memebuy23buy

E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heguli 31
    replied
    Halpis aineissahan on oikeastaan keskitytty siihen pakkaskestävyyteen (teollisuusalkoholilla?),mutta ne varsinaiset pesevät aineet on jätetty pois,jotta hinta voidaan pitää alhaisena. Ei olla edes mitään hajustetta lisätty "tappamaan" sitä etanolin hajua.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Lasolissa taitaa olla joku "salainen" ainesosa: jos laittaa jotain muuta (etanolipohjaista tietenkin), niin pyyhkijät vinkuu/ääntelee helpommin, mutta Lasolilla ei.
    Joo ja onhan Lasoli yleensä kalliinpaa kun muut nesteet, joten sietääkin olla hyvää.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Lasolissa taitaa olla joku "salainen" ainesosa: jos laittaa jotain muuta (etanolipohjaista tietenkin), niin pyyhkijät vinkuu/ääntelee helpommin, mutta Lasolilla ei.

Leave a comment:

• ApriliaMan
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Näyttäisi olevan etanolia lasolissa:http://koivunen.extranet.materialban...&type=original
    Etanolipohjainen tuo Motox näyttää olevan kanssa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60105...-l--18C-etanol

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Etanol->metanol myös eroa. Kumpaa sitten Lasol lieneekään. Metanol pohjaiset soosit ainakin kovettaa sulat nopeammin. Tämä on omaa "tutkimus tietoa" vuosien varrelta.
    Näyttäisi olevan etanolia lasolissa:http://koivunen.extranet.materialban...&type=original

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Kokemuksesta Lasolin pidentää pyyhkiöiden ikää. Halvat pontikanhajuiset kovettaa vissiin pyyhkiötä nopeammin.
    Etanol->metanol myös eroa. Kumpaa sitten Lasol lieneekään. Metanol pohjaiset soosit ainakin kovettaa sulat nopeammin. Tämä on omaa "tutkimus tietoa" vuosien varrelta.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Kokemuksesta Lasolin pidentää pyyhkiöiden ikää. Halvat pontikanhajuiset kovettaa vissiin pyyhkiötä nopeammin.

Leave a comment:

• Oqz
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Viimeksi ostin Motonetistä Valeon sulat ja niihin olen ollu tyytyväinen...on ollu kiinni jo ainakin vuoden, ellei jopa 2 ja vieläkin toimii ihan hyvin.

Boschit menee alle vuodessa huonoksi ja jättää rantua melkeepä heti uutena.
    Täältäkin ääni Valeoille, omassa käytössä kestivät n. 57tkm. Nuo kyllä tulikin ajettua melkolailla loppuun, sillä lähtivät vaihtoon vasta, kun alkoivat jättämään sen verran raitaa, että se häiritsi alkusyksyn pimeinä ja sateisina iltoina. Ostin ensimmäiset syyskuussa 2011 ja vaihdoin ne uusiin syyskuussa 2015. Oleellinen tieto tässä on se, että auto on seisonut talvet syyskuusta 2013 lähtien, joten pari viimeistä vuotta olivat pelkkää kesäajoa. Normaalikäytössä olisivat luultavasti menneet vaihtoon jo 2013 alkutalvesta tai viimeistään seuraavana syksynä. Sellainen autoilija, joka haluaa sulkien olevan priimakunnossa olisi varmasti vaihtanut ne uusiin viimeistään syksyllä 2013.

Lasinpesunesteenä olen käyttänyt S-ryhmän myymää Car's:ia, jonka pitäisi kestää neljääkymmentä pakkasastetta. Hinta on kohtuullinen, kun lantrailee itse sopivan vahvuiseksi eikä haise kovinkaan voimakkaasti. Pari vuotta sitten olivat vaihtaneet valmistajaa ja sen myötä väri oli vaihtunut siniseksi, mielestäni tuo sininen haisi paljon voimakkaammin, mutta nyttemmin valmistaja ja väri on vaihtunut uudelleen eikä haju ole enää niin pistävä, hyvä niin.

Leave a comment:

• ApriliaMan
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Haisee muuten he...tin pahalle. Itse erehdyin myös tuota ostamaan 10l:n pöntön. Seuraavaksi jotain muuta.
    Juu, eihän se hyvälle haise mut onneks ei tuu kauheesti käytettyä Jotenkin vaan tykänny noista valmiista seoksista, ku ei millään jaksa alkaa veden kanssa lutraamaan ja sekottelemaan.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    pääasiassa taitaa olla Motonetistä Motoxin valmista sekoitusta.
    Haisee muuten he...tin pahalle. Itse erehdyin myös tuota ostamaan 10l:n pöntön. Seuraavaksi jotain muuta.

Leave a comment:

• ApriliaMan
    replied
    Minkalaista lasinpesunestettä käytätte yleensä?
    No minä käytän yleensä jotain valmista, pääasiassa taitaa olla Motonetistä Motoxin valmista sekoitusta. Mutta yritän käyttää suht harvoin, niinku pyyhkijöitäkin...vasta sit ku oikeesti tarvii ni pyyhin, taikka käytän nestettä

Nyt laseissa on Angelwaxin "pinnoitetta" niin pahammin tarvi pyyhkijöitä käyttää

Leave a comment:

• janke
    replied
    Minkalaista lasinpesunestettä käytätte yleensä?

Leave a comment:

• ApriliaMan
    replied
    Viimeksi ostin Motonetistä Valeon sulat ja niihin olen ollu tyytyväinen...on ollu kiinni jo ainakin vuoden, ellei jopa 2 ja vieläkin toimii ihan hyvin.

Boschit menee alle vuodessa huonoksi ja jättää rantua melkeepä heti uutena.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Sama, kolmannet menossa ja tyytyväinen olen. Kestää reilun vuoden mun vähillä ajoilla.
    Arvasihan sen että heti kun pääsin kehumasta, niin vasta marraskuussa vaihdetuista Hybroxin sulista jo kuskin sulka hajos. Ilmeisesti olen liian monesti jäisestä lasista jääskraapalla irrotellut...

Leave a comment:

• Byge
    replied
    Jahas. Goodrain kesti 15tkm/5kk. Hintaansa nähden ok.

Leave a comment:

Working...
X