memebuy23buy

e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #31
    Originally posted by -Tapi View Post
    ...
    Ongelma tuossa taitaa nyt olla se että ammattitaidottoman huollon jokainen työsuorite on hyväsksytetty asiakkaalla ennen työn suorittamista. Asiakas on hyväksynyt ja siten saa nuolla haavansa. Oppia ikä kaikki..
    No joo mutta kandee ehkä asiakkaalla pitää huoli siitä että ei maksa ylimääräisistä tunneista ja huollon mokista.

    Näin jälkikäteen hiukka kornia tietenkin spekuloida sillä ja tällä mutta anyway: Tietämättä tuon 530 D:n vuosimallia, ei kyllä pahasti heitä sinne eikä tänne jos sanon että seitsemällä tonnilla Saksasta saisi vastaavan kokonaisen auton (tietty ilman veroja, vaikka varaosiksi).Jos mulle napsahtaisi tuollanen seitsemän tuhannen euron "huoltolasku" vanhasta Bemarista niin kyllä siinä kaivettaisiin takataskusta sen verran syvältä että mitkään "BMW:n hienoista ominaisuuksista" ei sais muutettua sitä seikkaa että kärry menisi välittömästi vaihtoon. Sympatiat on kyllä nyt tämän maksajan puolella, take care.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • toperi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 105

      #32
      kuulostaa painajaaselta!

      olisin kans halunnu tietää tarkemmin notta mihinkä täälä pohojammaalla autonsa uskaltaa vierä ja mihinkä ei...?

      Comment

      • borabora
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 9
        • Tampere

        #33
        Olisi varmaankin aihetta myös kysyä kuluttaja-asiamieheltä kommenttia ko.

        korjauksesta.
        VW Golf Variant TGI -15 ex. E39 530dA touring Shadowline -00

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #34
          Ei toi voi olla totta, ei sitten millään??
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #35
            Omaan vaihdettiin korkeapainepumppu viime vuoden joulukuussa, hinta töineen n.1050€, josta pumpun hintaa 720€, joten työn hinnaksi jäisi 330€. Siitä vähän vertailua jo ensimmäiseen hinta-arvioon, joka lukemani mukaan oli 2500€ ?? Työhön kuului paineen mittaus, jotta saatiin selville onko kyse korkeapainepumpusta vai jommasta kummasta siirtopumpusta, tämän jälkeen uuden pumpun tilaus Ruotsista ja asennus. Työn hinta on noin arvio, koska samalla autoon tehtiin ohjelman mukainen öljyhuolto ja kokonaishinta oli n.1200€ josta arvioin öljyhuollon olevan n.150€.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3450
              • Janakkala

              #36
              joo eli 29 jaksoa (1 jakso =5min) eli vajaa kolme tuntia on ohjeaika korkeapaine pumpun vaihdolle. +Vianhaku päälle.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • kovaluu1
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 299
                • seinäjoki

                #37
                ei ollu varmaan täs pajas koskaan tehty vastaavaa korjausta joten tämä bemari oli "harjoitus" kappale ja tehtiin paljon turhaa työtä jonka asiakas valitettavasti nyt joutuu maksamaan. kun alkuperäinen korjaus arvio ylitetään 4500 eurolla niin eikö täs o jotain pahasti tehty väärin. milläs todistat? kuluttaja lautakuntaan voi ottaa yhteyttä ja kysyä neuvoa mutta asiakas on ilmeisesti hyväksynyt tämän alkuperäisen korjausarvion ylittävän summan niin eikai siinä o mitään tehtävissä enää??

                Comment

                • Mikazu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 265
                  • -

                  #38
                  Vertailun vuoksi: Irroittelin muinoin tuosta omasta 530d autostani suuttimet ja siinä meni aikaa jotain 2-3 tuntia..

                  ja pari viikkoo sitten automaattilaatikon 2.5h (kaveri oli auttamassa)

                  PS: Kiitokset T3:lle Toyotan lainaamisesta

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Spetke View Post
                    joo eli 29 jaksoa (1 jakso =5min) eli vajaa kolme tuntia on ohjeaika korkeapaine pumpun vaihdolle. +Vianhaku päälle.
                    Osaatko täällä kerrotun perusteella arvioida, onko jakopään avaamiselle perusteita pelkkien hammaspyörän hitsautumisjälkien perusteella, jos pumpun akseli kuitenkin saadaan ulosvetäjällä irrotettua? Onko tiedossa tapauksia, joissa pumpun leikatessa jako olisi siirtynyt, vaikka jakopää olisi säilynyt nipussa?

                    Sinulla kun on tietolähde käytettävissä, olisiko mahdollista saada suoraan tähän kertomukseen tehtyjen työsuoritusten ohjeajat? Tuo pelkkä korkeapainepumppu tuli jo edellä, siihen kannen irrotus ja kiinnitys sekä jakopään avaus ja kasaus tarvittavine oheistoimenpiteineen.

                    Semi-OT: Kokonaisuutena tämä on valitettava esimerkki siitä, että isommissa operaatioissa merkkiorganisaatio saattaa lopulta tulla "nyrkkipajaa" halvemmaksi. Mahdollisen aikaisemman kokemuksen lisäksi käytettävissä olevat tietolähteet ja erikoistyökalut nopeuttavat projektia selvästi.

                    OT: Muutama vuosi sitten Mitsu-palstalla kävi ilmi, että kaveri oli teettänyt Tammer-Dieselissä kansiremontin jakohihnan katkeamisen takia. Laskua oli tullut yli 4 k€. Tätä kovasti ihmettelin, kun alle vuosi aiemmin olin joutunut teettämään saman operaation vastaavaan moottoriin, vastaavilla osilla paikallisessa merkkiliikkeessä. Minulla laskun loppusumma oli tasan 3 k€. Tämän tiedon saattelemana kaveri kävi hieman keskustelemassa pajalla laskun loppusummasta. Yllättäen olikin työtunteja tippunut pois: "Katsotaanpa, tainnut vahingossa tulla ylimääräisiä tunteja." Loppusumma oli "pyöristynyt" lähemmäs 3 k€.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • roska-auto
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 8

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Osaatko täällä kerrotun perusteella arvioida, onko jakopään avaamiselle perusteita pelkkien hammaspyörän hitsautumisjälkien perusteella, jos pumpun akseli kuitenkin saadaan ulosvetäjällä irrotettua? Onko tiedossa tapauksia, joissa pumpun leikatessa jako olisi siirtynyt, vaikka jakopää olisi säilynyt nipussa?

                      Sinulla kun on tietolähde käytettävissä, olisiko mahdollista saada suoraan tähän kertomukseen tehtyjen työsuoritusten ohjeajat? Tuo pelkkä korkeapainepumppu tuli jo edellä, siihen kannen irrotus ja kiinnitys sekä jakopään avaus ja kasaus tarvittavine oheistoimenpiteineen.

                      Semi-OT: Kokonaisuutena tämä on valitettava esimerkki siitä, että isommissa operaatioissa merkkiorganisaatio saattaa lopulta tulla "nyrkkipajaa" halvemmaksi. Mahdollisen aikaisemman kokemuksen lisäksi käytettävissä olevat tietolähteet ja erikoistyökalut nopeuttavat projektia selvästi.

                      OT: Muutama vuosi sitten Mitsu-palstalla kävi ilmi, että kaveri oli teettänyt Tammer-Dieselissä kansiremontin jakohihnan katkeamisen takia. Laskua oli tullut yli 4 k€. Tätä kovasti ihmettelin, kun alle vuosi aiemmin olin joutunut teettämään saman operaation vastaavaan moottoriin, vastaavilla osilla paikallisessa merkkiliikkeessä. Minulla laskun loppusumma oli tasan 3 k€. Tämän tiedon saattelemana kaveri kävi hieman keskustelemassa pajalla laskun loppusummasta. Yllättäen olikin työtunteja tippunut pois: "Katsotaanpa, tainnut vahingossa tulla ylimääräisiä tunteja." Loppusumma oli "pyöristynyt" lähemmäs 3 k€.
                      Jakopään ne avas kuulemma sen takia et pumppu oli leikannut niin lujaa kiinni et jakoketju pitäis vaihtaa.. Mutta toi ohivuotumittaus tuli aivan tyhjästä "ajateltiin nyt vaan muuten vaan mitata ohivuodot"

                      Comment

                      • roska-auto
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 8

                        #41
                        Noniin ja tänään sitte ku lähdin töistä kotiin.. Ajattelin et lähdenpä ton työkaverin ohitte mutta ei auto ei liikkunut mihinkää kierrokset vaan nousi eli laatikko luisti niin vitusti. No ajoin valtatieltä sivuun ja pysähdyin ja kattoon et vittu vanteet ja auton alta aivan helvetisti öljyä, avasin konepellin ja konehuonekki oli aivan öljyssä... No nämä saatanan AUTOKORJAAMO MATALAMÄEN KÄTEVÄT ASENTAJAT oli laittanut laatikolta lauhduttajalle menevän letkun aivan päin persettä kiinni ja se oli lähtenyt irti ja räkiny useita litroja öljyä mäkeen. Luulis että kun autoon tehdään 7000e:n remontti niin että se olis kunnos sen jälkee, mutta ei tässä korjaamossa.

                        Comment

                        • iikka
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2597
                          • Oulu

                          #42
                          huhu... melkosen laskun ovat sulle kirjottaneet!!! eihän tossa oo mitään järkeä!!
                          Speed costs, how fast you wanna go?

                          Comment

                          • Vehkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1441
                            • Turku

                            #43
                            Mene nyt hyvä mies sinne Ko. korjaamolle ja käy huikan avautumassa siellä
                            Hyvällä tuurilla saat vielä muuten uuden lootankin vaihtaa..
                            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                            ex E39 535iA -97
                            sekä x määrä riisikippoja


                            Kesäautona toimii vw kupla -65

                            Comment

                            • roska-auto
                              Newbiemmer
                              • Aug 2006
                              • 8

                              #44
                              Originally posted by Vehkis View Post
                              Mene nyt hyvä mies sinne Ko. korjaamolle ja käy huikan avautumassa siellä
                              Hyvällä tuurilla saat vielä muuten uuden lootankin vaihtaa..
                              No ei oo mitää väliä vaikka vaihtaisivat koko tekniikan kaikki menee niiden piikkiin..

                              Comment

                              • zaci
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 460
                                • Kuopio

                                #45
                                Originally posted by roska-auto View Post
                                Noniin ja tänään sitte ku lähdin töistä kotiin.. Ajattelin et lähdenpä ton työkaverin ohitte mutta ei auto ei liikkunut mihinkää kierrokset vaan nousi eli laatikko luisti niin vitusti. No ajoin valtatieltä sivuun ja pysähdyin ja kattoon et vittu vanteet ja auton alta aivan helvetisti öljyä, avasin konepellin ja konehuonekki oli aivan öljyssä... No nämä saatanan AUTOKORJAAMO MATALAMÄEN KÄTEVÄT ASENTAJAT oli laittanut laatikolta lauhduttajalle menevän letkun aivan päin persettä kiinni ja se oli lähtenyt irti ja räkiny useita litroja öljyä mäkeen. Luulis että kun autoon tehdään 7000e:n remontti niin että se olis kunnos sen jälkee, mutta ei tässä korjaamossa.
                                Tää ei kyllä kuulosta enää ollenkaan tästä maailmasta Uskomatonta huonoa tuuria. Ei sillä, sattuuhan näitä mutta että kaikki kasautuu sinulle. Tais olla 5 vuotta sitten kun isä vei ekaa kertaa auton huoltoon, niin olivat laittaneet syylärin letkun kiinni niin, että letku solmussa ja nesteet seiso. Moottorivaurio oli enemmän kuin lähellä eikä oo isä sen jälkee autoja muilla huollattanu. Ei sillä, suurin osa porukasta varmaan tekisi kaiken itse jos tietotaito riittää, mutta kun ei se näköjään riitä useimmissa korjaamoissakaan..
                                BMW F20 120xDa 2016 140kW

                                Comment

                                Working...
                                X