Eli jokin noista olisi mahdollisesti hankinnan alla. Mitä kaikkea kannattee otta huomioon kun tuollaista autoa käy katsomassa. Tuliko nokkaketju hihnan tilalle noihin vuonna 2001? Muutenkin kaikki kokemukset, plussat, miinukset tähän...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523i, 525i, 528i 2000-2001
Collapse
X
-
Tästäkin on muistaakseni ollut keskustelua jo aikasemminkin tällä foorumilla. Searchilla luulisi löytyvän. Siirrän tämän kuitenkin tekniikka puolelle.
Tuolla pääset alkuun: http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E39.htmI Believed I Would Die.
Comment
-
-
Noistahan 525i pitää sisällään uudemman koneen kuin 528i, ja etenkin automaattina 525iA ja 528iA ovat suorituskyvyltään yhtenevät. Mutuilisin myös että 525iA hörppää gasoa vähemmän, joten noista kolmesta itse suosittelisin, etenkin automaattina 525iA:ta."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostNoistahan 525i pitää sisällään uudemman koneen kuin 528i, ja etenkin automaattina 525iA ja 528iA ovat suorituskyvyltään yhtenevät. Mutuilisin myös että 525iA hörppää gasoa vähemmän, joten noista kolmesta itse suosittelisin, etenkin automaattina 525iA:ta.
Suorituskyvyn puolesta nämä 9/98-uudemmat 2.5l koneiset(m52TU 523 ja m54 525) vastaavat 96-8/98 2.8l moottoreita.
Comment
-
-
Itse valitsisin noista ehdottomasti 01 tai uudempi 525i, sillä facelift malli ja kone ihan kiva, toki ei mikään raketti mutta ei sillä jaloissakaan ole.E30 336i diamantschwarz metallic -88
E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03
ex:
-VW Passat Variant Tsi Highline -18
-Toyota Avensis Premium Touring -16
-Skoda Octavia Combi -14
-e36 frozen bronze "m3" touring -95
-VW Golf Variant -05
-e36 316i Touring -98
-e38 728ia -96
-e30 316 (18i)-83
-e30 323i -84
-A sorsa sedan -87
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View Post530i kaikista mieluiten... jos kutoskonetta haaveilee.
Muutenhan auto on loistava laite, tyyppivioista ja muista ongelmista löytyy täälläkin paljon juttua. Mun tärkein mieleen tuleva ohje ois ostaa ehjä ja vähän ajettu yksilö. Itsekin luulin ostavani ehjän, mutta silti korjaamista on tullut aika pitkä lista kuten täältä voi lukea:
Listaa ei kannata kuitenkaan säikähtää, sillä ainakin tuntuu, että useimmilla muilla tuntuu olleen hiukan parempi tuuri tän ikäisten bensakoneiden kanssa.Last edited by Petri.Kekkonen; 07-08-2007, 11:27.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Ja tosiaan tuo takuukilometrien ja niiden vähyyden merkitys tulee kyllä tiedostaa mikäli autolla aiotaan ajaa jo kohtuullinenkin ajosuorite ja sitä aiotaan myös pitää jokunen vuosi.
Meillä oma -00 m52TU moottorinen ostettiin kun kilometrejä oli taulussa alle 20tkm ja nyt kun melko tarkasti satatuhatta on tullut omassa käytössä lisää, on ainoa suodattimien,öljyjen ja polttimoiden lisäksi huomiota vaatinut huoltokohde ollut molempien alatukivarsien vaihto 100tkm:n kohdalla(65€/kpl motonet orggis "tarvike").
Ei nitinöitä, tutinoita eikä pienimmässäkään määrin mitään muutakaan autosta johtuvaa häiriötekijää.
e39:ssä kulminaatiopiste tulee 150tkm-200tkm:n välissä, joten ne oikeat ajetut kilometrit on hyvä olla tarkistettavissa mikäli oikeasti maksaa vähän ajetusta yksilöstä.
-01 Facelit on käytännössä pelkkä pintasäläpäivitys jonka voi halutessaan tehdä jälkikäteenkin tontun sijoituksella ja varsinainen tekniikkapäivitys tuli 9/98 jolloin myös nuo rehelliset -99 mallit ovat sarjassa hyvä ostos vähän ajettuna. Moottori/tekniikka tuossa 9/98-uudemmassa 523i:ssä on tosiaan jo sähköistä kaasupoljinta ja männän helmojen pinnoitusta lukuunottamatta identtinen näiden -01 facelift 525i:n kanssa.
Toki tuo 525i mallimerkintä antaa hieman enemmän "rispektiä" kuin näennäisen väärä 523i, mutta samasta autosta on kuitenkin kyse.
Itse en tuossa ainakin huhujen mukaan öljyä syövässä 530i:ssä näe mitään niin kummallista että se 523/525 hintaero siihen kannattaisi maksaa jos kuitenkin sitten budjetin suhteen joudutaan tinkimään pienistä takuukilometreistä. Se mikä näissä jo ehdottomasti PITÄÄ olla, on tuo maailman hienoin henkilöautolaatikko, eli Bemun/ZF:n Steptronic, joka siis juuri 9/98-uudemmissa m52TU/m54 tekniikan ympäristössä toimii aivan tajuttoman hienosti(softaohjattu kaksoiskanava imusarja+pakovanos+, ohjaukset,ym. pelaa yhteen laatikon kanssa).
Itse katsoisin noiden kilometrien ja laatikon jälkeen sen että kiesi on ehdottomasti jo valmiiksi M-sport...mutta siis tässä järjestyksessä.
Comment
-
-
530i öljynsyönti?
Originally posted by Hemi View PostItse en tuossa ainakin huhujen mukaan öljyä syövässä 530i:ssä näe mitään niin kummallista että se 523/525 hintaero siihen kannattaisi maksaa jos kuitenkin sitten budjetin suhteen joudutaan tinkimään pienistä takuukilometreistä.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostMinkälaista tarinaa olet tuosta M54B30:stä kuullut? Itselläni on sellainen, stepillä tottakai. Auto on ollut vajaan vuoden (108tkm->122tkm), mutta en ole ehtinyt vielä öljynsyöntiä havaitsemaan. Ostettaessa öljyt tosin olivat hieman alarajan yläpuolella. Vaihdoin sitten huoltovälin puolessa välissä öljyn ja suodattimen ja reilu kk sitten oli öljyhuolto. Niiden jälkeen en ole ehtinyt havaitsemaan mahdollista kulutusta.
Ja erot M52TU ja M54 moottoreiden kesken:
- Uudet männät (lyhyemmät ja graffiitti pinnoite)
- Nokka-akselissa nostoa 0,7 milliä enemmän ja uudet venttiilin jouset (3,0 l)
- Imusarja 10/ 20 mm. lyhyempi ja läpimitaltaan hieman suurempi
- kampiakseli 3,0 l moottorissa on lainattu S52B32 moottorista
- uusi moottorin ohjausjärjestelmä (MS43.0)
- polttoaine suuttimien kokoa kasvatettu (3,0 l)
- kaasuläpällä sähköinen ohjaus
Comment
-
Comment