Juuri tuon takia itse laitan kaiken mahdollisen minkä voin ja mitä en voi tai sitten uskalla näplätä niin vien korjattavaksi semmoiselle
hemmolle joka on erikoistunut kyseisiin hommiin ja pyydän kustannus arvion paperille jos puhuutaan isommista summista.Aikas kova tunti taksa ollu inssillä(94e/h).
Tää on kyllä kaiken huipentuma mitä oon kuullu.
Eikös e39 uus pumppu maksa noin tonnin ja jos irrotus onnistuu yhtään samalla tavalla kuin E34 niin ei tarte jakopäätä eikä hirveesti muutakaan purkaa.
No vaikka pitäiskin niin eihän noihin hommiin mee 50h edes kotipajalla, saati sitten ammattikorjaajalta.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Voipivat vastata niin että:Takapenkki irti ja pakoputken päästä tulpat pujotetaan paikalleen ja se tekis sitten 150eeroo kappale. näinhän se täs korjaamos varmaan menis:think.. vakavasti ajatellen: ONKO kellekkään pumpun vaihtoa tehtyä et ois vertailu pohjaa...
ja totesivat että commonrail pumppu on hirttänyt kiinni.
Sen jälkeen purkivat jakopään ja hokasivat että pumpun pyörä oli hirttänyt akselillensa kiinni.
Selittäisitko(selitettiinkö sinulle?) mitä tuo pumpun pyörän hirttämäimen tarkoitaa?
Tuon kertomasi perusteella vaikuttaa tosiaan, että nyt apinaa koijataan oikein olantakaa, jos minulle välittynyt kuva vastaa totuutta, pidän erittäin todennäköisenä, että jakopään asennus on tyritty ja aiheutettu sillä suurin osa vaurioista.
43,5h istuttu baarissa hakemassa motivaatiota työhön ja 6,5h tehtyä työtä(sekin puoli tehokasta)kun käyhän se ryyppääminenkin työstä.Insinöörihän vastaa kymmentä tavallista korjaajaa.
En jaksanu kirjata toho juttuu niitä kaikkia mitä ne oli tehny 50h oli ainaki kaikkinensa töitä.
Selittäisitko(selitettiinkö sinulle?) mitä tuo pumpun pyörän hirttämäimen tarkoitaa?
Tuon kertomasi perusteella vaikuttaa tosiaan, että nyt apinaa koijataan oikein olantakaa, jos minulle välittynyt kuva vastaa totuutta, pidän erittäin todennäköisenä, että jakopään asennus on tyritty ja aiheutettu sillä suurin osa vaurioista.
Selitettiin ja mulla on pumppu ja se pyörä tallella ja pyörän sisäkehällä on aika selvät hitsautumis jäljet..
Ja mistä ne sai yhtäkkiä idean et mitataampas tosta ohivuodot.. Ku piti vaihtaa vaan se pumppu ja jakoketju.?????:think
Selitettiin ja mulla on pumppu ja se pyörä tallella ja pyörän sisäkehällä on aika selvät hitsautumis jäljet..
Minulle jäi siltikin epäselväksi, olivatko ensin irrottaneet pumpun ulosvetäjällä, vai hyökkäsivätkö saman tien jakopään kimppuun? Ei kai hitsausjäljet hammaspyörän sisäkehällä automaattisesti tarkoita, että jakopäätä pitäisi lähteä purkamaan?
Ja mistä ne sai yhtäkkiä idean et mitataampas tosta ohivuodot.. Ku piti vaihtaa vaan se pumppu ja jakoketju.?????:think
Sitähän minä jo tuolla edellä ihmettelin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Noidenhan ei pitäisi käsittääkseni pyöriä toisiinsa nähden koskaan, mikäs ne on leikkuuttanut?
Ainoa selitys tuon asteiseen remonttiin olisi äkkiä rakennetta tuntematta arveltuna se, että pummpu olisi tosiaan tarttunut kiinni ja särkenyt jakopään...
Eikös tuolla 7000 saa jo kohta vaihtomoottorin ja vaihdon...?
Olisi saanut jo vaihtomoottorin ja uuden turbon+imusarjankin tolla rahalla.
Kiinnileikkautuminen on mahdollista olen yhden 530:en pumpun nähnyt missä oli kiinni leikkautumisen jälkiä.Kaiken kaikkiaan liian iso lasku.Tuo saattaisi olla maksimissaan kolmen päivän homma nuo kaikki ylimääräiset työt mukaan luettuna eli n.20h.Melkein kävisin merkkiliikkeessä kysymässä ohjeajat noille korjauksille vaikka pienellä korvauksella.
Et sais otettua kuvia siitä pumpun akselista ja hammaspyörän sisäkehästä?Olis nimittäin mielenkiintoista nähdä ne jäljet että onko ne miten pahat.Oletko pyörittänyt sitä vanhaa pumppua siitä akselista että onko se jumissa vai pyöriikö se hereesti.:thinkyksi tuli vaan kanssa mieleen ettei vaan olis ollu vettä dieselin seassa ja siitä johtunut käynti häiriöt...nimittäi kaverin paku teki samallalailla että kaasun polkeminen oli myrkkyä ja kun vaihtoi suodattimen ja putsas järjestelmän niin toimi kuin unelma sen jälkeen.Jos (huom jos)siellä on ollu vettä seassa ja ajeltu pitkään niin se voi aiheuttaa pumpun kiinni leikkauksen ku dieselihän siellä sisällä toimii voiteliana ja kun se on juminut niin se on antanut akselin ja hammaspyörän liitoksesta periks ja sitä kautta tullu jäljet siihen.Mut se ei selitä siltikään sitä ohi vuotoa.
Rail-pumpusta jo leikkaa esim yksi mäntä (kolmesta) kiinni, niin oireet ovat rail-paineen säännönmukainen heittely (mitataan paineanturista oskilloskoopilla). Jos mäntä leikkaa niin hyvin että pumpun akseli pysähtyy, niin se rikkoo jakopään. Tällöin ei kuitenkaan mikään kohdista voimaa nokkien rattaisiin sen enempää kuin normaalistikaan, ellei ketju katkea. Nokkien ajoitus tehdään työkalulla, niissä ei ole ollenkaan kiiloja, joten väärin ajoittaminen onnistuu helposti, varsinkin huollolta, joka ei ole tutustunut BMW-ohjeisiin. Pumpun hammaspyörän pyörähtäminen pumpun akseliin nähden on ihan mahdollista ja todennäköistäkin kun pumppu takertaa "vain vähän".
Ongelma tuossa taitaa nyt olla se että ammattitaidottoman huollon jokainen työsuorite on hyväsksytetty asiakkaalla ennen työn suorittamista. Asiakas on hyväksynyt ja siten saa nuolla haavansa. Oppia ikä kaikki..
Comment