Morjens. Oisko kellään heittää neuvoo onkos ilman erikois työkalua vaikea vaihtaa ko. jouset. Tis neuvoo hyvin mut erikois työkalu puuttuu. Kiinnostaa molempien vaihto. Lasin sekä luukun. Tattista vaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touring luukun kaasujousien vaihto
Collapse
X
-
E39 Touring takaluukku ongelmia!
Tänään sitten tuli pikku ongelma eteen... Meinasin reippaana poika nostaa tavarat takaluukkuun kun lähdin töistä kotiin, mutta eihän se perkule enää pysynytkään omin voimin ylhäällä. Onko siellä jossain katon sisällä jotkin jouset tai jotain minkä pitäisi pitää se luukku ylhäällä:think
Niin ja jos siellä jonkinlaiset jouset ovat niin ovat minkälaiset itse vaihtaa.
Nyt niitä järkeviä neuvoja tarvitaan ja pikaisesti.
-
-
Originally posted by kingkime View PostItselläni sama remppa edessä. Pumppuja ilmeisesti 2 kpl. Jos joku on tehnyt kyseisen rempan, niin vois laittaa infoa tänne. Ja mitenkä v..... oli irroittaa kattoverhoilua...yms.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by kingkime View PostItselläni sama remppa edessä. Pumppuja ilmeisesti 2 kpl. Jos joku on tehnyt kyseisen rempan, niin vois laittaa infoa tänne. Ja mitenkä v..... oli irroittaa kattoverhoilua...yms.
Hankittuasi kaasujouset etsi käsiisi rautaputkea, joka on juuri inansa suurempaa kaasujousien ulkohalkaisija.
Kun olet kaivanut autosi kaasujousien päät peräluukun saranoiden vierestä esiin ja irroittanut ne peräluukusta voit työntää rautaputken kaasujousen päälle ja painaa alas päin, jolloin jousi irtoaa autosta ja voit vetää sen ulos katosta.
Jos tuo rautaputki epäilyttää niin sellainen se on BMW:n oma erikoistyökalukin.
Comment
-
-
Kannattaa toisiaan vaihtaa aina pareittain.
Ite vaihdoin vain toisen lasin kannattimen ja lasi ei tahdo aina nousta ylös. Muovi suojukset joutuu purkamaan luukun välistä pois ja saranoiden ympäriltä, ovat muistaakseeni torxilla kiinni.
Lasia kannattelevat jouset kl varaosissa 25€ king merkkiset ja motonetissa 24€ kpln . Luukun jouset huomattavasti kalliimmat olisko ollut 75€ kpl:think-530 d touring automaatti -02 237 tkm-
Comment
-
-
Originally posted by Ansseli View PostKannattaa toisiaan vaihtaa aina pareittain.
Ite vaihdoin vain toisen lasin kannattimen ja lasi ei tahdo aina nousta ylös. Muovi suojukset joutuu purkamaan luukun välistä pois ja saranoiden ympäriltä, ovat muistaakseeni torxilla kiinni.
Lasia kannattelevat jouset kl varaosissa 25€ king merkkiset ja motonetissa 24€ kpln . Luukun jouset huomattavasti kalliimmat olisko ollut 75€ kpl:think
Tilasin takaluukun pumput varaosaliikkeestä ja tuli ne King-merkkiset (20€/kpl tingitty hinta).. aika heirevöisen näköiset oli kyllä 20cm pumput. Pisti heti epäilyttämään että nämä olisikin ne takaikkunan pumput. Vaikka luukkuun ne tilattiin.
Samanlaiset pumput antaa kyllä motonetinkin hinnasto, takaluukun kaasujouset - 24€ kpl. Eikä siellä ole kerrottu ikkunan pumpuista mitään.
Hartikaiselta luukun pumput (osa nro12) 54€ kpl. Jos joku on jostain saanut noi oikeat takaluukun pumput, niin voisi kertoa onko ne todella nuo n.20cm pitkät ja 30mm paksut pumput, ja mistä ne on tilattu. Itselläni King-merkkiset. Ei viiti alkaa projektiin ennenkuin oikeat pumput on varmasti hallussa..
Comment
-
-
Näyttääkö pumppusi alkuunkaan tältä:
Kuva on Mr. Zetorin myynti-ilmoituksesta, http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e39
postauksesta no 9, http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...52&postcount=9
Comment
-
-
Onkos kenelläkään pumppujen vaihtajalla hydraulista takaluukkua?
Ajattelin vaan kun tuo hydraulinen ei enää vanhoilla päivillään jaksa nostaa ensimmäisten parin sentin matkaa itsekseen mutta sen jälkeen taas jaksaa. Voisiko uusista pumpuista olla niin paljon apua alkutilanteessa että hydrauliikkakin jaksaisi paremmin?---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOnkos kenelläkään pumppujen vaihtajalla hydraulista takaluukkua?
Ajattelin vaan kun tuo hydraulinen ei enää vanhoilla päivillään jaksa nostaa ensimmäisten parin sentin matkaa itsekseen mutta sen jälkeen taas jaksaa. Voisiko uusista pumpuista olla niin paljon apua alkutilanteessa että hydrauliikkakin jaksaisi paremmin?
Comment
-
-
Onkos joku hydraulisen luukun omistajista löytänyt ratkaisua tähän avautumisongelmaan? Mullakaan ei jaksa avata luukkua kylmällä kelillä. Ensimmäiset muutamat sentit on se vaikein kohta, sitten kun luukku pääsee alkuun niin kyllä se sitten jaksaa nousta ylös asti. Eli olisivatko nämä kaasujouset tiensä päässä?Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Tapi & VilleW,
mulla oli sama ongelma, eli pari ekaa senttiä oli hankalimmat. Sitten katkes siitä luukun lukituksesta joku jousi sieltä sisältä ja tilasin siihen uuden lukitustsydeemin. Sen jälkeen alkoi luukku aukeamaan. Eli se taitaa hieman potkaista vauhtia siihen luukkuun, jolloin se jaksaa siitä sitten eteenpäin. Siinä on jonkin verran säätövaraakin...mutta voi olla että joku jousikin on sieltä nyykähtänyt...niin kuin Beavis&Butthead sanoi eräästä kaverista: "He's fallen and can't get it up.."
Ai niin, jossain välissä siirsin työkalut pois tuosta luukusta, nehän on siellä turhaan painolastina...
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Hydrauliluukku oli myös allekirjoittaneella ja siihen avaukseen auttoi kun lisäsi atf öljyä siihen säiliöön, piripintaan. Jos auto seisoo nokka alaspäin niin ensimmäiset pari senttiä oli ne vaikeimmat mutta jos auto seisoi perä alaspäin niin se jaksoi nostaa ihan alusta loppuun ilman ongelmia. Tuli vaihdettua se hydraulinen pumppukin mutta samanlailla se nosti luukkua kuin vanhalla pumpullakin, eli ei vaikuttanut uusi pumppukaan tähän kankeuteen.:think
Comment
-
Comment