memebuy23buy

E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supra^
    replied
    Originally posted by rasanttu View Post
    Ostin Primasta Boschin sulkaparin joka ei lupauksista huolimatta käynyt E39:iin. Paketissa lukee "Made in Belgium".
    Ostin eilen motonetistä juurikin boschin sulat, kun olivat valeota n. 60cnt halvemmat katotaan miten kauan noilla ajaa. Ainiin ja ainakin vantaan motonetissä joku tarjous että boschin sulkiin saa kaupan päälle lasinpesunestettä + turvaurat. En kyllä noita turvauria käynyt laittamassa 10v vanhaan naarmuiseen lasiin, joten jos joku haluaa ilmaiseksi niin multa löytyy kuponki

BTW, mun boschin sulkapaketissa luki "made in hungary"

Leave a comment:

• rasanttu
    replied
    Ostin Primasta Boschin sulkaparin joka ei lupauksista huolimatta käynyt E39:iin. Paketissa lukee "Made in Belgium".

Leave a comment:

• Raipe72
    replied
    En ihan kaikkia postauksia lukaissut, mutta alkuperäinen sulka on ranskalainen PJ (Paul Journee), joka myös on kehittänyt tuon koko E39 pyyhinmekanismin. Tehtaalla kulkee nimellä HPS (High Performance System).

PJ:n omistaa Valeo, kuten myös SWF:n. Kaikki E39:n sulat joko PJ, Valeo tai SWF nimellä tulevat samasta PJ:n tehtaasta, on samalla ko. konsernin ainoa talo joka valmistaa.

Kaikissa PJ:n sulissa käytetään samaa kumia kuin alkuperäisissäkin sulissa. Siksipä nuo hyviltä tuntuvatkin.

Samaista PJ sulkaa on mm. Fordin Motorcraft, Citroenin, Peugeotin, Audin, Roverin ym. automerkkien alkuperäiset vaihtosulat. Niissä vain on kunkin automerkin omat pakkaukset.

Bosch tehdään osin kauko-idässä, osin itä-Euroopassa, siksi tuo laatu eri pituuksien välillä vaihtelee melko lailla.

Nyt on ainakin tulossa Tricolta sopiva sulka E39:iin, maahantuoja Motoral Oy.

Itse ostan Bosch-yhteensopivia halpoja sulkia ja vaihdan vanhaan PJ:n tai Boschin runkoon...

Leave a comment:

• Rässi66
    replied
    Kävin biltemasta passelinmittaset vettähylkivät (alle 18€ pari), purin kumit pois ja vaihdoin ne kumit boschin sulkiin.
    Pikkusen meisselillä/pihdeillä joutui koukkuja seppäämään.
    Hyvä tuli ku mummon jalasta.

Että tämmönen talousvinkki tänään.

Leave a comment:

• Ansseli
    replied
    e39:in orkkis sulat oli tammikuun ajan tarjouksessa autokeskuksessa 39€ ovh 61€. Made in Poland.

Leave a comment:

• -kim81-
    replied
    Pyyhkijänsulista sen verran että itse niitä 6vuotta myyneenä bosch:n laatu on menny täysin kuralle. (johtuiskohan se siitä et valmistus on siirtynyt turkkiin?) Itse suosittelen SWF:n sulkia jotka ovat samaa laatua kuin Valeo (sama pulju) Nyt käytössä Championin sulat jotka myös toimineet moitteetta viime syksystä. niin ja autona on E46 -03. Sulathan on syytä vaihtaa ainakin kerran vuodessa kuten myös ajovalot. (tuntuu olevan yllättävän järjetöntä säästöä)
    Ei tässä muutta... *piis*

Leave a comment:

• luxor
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Käykö nuo Bilteman halvat sulat BMW:hen, siis runkoineen? Bilteman vettähylkivät ei ainakaan käyneet, tai sitten en vaan osannut...

Boscheja olen minäkin käyttänyt ja usein niitä saa vaihtaa eli aivan samat kokemukset kuin teropa:lla. Tänään alkoi Boschit pitämään narisevaa ääniä ja muutenkin ne on kuluneet, siis ne vielä pyyhkisi aika hyvin mutta nyt niistä kuuluu klonksutusta. Joten ehkäpä seuraavaksi ostan alkuperäiset.

Nuo Bilteman halvat sulat oli ruotsalaisessa testissä ja pärjäsi ihan hyvin, Boschit pärjäsi sinänsä paremmin (ei kuitenkaan kokonaispisteissä) mutta niissä kumiaines oli (yli)herkkä UV-säteilylle joten se osittain selittää miksi ne kypsyy niin äkkiä, varmaan ne on vielä yliherkkiä tiesuolalle joka selittää lopunkin niiden surkeudesta. Tuolla se testi:
    Testfakta - Best in Test - is an independent testing and research company specialized in laboratory testing and evaluation of consumer products.

http://www.testfakta.com/downloads/v...etorkare06.pdf
    Ei mene Bilteman vettähylkivät sulat e39 just eilen kokeilin ja biltemakin asian vahvisti.

Leave a comment:

• A^A
    replied
    Originally posted by arska84 View Post
    Lukeeko sulla jokin merkki noissa orkkiksissa?
    Ei mun omissa ainakaa mitään lue, ja kyllä ne orkkis-sulat vaan on todettu moneen kertaan parhaiksi vaikka vähän maksaakin.

Leave a comment:

• Wasabi
    replied
    Käytössä Valeon ns. normaalit jäykkärunkoiset mallit. Ostin Motonetista joskus viime maaliskuussa. Ajokilometrejä kertynyt 30 000 ja edelleen pyyhkii hyvin.

Aikaisemmin kahdet Boschit kuluivat koviksi parissa kuukaudessa.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Toivottavasti nämä toimii hyvin kun tuli jo hommattua.
    Kyllä nuo alkuperäiset ainakin paljon paremmin kestää ja toimii kuin Boschit. Minulla 2007 syyskuussa ostetut alkuperäiset alkaa olla kuluneet, siis raitoja ja kalvoa jää jonkinverran. Boschit meni tuohon kuntoon jo kuukaudessa...

Leave a comment:

• arska84
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

Toi ois kyllä hieno viritys, mutta ei onnistu iteltä nyt tähän hätään.
    Lukeeko sulla jokin merkki noissa orkkiksissa?

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Orkkissulat ~54€

Originally posted by Clavurion View Post
    Tai sitten väsäätte omaan E39:iin E60:n varret, niin saa rungottomat sulat. KLIK
    Toi ois kyllä hieno viritys, mutta ei onnistu iteltä nyt tähän hätään.

Leave a comment:

• arska84
    replied
    Saakos näitä orkkissulkia E46:seenkin? Minkä merkkiset nuo orkkikset ovat? Itellä nyt championit ja kun lasi vähän kuivahtaa niin noi pyyhkijät pitää melkoista meteliä

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Orkkissulat ~54€, pelkät kumit ~30€. Kumit pitää itse katkaista sopivan mittaisiksi. Vaihto on vallan yksinkertainen operaatio.

Tai sitten väsäätte omaan E39:iin E60:n varret, niin saa rungottomat sulat. KLIK

Leave a comment:

• nekholm
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Ilmota jos löydät jostain rungottomat e39:n varsiin sopivat sulat. Olisi talvikäytössä todella hyvät, mutta sopivien löytäminen näyttää olevan vaikeaa. ACDelcon rungottomat eivät ainakaan käy vaikka paketissa väitetäänkin sopivan kaikkiin autoihin.
    Nus nus, AcDelcot sopii 98%iin autoista. Näin muistaisin ainakin itse että niissä lukee

Leave a comment:

Working...
X