Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring luukun kaasujousien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garfield
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 53
    • Hesa/Vanda

    e39 touring luukun kaasujousien vaihto

    Morjens. Oisko kellään heittää neuvoo onkos ilman erikois työkalua vaikea vaihtaa ko. jouset. Tis neuvoo hyvin mut erikois työkalu puuttuu. Kiinnostaa molempien vaihto. Lasin sekä luukun. Tattista vaan.
    voi hyvä tavaton
  • Jace74
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 4

    #2
    E39 Touring takaluukku ongelmia!

    Tänään sitten tuli pikku ongelma eteen... Meinasin reippaana poika nostaa tavarat takaluukkuun kun lähdin töistä kotiin, mutta eihän se perkule enää pysynytkään omin voimin ylhäällä. Onko siellä jossain katon sisällä jotkin jouset tai jotain minkä pitäisi pitää se luukku ylhäällä:think
    Niin ja jos siellä jonkinlaiset jouset ovat niin ovat minkälaiset itse vaihtaa.
    Nyt niitä järkeviä neuvoja tarvitaan ja pikaisesti.

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      .........
      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:19.
      ///Motorporot

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Osa numero 12

        Comment

        • kingkime
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 3
          • Kuopio

          #5
          E39 takaluukun kaasupumput

          Itselläni sama remppa edessä. Pumppuja ilmeisesti 2 kpl. Jos joku on tehnyt kyseisen rempan, niin vois laittaa infoa tänne. Ja mitenkä v..... oli irroittaa kattoverhoilua...yms.

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by kingkime View Post
            Itselläni sama remppa edessä. Pumppuja ilmeisesti 2 kpl. Jos joku on tehnyt kyseisen rempan, niin vois laittaa infoa tänne. Ja mitenkä v..... oli irroittaa kattoverhoilua...yms.
            2+2(takaikkunan) kannattaa vaihtaa kaikki 4.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #7
              Originally posted by kingkime View Post
              Itselläni sama remppa edessä. Pumppuja ilmeisesti 2 kpl. Jos joku on tehnyt kyseisen rempan, niin vois laittaa infoa tänne. Ja mitenkä v..... oli irroittaa kattoverhoilua...yms.
              Ei taida olla edes kovin hankalaa eikä tarvitse purkaa kattoverhoilua.
              Hankittuasi kaasujouset etsi käsiisi rautaputkea, joka on juuri inansa suurempaa kaasujousien ulkohalkaisija.
              Kun olet kaivanut autosi kaasujousien päät peräluukun saranoiden vierestä esiin ja irroittanut ne peräluukusta voit työntää rautaputken kaasujousen päälle ja painaa alas päin, jolloin jousi irtoaa autosta ja voit vetää sen ulos katosta.

              Jos tuo rautaputki epäilyttää niin sellainen se on BMW:n oma erikoistyökalukin.

              Comment

              • Ansseli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 145
                • Tampere/Mikkeli

                #8
                Kannattaa toisiaan vaihtaa aina pareittain.
                Ite vaihdoin vain toisen lasin kannattimen ja lasi ei tahdo aina nousta ylös. Muovi suojukset joutuu purkamaan luukun välistä pois ja saranoiden ympäriltä, ovat muistaakseeni torxilla kiinni.
                Lasia kannattelevat jouset kl varaosissa 25€ king merkkiset ja motonetissa 24€ kpln . Luukun jouset huomattavasti kalliimmat olisko ollut 75€ kpl:think
                -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                Comment

                • kingkime
                  Newbiemmer
                  • Mar 2008
                  • 3
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Ansseli View Post
                  Kannattaa toisiaan vaihtaa aina pareittain.
                  Ite vaihdoin vain toisen lasin kannattimen ja lasi ei tahdo aina nousta ylös. Muovi suojukset joutuu purkamaan luukun välistä pois ja saranoiden ympäriltä, ovat muistaakseeni torxilla kiinni.
                  Lasia kannattelevat jouset kl varaosissa 25€ king merkkiset ja motonetissa 24€ kpln . Luukun jouset huomattavasti kalliimmat olisko ollut 75€ kpl:think

                  Tilasin takaluukun pumput varaosaliikkeestä ja tuli ne King-merkkiset (20€/kpl tingitty hinta).. aika heirevöisen näköiset oli kyllä 20cm pumput. Pisti heti epäilyttämään että nämä olisikin ne takaikkunan pumput. Vaikka luukkuun ne tilattiin.

                  Samanlaiset pumput antaa kyllä motonetinkin hinnasto, takaluukun kaasujouset - 24€ kpl. Eikä siellä ole kerrottu ikkunan pumpuista mitään.

                  Hartikaiselta luukun pumput (osa nro12) 54€ kpl. Jos joku on jostain saanut noi oikeat takaluukun pumput, niin voisi kertoa onko ne todella nuo n.20cm pitkät ja 30mm paksut pumput, ja mistä ne on tilattu. Itselläni King-merkkiset. Ei viiti alkaa projektiin ennenkuin oikeat pumput on varmasti hallussa..

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #10
                    Näyttääkö pumppusi alkuunkaan tältä:




                    Kuva on Mr. Zetorin myynti-ilmoituksesta, http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e39
                    postauksesta no 9, http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...52&postcount=9

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Onkos kenelläkään pumppujen vaihtajalla hydraulista takaluukkua?

                      Ajattelin vaan kun tuo hydraulinen ei enää vanhoilla päivillään jaksa nostaa ensimmäisten parin sentin matkaa itsekseen mutta sen jälkeen taas jaksaa. Voisiko uusista pumpuista olla niin paljon apua alkutilanteessa että hydrauliikkakin jaksaisi paremmin?
                      ---

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #12
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Onkos kenelläkään pumppujen vaihtajalla hydraulista takaluukkua?

                        Ajattelin vaan kun tuo hydraulinen ei enää vanhoilla päivillään jaksa nostaa ensimmäisten parin sentin matkaa itsekseen mutta sen jälkeen taas jaksaa. Voisiko uusista pumpuista olla niin paljon apua alkutilanteessa että hydrauliikkakin jaksaisi paremmin?
                        Minkähänlainen urakka on laittaa tuo hydraulinen avaus/sulku perinteiseen takaluukkuun? Mikäli saisi edullisesti koko paketin niin onko itua alkaa projektiin? Mukavahan tuota luukkua olisi aukoa kädet puhtaana.

                        Comment

                        • VilleW
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 469
                          • Turku

                          #13
                          Onkos joku hydraulisen luukun omistajista löytänyt ratkaisua tähän avautumisongelmaan? Mullakaan ei jaksa avata luukkua kylmällä kelillä. Ensimmäiset muutamat sentit on se vaikein kohta, sitten kun luukku pääsee alkuun niin kyllä se sitten jaksaa nousta ylös asti. Eli olisivatko nämä kaasujouset tiensä päässä?
                          Ex Bemut:
                          i3 REx -14
                          F15 xDrive40e -16
                          E71 X6 3.0 Sport -11
                          F10 525d x-Drive M-Sport -12
                          E70 X5 3.0sd -08
                          F36 418d Gran Coupe
                          F30 316d -12
                          E93 320i -08
                          E70 X5 3.0d Sport -07
                          E53 X5 3.0d Sport -04
                          E61 530dA M-Sport individual -06
                          E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                          E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                          E46 330i touring -01
                          E36 328i Coupe -97
                          E30 325i cabriolet -87
                          E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                          E21 318i -81

                          Comment

                          • Kähmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 422
                            • Kempele

                            #14
                            Tapi & VilleW,

                            mulla oli sama ongelma, eli pari ekaa senttiä oli hankalimmat. Sitten katkes siitä luukun lukituksesta joku jousi sieltä sisältä ja tilasin siihen uuden lukitustsydeemin. Sen jälkeen alkoi luukku aukeamaan. Eli se taitaa hieman potkaista vauhtia siihen luukkuun, jolloin se jaksaa siitä sitten eteenpäin. Siinä on jonkin verran säätövaraakin...mutta voi olla että joku jousikin on sieltä nyykähtänyt...niin kuin Beavis&Butthead sanoi eräästä kaverista: "He's fallen and can't get it up.."

                            Ai niin, jossain välissä siirsin työkalut pois tuosta luukusta, nehän on siellä turhaan painolastina...

                            -Kähmy
                            e46 325xi
                            Yamaha FZR 1000 EXUP
                            ex-e39 530i Touring

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              #15
                              Hydrauliluukku oli myös allekirjoittaneella ja siihen avaukseen auttoi kun lisäsi atf öljyä siihen säiliöön, piripintaan. Jos auto seisoo nokka alaspäin niin ensimmäiset pari senttiä oli ne vaikeimmat mutta jos auto seisoi perä alaspäin niin se jaksoi nostaa ihan alusta loppuun ilman ongelmia. Tuli vaihdettua se hydraulinen pumppukin mutta samanlailla se nosti luukkua kuin vanhalla pumpullakin, eli ei vaikuttanut uusi pumppukaan tähän kankeuteen.:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎