Originally posted by E39touring
View Post
E39 nokka-akselin anturi?
Collapse
X
-
Ehdottomasti alkuperäinen varaosa! Hellassakin on siis siemensin anturi, mutta toinen meni jo vuoden sisään. Sammuili jopa ajosta jne. Samppasialla oli onneksi alkup. käytetty varaosa heti heittää paikalleen ja tuntuihan toi paremmalta heti aamulla. Töistä kotiin matkalla joka päivä vanhalla anturilla alkoi sammahtelemaan hetkeksi, että näkeepä jo iltapäivällä lopullisen tuloksen.
Hellan ja orkkiksen anturin välillä ainoa ero että Hellassa lukee ainoastaan Siemens, ei BMW- tekstiä. Sekä orggis voi toimiakin..
Pitää reklamoida toi Hella taas kerran.
Originally posted by Radar View PostKummat anturit oli niitä kestävämpiä, puhutaan siis kampuran anturista.
Muistelen lukeneeni että hella kestäis boschia paremmin, mutta tässäkin ketjussa tuli jo eriävää mielipidettä.
Vai liekkö vaan tuurista kiinni että tuleeko maanantaikpl..---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostEikös tuo Obd testi koske vasta 2001 ensirekisteröityjä autoja?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Kampiakselin tunnistin hajalla
> Oireet: Huono käynnistyvyys. Pitää startata n. 3-4 sekuntia ja
> sitten hörähtää vähän vaivalloisesti. Nykiminen ajossa ja
> liikkellelähdöissä. Tyhjäkäynti soutaa 400-900 kierroksen väliä välillä.
> Kaikki tehot ei ole tallella.
...
(Vastaus tulee myöhään, mutta ehkä auttaa seuraavia)
Oireet näyttävät 100%:sti samalta kuin minulla, E39 528iA Touring -98.
Vuosi sitten vaihdatin kampiakselin tunnistimen ja vika korjaantui. 1kk
päästä sama vika, joten eikun takuuta vaatimaan. Osa vaihdettiin, ok.
Kunnes taas tän viikon tiistaina, kun alkuperäisen osan ostosta on just
vähä yli vuosi. Että ottaa päähän.
> Testeri ilmoitti myös, että kampiakselin tunnistin olisi rikki mutta se
> kai ei voi pitää paikkaansa, koska auto lähtee käyntiin?
Kyllä se lähtee. Ainakin jonkun kerran, ja nimenomaan tuollai vaivalloisesti,
köhien ja paukkuen, pitkällä starttaamisella.
Mulla on kaikkea muuta kuin kiinalaisen pienet kädet, mutta jos kerran
noita saa motonetistä, niin eiköhän noi kädet suostu yhteistyöhön.
-Artsi
Comment
-
-
Sammuin uamuruuhkaan
Vanha ketju, mutta tulipahan vastattua
Tänä uamuna olin menossa kouluun 70km:n päähän, niin miun -96 520 puimuri otti ja sammui ns. seisovilta jaloiltaan eli täydestä vauhdista.
Yritin käynnistellä, starttas normaalisti mutta muutapa ei sitte tapahtunukkaan.
Istua pajotin uamuruuhkassa 6 -tien poskessa hätävilkut päällä ja oottelin pelastavaa ritaria uljaalla V8:llaan apuun.
Onneks paikalliselle korjaamolle ei ollu matkaa kuin ehkä 5km, haettiin sieltä hinausköyttä ja hinattiin miun puimuri sinne, ja kuinkas ollakkaan korjaamon risteyksessä se sitten päättikin lähteä käyntiin, kun hinattavassa istunu avokkini sitä matkan aikana yritti starttailla.
Korjaamon poijjaat luki vikakoodit, ja tuomiona oli juurikin nokka-akselin asentotunnistin.
Lähettiin sitten huimat ajamaan peräkanaa miun isän kotio, että viedään auto sinne. Matkaa korjaamolta 10km.
Päästiin jopa 400 metrin päähän isän talosta, kun puimuri päätti sammua taas
Siitäpä pääsikin raktorin prsiissä hinaten perille.
Toivottavasti siis vikakoodinlukija näytti ihan totta ja vika tuossa nokka-akselin tunnistimessa on, tiällä kun jokunen on manannu, että vaikka koodit luettu ja ko. osa vaihettu, kohta sama vika uuestaan :think
Että tämmönen tappaus tällakerttoo.BMW e36 318i Touring -96
~ex BMW e39 520 -96~
~ Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri väärällä hetkellä ~
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostKannattaa ostaa merkkiliikkeestä oikea anturi eli kunnon merkkinen. Ei motonetistä. Yleisin ongelma on juuri tuo "väärä" anturi.
Comment
-
-
Originally posted by juussi View PostVoisko joku valasita newbielle tarkemman speksin vaihtotoimenpiteestä juuri nokka-akselin asentotunnistimelle. Pirssi E39 523i Touring -97 ( ja hankittu 10h sitten)
edit: löytyi jotain nfoo: http://picasaweb.google.com/mmm635/C...rsAsBMWCallsIt
ja http://www.bimmerboard.com/forums/posts/506365///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Onkos muille tullut vastaan, että pakonokan anturin liitin on hieman öljystä kostea sisältä? e46fanatics-foorumilla sanoivat, että tätä on ollut aiemminkin näissä ja että kannattaa vaihtaa anturi. Ollut näin nyt pari vuotta. Kokeilin nyppästä piuhan irti ja tuli heti vikakoodi, eli anturi kuitenkin toimii. Putsasin kuivaksi ja ajoa, ei vaikutusta.
Olen miettinyt myös tuota imunokan anturia, että onko se ihan voimissaan, vaikka koodia ei tulekaan. Auto lähtee kyllä aina loistavasti käyntiin, mutta ikään kuin suuttimet naputtaisivat jonkin verran voimakkaasti. Voiko pakonokan anturi vaikuttaa tähän ääneen, vai onko se vain imunokasta johtuva? Kuinka paljon M54:stä saa tulla suuttimien ääntä, että se on vielä normaalia?
Edit. Vaihdoin molemmat anturit, eikä kummankaan vaihto alkuhuuman jälkeen tuntunut muuttaneen mitään. Kulutus, vedot, suuttimien "tikitys" jne. samat. No, onpahan uudet anturit nyt käytössä.Last edited by Bomb5; 24-08-2015, 11:35.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
523 -00 vaikea käynnistys ja alavääntö kateissa
Ensin pahoittelut vanhaan viestiketjuun vastaamisesta.
Tuli sitten liityttyä tämän ongelman kerhoon. Oireina toisinaan vaikea käynnistyminen ja vaikean käynnistyksen seurauksena yleensä myös alavääntökateissa. Esimerkiksi eilen auto toimi kylmänä suhteellisen hyvin, mutta kun kävi auton tankkaamassa, niin sen jälkeen auto lähti käyntiin vasta pitkän pyörityksen jälkeen. Lisäksi kun lähti liikkeelle oli alavääntö kateissa, mutta palautui yllättäen muutaman kilometrin ajon jälkeen. Vikakoodina INPA:lla saa seuraavan
Code:65 Signal Camshaft sensor intake Error frequency : 3 Logistic counter: 22 Engine speed 1120.00 1/min engine condition = part load 8.00 -- oel temperature 78.58 Grad C Battery Voltage 13.97 V appear before (rel.) 11.70 h kein Signal CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 41 B4 03 16 23 08 9F 89 86 12 ===================================
Onko ideoita, mistä muualta voisi löytyä sellaista imuvuotoa, joka aiheuttaa edellisen kaltaista oireilua? Vai voisiko olla niin huono tuuri, että uusi anturi oli yhtä viallinen kuin vanha? Vai voiko tuo vikakoodi ilmentyä myös jonkin muun osan lopun lähestymisen merkkinä (esim. bensapumppu)?
Auto oli korjaamolla jokin aika sitten ABS-anturin vaihdossa ja korjaamon laitteen mukaan siellä olisi joku ohivuoto vikakoodi.
Comment
-
Comment