E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Havis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vääntäkää sitä metallivartta vähän enemmän mutkalle. Mullakin ainakin kuskin puolella nuo rungottomat jätti pyyhkimättä keskeltä. Syynä oli, että se varsi "pohjaa" ennenkuin sulka painuu kiinni koko matkalta. Riittämätön jousivoima ei ole ongelma. Jotenka sitä metalli vartta pitää vääntää pikkuisen tuulilasia päin, että pelaa kunnolla. Ihan milli pari riittää. Nuo rungottomat on ilmeisesti karvan verran matalemmat, mitä orggis malliset sulat.
    Todennäköistä voi myös olla se, että joku on aikoinaan tietämättään vääntänyt sulan vartta liian ylös lasia puhdistaessaan (kun ei ole tiennyt ettei se E39 pyyhkimenvarsi nouse nin ylös kuin usemmissa muissa autoissa). Totta kai ohut rauta taipuu kun voimalla vääntää.

    P.S.
    Perinteisten sulkien, siis Boschin kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa, hienosti pyyhkii ja äänettömästi, sen vuoden päivä mitä ne yleensäkin kestää. Valeon sulkien jäykisteraudat vääntyy ulkopästään liian helposti lasia vasten nostaen naarmutusriskiä, jonka vuoksi en osta enää Valeoita ellei rakenne korjaannu.

    Jos noi boschit ei pyyhi kunnolla, jossain varsimekanismissa tms on vikaa.

    Samoin, jos vettä ei tule lasile heti ja reilusti, pumppu on tod.näk. finaalissa tai letkustossa on pientä vuotoa liitoksissa tms. Kunnossa oleva pesulaite toimii paremmin kuin valtaosassa automalleja. Itse käytän pesuria kerrallaan ehkä sekunnin, jos sitäkään, tilanteesta riippuen, ja silti pesuneste riittää mainiosti lasin puhdistukseen.
    Last edited by Havis; 03-01-2017, 07:27.

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vääntäkää sitä metallivartta vähän enemmän mutkalle. Mullakin ainakin kuskin puolella nuo rungottomat jätti pyyhkimättä keskeltä. Syynä oli, että se varsi "pohjaa" ennenkuin sulka painuu kiinni koko matkalta. Riittämätön jousivoima ei ole ongelma. Jotenka sitä metalli vartta pitää vääntää pikkuisen tuulilasia päin, että pelaa kunnolla. Ihan milli pari riittää. Nuo rungottomat on ilmeisesti karvan verran matalemmat, mitä orggis malliset sulat.
    Väännetty muutama milli ja sieltähän se helpotus tilanteeseen tuli, hyvin pyyhkii nopeudesta riippumatta

    Silmällähän tuota ei oikein erota vaan näyttää että sulka painuu hyvin lasille, tietysti melko hankalaa seurata tilannetta miten sulka painuu lasille juuri 80km/h nopeudessa kun paikallaan ollessa nuo kuitenkin toimi alusta asti erinomaisesti.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Vääntäkää sitä metallivartta vähän enemmän mutkalle. Mullakin ainakin kuskin puolella nuo rungottomat jätti pyyhkimättä keskeltä. Syynä oli, että se varsi "pohjaa" ennenkuin sulka painuu kiinni koko matkalta. Riittämätön jousivoima ei ole ongelma. Jotenka sitä metalli vartta pitää vääntää pikkuisen tuulilasia päin, että pelaa kunnolla. Ihan milli pari riittää. Nuo rungottomat on ilmeisesti karvan verran matalemmat, mitä orggis malliset sulat.

    Leave a comment:


  • Mitsu
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Aika jännä, itsellä ei kyllä tuota ongelmaa ole. Edelleen hyvin pyyhkii, eikä mitään valitettavaa verrattuna Boscheihin, ja aion kyllä seuraavatkin ostaa vastaavat.
    Koitappa pysäyttää pyyhkijät tuohon ei-pyyhkivään kohtaan ottamalla virrat pois kun pyyhkijä on oikeassa kohdassa ja koita painaako pyyhkijänvarren jousi tarpeeksi pyyhkijää lasia vasten.
    Mitäs tehdään, jos ei jousi paina tarpeeksi?

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Menin sitten ostamaan tällaiset kun täällä "houkuteltiin", n. viikossa tulivat ja juuri ennen joulua.

    Nyt ensimmäistä kertaa pääsivät todelliseen testiin tänä aamuna työmatkalla, ilman lämpötila -2 ja suola, kura yms. paskaa lentää reippaasti.
    80km/h nopeuksissa jättää juurikin tuohon keskelle kuskin näkökenttää "kaamean paska rannun" joka häiritsee näkyvyyttä merkittävästi.
    Vaikka kuinka antaisi pissapojan laulaa niin rantu ei siitä häivy.

    Pienemmissä nopeuksissa pyyhkii paremmin myös tuon rannun pois.
    Rungolliset Boschit jättivät nyt yli vuoden käytön jälkeen vastaavanlaisen rannun siihen näkökenttään mutta uutena Boschitkin toimi paremmin ja rantua ei ollut havaittavissa.
    Toki noilla kuluneilla Boscheilla se paska rantu ei lähtenyt enää millään nopeuksilla pois.

    Onkos jollakin jotain "kikkaa" miten viritellään rungottamat toimimaan paremmin juurikin tuosta kuskin näkökentän kohdalta?
    Vai haenko vaan suosiolla ne rungolliset Valeot?

    En nyt ihan huonoiksi näitäkään sulkia haukkuisi, äänettömät tosiaan ovat jos vertaa Boscheihin ja toimivat erittäin hyvin kylänraitilla kaupinki ajossa, MUTTA itselleni täytyisi olla 80km/h-100km/h nopeuksissa toimivat sulat.

    Edit. Niin juu ja autona -98/523iA alkuperäisellä tuulilasilla.
    Aika jännä, itsellä ei kyllä tuota ongelmaa ole. Edelleen hyvin pyyhkii, eikä mitään valitettavaa verrattuna Boscheihin, ja aion kyllä seuraavatkin ostaa vastaavat.
    Koitappa pysäyttää pyyhkijät tuohon ei-pyyhkivään kohtaan ottamalla virrat pois kun pyyhkijä on oikeassa kohdassa ja koita painaako pyyhkijänvarren jousi tarpeeksi pyyhkijää lasia vasten.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Boschin rungolliset pyyhkijät paikallaan. Kuskinpuolen sulka jättää paluumatkalla epämääräisiä roiskeita lasiin ikäänkuin vetää kerran pyyhittyä vettä takaisin.

    Onko vika sulassa vai koko pyyhkijämekanismi tullut väljäksi vai joku muu vika?

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Heitetääs tännekkin ns. vinkkiä nyt kun ensimmäistä kertaa tuli itsellä vastaan rungottomat E39:n sulat, vaikka niistä kyllä keskustelua aiemmin ollut niin en ole huokeasti löytänyt.

    eBaysta tuli tämmöset vastaan


    Ostin kokeilumielessä koska olivat todella edulliset, alkanut vituttaa kun Bosch-rungollisissa sulissa talvella jatkuvat jäätymisongelmat vaikka olen hoitanut nivelien voitelun niin kyllä se silti jäätyy tavalla tai toisella. Tuulilasini on luultavasti suoraan 96-vuosimallia tehtaalta joten hieman karkea rupee olemaan, ja syö sulkia aamupalaksi. runko-Boscheilla ei mee kauaa ettei pyyhi kunnolla jättäen raitaa tai läpättäen, pitää uutenakin karheaa ääntä pyyhittäessä.

    Nyt viikon testin jälkeen todella positiivista kommenttia voin heittää noista eBayn rungottomista, ovat täysin äänettömät, hyvin pyyhkivät ja eivät jäädy kuten rungolliset. Ainoa miinus on, että nostavat pyyhkijänvartta enemmän lasista joten eivät mene konepellin taakse piiloon enää lepoasennossa.
    Katsotaan nyt sitten missä vaiheessa rupeavat kulumaan ja miten kuluvat, näkee sitten ovatko itselle sitten paremmat kuin rungolliset Boschit.
    Menin sitten ostamaan tällaiset kun täällä "houkuteltiin", n. viikossa tulivat ja juuri ennen joulua.

    Nyt ensimmäistä kertaa pääsivät todelliseen testiin tänä aamuna työmatkalla, ilman lämpötila -2 ja suola, kura yms. paskaa lentää reippaasti.
    80km/h nopeuksissa jättää juurikin tuohon keskelle kuskin näkökenttää "kaamean paska rannun" joka häiritsee näkyvyyttä merkittävästi.
    Vaikka kuinka antaisi pissapojan laulaa niin rantu ei siitä häivy.

    Pienemmissä nopeuksissa pyyhkii paremmin myös tuon rannun pois.
    Rungolliset Boschit jättivät nyt yli vuoden käytön jälkeen vastaavanlaisen rannun siihen näkökenttään mutta uutena Boschitkin toimi paremmin ja rantua ei ollut havaittavissa.
    Toki noilla kuluneilla Boscheilla se paska rantu ei lähtenyt enää millään nopeuksilla pois.

    Onkos jollakin jotain "kikkaa" miten viritellään rungottamat toimimaan paremmin juurikin tuosta kuskin näkökentän kohdalta?
    Vai haenko vaan suosiolla ne rungolliset Valeot?

    En nyt ihan huonoiksi näitäkään sulkia haukkuisi, äänettömät tosiaan ovat jos vertaa Boscheihin ja toimivat erittäin hyvin kylänraitilla kaupinki ajossa, MUTTA itselleni täytyisi olla 80km/h-100km/h nopeuksissa toimivat sulat.

    Edit. Niin juu ja autona -98/523iA alkuperäisellä tuulilasilla.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by DIO View Post
    Onko kukaan tilannut virosta näitä rungottomia pyyhkijöitä e39:iin?

    http://kojamehed.ee/bmw-5-e39-windsh...er-blades.html
    Mulle tuli Puolasta nuo goodrainit pari vuotta sitten. Hyvät ja hiljaiset, vois tilata varalle setin uusia.

    Leave a comment:


  • DIO
    replied
    Onko kukaan tilannut virosta näitä rungottomia pyyhkijöitä e39:iin?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Heitin äsken sulat paikoilleen ja vaikuttaa ihan päteviltä. Katsellaan nyt muutama päivä. Ei mitään ongelmia istuvuuden kanssa ja on kyllä hiljaiset ainakin lasinpesunesteen kanssa.
    Nyt viikon saanut näitä käyttää jatkuvasti ja oikein hyvin on toimineet. Ei mitään valittamista mistään. Kovemmissakin nopeuksissa toimii ihan hienosti joten jatkossakin tilaan näitä.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Tuo tuulilasin hionta ja pinnoitus kiinnostaisi hieman, sillä alkuperäinen lasi on hieman kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä ja vastavalossa ei mikään optimaalinen.

    Onko tietoa tuosta hionnan jälkeisestä pinnoitustyöstä, että onko se kertaluonteinen työ vai pitääkö lasi käsitellä hionnan jälkeen säännöllisesti esim. vuosittain?
    Jos tuollasen mun linkittämän pinnotteen laitat, nii sehän toki kuluu ajan saatossa/käytössä. Itse teen parikertaa kesässä, riippuen miten kuluu. Ja siitä miten paljon jaksaa hifistellä ja puunailla autoaan

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Tuo tuulilasin hionta ja pinnoitus kiinnostaisi hieman, sillä alkuperäinen lasi on hieman kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä ja vastavalossa ei mikään optimaalinen.

    Onko tietoa tuosta hionnan jälkeisestä pinnoitustyöstä, että onko se kertaluonteinen työ vai pitääkö lasi käsitellä hionnan jälkeen säännöllisesti esim. vuosittain?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Jotkut rungottomat "made in germany"-sulat ollut kiinni keväästä lähtien, en muista olivatko juuri nuo. Noihin saa kumit vaihdettua erikseen, ei ole vielä tullut ajankohtaiseksi joten en tiedä mikä niihin sitten sopii...

    Kuitenkin parhaat rungottomat mitä on ollut, aiemmin tullut kokeiltua Goodrain- ja Hybrox-merkkisiä.
    Ilmeisesti samat tuli mullekkin, koska näissäkin saa kumit vaihettua.
    Eikä jätä sitä pientä pyyhkimätöntä kohtaa alareunaan kuten Hybrox jättää.
    Ihan hyviltä vaikuttaa näin muutaman päivän perusteella.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Se varren nosto on kyllä vaan optinen harha. Näyttää nousevan kun varren väliin jää tyhjää kun spoileri puuttuu.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Täällä jo toiset Hybroxit käytössä ja aivan loistavat sulat varsinkin hintaansa nähden.
    Sama, kolmannet menossa ja tyytyväinen olen. Kestää reilun vuoden mun vähillä ajoilla.

    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Ainoa miinus on, että nostavat pyyhkijänvartta enemmän lasista joten eivät mene konepellin taakse piiloon enää lepoasennossa.
    Enpä ole Hybroxeilla tietääkseni tuollaiseen ongelmaan törmännyt.

    Leave a comment:

Working...
X