e39 523i käyntihäiriö --> käynnistysongelma
Collapse
X
-
Ekalla startilla hörähtää vähän käymään ja sammahtaa välittömästi siihen. Sittten alkaa sahailu. Lupailee kyllä vähäsen. Samaten kuten tässä topicis muullakin porukalla.
-
Kumma homma että yksikään sylinteri ei sytytä edes vajailla ja/tai ammu edes putkeen....jos siis kyse todella on venttiilien liimautumisesta?
Eli vaikka joka ainoa venttiili poistettaisiin kokonaan, pitäisi pientä "rykimistä" joka tapauksessa olla?
Leave a comment:
-
samaa "vikaa"
Kiinnostaisi tietää lisää tästä "ominaisuudesta". Eli onko tämä vain tietyissä moottoreissa jne? Oma e36 tekee juuri tätä samaa. Toki olen oppinut käyttämään autoa jos joudun sitä vain siirtämään, mutta tällöinkin huomaa että auto käy huonosti startin jälkeen. Ilman minuutin tyhjäkäyntia ei lähtisi siis käyntiinkään, ilman sahausta. Ja tuntus siis tekevän näin lähes aina jos kylmää autoa vain siirtää pari metriä ja sammuttaa. Muuten käy ja kukkuu niin kuin pitääkin. Sitä vaan mietiskelen että olisiko vikaa jossain muualla vai vieläkö laittaa ominaisuuden piikkiin :think Vituttaa vaan kun velipoika meni taas eilen siirtämään autoani eikä tiennyt tästä kuviosta mitään. Sahailla piti taas...
Leave a comment:
-
Ei ole sama vika. Tämän topicin ongelma ilmenee, jos kylmää moottoria käytetään alle ~30sek.Originally posted by miksu682 View Post...onko mullaki nyt sitten tämä sama ongelma kun on tehnyt useemman kerran peräkkäin tuollain mutta ei tosin ole kestänyt sitten niin kauaa kuitenkaan kuin muilla että auto hörähti käyntiin... esim. oon ajanu kotoo kioskin pihaan (n.8km), sammuttanu auton, ostanu taksarin (
), hypänny autoon ja kappas: ei lähekkään käyntiin. Ei siinä muuta kuin lyhyitä ja varovaisia starttauksia ja kun oottaa pari minuuttia ja kokeilee niin lähtee moitteetta käyntiin ja toimii kuin mielikuvitus! (itelläni ainaki)
Ja autona siis e36 328i touring -95
Sulla vian aiheuttaa varmaankin kampi- tai nokka-akselin asentotunnistin. Vikakoodit lukemalla selviää.
Leave a comment:
-
eli siis...
...onko mullaki nyt sitten tämä sama ongelma kun on tehnyt useemman kerran peräkkäin tuollain mutta ei tosin ole kestänyt sitten niin kauaa kuitenkaan kuin muilla että auto hörähti käyntiin... esim. oon ajanu kotoo kioskin pihaan (n.8km), sammuttanu auton, ostanu taksarin (
), hypänny autoon ja kappas: ei lähekkään käyntiin. Ei siinä muuta kuin lyhyitä ja varovaisia starttauksia ja kun oottaa pari minuuttia ja kokeilee niin lähtee moitteetta käyntiin ja toimii kuin mielikuvitus! (itelläni ainaki)
Ja autona siis e36 328i touring -95
Leave a comment:
-
Moi vaan kaikille, oma e46 325 03 teki saman tempun. Peruutin auto lauantaina 1.5m ja sammutin koneen. Maanantaina auto oli piuhassa ja kone hörähti käyntiin mutta sammui samantien. Yritin käynnistää uudestaan ja säksätys vaan kuului, no ei muutakuin muijan autolla duuniin ja illalla uusi käynnistys yritys oli kuin olisi vanhaa traktoria yrittänyt käynnistää vähän jo lupailikin mutta ei startannu. Seuraavana aamuna auto lavetilla korjaamolla, ja siellähän ne sai sen käyntiin ja kyseli että mikäs tässä oli oikein vikana
, kumma kyllä ei sieltä kummempia vika koodeja löytyny.
Leave a comment:
-
On kyllä jännä ilmiö silti tuo "liimautuminen".
Luulis, että heti seuraavalla kerralla kun venttiili avautuu, se myös jaksaisi sulkeutua, kun "liimautumat" on kuitenkin jo irronneet venttiilin liikkuessa. Omituista siis miten venttiili voi monella peräkkäisellä sulkeutumisella jäädä raolleen, vaikka jousivoima on suht suuri vielä tuollakin venttiilin liikeradan loppupäässä. Ja tosiaan eihän tuo ainakaan teoriassa vaurioita aiheuta, jos ajoitukset yms. on kunnossa, niinkuin oletettavaa on.
Leave a comment:
-
Kun tämä omassa kattilassani tapahtui, niin puristuspaineet oli täysin hukassa, mutta venttiilit ei silti ottanut mäntään. Eikä tuo kosketus luultavasti mitään haittaisikaan, koska nokka-akselien jako on kohdallaan, eikä venttiilit ole lukittuna ko. asentoon. Ainakaan en ole kuullut, että koskaan olisi mitään rikkoutunut...Originally posted by O-Peksi View PostEli venttiilit siis jää vähän raolleen? Ei varmaan kovin paljoa voi jäädä ilman että mäntä ottaa kiinni. En oikein vieläkään jaksa uskoa, että niin tiukkaan voisi liimautua noilla aineilla mitä siellä pyörii...
Mäntä luultavasti vain napauttaisi venttiilin liikkeelle.
Se liimautuminen oli minulla heittomerkeissä.Originally posted by _koukku_ View Posttuo venttiilien liimautumis juttu oli kyllä ihan uutta mulle... Mutta onko tosiaan niin että siellä ei oo mikään rikki??
Jos moottori käynnistyy ja pysyy käynnissä ilman, että mitään ylimääräistä ääntä kuuluu, niin kaikki on kunnossa.
JA EDIT: Tuosta venttiilien jumittamisesta ei jää sitten mitään vikakoodia auton järjestelmiin.Last edited by kaol; 09-12-2007, 22:03.
Leave a comment:
-
Sama juttu täällä ja homma ratkaistu niin kuin täällä neuvottiin.
Ja mulla oli siis tämä topic: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=121744
Leave a comment:
-
mulla sama vika, prkl
eilen nappasin auton käyntiin, ku oli jääny sisävalo päälle niin kokeilin vaan että lähteekö vai onko akku tyhjä, kävi 10 sekunttia ja sammutin. tänään ei sitte vitullakaan käyntiin ja viimein lähti hädin tuskin käymään, tuntu että ei käy kaikilla.. itse epälin että kosteutta jossain,,, tuo venttiilien liimautumis juttu oli kyllä ihan uutta mulle... Mutta onko tosiaan niin että siellä ei oo mikään rikki??
autoni 523ia 96.
Leave a comment:
-
Eihän sitä pakko oo uskoaOriginally posted by O-Peksi View PostEli venttiilit siis jää vähän raolleen? Ei varmaan kovin paljoa voi jäädä ilman että mäntä ottaa kiinni. En oikein vieläkään jaksa uskoa, että niin tiukkaan voisi liimautua noilla aineilla mitä siellä pyörii...
Leave a comment:
-
Eli venttiilit siis jää vähän raolleen? Ei varmaan kovin paljoa voi jäädä ilman että mäntä ottaa kiinni. En oikein vieläkään jaksa uskoa, että niin tiukkaan voisi liimautua noilla aineilla mitä siellä pyörii...
Leave a comment:
-
Ihan totta se on. Volvoissa on ollu samaa. Joitakin on tuotu pajalle ja ei muutaku akku laturiin ja sahaamaan käyntiin. Siitä ne sitten innostuu käymään. Tosiaan tuntuu että ei oo puristuksia yhtään. En minäkään sitä aluksi heti uskonuOriginally posted by kaol View PostJos et minua usko, niin sopii käydä kysymässä paikallisessa BMW-huollossa onko asia näin.
Tuttu juttu huollossa, kun asiakkaat soittavat, että miksei moottori käynnisty ja puristusten tuntu on täysin hukassa.
-"Siirsin autoa eilen ja silloin toimi hienosti."
Leave a comment:
-
Jos et minua usko, niin sopii käydä kysymässä paikallisessa BMW-huollossa onko asia näin.Originally posted by O-Peksi View PostKuulostaa aika utopistiselta tuo venttiileiden "liimautuminen", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Kun tuon ikäinen ehjä kone pyörii, niin eiköhän siellä venttiilit liiku nokkien/jousien vaikutuksesta niinkuin pitääkin, mekaaninen yhteys kuitenkin jokaisen osan välillä ja liikuttavat voimat suht suuria. Ei taida bensa-ilma seoksesta semmoista teholiimaa syntyä millä sais venttiilit jumiamaan...
Tuttu juttu huollossa, kun asiakkaat soittavat, että miksei moottori käynnisty ja puristusten tuntu on täysin hukassa.
-"Siirsin autoa eilen ja silloin toimi hienosti."
Leave a comment:
Leave a comment: