memebuy23buy

e39 530d tyhjäkäynti "heittelee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #16
    Originally posted by DriveFast View Post
    Itselläkin tippuu kierrokset heti käynnistyksen jälkeen tuonne 750 kierrokseen..

    Sellainen oma kysymys tähän väliin, että miten paljon kierrokset porukoilla on heitelleet tyhjäkäynnillä? Itsellä huomaa välillä pientä epätasaisuutta käynnissä, muttei kuitenkaan siinä määrin, että se kierroslukumittarissa näkyisi.. Samoin joskus tyhjäkäynnillä tuntuu välillä semmonen pieeenenpieni tärähdys koneesta. Joku kannatinkumi entinen?
    Minulla oli omassa yhtenä oireena tuo sama pieni heittely tyhjäkäynnillä. Ei näkynyt mittarissa, mutta testeri näytti 720-760 kierrosta. Tuo vika korjaantui pumpun paineensäätimen vaihdolla. Lue livedataa railpaineeesta josko se heittelee ja aiheuttaa pientä aaltoilua käyntiin.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • DriveFast
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 165
      • Turku

      #17
      Originally posted by kye View Post
      Minulla oli omassa yhtenä oireena tuo sama pieni heittely tyhjäkäynnillä. Ei näkynyt mittarissa, mutta testeri näytti 720-760 kierrosta. Tuo vika korjaantui pumpun paineensäätimen vaihdolla. Lue livedataa railpaineeesta josko se heittelee ja aiheuttaa pientä aaltoilua käyntiin.
      Okei.. Kiitos! Milläköhän osanumerolla tuollaisen paineensäätimen löytää?
      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
      Exät:
      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

      Comment

      • JHo
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 297
        • Vihanti

        #18
        Samanlaisia ongelmia itselläkin. Auto -03 330d. Tyhjäkäynti heittelee kylmänä 730-760 välillä, toisinaan lämpimänäkin, ja auto resonoi aika paljon moottorin ollessa kylmä. Muutenkin käy kylmänä aika rumasti. Suuttimen korjausarvot katsottu, 2 suuttimessa 1.5, muut 4 jtn 0.3 luokkaa. Rail paine tyhjäkäynnillä 350bar. Tosin näytti heittelevän 300-400 välillä, onko normaalia?
        F87&E28

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1372
          • Oulainen

          #19
          Originally posted by JHo View Post
          Samanlaisia ongelmia itselläkin. Auto -03 330d. Tyhjäkäynti heittelee kylmänä 730-760 välillä, toisinaan lämpimänäkin, ja auto resonoi aika paljon moottorin ollessa kylmä. Muutenkin käy kylmänä aika rumasti. Suuttimen korjausarvot katsottu, 2 suuttimessa 1.5, muut 4 jtn 0.3 luokkaa. Rail paine tyhjäkäynnillä 350bar. Tosin näytti heittelevän 300-400 välillä, onko normaalia?
          Korjausarvothan on erittäin hyvät mutta tuo rail paine on aika kova, onko autossa joku poksi viritys?
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #20
            ei ole normaalia tuo paineen heittely. Kun lukee livenä tuota painettaa tyhjäkäynnillä niin se kuuluu piirtää suoraa kuvaajaa. Omassa täysin vakiossa 530d:ssä tuo paine on 286 tyhjäkäynnillä.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • JHo
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 297
              • Vihanti

              #21
              Autossa ei tietääkseni pitäs olla mitään boksi virityksiä, mistä tuota laatikkoa kannttas etsiä jos semmonen onkin/mihin se yleensä laitetaan? Oisko sitten tuo rail paineen säädin hajonnu vai oireileeko tuollalailla jos on korkeapainepumppu menossa :think
              F87&E28

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #22
                Originally posted by JHo View Post
                Autossa ei tietääkseni pitäs olla mitään boksi virityksiä, mistä tuota laatikkoa kannttas etsiä jos semmonen onkin/mihin se yleensä laitetaan? Oisko sitten tuo rail paineen säädin hajonnu vai oireileeko tuollalailla jos on korkeapainepumppu menossa :think
                Rail-painetta huijaava boksi löytyy yleensä seuraamalla paineanturilta lähtevää johdotusta. Se on joko suoraan anturista otetulla jaolla tai löytyy moottorinohjausboksin lähettyviltä. Joka tapauksessa voit testimielessä ottaa paineanturin liittimen irti ja seuraat, miten käyttäytyy.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • JHo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 297
                  • Vihanti

                  #23
                  Mitään boksia tuolta ei löytynyt. Paine-anturin johdon ottaessa irti auto alkoi käymään tosi huonosti, juuri ja juuri pysy käynnissä. Onkohan tuo nyt sitte tuo pressure regulating valve rikki mikä on korkeapainepumpun takana? Ei kuitenkaan huvittais summassa ostaa 250e osaa. Paineen pysyessä tasaisena tyhjäkäynti ei vaeltele. Auton tärinä tyhjäkäynnillä johtuu luultavasti moottorin kumityynyistä, heilahtaa sen verran kyllä sammuttaessa.
                  Last edited by JHo; 25-07-2010, 22:42.
                  F87&E28

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by JHo View Post
                    Mitään boksia tuolta ei löytynyt. Paine-anturin johdon ottaessa irti auto alkoi käymään tosi huonosti, juuri ja juuri pysy käynnissä. Onkohan tuo nyt sitte tuo pressure regulating valve rikki mikä on korkeapainepumpun takana? Ei kuitenkaan huvittais summassa ostaa 250e osaa. Paineen pysyessä tasaisena tyhjäkäynti ei vaeltele. Auton tärinä tyhjäkäynnillä johtuu luultavasti moottorin kumityynyistä, heilahtaa sen verran kyllä sammuttaessa.
                    Seuraavaksi kannattaa tosiaan ottaa se pressure regulating valve syyniin ja tarkistaa ensimmäisenä että siinä on tiivisteet ehjät.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      #25
                      Terve,

                      Laitetaanpa tännekin vähän infoja tämän kertaisesta ongelmasta, jos vaikka joku keksis mitä tehdä. Nixu:lle kiitokset tähän astisesta jeesistä ! Oireet: tyhjäkäynti heittelee, käy siis todella epätasaisesti, koko kosla tärisee ja heiluu. Ajossa myös nykii todella pahasti lähes poikkeuksetta joka kerta. Tähän mennessä vaihdettu; naftapumppu, naftasuodatin, maffi, polttoaineen paineensäädin (ilmeisesti siis juurikin tämä: pressure regulating valve)...hmmm..mitäs muuta..siinä kai ne. Vikakoodin (luettu maanantaina) oli jättäny ainakin kampiakselin asentotunnistimesta, se ei kylläkään uusiutunut nollauksen jälkeen, toki kävimme heittämässä vaan pikku lenkin. Korjausarvot oli normaalit. Uusinta luku tod. näk. perjantaina. Eli ajatuksena olisi kaiten sit seuraavaks vaihtaa se asentotunnistin. :think Vai olisiko jotain muuta ideaa mitä tehrä...??
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8975
                        • Kellokoski

                        #26
                        Vikakoodit oli

                        1028 EGR control
                        Error frequency : 225
                        Logistic counter: 37

                        13573 glow device
                        Error frequency : 18
                        Logistic counter: 40

                        7717 Monitoring Speed (rpm) sensor
                        Error frequency : 60
                        Logistic counter: 34

                        4704 Pre-supply pressure monitoring (varmaan tullut pumpun vaihdon yhteydessä)
                        Error frequency : 1

                        Ja ainoa mikä jäi päälle oli tuo EGR joka ilmeisesti johtuu tulpatusta egr:stä.
                        Muita ei tullut koeajolla eikä tyhjäkäynnillä vaikka käynti hieman heitteli.
                        Suuttimien korjausarvot oli normaalit.

                        Voisiko kyseessä olla Railpaineanturin liitin/johtovika?

                        Niin ja ilmeisesti nimenomaan siirtopumppu oli vaihdettu.
                        Last edited by _nixu_; 01-03-2012, 14:22.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • KuPa
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 282
                          • suomi

                          #27
                          Railpaineanturin johdot tsekattu, kuosissa näyttivät olevan. Liittimeen suihkuttelin crc oxide cleania ja johan loppu tyhjäkäynnin heittely ja nytkytys ajossa! Kiitokset Nixu:lle jeesistä!
                          "530da touring -00"

                          Comment

                          • Tuomas S
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 65
                            • jarvenpaa

                            #28
                            Kummastako kannattaisi vikaa lähteä etsimään: korkeapainepumpun painesäätimestä, vai jakotukin päässä olevasta anturista, kun tyhjäkäynti karkeaa, ja välillä aaltoilevaa? inpan mukaan suuttimien korjausarvot +\-1, ja railpaine tyhjäkäynnillä heittelee tietokoneen mukaan välillä 307-378 bar. Jakotukin päässä olevan anturin liitintä heiluteltu, ja pumpussa olevan säätimen o-renkaat vaihdettu, ei vaikutusta. Siirtopaine n. 3,5 bar

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #29
                              Ei kovin suuri sijoitus uusia niitä paineanturin liittimen pinnejä joka tapauksessa, kun todennäköisyyskin suurempi kuin paineregulla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Tuomas S
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 65
                                • jarvenpaa

                                #30
                                Täytyy aloittaa siitä. Olikos se niin että tuota liitintä sai ihan merkkitiskilä?

                                Comment

                                Working...
                                X