E39 530D A - ei käynnisty - löytyykö apuja!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • adr-jouni
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 103
    • Near uleåborg

    #46
    Originally posted by thth77 View Post
    tämänkin auton vika selvisi,yhdessä suuttimessa reilu ohivuoto.
    Miten oireili ennen vikaa ???? :think

    Comment

    • thth77
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 88
      • Nurmijärvi

      #47
      Originally posted by adr-jouni View Post
      Miten oireili ennen vikaa ???? :think
      kylmänä ei lähtenyt käyntiin,moottoria joutui lämmittämään puhaltimilla 2-3 tuntia,sitten sai pitkän sahauksen jälkeen käyntiin.lämpimänä pitkä starttaus 4-5s ei aina silloinkaan.nyt lähtee saman tien käyntiin.
      1.5
      2.3
      2.0
      2.5
      2.5
      3.3
      3.0d

      Comment

      • adr-jouni
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 103
        • Near uleåborg

        #48
        Originally posted by thth77 View Post
        kylmänä ei lähtenyt käyntiin,moottoria joutui lämmittämään puhaltimilla 2-3 tuntia,sitten sai pitkän sahauksen jälkeen käyntiin.lämpimänä pitkä starttaus 4-5s ei aina silloinkaan.nyt lähtee saman tien käyntiin.
        Tää mun lintta lähti äsken 15 min vepaston käytön jälkeen ihan normisti käymään ja täällä -6 vaan pakkasta......Pitänee mullakin sit rueta tuota ohivuotomittausta suunnitteleen. Joku meinas että näillä sivuilla olisi ohjeet mut en kyllä löyä niitä mistään ??!!

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #49
          nii

          ihan turhaa hommaa tehdä mitään ennen koodinlukua.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • bear3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 131
            • laitila

            #50
            tankin pumppu

            530da 2000 sammui tyhjäkäynniltä,polttoaine putkessa ilmakuplia,tankin pumppu menny?molemmat pumput vaihdettu n.8000km sitten.15l löpöö tankis 40l lisää ja pitkä ilmaus ja käyntiin.kysymys onko tankin pumpun tarkoitus ainoastaan tasata tankkien välistä eroa,käykö ko.pumppu jatkuvasti auton käydessä vai ainoastaan tarvittaessa?eiks vasemmas tankis oo kans korkeus anturi.purin pumpun pois ja annoin sähköä liittimii ja kyl pyörii,mut autossa olessa ol hiljast,sähköö tulee auton liittimeen (paha kontakti häiriö).
            "itse tein...siksi hyvä "

            e91 330xd 2007

            Comment

            • eety
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 156
              • Kurikka ja Vaasa

              #51
              Originally posted by bear3 View Post
              530da 2000 sammui tyhjäkäynniltä,polttoaine putkessa ilmakuplia,tankin pumppu menny?molemmat pumput vaihdettu n.8000km sitten.15l löpöö tankis 40l lisää ja pitkä ilmaus ja käyntiin.kysymys onko tankin pumpun tarkoitus ainoastaan tasata tankkien välistä eroa,käykö ko.pumppu jatkuvasti auton käydessä vai ainoastaan tarvittaessa?eiks vasemmas tankis oo kans korkeus anturi.purin pumpun pois ja annoin sähköä liittimii ja kyl pyörii,mut autossa olessa ol hiljast,sähköö tulee auton liittimeen (paha kontakti häiriö).
              Olisko vaan hörpännyt ilmaa ei kovin tyhjäksi tankkia kannata ajaa. Samanlainen löytyy ja tehnyt joskus saman tempun. Muuten itse pumppu asiaan osaa vastata.
              Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
              BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
              kysy osia:
              BMW E34, E36, E39 & E30,

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #52
                Originally posted by bear3 View Post
                530da 2000 sammui tyhjäkäynniltä,polttoaine putkessa ilmakuplia,tankin pumppu menny?molemmat pumput vaihdettu n.8000km sitten.15l löpöö tankis 40l lisää ja pitkä ilmaus ja käyntiin.kysymys onko tankin pumpun tarkoitus ainoastaan tasata tankkien välistä eroa,käykö ko.pumppu jatkuvasti auton käydessä vai ainoastaan tarvittaessa?eiks vasemmas tankis oo kans korkeus anturi.purin pumpun pois ja annoin sähköä liittimii ja kyl pyörii,mut autossa olessa ol hiljast,sähköö tulee auton liittimeen (paha kontakti häiriö).
                Oisko pumpun johto poikki heti siitä kun tulee "muovista ulos" tankin puolelle?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by Cell View Post
                  Oisko pumpun johto poikki heti siitä kun tulee "muovista ulos" tankin puolelle?
                  Aivan sama kävi itellä mielessä. Johdotus murtuu siitä nastan tyvestä kutistesukan sisällä. Dieseleissä ei ole kylläkään vielä tullut itselle vastaan, bensakoneisissa useampi tapaus.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • bear3
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 131
                    • laitila

                    #54
                    no ei kyl ees polttoaine valo viäl palan,et ei nii tyhjä ollu.pitää katella niit plugin johtoi ja mitat ne uudestaan .kiitoksia arvoisalle raadille
                    "itse tein...siksi hyvä "

                    e91 330xd 2007

                    Comment

                    • adr-jouni
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 103
                      • Near uleåborg

                      #55
                      Originally posted by adr-jouni View Post
                      Tää mun lintta lähti äsken 15 min vepaston käytön jälkeen ihan normisti käymään ja täällä -6 vaan pakkasta......Pitänee mullakin sit rueta tuota ohivuotomittausta suunnitteleen. Joku meinas että näillä sivuilla olisi ohjeet mut en kyllä löyä niitä mistään ??!!
                      Noniin tämäkin propleema ratkesi....Kiitos exautistille....Reilu ohivuoto suuttimessa.. Ja pitihän mulla itsellä taas jotakin särkeä elikkä siinä suuttimen paluupuolen muovinen T-kappale hajosi, ei sattuisi kellään olemaan ylimääräistä niin ei tartteis ketään rikastuttaa lisää marmoripuolella.... Privaa jos sattuisi olemaan..

                      Comment

                      • bear3
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 131
                        • laitila

                        #56
                        palataas vähä tähän tankin pumppu ongelmaan,soitin johdot läpi-ok,uusi pumppu tuli takuuna postissa (tarvike) ja pumppu toimii ...asia mikä ihmetytää on noi polttoaine määrät tankeissa eli tankissa on 45 l löpöö ja salavalikko näyttää vas-15l ja oik-30l. eik se ajotietokoneen näyttö mee nii et ensin on kuskin tankki(vas) sit appari(oik) ja sit koko määrä?, jos on näin ni miks apparin tankki näyttää jatkuvasti enemmän ku kuskin(vas)tankki?
                        koti pihaan kurvatessa tankit näytti suht tasan 23-22l no annoin jonkun minutin käydä ja seurailin löpömääriä ei menny kauaa ku kuskin puoli(ensimmäinen luku) näytti 15l ja apparin 30l(jälkimmäinen luku siis)......????????ja eikö apparin tankin pitäis näyttää vähemmän löpön löppuessa????tarpeeks vaikeest selitetty.........
                        Last edited by bear3; 08-03-2012, 16:09.
                        "itse tein...siksi hyvä "

                        e91 330xd 2007

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #57
                          PA-pumppu on oik. tankissa ja sillä puolella kuulukin olla enemmän polttoainetta kuin vasemmalla. Pumpun imu ja paluulinjan paine siirtävät polttoainetta oikealta vasempaan tankin puoliskoon kardaanitunnelin yli.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • bear3
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 131
                            • laitila

                            #58
                            joo varmrmaan näi onki ,ihmetyttää vaa et tänäänki ajelin suoraa tasaista tietä n.30km ja oikees tankis ol 30l ja vasemmas 4l,voiko ol et paluulinjan paine o liian pieni -eli ettei nousis oikeelta vasemmalle löpöö tarpeeks????kuitenki toi esipaine pumppu on tarvikepumppu.....esipaine on 3.5bar.
                            "itse tein...siksi hyvä "

                            e91 330xd 2007

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #59
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              PA-pumppu on oik. tankissa ja sillä puolella kuulukin olla enemmän polttoainetta kuin vasemmalla. Pumpun imu ja paluulinjan paine siirtävät polttoainetta oikealta vasempaan tankin puoliskoon kardaanitunnelin yli.
                              ei kun vasemmalta oikealle...

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #60
                                Originally posted by bear3 View Post
                                joo varmrmaan näi onki ,ihmetyttää vaa et tänäänki ajelin suoraa tasaista tietä n.30km ja oikees tankis ol 30l ja vasemmas 4l,voiko ol et paluulinjan paine o liian pieni -eli ettei nousis oikeelta vasemmalle löpöö tarpeeks????kuitenki toi esipaine pumppu on tarvikepumppu.....esipaine on 3.5bar.
                                ihan oiken, näin pitää olla. Ei vasen puolisko tarvitse ainetta muutoin kuin silloin kun se ei enää oikealle mahdu...

                                Comment

                                Working...
                                X