E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11204
    • Oulu

    #76
    Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.

    Mutta joo tuossa pihalla ois nyt -97 520i jossa täsmälleen nämä oireet:
    Originally posted by hjenkka View Post
    itellä täsmälleen sama homma, on vaihdettu anturi 3krt (2 orkkista 1 tarvike), moottorinjohtosarja vaihdettu, ecu vaihdettu, vanos huollettu.. edelleen vaan herjaa nokan anturia ja oireena myöskin on: pidempi startti, selvästi kadoksissa oleva se vähäinenkin alavääntö, suuttimet naputtaa..

    yläkierroksilla vetää suht normaalisti, ja autohan oli E39 520i ´96 m52b20.
    Niin niin minäpä tähän triidiin ilmotan mikä oli pohjimmainen vika kun saan korjattua. Tuota kampuran asentoanturia epäilen eniten. Mut nyt kun on skooppikin, niin katon läpällä miltä signaalit näyttää.
    Last edited by Pazi88; 17-10-2017, 21:51.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5130
      • Paimio

      #77
      Minä laitoin nyt sen Kampiakselin asentoanturin tilaukseen katsotaan jahka saapuu ja saan vaihdettua että onko vaikutusta ongelmaan...:think
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti
        Menee vikatilaan ja toimii nokka-anturin varassa- vanos jatkuvasti myöhäisellä joten alaväännnöt katoaa ja starttaus kestää hetken pidempään mutta muuten toimii aika normaalisti.

        Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.
        BMW:n koneen takapäähän tarkoitettu ei mene suoraan mutta alkuperäistä vastaavan kokoisia Halleja on maailma täynnä, johdot tarvii muuttaa(kaks signaalijohtoa) ja 12v syöttö(yks johto) varastaa jostain.
        Last edited by naukkis; 18-10-2017, 15:14.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #79
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri.
          Ecu antaa vikakoodit kahdessa osassa, ensin kooditaulu ja sitten sen kooditaulun mukainen vikanumero. Koodi 10 on yhdessä taulussa kampuran asentoanturi ja kolmessa nokka-anturi -ainakin itsellä itse ecu antaa koodin oikein mutta Inpan versiosta riippuen tulkinta voi mennä vituiksi.

          Comment

          • hjenkka
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 577
            • JKL

            #80
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.

            Mutta joo tuossa pihalla ois nyt -97 520i jossa täsmälleen nämä oireet:


            Niin niin minäpä tähän triidiin ilmotan mikä oli pohjimmainen vika kun saan korjattua. Tuota kampuran asentoanturia epäilen eniten. Mut nyt kun on skooppikin, niin katon läpällä miltä signaalit näyttää.
            no niin, jäädäänpä mielenkiinnolla odottamaan tuloksia

            tuon kampuran anturin olen myöskin jo kerran vaihtanut, tosin oli käytetty oem anturi kyseessä kun sellainen hyllystä sattui löytymään.
            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

            Vs1400 Intruder

            Ex:
            F11 530dA xDrive
            E60 523iA
            E39 520i Sedan
            E39 530dA Touring
            E39 528iA Sedan
            E46 318i Sedan
            E39 523i Sedan
            E36 316i Sedan x2

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5130
              • Paimio

              #81
              Originally posted by TheRipper View Post
              Minä laitoin nyt sen Kampiakselin asentoanturin tilaukseen katsotaan jahka saapuu ja saan vaihdettua että onko vaikutusta ongelmaan...:think

              Nyt on tuokin vaihdettu ja ei vaikutusta asiaan.


              Mitäs tässä nyt sitten vielä....johtosarjaa anturin liittimeltä eculle tutkimaan seuraavaksi?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11204
                • Oulu

                #82
                Originally posted by TheRipper View Post
                Nyt on tuokin vaihdettu ja ei vaikutusta asiaan.


                Mitäs tässä nyt sitten vielä....johtosarjaa anturin liittimeltä eculle tutkimaan seuraavaksi?
                Itsellä on tutkinta vielä vaiheessa tämän ongelman osalta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....293688&page=63

                Pitäs joutaa vielä tutkimaan tarkemmin. Semmosen erikoisen homman huomasin että vähän riippuen millä työkalulla vikakoodeja lukee, koodit aina vaihtelee. Ei siis tulkinta, vaan ihan numeerinen arvo. Jotku työkalut vissiin näyttää vikakoodin hexana ja jotku normi kymmenjärjestelmän numerona. No Inpa on varmasti luotettavin ja se viimeksi anto koodit 2,8,12,65 ja 84

                Mitä pitäs olla:
                2 Ignition coil Cyl 4
                8 Air Flow Meter (HFM)
                12 TPS or Plausibility
                65 Camshaft Position Sensor (Inlet MS43)
                83 Crankshaft Sensor

                Melkoinen ongelmalapsi siis Carsoft näytti vaan koodit 2 ja 65. Nyt oon nollauksen jälkeen ajellu muutaman päivän, niin pitäs lukasta mitkä on uusiutunut. Tuo 65 on vissiin se koodi, mikä voi tarkoittaa nokan tai kampuran asentoanturin vikaa :think
                Last edited by Pazi88; 16-11-2017, 16:13.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2546
                  • Kajaani

                  #83
                  Ja tämä kampi/nokkasekoilu koskee vain M52-moottoreita eikä M52TU-moottoreita joissa 2 nokka-anturia?
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11204
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by Roisto View Post
                    Ja tämä kampi/nokkasekoilu koskee vain M52-moottoreita eikä M52TU-moottoreita joissa 2 nokka-anturia?
                    Jep.

                    Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.

                    Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • hjenkka
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 577
                      • JKL

                      #85
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Jep.

                      Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.

                      Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
                      mielenkiintoista, itekin on tullu kokeiltua jo 3 eri anturia ja nyt hella paikallaan mutta ei vaan toimi.. täytyy varmaan vielä sijoittaa yks ~150€ uuteen siemensiin. jos ei rupee sillä pelaamaan niin olkoon prkl..
                      "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                      Vs1400 Intruder

                      Ex:
                      F11 530dA xDrive
                      E60 523iA
                      E39 520i Sedan
                      E39 530dA Touring
                      E39 528iA Sedan
                      E46 318i Sedan
                      E39 523i Sedan
                      E36 316i Sedan x2

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11204
                        • Oulu

                        #86
                        Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://rover.ebay.com/rover/1/707-5...F_mwBanner%3D1
                        Last edited by Pazi88; 18-12-2017, 10:12.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8280
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #87
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://m.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-S...49?_mwBanner=1
                          Samalta myyjältä ostin myös taanoin saman, toimii.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • hjenkka
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 577
                            • JKL

                            #88
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://m.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-S...49?_mwBanner=1
                            tilattu, kiitän
                            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                            Vs1400 Intruder

                            Ex:
                            F11 530dA xDrive
                            E60 523iA
                            E39 520i Sedan
                            E39 530dA Touring
                            E39 528iA Sedan
                            E46 318i Sedan
                            E39 523i Sedan
                            E36 316i Sedan x2

                            Comment

                            • lihakimpale
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2017
                              • 261
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Jep.

                              Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.

                              Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
                              Onko tietoa mikä on alkuperäinen M54B30:ssa, kun olen ollut siinä käsityksessä, että se olisi Hella.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11204
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by lihakimpale View Post
                                Onko tietoa mikä on alkuperäinen M54B30:ssa, kun olen ollut siinä käsityksessä, että se olisi Hella.
                                En tiedä, kun en ole asiaa tutkinut. m52tu ja m54 on nyt muutenkin jo eri tyyppisillä antureilla, kun niissä on normi hall anturit nokka-akselillekkin.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X