Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastonnin kennoista kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by TJJ View Post
    Pitää olla noille aineille sopivat, en laittaisi Bilteman O-renkaita. Eihän ne paljon alkuperäisinäkään maksa, joten kannattaakohan tuossa kohdassa säästää?
    Niin, sattuu oleman hyllyssä tuollainen O-rengas-sarja ja kysyvä ei tieltä eksy. Marmoritiski kun olisi tuossa ihan vieressä niin ei tarttis miettiä...
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #17
      Tuli noiden O-renkaiden kanssa pähkäiltyä kun ei merkkiliikkeestä löynyt yhteen vesipumpun vesiputkeen renkaita lainkaan, ei ollut edes kuvaa ko. putkesta. Nitriilikumi o-renkaita myydään sekä biltemassa ja motonetissa joita myös BMW:n orkkis renkaat ovat. Itse jouduin turvautumaan Motonetin renkaisiin.. Jos marmoritiskiltä vaan löytyy niin ei niistä montaa senttiä joudu pulittamaan eli hinnan takia ei kannata lähteä kovin kauas.

      Ed: Tuossa kuvan no 9 renkaat maksoi muistaakseni 50 senttiä kpl ja keskimmäiseen ohuempaan putkeen ei löytynyt putkea eikä kumia eikä muuten ole tässä realoemin kuvassakaan.
      Last edited by Stone; 14-07-2008, 16:15.
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Racink View Post
        En usko, sähköflektin irroituksen jälkeen keula näyttää tältä. Eli tuo keskitukirauta on ainakin irroitettava, tiedä sitten kuinka helposti se lähtee, en tutkinut sitä sen tarkemmin. Tai sitten niissä pre 9/98:ssa erilaiset systeemit, kuva on 11/98:sta.
        Tämmöset systeemit minun 97:ssa, eli aika pitkälti samalta näyttää. Vuotokohta ainakin löytyi mutta ei tuo järkipelillä kyllä etukautta irtoa.
        Attached Files
        Last edited by Kentsu; 16-07-2008, 22:58. Reason: Irtoaa sittenkin
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Kentsu View Post
          Tämmöset systeemit minun 97:ssa, eli aika pitkälti samalta näyttää. Vuotokohta ainakin löytyi mutta ei tuo järkipelillä kyllä etukautta irtoa.
          Sinulla on tainnut puhaltimen taakse jääneet roskat tehdä tuon vian. Minullakin siellä oli aika iso kasa roskaa mutta ei onneksi vuotoa.

          Tässä tältä palstalta taannoin löytämäni kuva. En tiedä kenen autosta se on, enkä nyt löydä searchillä tuota viestiketjua jossa tuo kuva oli. Tuosta kuvasta kuitenkin ilmenee, että nuo raudat voi purkaa edestä ja kennon kai saa sitten irti ilman jäähdyttimen irrotusta.

          E39 528iA

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Sinulla on tainnut puhaltimen taakse jääneet roskat tehdä tuon vian. Minullakin siellä oli aika iso kasa roskaa mutta ei onneksi vuotoa.

            Tässä tältä palstalta taannoin löytämäni kuva. En tiedä kenen autosta se on, enkä nyt löydä searchillä tuota viestiketjua jossa tuo kuva oli. Tuosta kuvasta kuitenkin ilmenee, että nuo raudat voi purkaa edestä ja kennon kai saa sitten irti ilman jäähdyttimen irrotusta.
            Hmm :think Jos etukautta saisi niin olisihan siinä se huvi että ei tarttis läträillä nesteiden ja ilmauksen kanssa. Täytyy tutkia noita rautoja myöhemmin... En minäkään äkkiseltään searchillä mitään tähän liittyvää löytänyt.
            Nuo shaibet kerääntyy juurikin tuon flektin keskikohdan taakse jossa ei ilmavirtausta ole ja flekti on melkein kennossa kiinni. Tässä siis vinkkinä vielä toimivan ilmastoinnin omaaville; ei ole paha rasti irroittaa puskuri + flekti ja vetää vaikka painepesurilla kenno puhtaaksi.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #21
              Originally posted by TJJ View Post
              Sinulla on tainnut puhaltimen taakse jääneet roskat tehdä tuon vian. Minullakin siellä oli aika iso kasa roskaa mutta ei onneksi vuotoa.

              Tässä tältä palstalta taannoin löytämäni kuva. En tiedä kenen autosta se on, enkä nyt löydä searchillä tuota viestiketjua jossa tuo kuva oli. Tuosta kuvasta kuitenkin ilmenee, että nuo raudat voi purkaa edestä ja kennon kai saa sitten irti ilman jäähdyttimen irrotusta.

              Näköjään tuossa on purettu pois kaikki keulan "peltituet", eli ei ole valojen yläpuolella olevia rautoja eikä mitään. Käyhän se noinkin....

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Kentsu View Post
                En minäkään äkkiseltään searchillä mitään tähän liittyvää löytänyt.
                Tuo oli se kuvan viestiketju (kuva oli viestissä #12), mutta eipä siitä taida olla apua:
                E39 528iA

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Tuolla on kuva vanhemmasta ja eikös tuossakin ole tuo ihan sama rauta edessä:


                  Joten otitko sittenkin tuon raudan pois?
                  Minä ainakin otin sen nyt pois. Totesin nopeammaksi tavaksi kuin syylärin kanssa pelailun, johon tässä automaatissa olisi sisältynyt vielä vaihteiston litkujen kanssa läträily + syylärin ilmaus sitten vielä lopuksi. Tuo rauta lähtee vähintään samalla nopeudella kuin puskurikin, on kiinni ainoastaan nurkista lamppujen yläkulman kohdalla sekä puskurin iskunvaimentimien kohdalta; räikällä pulttailua auki, ei mitään ihmeellistä. Lamput oli mulla ensin otettu myös irti. Lisäksi pitää irroittaa konepellin avausvaijeri kuskin lokasuojan kohdalta konehuoneessa, siinä on sellainen irroitettava jatkopala. Kun liitännät on irti niin lauhdutin irtoaa kampeamalla ensin matkustajan puolelta.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Kentsu View Post
                    Minä ainakin otin sen nyt pois. Totesin nopeammaksi tavaksi kuin syylärin kanssa pelailun, johon tässä automaatissa olisi sisältynyt vielä vaihteiston litkujen kanssa läträily + syylärin ilmaus sitten vielä lopuksi.
                    Pysyykö muut kennot kuitenkin oikealla paikalla vaikka tuo rauta on pois? Eikös se paketti ole kiinni tuossa raudassa vai onko siellä alapuolella vielä joku muu tuki?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Pysyykö muut kennot kuitenkin oikealla paikalla vaikka tuo rauta on pois? Eikös se paketti ole kiinni tuossa raudassa vai onko siellä alapuolella vielä joku muu tuki?
                      Joku muu tuki siellä alla on, kennot ei ole mitenkään tuossa eturaudassa kiinni ja kun raudan irroittaa pysyy tuo paketti ihan kasassa. Kennothan on sellaisessa muovikehyksessä, josta tuo lauhdutin vain "napsautetaan" irti. Takaa paljastuu sitten syyläri, vaihteiston jäähdytin ja onko siinä vielä erikseen ohjaustehostimen nesteen jäähdytinputket. Näin siis ainakin tässä vm. 97.
                      Attached Files
                      Last edited by Kentsu; 16-07-2008, 22:59. Reason: Kuva lisätty, lauhdutin poissa ja putsailtu paikkoja
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Joku muu tuki siellä alla on, kennot ei ole mitenkään tuossa eturaudassa kiinni ja kun raudan irroittaa pysyy tuo paketti ihan kasassa. Kennothan on sellaisessa muovikehyksessä, josta tuo lauhdutin vain "napsautetaan" irti. Takaa paljastuu sitten syyläri, vaihteiston jäähdytin ja onko siinä vielä erikseen ohjaustehostimen nesteen jäähdytinputket. Näin siis ainakin tässä vm. 97.
                        Niin olikin juuri näin.Muistelin itse väärin tuossa aikaisemassa postauksessani.
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎