Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tappu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 825
    • Tampere

    #61
    Originally posted by Clavurion View Post
    Koitin vielä kaivella TIS:in ohjeita, mutta en kyllä onnistunut löytämään mainintaa hammaspyörän vaihtamisesta pumpun leikatessa. Pumpun vaihto-ohjeessa ei ollut edes mainintaa hammaspyörän visuaalisesta tarkistamisesta. Pumpun puolelta sen jotenkin näkee, mutta etupuolella ulosvetäjää ei saa poistaa ennen uuden pumpun asennusta.

    Jotenkin hammaspyörän ja (keski)ketjun vaihtaminen varmuuden vuoksi kuulostaa ylimitoitetulta toimenpiteeltä ottaen huomioon, kuinka työläs (lue kallis) operaatio se on.
    Ei sitä tietoa olekaana TIS:llä, tehtaalta tuli faksilla tämmöinen ohje ja tässä tapauksessa oli ainakin todella aiheellista vaihtaa hammaspyörä, koska siihen pyörän kaartioon oli tullut "rupi" ja tämän kyllä näkee taskulampun kanssa pyörän ollessa paikoillaan.
    AMG

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #62
      Originally posted by Tappu View Post
      Ei sitä tietoa olekaana TIS:llä, tehtaalta tuli faksilla tämmöinen ohje ja tässä tapauksessa oli ainakin todella aiheellista vaihtaa hammaspyörä, koska siihen pyörän kaartioon oli tullut "rupi" ja tämän kyllä näkee taskulampun kanssa pyörän ollessa paikoillaan.
      Asia pihvi!
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #63
        Aika uskomattomalta kuulostaa tuo remontti. Soita kuluttaja-asiamiehelle ja kysy neuvoa miten toimia kyseisen korjaamon kanssa. Jos korjaamo ei ala yhteistyöhön niin ei muutako kun viet käräjille tuon jutun.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #64
          Originally posted by rakentamo View Post
          Muutama vuos sitten vein autoni Espoon Biliaan kun auto vuoti jäähdytinnestettä, no luulivat että kansi vuotaa ja vaihtoivat pahvin. Oho jäändytinnesteen pudotus ei loppunutkaan, mutta olivat samalla laittaneet jaon päin persettä ja auto kävi kuin vanha traktori. Väittivät kivenkovaa minulle, että vika on tyhjäkäyntiventtiilissä, jonka seuraavaksi vaihtoivat. Vuoto siis selvisi toisella korjaamolla kun yhdessä letkussa oli halkeama (vaihto enkä puolen tunnin homma) Samalla laittoivat jaon kohdilleen.
          Bilia yritti kuitenkin laskuttaa minulta noin 1500€ omista hölmöilyistään. (sylinterikannen tiivisteen vaihto ja varmaan kaikki muut autossa olevat vesiletkut rikkinäisen sijaan)

          Toinen setti täs muutama kuukaisi sitten, vein firmani pick-upin 30tkm määräsikaishuoltoon Konalan Autokeskukseen. Kaverit olivat laittaneet autoon noin 3 litraa liian vähän öljyä ja suodattimen niin löysälle, että moottori sotkeutunut öljyyn. Edes anteeksipyyntöä ei tullut kun menin raivomaan huomattuani tämän heti ensi käynnistyksen jälkeen. (öljyvalo paloi siis heti)
          Tiedä näistä mutta olen kuullut kommentteja jotta varsinkin pk seudulla on vaikeaa löytää oikeasti pätevää henkilökuntaa töihin.
          Ensimmäisessä tapauksessa olisi jähdytysjärjestelmän painekoe paikallistanut vuodon. ihmeellistä onkin jotta aletaan korjaamaan arvailujen perusteella sen kummemmin tutkimatta missä vika on.

          jälkimmäisessä tapauksessa olisi vastuunsa tunteva korjaamo suorittanut / kustantanut moottoritilan pesun.

          Comment

          • samiharju
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 63
            • Ilimajoki

            #65
            itse olen autoinssi, en ole ollut päivänkään käytännön koulutuksessa saati autokorjaamotyössä. munko pitäis siis olla pätevämpi tuollaiseen hommaan kun asentajan? tuskin saisin ilman pätevää neuvontaa edes käymään rempan jäljiltä tämän päivän dieseliä.. eiköhän ne inssin työt tuollaisessa korjaamossa ole pääosin siellä tiskin takana ja asentajan hommat pääosin auton kimpussa. näin molemmat tekevät sitä, mihin on koulutus saatu ja homman pitäis toimia..

            helvetin kalliilta tuo kuulostaa kyllä.. on tosin tuntitaksakin kohdallaan :-)
            Last edited by samiharju; 18-11-2007, 07:42.
            www.voorttimies.org

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #66
              Originally posted by samiharju View Post
              eiköhän ne inssin työt tuollaisessa korjaamossa ole pääosin siellä tiskin takana ja asentajan hommat pääosin auton kimpussa.
              Rupeaa menemään aika kovasti OT:ksi, mutta mihinkäs helvettiin sitä inssin koulustusta siinä tiskin takana tarvitaan?

              Asiakaspalveluun tuntuu ainakin omasta mielestäni insinööri kovin "yli"koulutetulta ja alipalkatulta.
              Olli.

              Comment

              • Jaghaath
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1273
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by Rocla View Post
                Rupeaa menemään aika kovasti OT:ksi, mutta mihinkäs helvettiin sitä inssin koulustusta siinä tiskin takana tarvitaan?

                Asiakaspalveluun tuntuu ainakin omasta mielestäni insinööri kovin "yli"koulutetulta ja alipalkatulta.
                Ei tarvitakkaan, sinne tiskin taakse päätyy vaan ne vähemmän lahjakkaat tapaukset jotka ei muualle pääse.

                Ja mitä tulee inssien käytännön osaamiseen, pitäisi imo työharjoittelu/kesätyö asentajana olla pakollinen osa koulutusta. Mikään ei hävetä yhtä paljon kun joku "tekninen asiantuntija" tmv inssi just siellä pöydän takana, jonka käytännön tieto ja taito on ihan yhtä tyhjän kanssa. Se käytännön osaaminen ja tekeminen valottaa aika lailla sitä tiskin takana toimimistakin.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #68
                  Originally posted by Jaghaath View Post
                  Ei tarvitakkaan, sinne tiskin taakse päätyy vaan ne vähemmän lahjakkaat tapaukset jotka ei muualle pääse.
                  Kiitos kiitos totuushan se toki on ja hyväksyttävä, en omaa minkäänlaista koulutusta alalle.
                  Olli.

                  Comment

                  • kuukankorpi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 634

                    #69
                    Tulee mieleen sanonta et jos ei ole insinööri tai työnjohtaja paikalla,niin käytetään tervettä järkeä!

                    Comment

                    • Jaghaath
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1273
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Kiitos kiitos totuushan se toki on ja hyväksyttävä, en omaa minkäänlaista koulutusta alalle.
                      Täsmennetään sen verran siis, että ne inssit jotka ei muuhun kykene päätyvät tiskille, hommaan jossa siis pärjää täysin ilman koulutustakin

                      Comment

                      • Muppe
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 1866
                        • Östermyra

                        #71
                        Eipä ole ensimmäinen kerta ku ko. firma on saanu sutta ja sekundaa aikaseksi...
                        Onneks löytyy vaihtoehtoja mut tosi paska säkä
                        E61 530dA M-Sport
                        E39 520iA Touring

                        ex. E34 525iA
                        ex. E34 535iA
                        ex. E34 520i
                        ex. E34 520i
                        ex. E36 320i

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #72
                          Kyllä on järkyttävä tarina, ei helvetti sentään... sanattomaksi heittää.

                          Jos olisin sinä, niin selvittäisin joka ikisen rasahduksen autosta, että miksi on tehty niin ja näin, työtuntien määrät syyniin ja kuluttaja-asiamieheen välittömästi yhteyttä.

                          Vaikka asiakas on hyväksynyt työvaiheet, niin ei se silti tarkoita sitä, että jos liikken laiminlyönnistä / ammattitaidottomuudesta nuo on johtuneet, niin pitäis silti kaikki maksaa. Näin se homma vaan ei mene. Kyllä korjaamo on vastuussa. Siitä ei ole epäilystäkään.

                          Taas semmonen esimerkki ammattitaidottoman huollon hommeleista, että ei mitään määrää. 7ke on semmonen kasa rahaa, että oikeen hirvittää. Et kyllä anna tässä nyt löysiä, vaan katot tarinan loppuun asti ja oikealla asenteella.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #73
                            ...ja 100tkm-150tkm ajettu takuuvaihtomoottori ilman turboa 2000€-2500€, eikä ole sitä pelkoa mitä ko.moottorista on muuta "ryssitty", mikä sitten paljastuu vasta myöhemmin.
                            Eli tästäkin varmasti opimme ainakin sen, että nykypäivänä ei todellakaan kannata lähteä enään vaurioituneita moottoreita korjata, eikä ainakaan avoimella valtakirjalla.

                            Comment

                            • 330Dbimmeri
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 58

                              #74
                              Mun autosta (E46 330D) leikkas commonrail kiinni toissa keväänä ja kiikutin merkkihuoltoon koska luulin saavani sieltä hyvän palvelun ja takuun työlle. Ilmoitin heti korjaamopäällikölle auton vietyäni että se on viritetty (ohjelmoitu uusiks) ja tämän ei pitänyt haitata työn ja osien takuuta päällikön mukaan.

                              Mekaanikko näytti juuri amiksesta päässeeltä ja katsoi autoni moottoria hölmönä ja totesi "emmää koskaan tälläseen koneeseen oo koskenu".
                              Siinä vaiheessa tuli hieman epäluottavainen olo:think

                              Ensiks ne apinat lähti tilaan uutta ohjainyksikköö saksasta kun luuli että se on hajalla mut sitten aikansa vikaa etsittyään totesivat että commonrail paskana, pumpun käyttöpyörä hajalla ja kahdessa suuttimessa ohivuotoo.
                              Kustannus arvio 3500€+/-15%
                              Kesti noin kaksi kuukautta että sain autoni takaisin korjaamosta koska tästä ajasta 3viikkoa mekaanikko oli saikulla ja yksi viikko meni siihen kun ne ihmetteli että miten yhden suuttimen juuresta pääsee naftaa läpi (johtui siitä ettei mekaanikko ollut kiristänyt sitä jengan loppuun asti)

                              Kun vihdoin sain autoni korjaamolta korjaamopäällikkö sanoi että "autoon olisi BMW Finlandin mukaan pitänyt vaihtaa kaikki osat missä polttoaine kulkee mutta mittasimme suuttimet ja vain kaksi jouduttiin vaihtamaan, auto on nyt kunnossa" hintaa remontille tuli noin 4000€

                              Ajelin autolla noin 100km kunnes moottori alkoi käymään välillä viidellä, välillä neljällä pytyllä ja lopuksi ahtoputki paukahti irti. Menin huoltoon takaisin valittamaan ja sain ajan uusille mittauksille noin kolmen viikon päähän, auton suuttimet mitattiin ja kaikissa korjausarvo liian suuri eli ei kaikki suuttimet uusiksi. Tässä vaiheessa takuuseen meni vain kaksi suutinta eli lasku siitä noin 2000€

                              Heti huollosta lähdettyäni huomasin että kone "pihisee" erikoisesti, tehoja on hukassa ja jumalaton pakokaasupössy tulee aina vähänkin kaasua painettaessa. Soitin taas huoltoon ja sieltä sanottiin että ne ei pysty mittaamaan sitä koska siinä on viritysohjelma (kumma kun kahdella ekalla kerralla pysty) Sitten käskivät viemään sen ohjelman asentajan luokse ja ajamaan vakio ohjelman sisään että ne voi mitata auton. Kyseinen ohjelman asentaja löysi vian vartissa; Imusarjan tiivisteestä puuttui pala ja ahdot pääsi sieltä karkuun. Siihen sit kuitenkin laitettiin lähes vakio ohjelma että auto käyttäytyisi paremmin, sit auto kiikutettiin takasin korjaamoon ja tiiviste vaihdettiin ja auto pestiin

                              Tämä remontin jälkeen auto ei ole ollut päivääkään entisensä, käy epätasaisesti ja välillä vääntö hukkuu kokonaan. Soitin vielä kerran korjaamopäällikölle ja kerroin tyytymättömyyteni saamaani palveluun ja hän vastasi; "kaksi virhettä olen tämä auton remontin kanssa tehnyt, olen antanut 2 suutinta takuuseen vaikka työlle ja osille ei kuuluisi antaa minkäänlaista takuuta koska autosi on viritetty"

                              koko paskan loppusummaksi tuli n. 7500€ mutta asia on ensi kuussa käräjillä

                              Comment

                              • 330Dbimmeri
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 58

                                #75
                                Mun autosta (E46 330D) leikkas commonrail kiinni toissa keväänä ja kiikutin merkkihuoltoon koska luulin saavani sieltä hyvän palvelun ja takuun työlle. Ilmoitin heti korjaamopäällikölle auton vietyäni että se on viritetty (ohjelmoitu uusiks) ja tämän ei pitänyt haitata työn ja osien takuuta päällikön mukaan.

                                Mekaanikko näytti juuri amiksesta päässeeltä ja katsoi autoni moottoria hölmönä ja totesi "emmää koskaan tälläseen koneeseen oo koskenu".
                                Siinä vaiheessa tuli hieman epäluottavainen olo:think

                                Ensiks ne apinat lähti tilaan uutta ohjainyksikköö saksasta kun luuli että se on hajalla mut sitten aikansa vikaa etsittyään totesivat että commonrail paskana, pumpun käyttöpyörä hajalla ja kahdessa suuttimessa ohivuotoo.
                                Kustannus arvio 3500€+/-15%
                                Kesti noin kaksi kuukautta että sain autoni takaisin korjaamosta koska tästä ajasta 3viikkoa mekaanikko oli saikulla ja yksi viikko meni siihen kun ne ihmetteli että miten yhden suuttimen juuresta pääsee naftaa läpi (johtui siitä ettei mekaanikko ollut kiristänyt sitä jengan loppuun asti)

                                Kun vihdoin sain autoni korjaamolta korjaamopäällikkö sanoi että "autoon olisi BMW Finlandin mukaan pitänyt vaihtaa kaikki osat missä polttoaine kulkee mutta mittasimme suuttimet ja vain kaksi jouduttiin vaihtamaan, auto on nyt kunnossa" hintaa remontille tuli noin 4000€

                                Ajelin autolla noin 100km kunnes moottori alkoi käymään välillä viidellä, välillä neljällä pytyllä ja lopuksi ahtoputki paukahti irti. Menin huoltoon takaisin valittamaan ja sain ajan uusille mittauksille noin kolmen viikon päähän, auton suuttimet mitattiin ja kaikissa korjausarvo liian suuri eli ei kaikki suuttimet uusiksi. Tässä vaiheessa takuuseen meni vain kaksi suutinta eli lasku siitä noin 2000€

                                Heti huollosta lähdettyäni huomasin että kone "pihisee" erikoisesti, tehoja on hukassa ja jumalaton pakokaasupössy tulee aina vähänkin kaasua painettaessa. Soitin taas huoltoon ja sieltä sanottiin että ne ei pysty mittaamaan sitä koska siinä on viritysohjelma (kumma kun kahdella ekalla kerralla pysty) Sitten käskivät viemään sen ohjelman asentajan luokse ja ajamaan vakio ohjelman sisään että ne voi mitata auton. Kyseinen ohjelman asentaja löysi vian vartissa; Imusarjan tiivisteestä puuttui pala ja ahdot pääsi sieltä karkuun. Siihen sit kuitenkin laitettiin lähes vakio ohjelma että auto käyttäytyisi paremmin, sit auto kiikutettiin takasin korjaamoon ja tiiviste vaihdettiin ja auto pestiin

                                Tämä remontin jälkeen auto ei ole ollut päivääkään entisensä, käy epätasaisesti ja välillä vääntö hukkuu kokonaan. Soitin vielä kerran korjaamopäällikölle ja kerroin tyytymättömyyteni saamaani palveluun ja hän vastasi; "kaksi virhettä olen tämä auton remontin kanssa tehnyt, olen antanut 2 suutinta takuuseen vaikka työlle ja osille ei kuuluisi antaa minkäänlaista takuuta koska autosi on viritetty"

                                koko paskan loppusummaksi tuli n. 7500€ mutta asia on ensi kuussa käräjillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎