Announcement

Collapse
No announcement yet.

keltainen öljyvalo mittaristossa ( e39 vm 98)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tur_re
    BTCF Member
    • May 2007
    • 199
    • Lahti

    #16
    Lainataas topiikkia ku on suht asiaan liittyvää...
    Vaihdoin öljyt tuossa muutama tunti sitten ja "rikkinäisen" anturin...
    Keltainen öljynmerkkivalo palaa edelleen 10sek käynnistyksen jälkeen, noin 4sek ajan

    Missä vika, öljyä oikea määrä ja uusi anturi?
    Onko näissä x30d:ssä jossain toinen anturi joka voisi olla rikki?
    Vaihdoin siis suodattimen juuressa olevan anturin.
    F10 nokileka:think

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      #17
      Originally posted by Tur_re View Post
      Vaihdoin siis suodattimen juuressa olevan anturin.
      Ainakin mun edellisessä 316:ssa toi öljymääräanturi sijaitsi öljypohjassa. Ettet vaan vaihtanut öljyn lämmöntunnistinta, joka ainakin tossa bensapelissä on öljynsuodatinkotelon juuressa.
      Last edited by heijani; 02-02-2008, 18:54.
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Tur_re View Post
        Lainataas topiikkia ku on suht asiaan liittyvää...
        Vaihdoin öljyt tuossa muutama tunti sitten ja "rikkinäisen" anturin...
        Keltainen öljynmerkkivalo palaa edelleen 10sek käynnistyksen jälkeen, noin 4sek ajan

        Missä vika, öljyä oikea määrä ja uusi anturi?
        Onko näissä x30d:ssä jossain toinen anturi joka voisi olla rikki?
        Vaihdoin siis suodattimen juuressa olevan anturin.
        öljypohjassa on ainaki bensavehkeis...
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Tur_re
          BTCF Member
          • May 2007
          • 199
          • Lahti

          #19
          Onkoha riisselissä sit tuossa, tai sitten se on lämpötila-anturi..
          Muita en kyl äkkiä löytäny ja ostettu öljynpaineanturi meni ongelmitta paikalleen.
          Yksi ainut johto tuli pistokkeeseen
          F10 nokileka:think

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Tur_re View Post
            Lainataas topiikkia ku on suht asiaan liittyvää...
            Vaihdoin öljyt tuossa muutama tunti sitten ja "rikkinäisen" anturin...
            Keltainen öljynmerkkivalo palaa edelleen 10sek käynnistyksen jälkeen, noin 4sek ajan

            Missä vika, öljyä oikea määrä ja uusi anturi?
            Onko näissä x30d:ssä jossain toinen anturi joka voisi olla rikki?
            Vaihdoin siis suodattimen juuressa olevan anturin.
            Vaihdoit siis öljynpaineanturin (nro 6)? Öljyn tasoanturi (nro 21) on öljypohjassa, kuten edelläkin jo mainittiin. No seuraavan öljynvaihdon yhteydessä sitten.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tur_re
              BTCF Member
              • May 2007
              • 199
              • Lahti

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Vaihdoit siis öljynpaineanturin (nro 6)? Öljyn tasoanturi (nro 21) on öljypohjassa, kuten edelläkin jo mainittiin. No seuraavan öljynvaihdon yhteydessä sitten.
              Niin tottakai... Tasoanturihan se onkin.... joo-o, jos jättäis nämä raplaus hommat vähäks aikaa.....

              Mut kiitokset sulle!
              Last edited by Tur_re; 02-02-2008, 19:04. Reason: kirotusvihe
              F10 nokileka:think

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                #22
                Originally posted by Peltsii View Post
                Eiköhän kannata alkaa epäileen jotain vikaa jo jos moottori ei yhtään kuluta öljyä
                Joo mulla on tuo ihmevika. 540iA E39 -99 ja nyt 93tkm mittarissa. Ostin 49tkm ajettuna ja olen seuraillut öljyn (olematonta) kulutusta. Ja ei sitten ole yhtään vajunnut öljytaso tikussa. Ei edes vaikka olisi ollut se 20 tkm edellisestä vaihdosta ajettuna. Huoltoledit lupailee sellaista 24-25tkm vaihtoväliä. Olen jo aikaisemmin sitten vienyt vaihtoon kyllä.

                Mutta ihmettelen tuota kun ei siitä tikusta näytä vajoavan yhtään. En voi sanoa edes milliä-kahta vajonneen. Ei tuota tarkemmin voi sanoa.

                Erikoista myös, että ostettaessa ja nyt jokaisen huollon jälkeen taso on tikussa muutaman millin ylärajan yläpuolella. Ihan kuin aavistuksen ylitäytetty, taikka vähän liian pitkä tikku jos öljyä laitetaan joku vakiomäärä. Saksassa ja suomessa. Aina sama juttu huollon jälkeen. Ja siinä tasossa sitten pysyy.

                Comment

                • nikoo77
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 69
                  • Espoo

                  #23
                  OT:Mulla löytyy ainakin M52b25:een(523) sopiva alkuperäinen ja uusi öljyntasoanturi ylimääräsenä halvalla.
                  YV:llä tavoittaa jos tarvetta.
                  E39 523iA touring

                  In memoriam:
                  E34 525i 24v
                  E30 320
                  E30 318

                  Comment

                  • Tur_re
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 199
                    • Lahti

                    #24
                    Originally posted by nikoo77 View Post
                    OT:Mulla löytyy ainakin M52b25:een(523) sopiva alkuperäinen ja uusi öljyntasoanturi ylimääräsenä halvalla.
                    YV:llä tavoittaa jos tarvetta.
                    Katotaa sitten ku löytyy M57:aan
                    F10 nokileka:think

                    Comment

                    • Tur_re
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 199
                      • Lahti

                      #25
                      Upataas tätäkin hieman...
                      Käväsin viime viikolla hakemassa Motonetin laatuanturin tonne öljypohjaan 88e.
                      Öljyt, anturi ja nafta suodatin vaihdettu ja eiku auto käyntiin.
                      Eipä pala enää keltainen öljynmerkkivalo käynnistyksen jälkeen, hyvä hyvä...
                      Kamat kasaan ja kämpille, kilsan pari ajettuani läsähti merkkivalo mittaristoon
                      Oljyä todellakin on tarpeeksi joten tulin siihen tulokseen et arkipäivänä marssia marmoritiskille ja ostaa originaali osa.

                      Mitähän maksanee, kukaan ostanu? Selviää tuokin kyllä sitten kun soittaa laakkoselle..
                      F10 nokileka:think

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        katoppa sen määräanturin piuhat.. tuossa sigun tdsa:ssa alkaa öljyvalo vilkkumaan kun autossa virrat päällä, paineanturin piuha irti ja heiluttaa määräanturin piuhaa.. on siis kulunut piuha puhki.. en tiedä pitäiskö sen piuhan mennä sitä reittiä kun se nyt menee (vähän epäilen kun on aivan viulunkielellä) on muuten helvetin rasittava vika kun alkaa kesken ajon se valo vilkkumaan
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Tur_re
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 199
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by peto2 View Post
                          katoppa sen määräanturin piuhat.. tuossa sigun tdsa:ssa alkaa öljyvalo vilkkumaan kun autossa virrat päällä, paineanturin piuha irti ja heiluttaa määräanturin piuhaa.. on siis kulunut piuha puhki.. en tiedä pitäiskö sen piuhan mennä sitä reittiä kun se nyt menee (vähän epäilen kun on aivan viulunkielellä) on muuten helvetin rasittava vika kun alkaa kesken ajon se valo vilkkumaan
                          Pitääpä tarkastella huomenissa, rasittava todellakin kun tuo näyttää vilkkuvan nyt ihan miten sattuu..
                          Vanhalla osalla (joka oli alkuperäinen) merkkivalo paloi vain käynnistyksen jälkeen noin 5sek.
                          F10 nokileka:think

                          Comment

                          • maukka86
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 488
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            e46 keltainen öljyvalo

                            Moro
                            Nyt on oma e46 320i alkanut välillä vilautella keltaista öljyvaloa. Öljy on aivan tikun max-merkin kohdalla. Tekee tuota käynnistyksen jälkeen, valo syttyy kun auto käy hetken ja valo palaa muutamasta sekunnista noin minuuttiin. Ilmeisesti pitää mennä uusi öljytaso-anturi ostamaan, mahtaisko kl-varaosilta löytyä?
                            f22 220i

                            Comment

                            • soldia
                              Banned
                              • Feb 2006
                              • 725
                              • Planet X

                              #29
                              Originally posted by maukka86 View Post
                              Moro
                              Nyt on oma e46 320i alkanut välillä vilautella keltaista öljyvaloa. Öljy on aivan tikun max-merkin kohdalla. Tekee tuota käynnistyksen jälkeen, valo syttyy kun auto käy hetken ja valo palaa muutamasta sekunnista noin minuuttiin. Ilmeisesti pitää mennä uusi öljytaso-anturi ostamaan, mahtaisko kl-varaosilta löytyä?
                              Kyseinen keltainen merkkivalo syttyy vaikka öljytaso olisi oikea, jos öljylaatu on huono tai ko. anturi on tukkeutunut.

                              Puhdistus voi auttaa. Uusi anturi marmorilta n. 185e.
                              Last edited by soldia; 20-05-2009, 21:11.

                              Comment

                              • maukka86
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 488
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Ei ollut ainakaan anturin liittimessä vikaa. Irrotin sen ja laitoin vielä hieman elektroniikka sprayta, mutta yhä palaa käynnistyksen jälkeen jonkun aikaa. Itseasiassa vaikka liitin oli irrotettuna, niin käyttäyty aivan samalla tavalla, eli hetken käynnistyksen jälkeen valo syttyy ja palaa muutaman sekunnin ajan. Täytyy seuraavan öljyvaihdon aikana irrottaa anturi ja katsoa, mitä se on syönyt.
                                f22 220i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎