Kiitos kaikista viesteistä tähän asti. Seuraava kysymys on siis, löytyykö tätä siirtopumppua mistään halvemmalta kuin Metro-Autosta (BMW), siellä hinta jossain 360e paikkeilla?
E39 530D A - ei käynnisty - löytyykö apuja!
Collapse
X
-
Vika Korjattu
Auton alla oleva syöttöpumppu vaihdettu ja hurinat loppui siihen ja toivottavasti käyntikin on luotettavaa.
Osan ostin Alppilan Autohuollosta, oli huomattavasti jälleenmyyjä liikkettä halvempi.
Vaihto omassa tallissa noin 1h = yksinkertaista ja helposti tehtävissä.
Kiitos hyvistä neuvoista!530 D TOURING A -01
Comment
-
-
Voi Vi**u.... -00 530d teki tenän... eilen ajoin normaalisti, ei mitään probleemaa... nyt sitten webasto oli 30min päälä, menin starttaamaan autoa, hehkutti normaalisti mutta... kun yrittää käynnistää niin naksuu vaan ja navi näytössä valot vilkkuu ja muutki valot vilkkuu mukana.. .. onko akku sökö vai mikä.. hienoa näin kiireen keskellä tällanen"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostVoi Vi**u.... -00 530d teki tenän... eilen ajoin normaalisti, ei mitään probleemaa... nyt sitten webasto oli 30min päälä, menin starttaamaan autoa, hehkutti normaalisti mutta... kun yrittää käynnistää niin naksuu vaan ja navi näytössä valot vilkkuu ja muutki valot vilkkuu mukana.. .. onko akku sökö vai mikä.. hienoa näin kiireen keskellä tällanenE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAkku simahtanut ja toivotti tervetulleeksi "naksu-klubiin"."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostEli siirtopumppuvialta kuulostaa, mulla meni vaihtoon yksi reilu 70tkm/1,5vuotta ajettu pumppu. Toi surina on mulla ollut kaikilla kahdella kertaa diagnoosin vahvistava oireMolemmilla kerroilla ilmeni myös reipas nykiminen vähänkin ripeämmässä kiihdytyksessä...
moi. täällä taitaa olla samaa vaivaa. muutaman kerran startatessa ei lähtenyt käyntiin. satunnaisesti tehon puutetta.
kun autoon laittaa virrat niin siirtopumppu käy minuutin ja sitten sammuu. ei kai noin kauaa saisi kerätä painetta?
konetilasta kuuluu egr venttiilin alta/paikkelita suhinaa.
polttoaineen hajua ei kuitenkaan tule.
olisko kellää ollut samanlaista ongelmaa tai kellää tietoa mikä olis vialla?
ajattelin vaihtaa ensin pa-suodattimen ja sitten miettiä siirtopumpun laittamista...
Comment
-
-
Originally posted by toperi View Postmoi. täällä taitaa olla samaa vaivaa. muutaman kerran startatessa ei lähtenyt käyntiin. satunnaisesti tehon puutetta.
kun autoon laittaa virrat niin siirtopumppu käy minuutin ja sitten sammuu. ei kai noin kauaa saisi kerätä painetta?
konetilasta kuuluu egr venttiilin alta/paikkelita suhinaa.
polttoaineen hajua ei kuitenkaan tule.
olisko kellää ollut samanlaista ongelmaa tai kellää tietoa mikä olis vialla?
ajattelin vaihtaa ensin pa-suodattimen ja sitten miettiä siirtopumpun laittamista...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVoi hyvinkin olla alkavaa siirtopumpun oireilua. Käytä piuhan päässä, niin saattaa tulla varmistus asiaan ja samalla poissulkee, ettei vika ole esim. nokka-akselin tunnistimessa. Minulla antoi pumppuvikaisena selvän herjan matalista siirtopaineista (pre-supply pressure). Pumppu käy virtojen kytkemisen jälkeen n. minuutin ajan, täysin normaalia. Ei se niitä paineita niin kauaa nosta, kierto menee paluulinjaan. Tuolla mm. ilmataan PA-järjestelmä suodattimen vaihdon jälkeen.
Ok. Ei tuola suuttimien pa-johdoissa kovin kovaa painetta kyllä ole kun yhtä suuttimen liitosta koneen päältä hieman avasin niin aika vaimeasti polttoiainetta valui. Ei mitenkään suihkunnut. Kuvittelin ainakin että paine olisi suurempi...
Pitää siis varmaan käyttää piuhoos jossain välis.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVoi hyvinkin olla alkavaa siirtopumpun oireilua. Käytä piuhan päässä, niin saattaa tulla varmistus asiaan ja samalla poissulkee, ettei vika ole esim. nokka-akselin tunnistimessa. Minulla antoi pumppuvikaisena selvän herjan matalista siirtopaineista (pre-supply pressure). Pumppu käy virtojen kytkemisen jälkeen n. minuutin ajan, täysin normaalia. Ei se niitä paineita niin kauaa nosta, kierto menee paluulinjaan. Tuolla mm. ilmataan PA-järjestelmä suodattimen vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by toperi View PostTairat tietää näistä vehkeistä aika lailla. Käytin letkuis ja vikoja antoi kaksi. Hehkuja pimiänä sekä juuri tuon nokka-akselin asentotunnistimen. Loistavaa asiantuntemusta!!!E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostLoogista arvauspeliähän tämä on pelkän oirekuvauksen perusteella. Joskus sattuu koodit ja planeettojen asennot kohdalleen.
Jos vielä olis nuo tähtikuviot kohdallaan...?
Nyt se teki laupeuden pihaan. Starttaa muttei käynnisty. SE nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin tosiaan taannoin. Olisiko nyt siirtopumpun vuoro? Vai tekeekö hehkut tuon että kertalaakista pelit seis kun vikakoodeissa antoi merkinnänä niistä?
Ja jos tiedät jotain tasonsäädöstä niin olen aloittanut threadin kyseisestä ongelmasta...
Alkaa mittari olla kyllä täynnä tätä saksalaista laatumerkkiä kohtaan...
Comment
-
-
Originally posted by toperi View PostJos vielä olis nuo tähtikuviot kohdallaan...?
Nyt se teki laupeuden pihaan. Starttaa muttei käynnisty. SE nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin tosiaan taannoin. Olisiko nyt siirtopumpun vuoro? Vai tekeekö hehkut tuon että kertalaakista pelit seis kun vikakoodeissa antoi merkinnänä niistä?
Ja jos tiedät jotain tasonsäädöstä niin olen aloittanut threadin kyseisestä ongelmasta...
Alkaa mittari olla kyllä täynnä tätä saksalaista laatumerkkiä kohtaan...- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Showman View PostKun pistät virrat päälle, kuuluuko auton alta hetken aikaa siirtopumpun hurina (korahdus)? Jos ei, niin vika on siirtopumpussa. Minun autoon vaihdettiin ko. pumppu toissapäivänä ja oireet olivat täysin samat. Nyt toimii.
Vaihdoin vanhan nokka-akselin asentotunnistimen kiinni ja johan lähti pelaamaan...?
Mutta pettymys tuli eteen kun seuraavan kerran koitin käynnistää niin taas sama peli. Koittaa koittaa vaan ei hylkää. :think
Comment
-
-
Mulla laitteet oireili samantyyppisesti, pikku lisänä nyki ja pätki aivan kuin bensakone, joka ei saa kipinää.
Ensin vaihdoin polttoaine suodattimen ja liikuttelin antureiden johtoja. Toimi hetken. Sitten vika palautui.
Auto oli testerissä ja ainoa vika löytyi EGR:stä mutta tällä ei vaikutusta tuohon toimintaan. Alipaineletku irti ja meno jatkui.
Kaikki oletuskomponentit joilla tuntui olevan yhteyksiä tällaiseen käyttäytymiseen(esipainepumppu, MAF-anturi ja suuttimet kunnossa)
Syyksi paljastuikin korkeapaine-anturin liitin, joka pätki. Korjaukseksi riitti puhdistus ja nyt taas pelittelee.
Comment
-
Comment