Announcement

Collapse
No announcement yet.

kallis kilaus 530d -03 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KATKU
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 230
    • Vaasa

    #76
    Originally posted by kese32 View Post
    KATKULLE-Olitko jo poistanut läpät vai aikaisempi omistaja? Onko valmistettu kenties ilman läppiä?
    Valmistettu ilman läppiä. Läpät tuli automaatteihin muistaakseni 04/2000=>.
    Oma auto 12/99.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #77
      Originally posted by KATKU View Post
      Valmistettu ilman läppiä. Läpät tuli automaatteihin muistaakseni 04/2000=>.
      Oma auto 12/99.
      03/2000
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • ranex
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 24
        • lappeenranta

        #78
        Originally posted by Hebel View Post
        Valaise vähä tyhmää!! siis poistetaan orkkismoottorista imusarjasta läppä/läpät minkä takia????????
        Suosittelen lukemaan esim. tämän topicin ja ottamaan VAKAVASTI läppien poistamis kehoitukset.

        Nimim.Koneremontin tehnyt

        Comment

        • baijerilainen
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 197
          • Lappeenranta

          #79
          läpät poistettu

          Originally posted by kese32 View Post
          Onko joku vain putsannut läpät ja jättänyt egr tukkimatta? Jos on niin millä aineella putsattu?
          Jep eli nyt voin nukkua taas rauhassa.... Läpät poistettu 330dat aj. 114tkm. EGRää ei tukittu koska se oli operaation suorittaneen liikkeen mielestä aivan turha toimenpide. Läpät eivät vaikuta EGR:än toimintaan vaan ainoastaan tomaatin vaihtamiseen (en kyllä huomannut MITÄÄ eroa). Liikkeessä sanottiin että ko. operaatio pitäisi tehdä KAIKILLE automaatti diesel bemareille, mutta kaikki ei sitä usko. Itselleni asia oli selvä kun ostin autoa, jos ostan tomaatin-> läpät veks! Autossa en ole huomannut mitään eroa, kulkee kun perkele ja vaihtaa aivan samalla tavalla kuin ennenkin!
          g30 530e iPerformance
          g31 520 xda Sport edition touring
          f20 120da Sport edition
          f30 320da Sport edition
          ex f31 318da M-SPORT LCI touring
          ex f11 520 xda LCI touring
          ex f11 530 xda touring
          ex e90 316d sport
          ex f30 318 da
          ex f31 320 da touring
          ex e91 318i LCI touring
          ex e61 525ia touring
          ex e46 330da touring
          ex e39 520i touring

          Comment

          • ManeA
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 31

            #80
            Tänään läpät poistettiin omasta - olivat tosi tahmassa - varmaan viimeisiä hetkiä poistaa

            530 Touring D A -01 aj. 240tkm

            Kiitos hyvistä neuvoista
            530 D TOURING A -01


            Comment

            • toperi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 105

              #81
              Originally posted by Rahu View Post
              03/2000

              03/2000 mallista eteenpäin on läpät. tänään varmistin kun asioin merkkiliikkeessä...

              Comment

              • Jamppa
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 387
                • Kerava

                #82
                Tänään lähti omastakin rimpulasta (330da -02) läpät pois... Jos vaikka nyt ois huolettomampia kilometrejä...

                Comment

                • opeli
                  Newbiemmer
                  • Dec 2007
                  • 11

                  #83
                  onko tuo läppä ongelma ainoastaan 3.0 dieselin ongelma vai löytyykö samaiset läpät"pikkulohkosta" 2.5 dieselistä automaatilla varustetuista?itsellä tuo m57 moottori omegan nokalla ja ajattelin kysyä sitä täältä "asiantuntijoilta",koska opeli foorumilta ei tuntunut vastausta löytyvän.

                  Comment

                  • erese
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 478
                    • Vantaa

                    #84
                    Originally posted by opeli View Post
                    onko tuo läppä ongelma ainoastaan 3.0 dieselin ongelma vai löytyykö samaiset läpät"pikkulohkosta" 2.5 dieselistä automaatilla varustetuista?itsellä tuo m57 moottori omegan nokalla ja ajattelin kysyä sitä täältä "asiantuntijoilta",koska opeli foorumilta ei tuntunut vastausta löytyvän.
                    Taitaapi olla M51:n johdannainen se Omegan kone, ei ole sama kuin tuo 3 litrainen M57..
                    F40 -20
                    F20 -13
                    E46 320D Touring -01
                    E36 "nokivasara" Touring -99

                    Comment

                    • AKSU
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 402
                      • Nivala

                      #85
                      Originally posted by opeli View Post
                      onko tuo läppä ongelma ainoastaan 3.0 dieselin ongelma vai löytyykö samaiset läpät"pikkulohkosta" 2.5 dieselistä automaatilla varustetuista?itsellä tuo m57 moottori omegan nokalla ja ajattelin kysyä sitä täältä "asiantuntijoilta",koska opeli foorumilta ei tuntunut vastausta löytyvän.
                      ei taida omegassa m57:a olla. Taitaa olla se vanhempi m51 (tds) jossa kyseisiä läppiä ei ole.

                      Comment

                      • opeli
                        Newbiemmer
                        • Dec 2007
                        • 11

                        #86
                        no joo toi moottori tyyppi oli kyllä veikkaus,mutta 2.5 dti commonrail moottori se on -02 110 kw Omega-B Y25DT

                        Comment

                        • erese
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 478
                          • Vantaa

                          #87
                          Originally posted by opeli View Post
                          no joo toi moottori tyyppi oli kyllä veikkaus,mutta 2.5 dti commonrail moottori se on -02 110 kw Omega-B Y25DT
                          Mahdollisista läpistä kyseisessä 2.5dti-moottorissa ei ole hajua ellei jollain muulla ole tietoa em. myllystä...
                          Last edited by erese; 18-12-2007, 21:58.
                          F40 -20
                          F20 -13
                          E46 320D Touring -01
                          E36 "nokivasara" Touring -99

                          Comment

                          • makeclick
                            BTCF Member
                            • Mar 2005
                            • 268
                            • Turku

                            #88
                            salon bmw kassassa huudettii yhteenääneen heti ku sanoin auton mallin että ei kai sul oo automaatti! sano et sieltä kannattaa heti poistaa ne läpät ja ehkä tukkii EGRkin. Onneksi manuaali. vois kyllä itekkin suorittaa tuon pesun.
                            Harrastepaholainen 335d:
                            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                            Comment

                            • CJM300
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 146

                              #89
                              Opelin uudemmassa 2.5td koneessa on myöskin ne läpät. Eli huitsin helvettiin. Niissä on myöskin Huohottimessa jokin suodatin patruuna jota muutamat taksi kuskit vaihtaa. huohottimen suodatin kun menee tukkoon niin työntää öljyt pakopuolelta pihalle. Vika löydettiin sattumalta kun lähti juurikin nuo läpät kävelemään. Meni 3 mäntää, kansi, venttiilit ja ahdin. Pitkän taistelun jälkeen saatiin moottori menemään takuuseen.

                              BMW:n uudemmassa 2.5 koneessa on myöskin siis nuo läpät oletettavasti

                              Mikäli jotain kiinnostaa tuo huohotin homma ( voi olla myöskin 530td mallissa), saattaa aiheuttaa ahtimen pöllytyksiä. SOITTAKAA METRO AUTO AIRPORTTIIN ja kysykää Mikä oli AROLAN taksissa vaihdetun huohottimen suotimen numero/hinta. Korjaamo päälikkö Jukka Nokkonen auttaa aina mielellään

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #90
                                Kyllähän se tiedetään että bmw:ssä on huohotin suodatin mutta ei niistä ole sen kummempia ongelmia ollut, toki sitä kannattaa vaihtaa silloin tällöin niin ei pölläyttele sitten niin pahasti, hintakaan kun ei taida olla kun 10€ pintaan.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎