Kuskinpuoleinen on kokonaisuudessaan E60 varsi, jota pitää hieman taivuttaa, jotta kulma on sama kuin E39:ssä. Apukuskin setissä käytetään E39 vipuosaa, johon hitsataan E60 varsiosa. En valitettavasti voi ottaa noista sulkaa omaan hattuun. Briteissä yksi sälli tekee näitä modattuja. Nuo omat on tehty uusista osista (jatkossa korroosioriski pienempi) ja lopputulos on kyllä tarkemminkin tutkien OEM tasoista. Itse lähdin tälle tielle ensisijaisesti toimininnallisuuden parantamiseksi. Pöperökelillä alkoi ketuttaa, kun sulkien nivelet oli jumissa ja suuri osa tuulilasista jäi pyyhkimättä. Toki nyt asennettuna myös visuaalinen ero on kyllä merkittävä.
Mutta mitä sulkiin tulee niin itse haen aina Laakkoselta vaihtokumit alkuperäisiin. Tehnyt jo pitkään niin ja ehdottomasti kestävimmät mitä on tullut kokeiltua.
Millaiset nuo vaihtokumit on, mitä maksaa ja millä osanumerolla ostat ne? Itsekin tuli tuollaiset ostettua ja nyt kiinnostaisi tietää myydäänkö ne tosiaan yksi kerrallaan (siis osanumero on vain yhdelle kumille eikä parille) ja vain yhtä pituutta jolloin toinen on itse katkaistava oikean mittaiseksi. Hinnanerokin täydelliseen sulkapariin jäi aika pieneksi.
Nyt on tullut Championilta markkinoille uudenlaiset ruodottomat Flat Blade sulat joita mainostetaan sopiviksi kaikkiin autoihin uuden patentoidun kiinnitysmekanismin ansiosta. Onko kukaan vielä perehtynyt olisiko nämä viimein e39:iin sopivat ruodottomat sulat? Ainakin AD myymälöissä mainosten mukaan on myynnissä.
Tuskin on koska e39 kiinnitys taitaa olla ainoa mailmassa laatuaan.
Mutta mitä sulkiin tulee niin itse haen aina Laakkoselta vaihtokumit alkuperäisiin. Tehnyt jo pitkään niin ja ehdottomasti kestävimmät mitä on tullut kokeiltua. Vuoden toimi ihan loppuunajetulla tuulilasilla edelliset. Olisi toiminut pidempäänkin mutta uusin lasin niin ei viitsinyt vanhoilla sulilla tuhota sitä heti.
Nyt on tullut Championilta markkinoille uudenlaiset ruodottomat Flat Blade sulat joita mainostetaan sopiviksi kaikkiin autoihin uuden patentoidun kiinnitysmekanismin ansiosta. Onko kukaan vielä perehtynyt olisiko nämä viimein e39:iin sopivat ruodottomat sulat? Ainakin AD myymälöissä mainosten mukaan on myynnissä.
Valeon sulat ostaa sopivan mittaisina, ihan vaan jotku normi sulat joissa vaan on sopivat kumit ja ne vaihtaa vanhoihin runkoihin. Niin ainakin ite tein
Mikähän on vialla kun pyyhinnän jäljiltä lasi on todella samea joistain kohdista. Sulat saattaa olla vanhat, mutta niitä on yritetty puhdistaa jarrunesteellä-->ei vaikutusta. Tekeekö tuon vääränlainen lasinpesuneste vai kuluneet sulat?
Kävin biltemasta passelinmittaset vettähylkivät (alle 18€ pari), purin kumit pois ja vaihdoin ne kumit boschin sulkiin.
Pikkusen meisselillä/pihdeillä joutui koukkuja seppäämään.
Hyvä tuli ku mummon jalasta.
Että tämmönen talousvinkki tänään.
Itse tein tämän saman ratkaisun noin puoli vuotta sitten,,kun bilteman luettelo väitti että niiden sulat käyvät e39.. Eipähän käyneet ja kävin asiasta valittamassa.. Sen jälkeen bilteman luettelosta olikin hävinnyt e39 kokonaan..
Pikku homma oli vaihtaa vanhoihin varsiin uudet sulat.. Ovat ainakin toimineet erittäin hyvin..
Leave a comment: