaihdosta pitkään ja hän kertoi että heillä on aikoinaan tullut yksi E39 bumerangina takaisin tuulilasin vaihdon jälkeen kun ujellusta/suhinaa oli ajossa kuulunut. Kertoi E39 tuulilasin olevan yksi tarkimmista laseista vaihtaa todella hiljaisen ajomelunsa vuoksi ja painotti nimen omaan tuota että lasin tulee olla alempana kuin katto, kuulemma millikin ylös niin suhinat alkaa. Jännityksellä odotellaan.
        Originally posted by Laxa View Post
        Tarkastin tänään itsekin omasta kärrystä että oliko alakulmissa olevat kumit asennettu oikein ja olihan ne. Lasi siis kerran (ainakin) vaihdettu Saksassa, myös korkeusasema oma tekemän mittatyökalun mukaan niin kuin pitääkin.
        No niin, lasi vaihdettu ja huomioita vaihdon jälkeen seuraavasti:

        Ensimmäisen koeajolenkin jälkeen oli havaittavissa korkeissa nopeuksessa (+150-200 km/h suljetulla alueella tietysti) pienehköjä suhinoita, erona vanhaan lasiin se että ehkä hieman äänekkäämpi.

        Alakulmissa olevat kumit olivat asennettu väärin ja näiden oikeille paikoille asentamisen jälkeen täytynee todeta, että ne suhinat mitä lasi aiheuttaa ovat samat kuin vanhalla lasilla eli ainoastaan +150 ja siitä eteenpäin. Tyytyväinen olen lasin vaihtoon. Paikkana Jyväskylän Rusthalli. Työn jälki erittäin siisti, auto oli pesty, imuroitu sisältä ja kojelauta pyyhitty. Lasi on mittaamalla omavalmisteisella työkalulla 2.5-3mm alempana kuin katto. Onko korkeus OK, mitä sanoo asiaa enemmän tuntevat?
        Last edited by Laxa; 04-06-2007, 18:59.
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • sand
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 155
          • palokka

          #49
          Mites, oliko sadetunnistinta?

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by Laxa View Post
            No niin, lasi on vaihdettu..............?
            Niin ja hintakin voisi näkyä..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #51
              Originally posted by Samppasika View Post
              Pitää kokeilla mitä tuumaavat. Eihän siinä mitään häviäkään.. Eikä tässä tapauksessa ole kyse parista millistä, vaan ennemminkin yli 5 millistä...

              -S
              Mitäs tuumasivat?
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #52
                Originally posted by Laxa View Post
                Tyytyväinen olen lasin vaihtoon. Paikkana Jyväskylän Rusthalli. Työn jälki erittäin siisti, auto oli pesty, imuroitu sisältä ja kojelauta pyyhitty. Lasi on mittaamalla omavalmisteisella työkalulla 2.5-3mm alempana kuin katto. Onko korkeus OK, mitä sanoo asiaa enemmän tuntevat?
                Kertoiko ne/näitkö miten lasi liimattiin ja saatiin pysymään tuolla syvyydellä? Onko lasi tarvike vai alkuperäinen? Vaihdettiinko myös ne kolme alareunaan tulevaa kuminpalaa ja vaahtomuovi? Miten paljon tiiviste menee kattopellin päälle? Onko se yhtä paljon kattopellin päällä kummallakin puolella? Onko tiiviste tasaisella syvyydellä koko a-pilarin matkalla?
                E39 528iA

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #53
                  Originally posted by Stone View Post
                  Mitäs tuumasivat?
                  Ei oo vieläkään kerenny käymään siellä.. Jospa sitä huomenna ehtis..??
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    #54
                    keskiviikona

                    oma kiesi menee keskiviikkona lasin vaihtoon. Keskustelin hepun kanssa ja sano e39 laseja ennenkin vaihtaneensa, kun kysin oliko asennukset onnistuneet=ei asiakkailta valituksia, niin ukko meni vähän happamaksi mutta otti asian kuitenkin vastaan. Lisää kerron sitten kun asennus on tehty.

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by sand View Post
                      Mites, oliko sadetunnistinta?
                      Kyllä on sadetunnistin.

                      Originally posted by Stone View Post
                      Niin ja hintakin voisi näkyä..
                      Lasiturvavakuutus eli 151 €, vakuutus yhtiötä veloittavat ~350 € eli n. 500 € oli lasi ja työt, jos itse joutuisi maksamaan.

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Kertoiko ne/näitkö miten lasi liimattiin ja saatiin pysymään tuolla syvyydellä? Ei tietoa, miten saivat pysymään.
                      Onko lasi tarvike vai alkuperäinen? Tarvikelasi
                      Vaihdettiinko myös ne kolme alareunaan tulevaa kuminpalaa ja vaahtomuovi? Tarkoitatko alakulmissa olevia kumeja minkä asennuksesta olet tässä topicissa puhunut? Mikä vaahtomuovi?
                      Miten paljon tiiviste menee kattopellin päälle? Noin 3-4 mm mittaamalla
                      Onko se yhtä paljon kattopellin päällä kummallakin puolella? Kuskin puolella 3mm ja vänkärin puolella 4 mm
                      Onko tiiviste tasaisella syvyydellä koko a-pilarin matkalla? Mielestäni on
                      Last edited by Laxa; 04-06-2007, 22:22.
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by Laxa View Post
                        Tarkoitatko alakulmissa olevia kumeja minkä asennuksesta olet tässä topicissa puhunut? Mikä vaahtomuovi?
                        En, vaan lasin alareunan ja auton rintapellin yläreunan/lasin kehyksen väliin tulee nuo pyöreät kuminpalaset joilla lasi saadaan oikealle syvyydelle alareunassa, se siis painetaan alhaalla noita kumeja vasten. Kun vanha lasi leikataan, leikkaantuu nuo samalla ja uudet pitäisi laittaa oikein ja oikeille paikoille. Vaahtomuovi tulee myös samaan paikkaa, tuulilasin ja kojelaudan väliin lasin levyinen suikale, se on sellaista paisuvaa "vaahtomuovia" joka paketin avaamisen jälkeen pitää laittaa tietyn ajan kuluessa. Eli lasin alareunan kehyksessä on/pitäisi olla ensin nuo kuminpalat, sitten liima ja sitten vaahtomuovi.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Laxa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1363
                          • Tampere

                          #57
                          No niin, voi kilin kassit sanon minä. Näin aamuisin kun on korvat herkkänä päätin ennen töihin lähtöä käydä heittämässä pienen lenkin isolla tiellä ja niinhän se on että "aamun herkät korvat" eivät valehtele tässäkään asiassa. Eli suhinaa alkaa kuulumaan n.120 km/h vauhdissa. Nyt pitäisi päästä vertaamaan johonkin toiseen E39 mihin lasi on vaihdettu että suhiseeko samalla tavalla. Vittu että osaa pientä ihmistä vituttaa. Edellisellä lasilla ei tullut "aamukorvilla" ikinä kokeiltua että suhisiko se. Kukas joutaisi E39:n kanssa lähtemään vertailuajolle? Vittu...
                          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                          EX: E61 530xdAT -07
                          EX: E60 520dA Sedan -08
                          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                          EX: E39 530dAT -02
                          EX: E36 320iA -91
                          EX: R1150RT -03

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #58
                            Käväisin tänään näyttämässä sitä lasia ja väittivät, että se on ihan oikein asennettu, vaikka mittä näyttää ihan muuta. Meinasi, että on ihan oikein katon kanssa linjassa ja jos on alempana, niin ei mahdu liimaa väliin eikä tiiviste ja irtoaa ja suhisee jne jne... Yritin näyttää niitä ohjeitakin, mutta sivutti ne ohi mennen kaikkine teipauksineen ja paloineen... Väitti myös, että oli ollut eilen bemari jossa alkuperäinen lasi ja just silleen ku mulla... just joo..
                            Tuo nyt on selkeesti liian ylhäällä ja tiiviste puolipyöreenä pattina,
                            mutta vaikeahan siitä on alkaa näin pitkän ajan perästä isommin kinaamaan..
                            Harvemminpa täällä pääsee yli 120 vauhteja ajelemaan pitempiä aikoja..

                            -S
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #59
                              Originally posted by Samppasika View Post
                              Käväisin tänään näyttämässä sitä lasia...............

                              -S
                              Tämä oli kohtuu selvää, että näin tulee käymään. Typerää vain mennä inttämään, että on oikein asennettu. Puhumattakaan siitä väitöksestä, että eilen bemari jossa alkuperäinen lasi. Tottahan se lasi voi olla alkuperäinen, mutta asennus ei!! Eiköhän ne alkuperäis lasit ole kaikki samoilla leimoilla..:think
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • Garfield
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2006
                                • 53
                                • Hesa/Vanda

                                #60
                                e39 mahdoton tuulilasin vaihto

                                Morjens.

                                Tämä asiahan pitää saada päätökseen. Itselläni on e39 touring ja lasi on uuden karhee. Eli vaihdettu. Kerron työ vaiheista ja lasin nyky korkeudesta lähiaikoina.
                                voi hyvä tavaton

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎