Originally posted by DriveFast
View Post
e39 530d tyhjäkäynti "heittelee"
Collapse
X
-
- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
-
-
Originally posted by kye View PostMinulla oli omassa yhtenä oireena tuo sama pieni heittely tyhjäkäynnillä. Ei näkynyt mittarissa, mutta testeri näytti 720-760 kierrosta. Tuo vika korjaantui pumpun paineensäätimen vaihdolla. Lue livedataa railpaineeesta josko se heittelee ja aiheuttaa pientä aaltoilua käyntiin.BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Samanlaisia ongelmia itselläkin. Auto -03 330d. Tyhjäkäynti heittelee kylmänä 730-760 välillä, toisinaan lämpimänäkin, ja auto resonoi aika paljon moottorin ollessa kylmä. Muutenkin käy kylmänä aika rumasti. Suuttimen korjausarvot katsottu, 2 suuttimessa 1.5, muut 4 jtn 0.3 luokkaa. Rail paine tyhjäkäynnillä 350bar. Tosin näytti heittelevän 300-400 välillä, onko normaalia?F87&E28
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostSamanlaisia ongelmia itselläkin. Auto -03 330d. Tyhjäkäynti heittelee kylmänä 730-760 välillä, toisinaan lämpimänäkin, ja auto resonoi aika paljon moottorin ollessa kylmä. Muutenkin käy kylmänä aika rumasti. Suuttimen korjausarvot katsottu, 2 suuttimessa 1.5, muut 4 jtn 0.3 luokkaa. Rail paine tyhjäkäynnillä 350bar. Tosin näytti heittelevän 300-400 välillä, onko normaalia?..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
ei ole normaalia tuo paineen heittely. Kun lukee livenä tuota painettaa tyhjäkäynnillä niin se kuuluu piirtää suoraa kuvaajaa. Omassa täysin vakiossa 530d:ssä tuo paine on 286 tyhjäkäynnillä.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostAutossa ei tietääkseni pitäs olla mitään boksi virityksiä, mistä tuota laatikkoa kannttas etsiä jos semmonen onkin/mihin se yleensä laitetaan? Oisko sitten tuo rail paineen säädin hajonnu vai oireileeko tuollalailla jos on korkeapainepumppu menossa :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mitään boksia tuolta ei löytynyt. Paine-anturin johdon ottaessa irti auto alkoi käymään tosi huonosti, juuri ja juuri pysy käynnissä. Onkohan tuo nyt sitte tuo pressure regulating valve rikki mikä on korkeapainepumpun takana? Ei kuitenkaan huvittais summassa ostaa 250e osaa. Paineen pysyessä tasaisena tyhjäkäynti ei vaeltele. Auton tärinä tyhjäkäynnillä johtuu luultavasti moottorin kumityynyistä, heilahtaa sen verran kyllä sammuttaessa.Last edited by JHo; 25-07-2010, 22:42.F87&E28
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostMitään boksia tuolta ei löytynyt. Paine-anturin johdon ottaessa irti auto alkoi käymään tosi huonosti, juuri ja juuri pysy käynnissä. Onkohan tuo nyt sitte tuo pressure regulating valve rikki mikä on korkeapainepumpun takana? Ei kuitenkaan huvittais summassa ostaa 250e osaa. Paineen pysyessä tasaisena tyhjäkäynti ei vaeltele. Auton tärinä tyhjäkäynnillä johtuu luultavasti moottorin kumityynyistä, heilahtaa sen verran kyllä sammuttaessa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Terve,
Laitetaanpa tännekin vähän infoja tämän kertaisesta ongelmasta, jos vaikka joku keksis mitä tehdä. Nixu:lle kiitokset tähän astisesta jeesistä! Oireet: tyhjäkäynti heittelee, käy siis todella epätasaisesti, koko kosla tärisee ja heiluu. Ajossa myös nykii todella pahasti lähes poikkeuksetta joka kerta. Tähän mennessä vaihdettu; naftapumppu, naftasuodatin, maffi, polttoaineen paineensäädin (ilmeisesti siis juurikin tämä: pressure regulating valve)...hmmm..mitäs muuta..siinä kai ne. Vikakoodin (luettu maanantaina) oli jättäny ainakin kampiakselin asentotunnistimesta, se ei kylläkään uusiutunut nollauksen jälkeen, toki kävimme heittämässä vaan pikku lenkin. Korjausarvot oli normaalit. Uusinta luku tod. näk. perjantaina. Eli ajatuksena olisi kaiten sit seuraavaks vaihtaa se asentotunnistin. :think Vai olisiko jotain muuta ideaa mitä tehrä...??
"530da touring -00"
Comment
-
-
Vikakoodit oli
1028 EGR control
Error frequency : 225
Logistic counter: 37
13573 glow device
Error frequency : 18
Logistic counter: 40
7717 Monitoring Speed (rpm) sensor
Error frequency : 60
Logistic counter: 34
4704 Pre-supply pressure monitoring (varmaan tullut pumpun vaihdon yhteydessä)
Error frequency : 1
Ja ainoa mikä jäi päälle oli tuo EGR joka ilmeisesti johtuu tulpatusta egr:stä.
Muita ei tullut koeajolla eikä tyhjäkäynnillä vaikka käynti hieman heitteli.
Suuttimien korjausarvot oli normaalit.
Voisiko kyseessä olla Railpaineanturin liitin/johtovika?
Niin ja ilmeisesti nimenomaan siirtopumppu oli vaihdettu.Last edited by _nixu_; 01-03-2012, 14:22.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Kummastako kannattaisi vikaa lähteä etsimään: korkeapainepumpun painesäätimestä, vai jakotukin päässä olevasta anturista, kun tyhjäkäynti karkeaa, ja välillä aaltoilevaa? inpan mukaan suuttimien korjausarvot +\-1, ja railpaine tyhjäkäynnillä heittelee tietokoneen mukaan välillä 307-378 bar. Jakotukin päässä olevan anturin liitintä heiluteltu, ja pumpussa olevan säätimen o-renkaat vaihdettu, ei vaikutusta. Siirtopaine n. 3,5 bar
Comment
-
-
Ei kovin suuri sijoitus uusia niitä paineanturin liittimen pinnejä joka tapauksessa, kun todennäköisyyskin suurempi kuin paineregulla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment