Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 jarruletkut
Collapse
X
-
Originally posted by peltone View PostKuulostaa hyvältä. Onkos motonetin vastaavat:
BMW 5-SARJA E39 1996->03 Takajarruletku BMW E39
500 E39 Taakse/Sedan (32cm) [1995->2003] 11.50 €
Hintaero on aika suuri.. :think
Comment
-
-
Alkuperäistä Aihetta Lainaten...E39 Takajarruputket AINA VAIHTOON Kuparinikkeliseksi
Originally posted by jr66 View PostKyllä, eikös putket 9 ja 10 tule pohjaa pitkin satulan lähelle ja siitä siis nuo letkut loppumatkan ? Ruuhijärvellä kesällä tuon putkituksen näin, nuo 7 ja 8 on kartturin penkin kohdalla tjs. ja siitä taakse 9 ja 10.
HUOM. TAKAJARRUPUTKIEN OMA Valmistus mitat ovat: Vasen 3600mm ja Oikea 2650mm ja laitoin ne tehden KupariNikkeli putkesta.
Tässä sanonkin että, E39 Omistajat katsokaa takajarruputkenne siis takaa ...Takakumiletku/Jarruputki liitoksesta n. 5-20-cm eteenpäin menevällä osuudella siitä yleensä "Aina" putket on "Mätiä" siis ruosteisia kun bemarin Orginal Jarruputket on tehty Raudasta joka on vaan hepposesti maalattu....näin ollen putket ovat olleet todella järkyttävässä kunnossa eli Hengenvaaralliset.
Kokemusteni perusteella E39:n ostamisen jälkeen on ensimmäinen remontti vaihtaa edestä taakse menevät "Orginal Raudalliset" jarruputket KupariNikkeli putkiin tämä on päällimmäisen tärkeämpi toimenpide kuin vaihtaa joitakin teräspunosletkuja ja niistä ei ole mitään hyötyä jos omat jarruputket on mätiä ja ruosteisia...
Tässä huomautankin että, ÄLKÄÄ OSTAKO pelkkiä "Kuparisia jarruputkia"(kirkkaita) vaan ne pitää olla "KUPARINIKKELIÄ" ne on kovempia ja kestää varmasti sitten lopun autoniän.
Joten menkää nyt heti autojenne alle ja tarkistakaa Takaakse menevät Jarruputkenne ja jos ne ei vaikuta vaihdetuilta "vaihtakaa ne" ja kun niitä vaihdatte tulette huomaamaan kuinka ne ovat voineet edes pitää nestettä sisässään.
Oikean takajarruputken 2850mm:sen putken etummainen juntturi 1-kpl putkessa on isompi kuin muut olisko se malli B koska muut juntturi mallit 3-kpl on mallia A ja hieno millinen kierre.
Kyseisen juntturi eron huomaatte kun kaivatte liitokset apukuskin lattianalta olevan suojamuovin pois josta paljastuu ns. jatkoliitokset joista putket 2-kpl lähtevät taakse jarruille.
Allaoleva kuva on E39 523i vm-98 auton Takajarruputken kunto oli nyt keväällä 05/2009...Tässä kunnossa putkenne ovat joten vaihtakaa ne.
Ensimmäisessä kuvassa Vanha ja Ruosteinen Jarruputki ja toisessa kuvassa jo uusi KupariNikkeliputki ja siinä putken päällä näkyvä musta on ns. kutistesukka (kuvassa sitä ei ole vielä lämmitetty) joka suojaa sitä mekaaniselta kulutukselta se on kohdassa josta vanha putki oli huonoin... loput kuvat kertoo mistä putki
menee ja tietenkin kun nämä esittämäni asiat on laitettu on jokaisen "oma asia" tehdä jarrupolkimesta kova jalkatuntumalle laittamalla teräspunosletkut
kuten on keskustelussa kerrottu ne ei tee tosiaankaan jarruista parempia tai ns. Letkuista kestävämpiä.Last edited by 325E; 03-11-2017, 23:42.
Comment
-
-
Katsastusmiehen mielestä olisi hyvä idea vaihtaa takajarruletkut 30 päivän kuluessa...
Onko kokemuksia Motonetin jarruletkuista? Merkithän siellä voi vaihdella, mutta onko siellä joku merkki mikä olisi hyvä/alkuperäislaatuinen? Entäpä KL-varaosien letkut? Molemmissa näyttäisi olevan hinnassa suuri ero alkuperäisiin. (Tosin kokemus on osoittanut, että tässäkään asiassa ei taida kannattaa säästää.)
Entä sitten jotkut paremmat letkut, onko teräspunosletkuista jotain selvää hyötyä? Millaisiksi E39:n jarrut muuttuu niillä?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEntä sitten jotkut paremmat letkut, onko teräspunosletkuista jotain selvää hyötyä? Millaisiksi E39:n jarrut muuttuu niillä?E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEntä sitten jotkut paremmat letkut, onko teräspunosletkuista jotain selvää hyötyä? Millaisiksi E39:n jarrut muuttuu niillä?
Isot pojat sanoo että polkimesta tulee "jämympi", ja kuulemma jotenkin selkeästi "tunnokkaampi". Tiedä sitten. Vapun jälkeen voin vasta tarkemmin kommentoida
Comment
-
-
Minä kuitenkin laitoin alkuperäiset letkut, merkkiliikkeestä sikahinnalla. Ei huvittanut testata miten katsastusmies suhtautuu punosletkuihin. Toki teräspunosletkujakin voisi testailla kesän aikana.
Polkimen tuntumaan vaikuttaa palatkin ja ilmeisesti jossain määrin myös jarruneste. Jarrut pitäisi (ylihuoltamista toki) tänä vuonna uusia, joten pitänee kokeilla ATE:n keraamisia paloja ja jarrunesteeksi vaihdan jo ennen sitä ATE SL.6.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinä kuitenkin laitoin alkuperäiset letkut, merkkiliikkeestä sikahinnalla. Ei huvittanut testata miten katsastusmies suhtautuu punosletkuihin. Toki teräspunosletkujakin voisi testailla kesän aikana.
Polkimen tuntumaan vaikuttaa palatkin ja ilmeisesti jossain määrin myös jarruneste. Jarrut pitäisi (ylihuoltamista toki) tänä vuonna uusia, joten pitänee kokeilla ATE:n keraamisia paloja ja jarrunesteeksi vaihdan jo ennen sitä ATE SL.6.
Ja totta, palat vaikuttaa myös. Itsellä nekin menee tohon femmaan samalla uusiksi (EBC). Nesteet motonetistä, onko se ny Motul 600 tjsp. jota on jo käytettykin meikän kikkareessa.
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostAinakin noitten HEL-letkujen mukana ihan TUVilaputkin sai.
Ja totta, palat vaikuttaa myös. Itsellä nekin menee tohon femmaan samalla uusiksi (EBC). Nesteet motonetistä, onko se ny Motul 600 tjsp. jota on jo käytettykin meikän kikkareessa.
Motul 600 ei ole low viscosity jarrunestettä jota BMW kehoittaa käyttämään DSC:llä varustetuissa autoissa. Minua kiehtoo kokeilla miten se (siis tuo ATE SL.6) vaikuttaa ABS:ien tuntumaan ja reaktioaikaan, DSC:tä minulla ei ole mutta ASC-T:lläkin ero pitäisi tuntua, siis jos sitä on.
Comment
-
-
Lainataas topikkia:
Elikkäs, itellä meni just molemmat jarruletkut uusiksi takaanta ja samalla huomattiin että jarruputket ovat erittäin ruostuneet. Putket tulisi yleisen turvallisuuden takia vaihtaa, joten osaisiko joku antaa about hinta-arvioo (järkevää) hommasta liikkeessä?
Osathan on vain muutaman kympin...
Comment
-
-
On tuo motonetin jarruletku ainakin 15tkm jälkeen vielä "kuin uusi" kun eilen kävin auton alla kuikkimassa ja suunnittelemassa tuon CDV:n poistoa. Samalla tarkistin sitten nuo letkut. Putket on kyllä mömmön peitossa, että olisi varmaankin syytä ne vaihtaa, kenelläs oli tietoa niiden hinnasta ja vaihto operaatiosta?
Comment
-
-
Minullakin on takana putket ruosteessa, kuitenkin se näytti olevan pintaruostetta ja irronnutta maalia/likaa/kuraa eikä tilanne puhdistuksen jälkeen ollut niin paha kuin miltä se ensin näytti. Mutta eipä tullut kokeiltua miten hauraassa kunnossa putki on...
Vaatiiko noiden vaihto bensatankin irrotuksen?
Comment
-
-
sitä tosin en tuosta letkusta testannut, että napsahtaako se pinta jo murteelle niinku vanhalle kävi kun katsastuksen ukko sitä väänteli... toivottavasti ei . Tuli tuossa mieleen että tuo motonetin letku oli täysin samanlainen kuin se mikä oli jo autossa, liekkö sitten joskus jo vaihdettu motonettiä alkuperäisen tilalle
Comment
-
-
Osaisko joku sanoa, että minkälainen homma on uusia e39 taakse jarruputket? Tai ainakin oikealle taakse. Katsastuksessa pomppasi takajarruletkuista ja kokeilin vaihtaa pelkät letkut, mutta jarruputket oli niin ruostuneet kiinni letkuihin, että ei niitä ehjänä saa irti. Putket näytti muutenkin jo melko hapokkailta.
Onko putkien liitos jossakin etupenkkien kohdalla?Last edited by Antsah; 02-10-2011, 19:05.
Comment
-
Comment