Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringin iskareista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #31
    Originally posted by bmw e34 View Post
    juu, nyt on itselläkin päällänsä tilanne jossa E39 sedan M-sport I alustalla tarvisi vaihtaa etuiskarit. hommasin itse uudet BOGE turbo 36-A61-A (230 €/à) / SACHS advantage SA 556 834 ja vein auton mukana korjaamolle josta soitettiin jo parin tunnin päästä ja kerrottiin että ei suositella paikalleen laittoa koska uudet iskarit (M-sport I / II alusta) ovat n. 2 cm lyhyemmät kuin paikallaan olevat jotka ovat mallia SACHS super touring SA 556 832 / BOGE automatic 36-A60-A, asentaja oli sitä mieltä että tuo 2 cm ero saattaa muodostua ongelmaksi ulosjoustossa :think. SACHS super touring ja BOGE automatic ovat ainakin varaosaluetteloiden mukaan normaalialustan iskarit vaikkakin tässä ko. tapauksessa pitäisi löytyä juurikin nuo advantage / turbo- sarjan iskarit paikaltaan koska auto on uutena tilattu tehtaalta M-sport I jousituksella (A403 taisi olla varuste numero ?!).
    mahtaakohan olla kenelläkään tietoa että mikä on käytännön ero noiden advantage/turbo sekä super touring/automatic iskunvaimentimien välillä ?. anyone ? . . .

    Boge turbo on tarkoitettu juuri m-sport alustaan. Ne toimivat ihan hyvin siinä.

    Sacsh advatange on sachin luettelon mukaan "jäykempi" ja jämäkämpi iskari joka on aina kaasuiskari. Varmaan toimii ihan hyvin tuolla.

    Ja tottakai tuo alkuperäinen iskari jos on tilattu tehtaalta m-sporttina on lyhyempi! Itselle tuli laitettua tuossa väsyneen m-sportin tilalle bilstein sprint B8 eteen ja b6 sportit taakse. Vertailun vuosi juuri sattui samaan aikaan olemaan remontissa e39 sedan pappa-alustalla ja muuten iskarit olivat saman mittaiset mutta, varren pituudessa juuri oli tuo mainittu ero.

    Ei muutakuin alle vaan ja toimii varmaan ihan mainiosti.
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • -JMV-
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 840
      • Etelä-Pirkanmaa

      #32
      Nostellaas:

      Elikkäs iskarit edestä loppu, autona E39 540 touring -99 ja kattelin motonetin tarjontaa, niin siellä oli 520-530 iskareita, mutta ei 540, eli onko nuo sitten käypäset?

      Varustelistassa oli merkintä:
      220 SELF-LEVELING SUSPENSION
      227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

      eli onko tuo nyt ihan normi alusta vai m-sport? Soitin laakkoselle ja sanoivat, että on sportti alusta, mutta kun kysyin, että onko sama kuin m-sport, niin ei osannut vastata.
      F82 harraste

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1178
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by -JMV- View Post
        Nostellaas:

        Elikkäs iskarit edestä loppu, autona E39 540 touring -99 ja kattelin motonetin tarjontaa, niin siellä oli 520-530 iskareita, mutta ei 540, eli onko nuo sitten käypäset?

        Varustelistassa oli merkintä:
        220 SELF-LEVELING SUSPENSION
        227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

        eli onko tuo nyt ihan normi alusta vai m-sport? Soitin laakkoselle ja sanoivat, että on sportti alusta, mutta kun kysyin, että onko sama kuin m-sport, niin ei osannut vastata.
        Ei ole M-sport alusta. Äläkä osta kutoskoneiseen tarkoitettuja etutolppia V8:iin.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #34
          Originally posted by 174000 View Post
          Ei ole M-sport alusta. Äläkä osta kutoskoneiseen tarkoitettuja etutolppia V8:iin.
          Mistäs sää silloin hommasit ne bilsteinit?
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            #35
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Mistäs sää silloin hommasit ne bilsteinit?
            Tuolta: http://www.drwheelgoods.fi/
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by 174000 View Post
              Ei ole M-sport alusta. Äläkä osta kutoskoneiseen tarkoitettuja etutolppia V8:iin.
              Ok kiitos tiedosta, eli onko niin, että motonetistä ei saa V8:seihin tolppia? Soitin myös kahalle ja kyselin Bilsteinin B6:sia, mutta ei tiennyt varmasti mitkä käy autooni:think Jos joku sattuis tietämään Bilsteinin etutolpan numeron, niin olisin kiitollinen.

              Myös voi suositella muita iskareita hieman madallettuun tourinkiin.
              F82 harraste

              Comment

              • -JMV-
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 840
                • Etelä-Pirkanmaa

                #37
                Noniin nyt sitten tänään jäätyi molemmat etuiskarit ja keula tipahti maahan ja i joustoa ei ollenkaan, olipas mukava ajella
                Mistä voisi saada nopeasti tolpat, kyselin Schmiedmann:ilta ja 1-1,5 viikkoa toimitusaika näille tolpille http://suomi.schmiedmann.com/nayta-a...311096864.aspx
                F82 harraste

                Comment

                • krimmu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 102
                  • Turku

                  #38
                  Kävin leimalla ja tuomio etuiskareista oli lohduton: vasen, 4 %.
                  Mulla on tuo ilmaperällinen sport-alusta eli 0227 varustelistassa. Etuiskarit vaihtoon siis, aikaa kuukausi. Haluan jotkut hyvät tavalliset iskarit nyt. Onko Sachs advantage hyvä valinta?

                  Mitä suosittelisitte? Autoni on siis -00 530d ja kilometrejä on 235 tuhatta. Kannattaako samassa operaatiossa vaihtaa jousia?

                  Kiitos avustanne!

                  edit: huomasin, että motonet myy jotain "m- ja sport -alustojen" kaasuiskaria hintaan 149 euroa / kappale. Aika halpaa, minkähän merkkisiä iskareita nämä ovat? Tuo Sachsin advantage maksaisi 209e / kpl.
                  Last edited by krimmu; 03-08-2011, 16:32.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #39
                    Osta Mätänetistä Sachs Boget niin saat alkuperäiset M-Sport iskarit.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by krimmu View Post
                      edit: huomasin, että motonet myy jotain "m- ja sport -alustojen" kaasuiskaria hintaan 149 euroa / kappale. Aika halpaa, minkähän merkkisiä iskareita nämä ovat? Tuo Sachsin advantage maksaisi 209e / kpl.
                      Ne on useimmiten kiinalaisia XYZ merkkisiä. Mutta ainakin viime kesänä sai tilaamalla myös Sachs/Bogea samalla hinnalla
                      E39 528iA

                      Comment

                      • krimmu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 102
                        • Turku

                        #41
                        Motonetin sporttialustan iskarit olivat jotain "xg" tms outoa merkkiä, mutta niinkuin TJJ totesi, pyynnöstä he tilaavat Sachs/bogea ja hinta on näille sama 149. Maanantaina pitäisi tulla, mikäli toimittajalla niitä varastossa on.

                        Motonet siis myy sporttialustan etuiskaria aina samaan hintaan ja samalla tuotenumerolla, tuotteen valmistaja vain vaihtelee sen mukaan mitä heille on toimitettu.

                        Niin, onko jotain muita alustan osia, joita 235tkm rullattuun autoon kannattaisi vaihtaa etuiskarien yhteydessä? Saa ehdottaa vapaasti Auto kyllä tärisee, tosin aika paljon voi johtua siitä 4 % iskunvaimentimesta...

                        Comment

                        • O.K.
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4854
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by krimmu View Post
                          Niin, onko jotain muita alustan osia, joita 235tkm rullattuun autoon kannattaisi vaihtaa etuiskarien yhteydessä?
                          Iskarin yläpään laakereiden vaihtoa voi harkita.
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

                          Comment

                          • T.P.
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 9
                            • Oulu

                            #43
                            Kumpia suosittelette etuiskareiksi, auto on 530 da touring vm. 2002 ja varustelistasta löytyy tuo 0227 urheilualusta (ja M sport paketti, mutta ei vaikuttane tähän mitenkään):

                            BOGE turbo 36-A61-A / SACHS advantage SA 556 834
                            vai
                            SACHS super touring SA 556 832 / BOGE automatic 36-A60-A

                            Ilmeisesti molempia on myös touringiin laitettu tämän ketjun perusteella... Ja onko suosituksia, mistä kannattaa katella samaan pakettiin sopivia jousia? Toinen etujousi oli vähän heikonnäköinen.

                            Ja lisätään vielä jatkokysymys aiheeseen liittyen: osaako joku vastaavan auton omistava sanoa, kuinka matala ton alustan pitäs olla vakiona? Mulla on rekisteriotteessa merkintä: autoon asennettu madallussarja, etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 340 mm ja takana 350 mm. Mittasin nuo ja edessä pitää paikkaansa, takana oli n. 370 mm. Rengastuksena 235/40R18, jos se nyt vaikuttaa. Tuo mataluus/korkeus kiinnostaa lähinnä siitä syystä, että etenkin talvella tulee aktiivisen laskuharrastuksen vuoksi paljon kilometrejä pitkin pohjoista ja välillä tiestö on vähän heikonpuoleista. Yhtään matalampaa keulaa en halua, nykyiselläänkin tuo on jo vähän epäkäytännöllinen em. tarkoitukseen. Autossa siis aito M sport paketti sisätäen korisarjat ja kaikki, joten keulassa ei liikaa maavaraa ole. Pohjapanssari on ottanut osumaa sekä entisen omistajan aikana että omassa ajossa.

                            Ja takaiskareita saa myös suositella. Kiitos.
                            Last edited by T.P.; 06-09-2011, 11:53. Reason: Lisätty toinen kysymys. 2. edit, kirjoitusvirhe korjattu.

                            Comment

                            • Kinner
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 99
                              • jyväskylä

                              #44
                              itsellä juuri sama tilanne 530D touring -02 m-sport ja pitäis tietää mitkä iskarit olis hyvät ja edulliset? saa myös kaupata käytettyjä iskareita privallla
                              käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                              ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                              PärräSuzuki gsx-r 750-00
                              ex e39 523i sedan-97
                              ex Kawasaki zzr600-93
                              ex e34 525tdsa Touring-92
                              ex e34 524td sedan-90
                              ex e30 324tdic sedan-88

                              Comment

                              • T.P.
                                Newbiemmer
                                • Nov 2010
                                • 9
                                • Oulu

                                #45
                                Haulla löysin pari aihetta käsittelevää ketjua, joiden perusteella taidan laittaa nämä edellisessä viestissä mainitut iskarit:

                                BOGE turbo 36-A61-A / SACHS advantage SA 556 834

                                Jousiksi oli suositeltu H:R:ää, osanumero 29791-2. Nuo tosin näyttivät olevan esim. 530i touringiin ja pienempiin diisseleihin, 530D touringiin tarjottiin numerolla 29791-3 tai 29791-4.

                                Taakse pitää miettiä perän laskua, jos keulan ja perän korkeus ei muutu samaksi etuiskareiden ja -jousien vaihdon jälkeen. Tässä yksi hyödyllinen ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=117065

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎