E39 peruutustutka ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Laku View Post
    Täytyy kokeilla huomenna, on automaatti ja ei viitti pelkän käsijarrun varaan jättää, jos vaikka auto lähtee liikkeelle....
    Niin no, eihän sen käynnissä tarvi olla. Riittää kun virrat ja pakki on päällä.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17572
      • Turku

      #17
      Originally posted by Thuppu View Post
      Niin no, eihän sen käynnissä tarvi olla. Riittää kun virrat ja pakki on päällä.
      Aivan, niinpä.....*aivan totaalisen nolona*
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Joskus saattaa myös olla mahdotonta tutkia sitä tuolla konstilla jostain syystä.. Varmistaa kannattaisi kuitenkin koodien luvulla.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • AkiV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 329

          #19
          näkyykö piuhat puskurin alta vai miten noitten vaihto etenee?

          tarviiko puskuri irrottaa kokonaan?

          taitaa olla kontaktivikaa mulla eli pitäs se piuhotus tutkia... kai sen löytä kun lähtee pyllisteleen puskurin alle? :think
          E39 530dA Touring -00

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by AkiV View Post
            näkyykö piuhat puskurin alta vai miten noitten vaihto etenee?

            tarviiko puskuri irrottaa kokonaan?

            taitaa olla kontaktivikaa mulla eli pitäs se piuhotus tutkia... kai sen löytä kun lähtee pyllisteleen puskurin alle? :think
            Jos anturit on listassa niin ei tartte irroittaa puskuria, muussa tapauksessa tarttee.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Kähmy
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 422
              • Kempele

              #21
              Onko touringissa samanlaisia ongelmia tuon hapettumisen kanssa? Mulla taitaa olla yksi anturi sökönä ja voisin katella nuo johdot ensin..

              -Kähmy
              e46 325xi
              Yamaha FZR 1000 EXUP
              ex-e39 530i Touring

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #22
                Vielä peruutustutka toimii, mutta miten on voiko noin e39 touringin vm.-99 puskurissa olevia antureita maalata puskurin sävyyn? Tällähetkellä on kuin kaksi finniä puskurissa. Joissakin olen nähnyt maalattuja antureita, mutta onnistuuko tuo ihan kotioloissa?

                Miten reunassa olevat listoihin kiinnitetyt anturit lähtevät irti? Pitäisi vaihtaa vanhojen kromilistojen tilalle shadowline listat niin joutuu nuo irrottamaan. Kysytään vielä samalla, että miten listat irtoavat puskurista? Jostain luin, että myös keskeltä on irroitettava touringin puskurin päällä oleva leveämpi lista ennenkuin sivulistat lähtevät irti.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #23
                  Miten facelift touringin taka peruutustutkat puretaan?
                  Keskimmäinen "tutka" rikki joten voiko jotenkin "kaivaa" esiin vai pitääkö koko puskuri repiä irti?

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by Rado View Post
                    Miten facelift touringin taka peruutustutkat puretaan?
                    Keskimmäinen "tutka" rikki joten voiko jotenkin "kaivaa" esiin vai pitääkö koko puskuri repiä irti?
                    Jos et keksi jotain "pro" työkalua millä voit puskurin alta kikkailla anturin irti niin tarvii repiä irti.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      #25
                      Eikö jossain topikissa sanottu että anturiin pääsee käsiksi ilman purkua altapäin?
                      Kumpi on todennäköisempää: Anturi on rikki vai hapettunut liitos?

                      Liitokseenko pääsee altapäin muttei anturia pysty sitäkautta repiä irti?

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by Rado View Post
                        Eikö jossain topikissa sanottu että anturiin pääsee käsiksi ilman purkua altapäin?
                        Kumpi on todennäköisempää: Anturi on rikki vai hapettunut liitos?

                        Liitokseenko pääsee altapäin muttei anturia pysty sitäkautta repiä irti?
                        Kuka pääsee kuka ei, itse olen päässyt mutta muut väittää että en ole voinut päästä, ota nyt sitten selvää että pääseekö vai ei, kannattanee itse kokeilla

                        Uskon enemmän anturivikaan kuin hapettumaan mutta molemmat toki mahdollisia.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • KATKU
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 230
                          • Vaasa

                          #27
                          Mulla oli kans aikanaan toi keskimmäinen anturi rikki. Asentaja väänteli kahdesta pitkästä ruuvarista ton "pro" työkalun ja päästeli lukituksen auki ja vaihto anturin mitään sen enempää purkamatta.

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #28
                            Lähtihän se tutka takaata irti. Aikas helposti sai kun vai sai ängettyä kätösen väliin..

                            Rikkihän tuo anturi on kun naksuu vaan erittäin vaimeasti..

                            Comment

                            • Frozzu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 147
                              • Hämeenlinna

                              #29
                              Itsellä kanssa samanlaista ongelmaa ilmentynyt parin päivän aikana. Eilen liikkeelle lähtiessä, tarkemmin sanoen peruuttaessa, alkoi piippaamaan ilman syytä ja piippaili koko eilisen päivän.

                              Tänään kun aamulla lähdin ajamaan niin peruutustutka toimi ihan normaalisti, kun pääsin kaupungille ja moottori lämpesi niin alkoi taas pitämään piippaamista.

                              Testasin kädellä sensorit ja näyttäisi jokainen toimivan (testasin aamulla jolloin toimi normaalisti ja nyt myöhemmin kun piippasi niin testasin uudestaan ja toimi hyvin kaikki vieläkin).

                              Ilmeisesti siis kyseessä johtosarja. Miten tuohon pääsee nyt sitten käsiksi ja onko kuinka kallis uusia vai pystyykö "kikkailemaan" jotenkin?
                              Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                              Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                              Ex: Fiat Punto -02
                              Ex: Kawasaki versys -07
                              Ex: Honda CBR 600 F -03
                              Ex: BMW 530i e39 -02
                              Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                              Ex: Fiat barchetta -95

                              Comment

                              • Frozzu
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2004
                                • 147
                                • Hämeenlinna

                                #30
                                Tietääkö kukaan? Paljonko tuon korjaus suurinpiirtein maksaisi jos vie merkkihuoltoon?
                                Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                                Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                                Ex: Fiat Punto -02
                                Ex: Kawasaki versys -07
                                Ex: Honda CBR 600 F -03
                                Ex: BMW 530i e39 -02
                                Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                                Ex: Fiat barchetta -95

                                Comment

                                Working...
                                X