E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjenkka
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 577
    • JKL

    #91
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://rover.ebay.com/rover/1/707-5...F_mwBanner%3D1
    tuolla anturilla tuli lopulta kuntoon tämäkin laite!

    käsittämätöntä on vaan se että HELLA ei tosissaan kelvannu vaikka olen toisessakin M52 moottorisessa niitä käyttäny ja on pelannu kuten pitää.

    mutta eipä mitään, loisto homma että vehkeet pelaa taas kuten kuuluu
    "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

    Vs1400 Intruder

    Ex:
    F11 530dA xDrive
    E60 523iA
    E39 520i Sedan
    E39 530dA Touring
    E39 528iA Sedan
    E46 318i Sedan
    E39 523i Sedan
    E36 316i Sedan x2

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5130
      • Paimio

      #92
      Originally posted by hjenkka View Post
      tuolla anturilla tuli lopulta kuntoon tämäkin laite!

      käsittämätöntä on vaan se että HELLA ei tosissaan kelvannu vaikka olen toisessakin M52 moottorisessa niitä käyttäny ja on pelannu kuten pitää.

      mutta eipä mitään, loisto homma että vehkeet pelaa taas kuten kuuluu
      Onkos tuo nyt sitten Siemens kanssa niinkuin alkuperäinenkin?

      Pitäisiköhän itsekin vielä sitten tuollakin kokeilla...kun sama hella on paikoillaan nyt eikä pelitä.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11204
        • Oulu

        #93
        Originally posted by TheRipper View Post
        Onkos tuo nyt sitten Siemens kanssa niinkuin alkuperäinenkin?

        Pitäisiköhän itsekin vielä sitten tuollakin kokeilla...kun sama hella on paikoillaan nyt eikä pelitä.
        Juu kyllä tuosta linkistä ostamalla saat aidon siemenssin OEM bmw paketissa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • hjenkka
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 577
          • JKL

          #94
          Originally posted by TheRipper View Post
          Onkos tuo nyt sitten Siemens kanssa niinkuin alkuperäinenkin?

          Pitäisiköhän itsekin vielä sitten tuollakin kokeilla...kun sama hella on paikoillaan nyt eikä pelitä.
          jep, oem siemens anturi.
          "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

          Vs1400 Intruder

          Ex:
          F11 530dA xDrive
          E60 523iA
          E39 520i Sedan
          E39 530dA Touring
          E39 528iA Sedan
          E46 318i Sedan
          E39 523i Sedan
          E36 316i Sedan x2

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5130
            • Paimio

            #95
            No niinpä niin!

            Nyt on Orkkis Siemens paikallaan ja heti pelittää!

            Olisihan sitä voinut tuommoisen sitten vaan vuosi sitten voinut suoraan ostaa eikä mitään Hellan paskoja niin olisi välttynyt turhalta stressiltä ja arvailuilta.

            Mutta tämä nyt sitten kaikille opetuksena EI ikinä mitään muuta anturia kuin orkkis Siemens.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • hjenkka
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 577
              • JKL

              #96
              Originally posted by TheRipper View Post
              No niinpä niin!

              Nyt on Orkkis Siemens paikallaan ja heti pelittää!

              Olisihan sitä voinut tuommoisen sitten vaan vuosi sitten voinut suoraan ostaa eikä mitään Hellan paskoja niin olisi välttynyt turhalta stressiltä ja arvailuilta.

              Mutta tämä nyt sitten kaikille opetuksena EI ikinä mitään muuta anturia kuin orkkis Siemens.
              hieno homma

              tuli itekin aikamoiset oppirahat maksettua tuon kanssa
              "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

              Vs1400 Intruder

              Ex:
              F11 530dA xDrive
              E60 523iA
              E39 520i Sedan
              E39 530dA Touring
              E39 528iA Sedan
              E46 318i Sedan
              E39 523i Sedan
              E36 316i Sedan x2

              Comment

              • siffo
                Newbiemmer
                • May 2018
                • 26
                • Sipoo

                #97
                Se on varmaan pakopuolen nokan anturin kanssa sama juttu?
                Hommasin 520i:n josta on vedot täysin kateissa. Inpalla katselin ja vanos näytöllä ei tapahdu mitään. Vikakoodeista löytyi 18, NW_A, "signal not plausible". Hain Motonetista anturin ja nollasin koodit, mutta vieläkin tulee sama koodi. Johto irti anturista tulee myös sama koodi mutta "no signal". Pitää varmaan kokeilla metsästää jostain Siemenssin anturi seuraavaksi?

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  #98
                  5v. sitten vaihdoin imupuolelle Maylen anturin, oireina oli että ihan sammui ajosta. Hyvin Mayle toiminut. Nyt pakopuolella koodia, ehkä ajoittaista tehottomuutta. Tilasin varmuuden vuoksi kaksi anturia, että saan varmasti toimimaan, Valeo ja Febi. Yhteensä 45€ Autodoc:ssa.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11204
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by siffo View Post
                    Se on varmaan pakopuolen nokan anturin kanssa sama juttu?
                    Hommasin 520i:n josta on vedot täysin kateissa. Inpalla katselin ja vanos näytöllä ei tapahdu mitään. Vikakoodeista löytyi 18, NW_A, "signal not plausible". Hain Motonetista anturin ja nollasin koodit, mutta vieläkin tulee sama koodi. Johto irti anturista tulee myös sama koodi mutta "no signal". Pitää varmaan kokeilla metsästää jostain Siemenssin anturi seuraavaksi?
                    Tuplavanoksessa ei muistaakseni ole siemens merkkiset anturit edes :think Ja tuo 18 koodi ei muistaakseni edes kerro kumpi. Pako vai imunokan anturi on rikki. Laita yleismittari maahan ja nokan asentoanturin signaalijohtoon kiinni. Kun anturi toimii, niin se antaa joka toisella kampuran kierroksella 5v ja joka toisella 0v. Näin siis m52tu ja m54

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • siffo
                      Newbiemmer
                      • May 2018
                      • 26
                      • Sipoo

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Tuplavanoksessa ei muistaakseni ole siemens merkkiset anturit edes :think Ja tuo 18 koodi ei muistaakseni edes kerro kumpi. Pako vai imunokan anturi on rikki. Laita yleismittari maahan ja nokan asentoanturin signaalijohtoon kiinni. Kun anturi toimii, niin se antaa joka toisella kampuran kierroksella 5v ja joka toisella 0v. Näin siis m52tu ja m54
                      No se selittää ettei tuntunut Siemenssiä löytyvän Auto on tosiaan 2003 M54B22 koneella. Kokeilin imunokan anturin liitin irti ja joutui paljon kauemmin starttaamaan ennenkuin käynnistyi ja antoi koodiksi 65, NW_E, eli ilmeisesti kuitenkin pakopuoleen viittaa tuo 18, NW_A. Täytyy yrittää mitata sitä ja kokeilla jollain toisella anturilla varmaan seuraavaksi...

                      Comment

                      • lihakimpale
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2017
                        • 261
                        • Oulu

                        Hella-merkkiset mahtaa näissä M54-koneissa olla.

                        Comment

                        • siffo
                          Newbiemmer
                          • May 2018
                          • 26
                          • Sipoo

                          Olen nyt vaihtanut molemmat sensorit, mutta koodi 18 tulee vieläkin heti kun starttaa. Mittasin pakoanturin signaalin ja yhdellä kampiakselin kierroksella puolet näyttää 0v ja puolet 5v, eli ilmeisesti toimii oikein? Mittasin myös että signaalijohdon yhteys ecun liittimelle on kunnossa. Mitähän sitten, pitääkö jo alkaa ottamaan jakopäätä auki ja tarkastaa että ajoitus on kohdallaan? Jos pakonokka olisi pykälän pielessä niin pitäiskö sitä jo huomata käynnissä? Nyt auto kyllä käynnistyy ja käy mielestäni aika normaalisti, mutta kiihtyy todella laiskasti. Sitten voi tietysti kokeilla vielä toisella eculla, mutta muuten alkaa olla ideat aika vähissä.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11204
                            • Oulu

                            Joo pitäisi toimia. Toki signaalin muodon näkee vasta skoopilla, mut ihan mykkä se anturi ei ainakaan ole. Ajotuksen tarkistaminen on sit aiheellista. Myös inpalla voi tarkistaa mitä nokkien reference position. 126 pitäs olla imu ja 115 pako. Tuolla juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=367982&page=2

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • siffo
                              Newbiemmer
                              • May 2018
                              • 26
                              • Sipoo

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Joo pitäisi toimia. Toki signaalin muodon näkee vasta skoopilla, mut ihan mykkä se anturi ei ainakaan ole. Ajotuksen tarkistaminen on sit aiheellista. Myös inpalla voi tarkistaa mitä nokkien reference position. 126 pitäs olla imu ja 115 pako. Tuolla juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=367982&page=2
                              Siinä inpan vanos näytöllä on intake actual sekä target molemmat 120.00 ja ref 144.19 ja outlet actual sekä target molemmat -105.0 ja ref -136.20. Mitenkähän se päivittää noita ref positioita jos se ei enää luota nokan anturiin? Nuo arvot on ihan samat moottori sammuksissa ja käynnissä eikä mikään muutu mihinkään. Saakohan nuo jostain resetoitua niin näkisi ainakin mitä se niihin sen jälkeen saa?

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11204
                                • Oulu

                                Ref position pitäs resetoitua aina koneen käynnistyksessä. Ton perusteella ajoitus pielessä ja vanos vikatilassa sulla.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X